Στην τέταρτη διοργάνωση των Packaging Awards της BOUSSIAS Communication σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Παραγωγής Υλικών και Συσκευασίας, αναδείχθηκαν και βραβεύτηκαν οι επιχειρήσεις για την καινοτομία τους στον σχεδιασμό συσκευασίας, στα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν, στην τεχνολογία που αξιοποιήθηκε και στις διαδικασίες που προσδίδουν αξία σε ολόκληρη την αλυσίδα της συσκευασίας ενός προϊόντος. Προσαρμοζόμενη στις συνθήκες, η φετινή διοργάνωση έδωσε τη δυνατότητα στους νικητές να παραλάβουν τα βραβεία τους και να φωτογραφηθούν σε προκαθορισμένη ώρα, την Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου, στο Tzaferi 16 στην Αθήνα.

Ο πρόεδρος της κριτικής επιτροπής Αντώνης Ποταμίτης, Πρόεδρος ΔΣ, Ινστιτούτο Πωλήσεων Ελλάδος, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος WEST, υποδέχτηκε αρκετούς από του νικητές δηλώνοντας μεταξύ άλλων ότι η «η αξία του packaging στον κύκλο πώλησης των προϊόντων είναι δεδομένη. Σε αυτό το πλαίσιο, η καινοτομία συσκευασίας από άποψη προϊόντος αλλά και υπηρεσίας, είναι ζωτικής σημασίας για την ικανοποίηση των καταναλωτών. Οι συσκευασίες, λοιπόν, εκτός της άμεσης προσέλκυσης και ικανοποίησης του ματιού πρέπει να εμπνέουν ευχαρίστηση, πρακτικότητα και υγεία διασφαλίζοντας τις προδιαγραφές από το σημείο παραγωγής έως τον τελικό χρήστη».

Επιπλέον αναφέρθηκε στις νέες αλλαγές που ανοίγονται στο μέλλον: «Οι εξελίξεις στη συσκευασία προσφέρουν νέες προοπτικές για τη μείωση των απωλειών, τη διατήρηση της ποιότητας, την προστιθέμενη αξία και τη διάρκεια ζωής των προϊόντων. Αξίζει ακόμη να επισημανθεί η συμβολή της συσκευασίας στη διασφάλιση του συστήματος ανακύκλωσης αποβλήτων. Τα αποτελέσματα γίνονται ολοένα πιο σημαντικά, η επιτροπή των βραβείων έρχεται να ελέγξει αυτούς τους παράγοντες και να επιβραβεύσει τα προϊόντα που πληρούν αυτές τις προϋποθέσεις. Θα ήθελα να δώσω συγχαρητήρια στις εταιρείες που διακρίθηκαν και βραβεύθηκαν και να ευχαριστήσω τα μέλη της επιτροπής για την συμβολή τους στην επιτυχή έκβαση των βραβείων».

Τα Βραβεία της Χρονιάς

Οι τρεις κορυφαίες διακρίσεις των Packaging Awards 20020, τις οποίες απέσπασαν οι εταιρείες που συγκέντρωσαν συνολικά τα περισσότερα βραβεία, αποδεικνύοντας τη σπουδαιότητα του έργου τους.

Packaging Company (Supplier) of the Year
La Petite Jumelle
Το βραβείο αυτό είναι μία ακόμα επιβεβαίωση της ποιότητας και της διαφορετικότητας των συσκευασιών, που παράγει η εταιρεία μας. Μας χαροποιεί αυτή η διάκριση που ήρθε μέσα από μεγάλο ανταγωνισμό με άλλες υποψηφιότητες. Θεωρούμε το βραβείο ως μία φυσική εξέλιξη της πορείας μας ως σήμερα. Σίγουρα όταν φτάνεις στην κορυφή η ευθύνη μεγαλώνει. Αυτό θεωρούμε πως πρέπει να μας μείνει ως κατακλείδα από αυτή τη διάκριση. Στρατηγική μας παραμένει το πάθος, η όρεξη και η αφοσίωση για την εξέλιξη του Packaging στην Ελλάδα. Αν θέλαμε να μιλήσουμε για στρατηγική, τότε θα λέγαμε πως έχουμε προσήλωση στο Βιομηχανικό Σχεδιασμό Συσκευασιών, που εξυπηρετεί τις ανάγκες των συσκευαζόμενων προϊόντων χωρίς ελλείψεις και υπερβολές. Με δεδομένο πως η καινοτομία είναι στο DNA της La Petite Jumelle, οι στόχοι μας έχουν να κάνουν με την εξέλιξη της πράσινης συσκευασίας στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, προκειμένου να είμαστε μέρος της σύγχρονης αλλά και επιτακτικής ανάγκης για ένα πιο πράσινο πλανήτη.
Πάρις Ορφανός, Διευθύνων Σύμβουλος

Brand of the Year
The Brandhouse
Πέρα από το αυτονόητο, δηλαδή τη χαρά και το αίσθημα καταξίωσης που προσφέρει ένα τόσο σημαντικό βραβείο για την εταιρεία, αυτό που έχει τη μεγαλύτερη σημασία, σαν αντανάκλαση των έξι βραβείων που κατέκτησε η BRANDHOUSE στα Packaging Awards 2020, τα οποία έφεραν στην ουσία το βραβείο Brand of the Year, είναι το χαμόγελο των πελατών της. Πάγια στρατηγική μας για τη δημιουργία επιτυχημένων μαρκών, ιδιαίτερα στις πολύ απαιτητικές αγορές του εξωτερικού που μας ενδιαφέρουν είναι το ότι αφήνουμε την ιστορία που έχει να μας πει το προϊόν και στη συνέχεια την μετουσιώνουμε σε λόγο και εικόνα (storytelling), μέσα από μια συλλογική διαδικασία. Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να πω ότι οφείλουμε ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ στην BOUSSIAS για τις άψογες διοργανώσεις και την τεράστια συμβολή της στην ανάπτυξη του ελληνικού μάρκετινγκ. Όραμα μας είναι, λοιπόν, να ενώνουμε τις δυνάμεις μας με τον παραγωγικό κόσμο της χώρας για να δημιουργούμε ελληνικές μάρκες – άξιους πρεσβευτές του δημιουργικού και τολμηρού ελληνικού επιχειρηματικού πνεύματος, σε όλον τον κόσμο. Τα μελλοντικά μας σχέδια είναι φυσικά, το Branding & Design για ακόμη περισσότερα, αγαπημένα από το κοινό και βραβευμένα από τους ειδικούς, προϊόντα.
Κατερίνα Τσενεμπή, Διευθύνων Σύμβουλος

Packaging Design of the Year
MILK Branding Professionals
Στόχος μας είναι η δουλειά μας να αναγνωρίζεται καθημερινά από τους πελάτες των πελατών μας, μέσα από την προτίμηση που δείχνουν στα brands που αναπτύσσουμε για αυτούς. Είναι διπλή χαρά μας λοιπόν, που αναγνωρίζεται και από μια κριτική επιτροπή που απαρτίζεται από ανθρώπους της αγοράς και της επιστήμης, οι οποίοι μπορούν να αναγνωρίσουν τι σημαίνει αποτελεσματικό branding. Συνδυάζουμε τη στρατηγική με την έμπνευση και τη δημιουργικότητα για να ικανοποιήσουμε με τον αποδοτικότερο τρόπο τις ανάγκες του καταναλωτή και τις τάσεις της εποχής και της κάθε κατηγορίας. Όσο και αν μεγαλώνουμε, θέλουμε να διατηρούμε το πνεύμα και το κέφι της πρωτοπόρου εταιρείας που πριν 20 χρόνια έφερε το Branding στην ελληνική αγορά και να το εξελίσσουμε συνεχώς. Κάπως έτσι έχουμε ανοίξει τα σύνορα και μεγάλο μέρος των δουλειών μας έρχεται πλέον από τις διεθνείς αγορές.
Γιώργος Αναστασιάδης, Managing Partner

PaperPack
Metaxa Grande Fine Collector’s Edition By Cacao Rocks (2 Gold)
Το 2020 ο Οίκος Mεταξά ζήτησε από τον αναγνωρισμένο street artist Cacao Rocks να προτείνει τη δική του ερμηνεία αυτού του εμβληματικού προϊόντος. Η εκτύπωση του προσεκτικά επιμελημένου artwork, ήταν μια μεγάλη πρόκληση για την παραγωγική μονάδα της Paperpack. Η λεπτομέρεια σε συνδυασμό με τη λεπτότητα του εικαστικού και από την άλλη η απαίτηση του πελάτη για χαμηλό συντελεστή τριβής, επέβαλαν την εφαρμογή και τήρηση αυστηρών ποιοτικά προδιαγραφών.

DASC Branding
“Ages”: Premium εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο
H εταιρεία Dasc Branding ανέλαβε να χαράξει μια ισχυρή στρατηγική για τη συσκευασία του προϊόντος της. Ένα τόσο ξεχωριστό προϊόν, αξίζει μια εξίσου μοναδική εικόνα που μελέτησε και παρουσίασε η DASC Branding, γεγονός που συνέβαλε στην επιτυχημένη διαδρομή του στις διεθνείς αγορές.

A.S. Advertising
Apollee (Manoli Canoli), Ψηλορείτης (Αναψυκτικά)
H στρατηγική της A.S Advertising είναι απλή: η αποτύπωση της απολυτότητας των στοιχείων της φύσης, καθώς δεν υπάρχει τίποτα πιο premium από την ίδια τη φύση. Η έμφαση στη λεπτομέρεια της συσκευασίας της χάρισαν όχι μόνο το χρυσό βραβείο, αλλά και θεαματικά εμπορικά αποτελέσματα, καθώς το νέο προϊόν κέρδισε σημαντικό μερίδιο αγοράς. Επίσης, βραβεύτηκαν τα αναψυκτικά ΨΗΛΟΡΕΙΤΗΣ, στα οποία η A.S Advertising απέδωσε κλασικό σχεδιασμό για μια από τις πιο παλιές κρητικές εταιρείες αναψυκτικών. Η αισθητική αποτυπώνει την ιστορικότητα του brand, ενώ δυναμικά vintage και retro στοιχεία περιγράφουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της μάρκας με έντονη χρωματική κωδικοποίηση.

ATTP Advertising Agency
Μπάρες Jannis: «Jannis μπάρες ξηρών καρπών με μέλι» & «Jannis μπάρες πρωτεΐνης με ξηρούς καρπούς»
Η δυναμική είσοδος της Jannis στην κατηγορία των μπαρών με προϊόντα νέας γενιάς επιβαλλόταν να αποτυπωθεί μέσα από ξεχωριστές συσκευασίες, που θα αναδείκνυαν το μεράκι που χαρακτηρίζει τη δημιουργία των προϊόντων και την αναζήτηση των ποιοτικών συστατικών τους. Επίσης, η ονομασία του κάθε χαρακτήρα «δένει» με το διαφορετικό συστατικό κάθε κωδικού και παράλληλα δίνει την αίσθηση ενός storytelling.

ABC Design Communication
Frezylac Gold 1, 2 & 3, Frezyderm Sunscreen «Cream to Powder & Fluid to Powder»
Η συσκευασία και ο σχεδιασμός του FREZYLAC GOLD της FREZYDERM βασίστηκε στη δημιουργία μιας φιγούρας, της χαρούμενης Αγελάδας. Η θετική και φιλική εικόνα της την έκανε εύκολα αναγνωρίσιμη και αγαπητή. Έτσι η νέα σειρά FREZYLAC GOLD 1, 2, 3 με το αγνό βιολογικό γάλα για τη διατροφή του βρέφους από τη γέννησή του και έως τον 12ο μήνα ξεχώρισε από τον ανταγωνισμό, κατακτώντας μια σπουδαία θέση στη παιδική διατροφή. Επίσης, η εταιρεία κέρδισε χρυσό βραβείο για τη συσκευασία των δύο αντηλιακών της Cream to Powder & Fluid to Powder.

Αφοι Δάρα Ο.Ε
The Wine Barrel
Η συσκευασία “Wine Barrel” αποτελεί μια νέα οπτική στον τομέα της συσκευασίας του κρασιού. Το καινοτόμο design του είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες που συντελούν στην επιτυχία του συγκεκριμένου προϊόντος. Στη συγκεκριμένη συσκευασία χρησιμοποιήθηκε χαρτόνι ανακυκλωμένο. Η ανακύκλωση του χαρτιού συμβάλλει σημαντικά στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων που προέρχονται από τις βιομηχανίες.

Lidl Hellas & Σία Ο.Ε
Νέα συσκευασία Private Label, 20 Ιστορίες, επετειακός ερυθρός οίνος, Lidl Hellas
20 Ιστορίες, μία για κάθε ένα από τα είκοσι χρόνια παρουσίας της Lidl Hellas στην Ελλάδα. Μία ιστορία ξεκινάει από τη Βόρεια Πελοπόννησο, στους αμπελώνες του οινοποιείου της Cavino και καταλήγει μέσα από τα καταστήματα της εταιρείας σε κάθε άκρη της Ελλάδας, μέσω της δημιουργικής ιδέας της Caparo Design Crew.

Αρβανιτίδης ΑΒΕΕ
Pressious Arvanitidis
Η ιδέα πίσω από τη δημιουργία αυτής της συσκευασίας ήταν η ανάγκη της εταιρείας Mapei να προσφέρει μία χάρτινη συσκευασία αλλά ταυτόχρονα ασφαλής στη μεταφορά της, που θα αποτελούσε το χριστουγεννιάτικο δώρο για τους συνεργάτες της. Η πρόκληση και ταυτόχρονα η ιδιαιτερότητα στην εργασία ήταν να δοθεί ένας άλλος χαρακτήρας σε αυτό το είδος χαρτιού, corrugated (κυματοειδές) χαρτί ή αλλιώς οντουλέ, σε σχέση με αυτόν που έχουμε συνηθίσει. Αυτόν, δηλαδή, της μεταφοράς εμπορευμάτων.

Καφεκοπτεία Λουμίδη
Συσκευασία Ecommerce Box Καφεκοπτεία Λουμίδη
Η τρίτη γενιά της Οικογένειας Λουμίδη εξελίσσει την αιώνια παράδοση των Καφεκοπτείων Λουμίδη και φέρνει τα προϊόντα της στην πόρτα του πελάτη, μεταφέροντας τη μοναδική εμπειρία καφέ στο χώρο του. Η εικαστική προσέγγιση του ecommerce box & inserts προβάλει επιτυχημένα την εικόνα του brand μέσα από σύγχρονες τάσεις και vintage στοιχεία.

Apivita SA
Νέο σωληνάριο PCR PE για καθαρισμό προσώπου – Black detox cleanser
H βιωσιμότητα είναι έννοια ενσωματωμένη στο DNA της APIVITA, η οποία παίρνει μορφή σε κάθε νέα ανάπτυξη. Για πρώτη φορά, με αφορμή το νέο, μαύρο καθαριστικό προσώπου, η εταιρεία χρησιμοποίησε σωληνάρια, φτιαγμένα από ανακυκλωμένο πολυαιθυλένιο, αποσκοπώντας στο να περιορίσει το οικολογικό αποτύπωμα της σε νέες ανάγκες πλαστικού υλικού, ενσωματώνοντας ταυτόχρονα καινοτομίες που αφορούν στο sustainable packaging.

Α.Χατζόπουλος Α.Ε.
Lincoln & York’s Recyclable Packaging for Coffee
Η εταιρεία εμμένει με αφοσίωση στους συνεργάτες της και στην επίτευξη των στόχων αειφορίας. Σε αυτό το πλαισιο παρουσίασε το X-CYCLE, τη νέα και πλήρη σειρά ανακυκλώσιμων λύσεων συσκευασίας. Σχεδιάστηκε για έναν καλύτερο μελλοντικό πλανήτη, φέρνοντας στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου μια πλήρη γκάμα ανακυκλώσιμων συσκευασιών για όλες τις PE για καφέ, σε συνεργασία με την καφετιέρα Lincoln & York.

ΔΕΛΤΑ Τροφιμα ΑE
Life Relaunch 2019 (2 Gold)

Έχοντας στο DNA του την καινοτομία, ο LIFE χυμός προχώρησε το 2019 σε ολιστική αλλαγή, με νέες γεύσεις και upgrade συνταγών. Όλα αυτά σε ένα νέο, μοναδικό και σύγχρονο μπουκάλι με ολοκαίνουριο εικαστικό στις ετικέτες του. ‘Αλλωστε, ένα μεγάλο επαναλανσάρισμα παρουσιάζει και ένα νέο concept, με τη δημιουργία 3 ξεχωριστών σειρών: Φρούτα του Τόπου, Super Fruits και Φρούτα εποχής.

Μύλοι Δάκου
Επετειακή συσκευασία 145 χρόνια – Αλεύρι για Όλες τις Χρήσεις ΜΥΛΟΙ ΔΑΚΟΥ
Η επετειακή συσκευασία ΜΥΛΟΙ ΔΑΚΟΥ αναδεικνύεται από το στάχυ, που γιορτάζει και γίνεται χρυσό. Αποτελεί κυρίαρχο στοιχείο του εικαστικού της, ενώ σε λευκό φόντο, απεικονίζεται μια ξύλινη μπασίνα (λεκάνη) με αλεύρι, αυγά και τον πλάστη, εργαλεία δημιουργίας και έκφρασης αγάπης των γιαγιάδων μας.

Ολυμπιακή Ζυθοποιία
Νέα Εμφάνιση Μπύρα Kaiser Pilsner
Ανανέωση στην εμφάνιση της μπύρας Kaiser Pilsner μετά από 40 χρόνια, ώστε να γίνει πιο μοντέρνα, σύγχρονη και να ξεχωρίσει ακόμη περισσότερο στο ράφι. Βασικές προϋποθέσεις ήταν να επικοινωνηθούν αποτελεσματικά οι αξίες της μάρκας (υψηλή ποιότητα, premiumness, αυθεντικότητα και κομψότητα), προσελκύοντας την προσοχή νέων καταναλωτών, κάνοντάς την τον απόλυτο εκφραστή του The Art of Making Beer

Allbright Advertising
Σχεδιασμός νέας σειράς μπισκότων Αλλατίνη ΓΕΜΑΤΑ
Η Αλλατίνη ήθελε να διευρύνει τη γκάμα των προϊόντων της στην κατηγορία IN PASSION με μια νέα σειρά: ΓΕΜΑΤΑ Συνδέοντας τη στρατηγική της Αλλατίνη με τις συγκεκριμένες ανάγκες του project, η Allbright Advertising σχεδιασε τις τρεις νέες συσκευασίες.

Βιομηχανία Ζυμαρικών ΗΛΙΟΣ, ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙΝ Creative Team
Artesian Pasta Straws από την Βιομηχανία Ζυμαρικών ΗΛΙΟΣ
Με έμφαση στην καινοτομία η βιομηχανία ζυμαρικών ΗΛΙΟΣ κατασκεύασε τα artesian pasta straws, ένα προϊόν που έχει σχεδιαστεί με γνώμονα το σεβασμό στο περιβάλλον. Φτιαγμένα από ζυμαρικό, είναι 100% βιοδιασπώμενα. Η συσκευασία είναι 100% οικολογική και ο σχεδιασμός είναι λιτός και ευανάγνωστος. Η συσκευασία εκτός από «καθαρή», ανακυκλώσιμη και οικολογική είναι επίσης, ιδιαίτερα πρακτική.

SPECIAL MENTION

ΙNOVA
INOVA rPET/Silver,
INOVA High Barrier/Bronze,
INOVA Bioplastics/Bronze
Στηριζόμενη στη 40χρονη εμπειρία, τεχνογνωσία και εξειδίκευσή της, η INOVA μπαίνει δυναμικά στον τομέα των βιοπλαστικών, ενισχύοντας το ρόλο της στον τομέα της βιώσιμης ανάπτυξης. Παράλληλα, ανέπτυξε και εφαρμόζει τη χρήση υλικού PET, προκειμένου να διασφαλίζεται ο χρόνος ζωής του προϊόντος στο ράφι. Τέλος, για τη μείωση των επιπτώσεων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον, ανέπτυξε και παρήγαγε συσκευασίες τροφίμων με υλικά rPET (Recycled Post Concumer PET).

Mastihashop
Mastihakids – παιδική σειρά καλλυντικών/Silver
Εspresso capsules – κάψουλες με μαστιχέλαιο Χίου/Bronze
H σχεδιαστική πρόκληση ήταν να αποδοθεί αυτή η ιδιαίτερη σχέση εσπρέσσο και μαστιχελαίου. Επιλέχθηκαν χρώματα σκούρο μπλε και καφέ, ενώ το κεντρικό εικαστικό αποδόθηκε με την τεχνοτροπία γκραβούρας. Με τον σχεδιασμό αυτόν αποδόθηκε το premiumness της συσκευασίας. Από την άλλη πλευρά, η παιδική σειρά αφορά στη νέα σειρά καλλυντικών με μαστίχα για παιδιά. Αποτελείται από 3 προιόντα: αφρόλουτρο/σαμπουάν, οδοντόκρεμα και αντηλιακό. Ασφαλώς, δημιουργήθηκε λογότυπο για τη σειρά: mastihakids. Ο σχεδιασμός βασίζεται στα έντονα χρώματα και στα σκίτσα με ζωάκια και κάποια συνοδευτικά γραφικά.