Το τελευταίο διάστημα κορυφαίες ελληνικές βιομηχανίες έχουν ξεκινήσει το brain gain σε αντιδιαστολή με το brain drain της δεκαετούς κρίσης, προσλαμβάνοντας τη γενιά Y ή millennials που υπόσχονται να αναμορφώσουν το βιομηχανικό κλάδο.
Το τελευταίο διάστημα οι Millennials εισέρχονται δυναμικά στο βιομηχανικό κλάδο, ενώ η άφιξη τους φέρνει μια πνοή ανανέωσης καθώς οι ικανότητες τους ανοίγουν νέες προοπτικές και δυνατότητες. Η μεταποίηση αποτελεί ένα δύσκολο κλάδο, καθώς απαιτεί τεχνογνωσία και όλα τα διάφορα must-haves, όπως ειδικά καταρτισμένο προσωπικό. Καθώς η μεταποιητική βιομηχανία αντιμετωπίζει τις προκλήσεις του 21ου αιώνα, οι millennials αρχίζουν να βάζουν τη δική τους σφραγίδα στη βιομηχανία. Ήρθε η στιγμή που εμείς οι millennials θα κάνουμε μεγάλες αλλαγές στον εργασιακό χώρο καθώς βρίσκουμε επιτέλους το χώρο για να κάνουμε πράξη όλες τις θεωρητικές γνώσεις που αποκτήσαμε κατά την ακαδημαϊκή μας θητεία.
Αναντίρρητα, πολλοί millennials βλέπουν τη βιομηχανία ως μια καριέρα με αυξημένες ευκαιρίες και με καλές μισθολογικές δυνατότητες. Σύμφωνα μάλιστα με έρευνα στην ψηφιακή βιομηχανία, το 37 τοις εκατό των millennials βλέπουν τη βιομηχανία ως καριέρα υψηλής ευκαιρίας (μόνο το 27 τοις εκατό της γενιάς Χ και το 23 τοις εκατό των baby boomers είχαν την ίδια αντίληψη). Μολονότι, ο τομέας της τεχνολογίας παραμένει ο πιο ελκυστικός στόχος για τις νέες γενιές, η αυξανόμενη συνέργεια της τεχνολογίας και της παραγωγής έχει δημιουργήσει ένα νέο είδος αναγνωρισμένων θέσεων εργασίας «new-collar» και αφορούν βιομηχανίες που επιτελούν πολύπλοκες εργασίες και παράγουν προϊόντα υψηλής αξίας.
Όντας μεγαλωμένοι σε ένα ψηφιακό περιβάλλον οι Millennials είναι ψηφιακοί νομάδες και φέρνουν νέες προοπτικές στις βιομηχανικές προκλήσεις. Αυτό τους δίνει ένα πλεονέκτημα όταν εργάζονται με συστήματα που βασίζονται σε λογισμικό, συμπεριλαμβανομένου του IoT και της ρομποτικής, και μπορεί επίσης να τους δώσει μια εντυπωσιακή ικανότητα για καινοτομία. Καθώς είναι έμπειροι στην πλοήγηση σε ψηφιακούς χώρους και στην εκμάθηση νέων εφαρμογών λογισμικού, οι millennials μπορούν γρήγορα να γίνουν MVPs στο χώρο εργασίας καθώς διαθέτουν όλα τα εφόδια για να αντιμετωπίσουν ένα δύσκολο πρόβλημα.
Οι Millennials βλέπουν την πορεία της καριέρας τους ως μια διαδρομή εν εξελίξει. Στο παρελθόν, οι Αμερικανοί εργάτες συχνά διατηρούσαν μια πολυετή θητεία σε μία μόνο εταιρεία, όπως η General Motors ή η 3M. Η νέα πραγματικότητα είναι ότι οι νεότεροι εργαζόμενοι είναι απίθανο να παραμείνουν σε μια δουλειά που δεν τους προσφέρει νέες προκλήσεις και ευκαιρίες. Η δημιουργία μιας φιλόξενης και πολυπολιτισμικής κουλτούρας στο χώρο εργασίας, η παροχή γενναιόδωρης ασφάλισης υγείας και η προσφορά ευκαιριών για εξέλιξη της σταδιοδρομίας είναι σημαντικά βήματα για την οικοδόμηση ενός φιλικού εργασιακού χώρου προς τις νέες γενιές.
Οι Millennials επαναφέρουν την συζήτηση περί εργασιακών δικαιωμάτων. Στον 21ο αιώνα, η δύναμη των συνδικαλιστικών εργατικών συνδικάτων έχει μειωθεί σημαντικά από την ακμή τους στις αρχές και στα μέσα του 20ού αιώνα, αλλά οι εργαζόμενοι της νέας γενιάς δείχνουν αυξανόμενο ενδιαφέρον για την επιστροφή των συνδικάτων στους χώρους εργασίας. Σε μια μελέτη του 2019 Pew Research, τα 3/4 των ερωτηθέντων ατόμων ηλικίας 18 έως 29 ετών είχαν θετική άποψη για τα συνδικάτα.
Συμπερασματικά, καθώς εμείς οι millennials ξεκινάμε τη σταδιοδρομία μας με σοβαρότητα και διαθέτοντας όλα τα απαραίτητα εφόδια, ερχόμαστε αντιμέτωποι με έναν κόσμο γεμάτο από πολλές προκλήσεις. Ευτυχώς, φαίνεται όλο και περισσότερο ότι αυτή η γενιά είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις και να φέρει τις επιχειρήσεις σε μια νέα εποχή. Είναι ωστόσο σημαντικό για την Ελλάδα, να παρθούν πρωτοβουλίες έτσι ώστε οι μεγάλες βιομηχανίες να λειτουργήσουν ως γέφυρες επικοινωνίας μεταξύ πανεπιστημίου και αγορά εργασίας.