Για την κοινή πρόκληση που αντιμετωπίζουν όσον αφορά τη χρήση του πλαστικού, μίλησαν τρία στελέχη από διαφορετικούς κλάδους του ελληνικού επιχειρείν στη διάρκεια του πάνελ «Plastic Materials: A Common Challenge» που έλαβε χώρα στο πλαίσιο του συνεδρίου Future of Plastics της Boussias Events. Ανοίγοντας τη συζήτηση ο κ. Δημήτρης Μαντής, Διευθυντής R&D, Matrix Pack & Πρόεδρος, Σύνδεσμος Βιομηχανιών Παραγωγής Υλικών & Συσκευασίας – ΣΥΒΙΠΥΣ, έκανε σαφές πως υπάρχει ακόμη «μεγάλος δρόμος μπροστά» για τη βιομηχανία πλαστικών, λόγω της επικείμενης εισαγωγής αρκετών νομοθεσιών, υπογραμμίζοντας, ωστόσο, πως για τον ΣΥΒΙΠΥΣ, προτεραιότητα είναι η ασφάλεια του καταναλωτή. Με αφορμή αυτό ξεκαθάρισε πως αν κάτι δεν είναι ασφαλές για τον καταναλωτή δεν είναι και βιώσιμο, ενώ, μεταξύ άλλων, πρότεινε η Ευρώπη να επενδύσει σε έρευνες που θα συγκρίνουν τους μικροβιακούς παράγοντες στα reusable και στα single use.

Από την πλευρά του ο κ. Άγγελος Τσερέπας, Head of Business Development, Lariplast SA, τόνισε ότι κάθε υλικό έχει τη χρήση του γι΄ αυτό κι η εταιρεία έχει φτιάξει δύο παραγωγές, μία για χάρτινη και μία για πλαστική συσκευασία. Παράλληλα, περιέγραψε τον ορισμό της βιωσιμότητας, υπογραμμίζοντας πως θα πρέπει να βασίζεται σε 4 πυλώνες: ένα υλικό να είναι οικονομικά βιώσιμο, να είναι λειτουργικό, να είναι για mass scale και να προστατεύει το περιβάλλον.

Ακόμη, τόνισε πως το πλαστικό είναι πιο αποδοτικό, λόγω βάρους, ενέργειας που καταναλώνεται στην παραγωγή και τη μεταφορά αλλά και προστασίας του προϊόντος που περιέχει. Τέλος, ο κ. Δημήτρης Κότογλου, Διευθυντής Παραγωγής, ΑΠΣΙ ΠΙΝΔΟΣ εξέφρασε τις ανησυχίες του για το πώς θα ενσωματωθεί ο στόχος της μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματος στην κουλτούρα της εταιρείας του, με άξονα πάντα τον καταναλωτή. Σημείωσε δε πως η προσέγγιση που θα πρέπει να έχει κάθε εταιρεία είναι να λειτουργεί βάσει κουλτούρας κι όχι υπό τον φόβο της νομοθεσίας.