-->

Διαδικτυακή συνάντηση για το ευρωπαϊκο έργο EcofashionEU

Το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας, συντονιστής φορέας του έργου «EcofashionEU-Promoting the sustainability of small and medium textile and fashion manufacturers» πραγματοποίησε στις 8 Μαΐου 2024 τη Διεθνή διαδικτυακή συνάντηση «An international event about sustainable fashion & textiles industry EcoFashionEU Project’s Sustainability Tools & Outcomes».
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος αναπτύχθηκαν καινοτόμα εργαλεία Βιώσιμης Ανάπτυξης για το μέλλον των επιχειρήσεων μόδας τα οποία παράλληλα με ερευνητικά ευρήματα, παρουσιάστηκαν σε συμβούλους τους δικτύου Enterprise Europe Network EEN, οι οποίοι ειδικεύονται στην συμβουλευτική υποστήριξη της Βιώσιμης Ανάπτυξης, της κλωστοϋφαντουργίας και της δημιουργικής βιομηχανίας και μόδας από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες και σε αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το σύνολο των προϊόντων του έργου είναι ελεύθερα διαθέσιμο στο https://ecofashioneu.com/toolkit/.

 

Στο σφυρί το εργοστάσιο της Κονσερβοποιίας Βέροιας

Σε ηλεκτρονικό πλειστηριασμό βγαίνει στις 22 Μαΐου το παλιό εργοστάσιο της Κονσερβοποιίας Βέροιας (KON – VERI), η οποία έχει κηρύξει πτώχευση από το 2016, με τιμή πρώτης προσφοράς τα 3.056.000 ευρώ. Πρόκειται για γεωτεμάχιο συνολικής έκτασης 35.832 τ.μ. στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Βέροιας, εντός του οποίου υπάρχει βιομηχανοστάσιο αποτελούμενο από: κτίριο εργοστασίου 6000 τ.μ. περίπου, κτίριο διαλογητηρίου εμβαδού 3.490 τ.μ. με υπόγειο 2000 τ.μ. περίπου, κτίριο αποθήκης εμβαδού 3.000 τ.μ. περίπου, 3ώροφο κτίριο γραφείων εμβαδού συνολικού 400 τ.μ. περίπου και κτίριο κοπής φρούτων 1050 τ.μ. περίπου. Ως εγγυοδοσία την οποία πρέπει να καταθέσει ο πλειοδότης που επιθυμεί να συμμετάσχει στον πλειστηριασμό, ορίζεται το 30% της τιμής της πρώτης προσφοράς, ήτοι το ποσό των 916.800 ευρώ. Σημειώνεται ότι την ίδια μέρα βγαίνει σε ξεχωριστό πλειστηριασμό η εγκατάσταση βιολογικού καθαρισμού της εταιρείας, με τιμή πρώτης προσφοράς στα 226.000 ευρώ.

Nestle: Επένδυση $196 εκατ. στη Βραζιλία για τον Nescafe έως το 2026

Η Nestle σχεδιάζει να επενδύσει 196,5 εκατ. δολάρια στη Βραζιλία έως το 2026 για να επεκτείνει την παραγωγική ικανότητα και τις πωλήσεις της Nescafe και σε άλλες ηπείρους, στοχεύοντας σε νεότερους καταναλωτές, σύμφωνα με δηλώσεις στελεχών της εταιρείας καφέ στο Reuters. «Βρισκόμαστε σε μια εποχή επέκτασης της κατανάλωσης καφέ υψηλής ποιότητας και αυτό καθιστά την κατανάλωση καφέ πιο εξελιγμένη στη Βραζιλία», δήλωσε σε συνέντευξή της η Βαλέρια Παρντάλ, επικεφαλής της μάρκας Cafe Nestle της Nestle.

Μέρος των επενδύσεων θα κατευθυνθεί στην επέκταση της κατανάλωσης εκτός σπιτιού, κυρίως μέσω του τμήματος business-to-business, με την εταιρεία να αναμένει να διπλασιάσει τον αριθμό των μηχανών καφέ εκτός σπιτιού σε τέσσερα χρόνια σε 44.000. Η μάρκα Nescafe, η οποία δημιουργήθηκε για πρώτη φορά στη Βραζιλία για την πώληση στιγμιαίου καφέ, διαθέτει σήμερα μια ευρύτερη γκάμα προϊόντων. Οι πωλήσεις της Nescafe στη λιανική αγορά της Βραζιλίας αναμένεται να αυξηθούν έως και 15% ετησίως σε βάθος τετραετίας, σύμφωνα με τη Nestle, ξεπερνώντας την ανάπτυξη 5% έως 6% που προβλέπει για την εν λόγω αγορά γενικά.

Ειδικά προγράμματα απασχόλησης για τους εργαζόμενους της ΛΑΡΚΟ

Την εξασφάλιση εργασιακής ασφάλειας στους υπαλλήλους της ΛΑΡΚΟ, οι συμβάσεις των οποίων λήγουν στις 12 Μαΐου 2024, μέσω δύο στοχευμένων προγραμμάτων απασχόλησης, παρέχει η ΚΥΑ που υπέγραψαν οι υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υγείας, Εσωτερικών, Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, οι αναπληρωτές υπουργοί Εσωτερικών, Υγείας και ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

«Στους άνω των 55 ετών παρέχουμε τη δυνατότητα να εργαστούν έως επτά έτη σε δήμους και Περιφέρειες, προκειμένου να συμπληρώσουν τις αναγκαίες προϋποθέσεις για συνταξιοδότηση. Ειδική πρόνοια υπάρχει και για όσους είναι έως 54 ετών, στους οποίους έχουμε εξασφαλίσει εργασία για δύο έτη σε φορείς του δημόσιου τομέα», δήλωσε σχετικά η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Δόμνα Μιχαηλίδου.

Στόχος των προγραμμάτων είναι η αναβάθμιση των δεξιοτήτων των ωφελουμένων (upskilling) ή/και η επανακατάρτισή τους (reskilling) σε θεματικά́ αντικείμενα σχετικά́ με τις ειδικότητες που απασχολούνται στο πλαίσιο του οικείου προγράμματος και η πιστοποίηση των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων, που θα αποκτηθούν στο πλαίσιο του προγράμματος κατάρτισης.
Η ΛΑΡΚΟ, η οποία τελεί υπό ειδική διαχείριση από τον Φεβρουάριο του 2020, ύστερα από απόφαση του Μονομελούς Εφετείου Αθηνών, λόγω της αδυναμίας της να αποπληρώνει συσσωρευμένα χρέη, έχει παύσει να λειτουργεί τους τελευταίους μήνες. Στο διάστημα αυτό (από το 2020), η μισθοδοσία των εργαζομένων καλύπτεται από το Δημόσιο, με δαπάνη που έχει ξεπεράσει, μέχρι στιγμής, τα 100 εκατ. ευρώ.

Το 77% των επιχειρήσεων δείχνει να αποδέχεται το κόστος πιο βιώσιμων πρακτικών

Η βιομηχανία τροφίμων και ποτών (F&B), με στόχο την αντιμετώπιση των προκλήσεων που αφορούν τη βιωσιμότητα, έχει θέσει ως βασικό θέμα τριών από τις πέντε βασικές της δεσμεύεις την ελαχιστοποίηση της χρήσης πλαστικού ως προτιμώμενου υλικού συσκευασίας. Πρόσφατη έρευνα της Tetra Pak εξετάζει τη στάση των επιχειρήσεων της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών απέναντι στη βιωσιμότητα, τώρα, και σε πέντε χρόνια από τώρα.

Το 50% των εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα εστίασαν την προσοχή τους στη ζήτηση των καταναλωτών ως κινητήριο παράγοντα πίσω από την εφαρμογή νέων βιώσιμων λύσεων στον τομέα της παραγωγής και επεξεργασίας. Αυτό επιβεβαιώνει το αίσθημα που εκφράστηκε σε μια ξεχωριστή μελέτη καταναλωτών της Tetra Pak σχετικά με τη συσκευασία, όπου σχεδόν τρεις στους τέσσερις ερωτηθέντες (74%) θα προτιμήσουν μια μάρκα που μιλά για περιβαλλοντικά θέματα, ενώ το 42% πιστεύει ότι μια «φιλική προς το περιβάλλον συσκευασία» δικαιολογεί υψηλότερη τιμή, παρέχοντας στη βιομηχανία ένα σταθερό πλαίσιο για την υιοθέτηση ενός επιχειρηματικού μοντέλου που μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Δέσμευση προς τη βιωσιμότητα
Το 77% των επιχειρήσεων εξέφρασε προθυμία να αποδεχθεί συμβιβασμούς που σχετίζονται με το κόστος εφαρμογής βιώσιμων λύσεων παραγωγής και επεξεργασίας, παρά το γεγονός ότι η βιομηχανία αντιμετωπίζει συνεχείς μακροοικονομικές προκλήσεις. Αυτή η άποψη ακολουθεί όσα ειπώθηκαν στο συνέδριο COP28, κατά τη διάρκεια του οποίοι πολλοί εμπορικοί εταίροι δεσμεύθηκαν σε στόχους και πρωτοβουλίες βιωσιμότητας, συμπεριλαμβανομένου του πλάνου δράσης της Tetra Pak προς τον μετασχηματισμό των συστημάτων τροφίμων.

Η εστίαση των επιχειρήσεων στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα φαίνεται να βρίσκεται σε σημείο καμπής, με την επείγουσα ανάγκη υιοθέτησης πρακτικών που ελαχιστοποιούν τις τιμές άνθρακα στα συστήματα τροφίμων να αναμένεται να αυξηθεί κατά 10% τα επόμενα πέντε χρόνια, από το 49% στο 59%. Όταν ρωτήθηκαν πώς οι εμπλεκόμενοι στην βιομηχανία επεξεργασίας και συσκευασίας τροφίμων μπορούν να συμβάλουν, το 65% των εταιρειών αναγνώρισε τη σημασία της ανάπτυξης νέων προϊόντων, επιβεβαιώνοντας τον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζει η καινοτομία στον παγκόσμιο αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής.

Ο Gilles Tisserand, Vice President Climate & Biodiversity στην Tetra Pak, σχολιάζει: «Η βιομηχανία τροφίμων και ποτών βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σημείο, αναθεωρώντας τον τρόπο λειτουργίας της για να συμβάλει στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και των αναπόφευκτων επιπτώσεων της. Η βοήθεια των προμηθευτών είναι απαραίτητη σε μια όλο και πιο ανταγωνιστική αγορά, και εμείς συνεχίζουμε να δεσμευόμαστε να παίξουμε τον ρόλο μας, καινοτομώντας στην ανάπτυξη νέων ερευνών, συνεργατικών οικοσυστημάτων και στην παροχή προϊόντων. Το πλάνο μας προς την καινοτομία βασίζεται στην ανανεωσιμότητα και την ανακυκλωσιμότητα, εξασφαλίζοντας την κυκλική χρήση υλικών και τη μείωση του άνθρακα σε αυτά και αντιμετωπίζοντας την ανάγκη για βιώσιμες συσκευασίες τροφίμων. Ευρήματα όπως το ότι μια χάρτινη συσκευασία θεωρείται από τους καταναλωτές η πιο “περιβαλλοντικά φιλική” για υγρά τρόφιμα, ενώ η πλαστική θεωρείται η λιγότερο φιλική, είναι μια απόδειξη ότι βρισκόμαστε στον σωστό δρόμο».

JTI: Ποιος είναι ο νέος διευθυντής εργοστασίου στη ΣΕΚΑΠ

Νέα ηγεσία στη μονάδα της ΣΕΚΑΠ του Ομίλου JTI στην Ξάνθη, όπου τη θέση του Διευθυντή Εργοστασίου ανέλαβε από την 1η Απριλίου ο κ. Cleber Da Rodda. Ο κ. Rodda εντάχθηκε στη JTI το 2022 στον τομέα Επεξεργασίας Φύλλων στη Santa Cruz do Sul της Βραζιλίας, όπου διαχειριζόταν τη μεγαλύτερη μονάδα επεξεργασίας φύλλων καπνού της εταιρείας, έχοντας 22 χρόνια εμπειρίας στη βιομηχανία καπνού και κατέχοντας πολυάριθμες θέσεις σε τομείς όπως η Έρευνα & Ανάπτυξη, η Επεξεργασία Καπνού, τα θέματα Περιβάλλοντος, Υγείας και Ασφάλειας Εργαζομένων, καθώς επίσης το τμήμα Ποιότητας και το Μηχανολογικό.

Είναι κάτοχος πτυχίου Μηχανολόγου Μηχανικού Παραγωγής από το Πανεπιστήμιο Santa Cruz do Sul στη Βραζιλία και μεταπτυχιακού τίτλου στη Διοίκηση Επιχειρήσεων από το FGV (GETULIO Vargas Foundation) στο Ρίο ντε Τζανέιρο της Βραζιλίας και από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στις ΗΠΑ. Με αφορμή την τοποθέτησή του στα νέα καθήκοντα, η Διευθύνουσα Σύμβουλος της JTI Hellas, κυρία Lili Zigoslu δήλωσε: «Με μεγάλη χαρά υποδεχθήκαμε τον κ. Cleber Da Rodda ως νέο Διευθυντή Εργοστασίου μας στη Ξάνθη. Η πολύτιμη εμπειρία και η δυναμική προσέγγιση του κ. Rodda στην παραγωγή προϊόντων καπνού αποτελούν ανεκτίμητο πλεονέκτημα για εμάς. Είμαστε βέβαιοι ότι υπό την ηγεσία του, το εργοστάσιό μας στη Ξάνθη θα συνεχίσει να καινοτομεί και να επιτυγχάνει τους στόχους της εταιρείας μας».

Χωριάτικη Ζύμη: Ξεπέρασε τα 29 εκατ. ευρώ ο τζίρος το 2023

Τις προσδοκίες τις οποίες είχε θέσει για τζίρο 29 εκατ. ευρώ το 2023, ξεπέρασε η εταιρεία Χωριάτικη Ζύμη, η οποία έχει ως βασικό αντικείμενο την παραγωγή και εμπορία ειδών κατεψυγμένης ζύμης Η εταιρεία, η οποία διαθέτει εργοστάσιο στη ΒΙ.ΠΕ Σερρών εντός της χρήσης 2023 εμφανίζει αναπτυξιακή δυναμική μετά το μετασχηματισμό της, καταγράφοντας κύκλο εργασιών στα 29.772.078,19 ευρώ, και επιβεβαιώνοντας τις εκτιμήσεις του κ. Πασχάλη Τσιώλα, Γενικού Διευθυντή της Χωριάτικης Ζύμης, που είχε μιλήσει στο INDUSTRY.

Το αποτέλεσμα μετά φόρων για την ίδια περίοδο ανήλθε σε 2.927.901, ευρώ από 1.045.573,49 ευρώ το 2022, γεγονός που αντικατοπτρίζει την ανοδική πορεία της εταιρείας. Η εταιρεία, μεταξύ άλλων, εστιάζει ιδιαίτερα στους τομείς ανάπτυξης νέων καινοτόμων προϊόντων και νέων μεθόδων παραγωγής, καθώς, όπως είχε αναφέρει ο κ. Τσιώλας τα κέρδη που προκύπτουν από τη δραστηριότητά της, επανεπενδύονται κυρίως στην παραγωγή, με σκοπό την βελτίωση του κόστους αλλά και της ποιότητας των προϊόντων αλλά και στον τομέα R&D, με στόχο την καινοτομία.

Το «αγκάθι» των α’ υλών
Πάντως, αναφερόμενο στους μακροοικονομικούς κίνδυνους στους οποίους εκτίθεται η εταιρεία, το Διοικητικό της Συμβούλιο υπογραμμίζει για ακόμη μια φορά, στις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις, πως η ενεργειακή κρίση, η οποία οδήγησε σε πληθωριστικές πιέσεις, με σημαντική αύξηση των τιμών του ηλεκτρικού ρεύματος και οι τιμές των α’ υλών, αποτελούν σημαντικό πρόβλημα. Στο παρόν στάδιο η βιομηχανία για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης έχει επανυπολογίσει το κόστος των προϊόντων της προκειμένου να προσαρμόσει τις τιμές πώλησης των προϊόντων. Υπενθυμίζεται πως ο κ. Τσιώλας, είχε ήδη αναφερθεί στις προκλήσεις που αντιμετώπισε η Χωριάτικη Ζύμη, όπως όλος ο κλάδος, τα τελευταία χρόνια, κάνοντας λόγο για υπέρογκες αυξήσεις τιμών α’ υλών και ενέργειας, που έχουν επιβαρύνει σημαντικά το κόστος παραγωγής των προϊόντων.

 

ALL4PACK EMBALLAGE PARIS: Στις 4-7 Νοεμβρίου η διεθνής έκθεση συσκευασίας

Στις 4-7 Νοεμβρίου 2024, στο εκθεσιακό κέντρο Paris Nord Villepinte θα λάβει χώρα η διεθνής έκθεση ALL4PACK EMBALLAGE PARIS, σημείο αναφοράς στη Γαλλία για όλους τους επαγγελματίες του κλάδου της συσκευασίας, με τη βιώσιμη ανάπτυξη και τις νέες καινοτομίες σε θέματα βιωσιμότητας, επίδοσης και αποδοτικότητας στο επίκεντρο. H έκθεση συγκεντρώνει τους σημαντικότερους λήπτες αποφάσεων από 11 βιομηχανικούς κλάδους: Αγροδιατροφικός, Ομορφιά & Υγιεινή, Αναλώσιμα, Ποτά, Διανομή, Ηλεκτρονικό Εμπόριο, Είδη πολυτελείας, φαρμακευτικός, υπηρεσίες, μεταφορά & logistics. To 2022 φιλοξένησε 1.100 εκθέτες εκ των οποίων 51% διεθνείς και 45.000 επαγγελματίες, εκ των οποίων 32% διεθνείς. Περισσότερες πληροφορίες στον ιστότοπο του Ελληνογαλλικού Επιμελητηρίου.