Μετά το ιδιαίτερα επιτυχημένο επενδυτικό πλάνο που υλοποιήθηκε στα γιαούρτια και βοήθησε στην περαιτέρω διείσδυση του ελληνικού γιαουρτιού της ΜΕΒΓΑΛ στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο, σειρά παίρνει η φέτα και το γάλα. Αυτό σημειώνει στο Industry η Διευθύντρια του Εργοστασίου της ΜΕΒΓΑΛ, κυρία Κατερίνα Κουγιανού, σύμφωνα με την οποία στόχος της εταιρείας είναι τα επόμενα έτη να υλοποιηθούν επενδύσεις ύψους 25 εκατ. ευρώ, με σκοπό την αύξηση της δυναμικότητας και την πλήρη αυτοματοποίηση της γραμμής της φέτας και όλων των λευκών τυριών, με διασφάλιση συνθηκών υψηλών προδιαγραφών. Επιπλέον, στοχεύει στη δημιουργία νέων ψυκτικών χώρων και ενός πλήρως ολοκληρωμένου συστήματος logistics, εξοπλισμένο με ρομποτικά συστήματα αυτόματης εισαγωγής-εξαγωγής παλετών στους θαλάμους και αυτόματης προετοιμασίας φορτίων για τελική παράδοση στους πελάτες, καθώς και στην αναβάθμιση του συστήματος παστερίωσης, αποθήκευσης και εμφιάλωσης φρέσκου γάλακτος με σύστημα τελευταίας τεχνολογίας, που διασφαλίζει υψηλά standards υγιεινής και ασφάλειας του προϊόντος.

Στο επίκεντρο επενδύσεις βιώσιμης ανάπτυξης
Αναφορικά με το μείζον ζήτημα που απασχολεί τις εταιρείες αναφορικά με τη μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος, η κα Κουγιανού τονίζει πως απόλυτη προτεραιότητα αποτελεί η ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης των εργαζομένων της. Τόσο το 2021 όσο και το 2022 σχεδιάζονται δράσεις με κύριους πρωταγωνιστές τους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους ( π.χ: Δενδροφύτευση, καθαρισμός ακτών και ποταμιών), ενώ επιπρόσθετα γίνεται μελέτη για επένδυση σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας και ακόμα μεγαλύτερη μείωση των αέριων ρύπων. Χαρακτηριστικό άλλωστε είναι ότι το 2021 υλοποιήθηκε ήδη ένα τέτοιου είδους τεράστιο έργο ελαχιστοποίησης των αέριων ρύπων. Όπως συμπληρώνει χαρακτηριστικά, «μαζί με τους προμηθευτές μας έχουμε πετύχει σημαντική μείωση χρήσης πλαστικού σε όλα τα προϊόντα και δεν σταματάμε εδώ. Συνεχίζουμε με λύσεις καινοτόμες και αντικαθιστούμε σταδιακά πλαστικά είδη με ξύλινα και σύντομα τα υπάρχοντα αυτοκίνητα με ηλεκτρικά. Μέσα από τα μάτια των παιδιών μας οφείλουμε να οραματιστούμε το μέλλον τους».

«Δεν γνωρίζουμε που θα φτάσουν οι αυξήσεις στις τιμές των α΄ υλών»
Σχετικά με το μείζον ζήτημα των αυξήσεων στο κόστος των α΄ υλών και τις αυξήσεις στην ενέργεια, αλλά και στο πώς το αντιμετωπίζει η ΜΕΒΓΑΛ, η κα Κουγιανού ήταν ξεκάθαρη: «Οι αυξήσεις τιμών στην βασική μας πρώτη ύλη, το αιγοπρόβειο γάλα (αλλά τελευταία και το αγελαδινό), έχουν ξεκινήσει εδώ και 2 χρόνια. Όλο αυτό το διάστημα, θεωρώντας ότι θα είναι κάτι παροδικό, προσπαθήσαμε να το απορροφήσουμε στο μεγαλύτερο βαθμό του. Η αγορά όμως έδειξε ότι όχι μόνο δεν είναι παροδικό αλλά και εντείνεται, χωρίς να γνωρίζουμε πού θα φτάσει. Παράλληλα η απροσδόκητη και πρωτάκουστη αύξηση της ενέργειας, φυσικού αερίου, β΄ υλών και σχεδόν όλων των υλικών συσκευασίας, καθιστούν πλέον μονόδρομο την μετακύλιση ενός μέρους της αύξησης στον καταναλωτή. Η αναγκαιότητα είναι πλέον δεδομένη για να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα της εταιρείας και κατ΄ επέκταση του κλάδου, αλλά συγχρόνως είναι δεδομένος και ο σεβασμός στον καταναλωτή, ο οποίος πρέπει να είναι σίγουρος ότι δεν υπάρχει η ελάχιστη υπερβολή στην ανατίμηση που θα αντικρύσει στο ράφι».

Ολοκληρώνοντας, η Διευθύντρια του Εργοστασίου αναφέρθηκε στη στρατηγική που θα ακολουθήσει ο Όμιλος το 2022 προκειμένου να ενισχύσει την κερδοφορία του, θέτοντας σε πρώτο πλάνο τη μείωση του κόστους και στο πως θα προσδοθεί μεγαλύτερη αξία στο προϊόν. «Είμαστε σε διαρκή και συστηματική αναζήτηση νέων ευκαιριών επενδύσεων σε όλους τους τομείς (παραγωγικό, ενεργειακό, εμπορικό). Μέλημά μας είναι η δημιουργία αξίας για τους καταναλωτές, τους εργαζομένους, τους συνεργάτες και τους μετόχους. Μερικά από τα σχέδιά μας που έχουμε εντάξει στον προϋπολογισμό του 2022, είναι η ανάπτυξη των εξαγωγών μας με στρατηγικές συνεργασίες, η αξιοποίηση ευκαιριών στην ελληνική αγορά, η μείωση του κόστους παραγωγής και διανομής, καθώς και η αύξηση της αριθμητικής διανομής».