Η καινοτομία αποτελεί «κομμάτι του DNA μας» σημειώνει η Μαρία Σιγάλα, Communications Manager South Europe της Tetra Pak, μιλώντας στο INDUSTRY για τη συμβολή της εταιρείας στην ελληνική βιομηχανία αλλά και για τα επενδυτικά της σχέδια. Σημειώνεται πως η Tetra Pak δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 1983, με πρώτη συνεργασία την Coca-Cola Hellenic. Αναλύοντας τις καινοτομίες που εισάγει η Tetra Pak στο κομμάτι της παραγωγής της ελληνικής βιομηχανίας, η κα Σιγάλα, υπογραμμίζει πως κεντρικό ρόλο σε αυτές παίζει ο αυτοματισμός. «Η αυτοματοποίηση όλων των διεργασιών ενός εργοστασίου αποτελεί μια ιδιαίτερα απαιτητική διαδικασία.
Δεν είναι κάτι απλό. Απαιτεί χρόνια εμπειρίας, εξειδικευμένα στελέχη και συστήματα που διασφαλίζουν τη δυνατότητα συγχρονισμού σε κάθε στάδιο της παραγωγής. Το δεύτερο επίπεδο καινοτομίας αφορά τις παραγωγικές μηχανές μας, καθώς συνεχώς εισάγονται νέα προϊόντα και υπηρεσίες που βελτιώνουν την αποδοτικότητα των μηχανών – είτε σε επίπεδο απόδοσης, όπως ταχύτερη λειτουργία, είτε στο πεδίο της βιωσιμότητας (sustainability)», σημειώνει.
Ωστόσο, δεν παραλείπει να τονίσει ότι ο τρίτος και πιο βασικός άξονας καινοτομίας της Tetra Pak είναι η συσκευασία. Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τον ρόλο της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εξέλιξη της Tetra Pak, η κα. Σιγάλα διευκρινίζει πως κάθε εταιρεία που επιθυμεί να παραμείνει ανταγωνιστική οφείλει να εξετάζει τις δυνατότητες που προσφέρει η ΤΝ. Η εταιρεία ήδη αξιοποιεί σύγχρονες τεχνολογίες, όπως AI library με δυνατότητες chatting, την επίλυση προβλημάτων μέσω διασυνδεδεμένου εργατικού δυναμικού και την προβλεπτική συντήρηση (predictive maintenance).
«Η προβλεπτική συντήρηση είναι εξαιρετικά σημαντική, μπορούμε να παρέμβουμε προληπτικά, να αντικαταστήσουμε ή να διορθώσουμε εξαρτήματα χωρίς να διακόψουμε τη ροή της παραγωγής», σημειώνει η κα. Σιγάλα. Όσον αφορά τα σχέδια της Tetra Pak, ο όμιλος «τρέχει» ένα παγκόσμιο πρόγραμμα επενδύσεων περί τα 100 εκατ. ευρώ το χρόνο με επίκεντρο την καινοτομία. Στόχος της παραμένει το να γίνουν οι συσκευασίες όσο το δυνατόν πιο βιώσιμες.
Μάλιστα, το 2023, η εταιρεία παρουσίασε, σε συνεργασία με τη Lactogal, μια νέα ασηπτική χάρτινη συσκευασία με αυξημένη περιεκτικότητα σε χαρτί. Η συσκευασία αποτελείται κατά 90% από ανανεώσιμα υλικά, εκ των οποίων περίπου 80% είναι χαρτί, και διαθέτει την πιστοποίηση Carbon Trust™. Αυτή η καινοτομία συμβάλλει στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα κατά ένα τρίτο (33%). «Στόχος μας είναι να γίνει (η συσκευασία) όσο πιο βιώσιμη γίνεται, ας είναι και 99%» καταλήγει η κα Σιγάλα.