-->

APIVITA: Η σημασία της διαρκούς ενίσχυσης δυναμικότητας και ο στόχος του «dry factory»

Φιλόδοξους οικονομικούς αλλά και «πράσινους» στόχους θέτει η βιομηχανία καλλυντικών APIVITA για τα επόμενα χρόνια, με τη Διοίκηση να βλέπει τζίρο ύψους 100 εκατ. ευρώ με ορίζοντα το 2027, ενίσχυση της παραγωγικής δυναμικότητας και μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Στα 60 περίπου εκατομμύρια ευρώ έκλεισε ο ενοποιημένος τζίρος για το 2023, με την εταιρεία να σημειώνει διψήφιους αριθμούς ανάπτυξης της τάξεως του 12% τα τελευταία χρόνια, όπως ανέφερε ο κ. Tάσος Τσουκαλάς, Head of Sustainability της APIVITA, στο πλαίσιο δημοσιογραφικής εκδήλωσης με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Νερού στις 22 Μαρτίου. Η ανοδική τροχιά προβλέπεται να συνεχιστεί και το 2024, για το οποίο έχει προϋπολογιστεί αύξηση της τάξεως του 18%.

«Ήδη τρέχουμε με +13%, επομένως προβλέπεται να πιάσουμε το στόχο μέσα στο έτος», διευκρίνισε ο ίδιος, χαρακτηρίζοντας ως «κρυφό πόθο» το 20%. Τα παραπάνω δίνουν και το έναυσμα για την επίτευξη του στόχου των 100 εκατομμυρίων έως το 2027, σύμφωνα με τον κ. Τσουκαλά. Όπως έγινε γνωστό, το 38% του τζίρου της APIVITA προέρχεται από το εξωτερικό, όπου σήμερα εξάγει σε 50 χώρες, έχοντας στόχο την αύξησή τους σε 70 έως το 2027, με πρώτη «στάση» την αγορά του Καναδά.

Εξασφάλιση της δυναμικότητας πριν την επέκταση
«Το εύκολο είναι να πάμε σε 80 χώρες, το δύσκολο είναι να αντεπεξέλθεις στη ζήτηση», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Τσουκαλάς, τονίζοντας τη σημασία των διαρκών επενδύσεων της εταιρείας στο εργοστάσιο, από τις υποδομές μέχρι την ενίσχυση της παραγωγικότητας, τη διαχείριση αποβλήτων, τις πρώτες ύλες και τα logistics. «Πρώτα φροντίζουμε να έχουμε τη δυνατότητα να αντεπεξέλθουμε και μετά επεκτεινόμαστε», κατέληξε.

Σε ερώτηση του INDUSTRY σχετικά με τις επενδύσεις στην παραγωγή, ο κ. Τσουκαλάς σημείωσε ότι το κτίριο της APIVITA είναι το μοναδικό εργοστάσιο που είναι πιστοποιημένο κατά BREEAM για την οικολογική του απόδοση. «Κόστισε γύρω στα 15 εκατ. ευρώ, ενώ κάθε χρόνο επενδύουμε μισό με 1 εκατ. ευρώ για να μπορούμε να αντεπεξέλθουμε στην αύξηση της ζήτησης. Αυτή τη στιγμή είμαστε στο 50% της συνολικής παραγωγικότητας, περίπου στα 67 εκατ., ελπίζουμε να προσθέσουμε άλλα 20 μέσα στην πενταετία», ανέφερε ο Head of Sustainability.

Σύμφωνα με τον ίδιο, πρόσφατα η APIVITA προχώρησε στην εγκατάσταση φωτοβολταϊκών που παρέχουν το 10% της ενέργειας που χρησιμοποιεί το εργοστάσιο, με το υπόλοιπο να προέρχεται επίσης από ΑΠΕ. «Τώρα σχεδιάζουμε ένα σύστημα καθαρισμού και ανακύκλωσης του νερού που χρησιμοποιείται στη μονάδα, της λογικής “dry factory”, ώστε να μειώσουμε περαιτέρω το υδατικό μας αποτύπωμα. Τέλος, ο εταιρικός μας στόλος είναι όλος υβριδικός/ηλεκτρικός, ενώ διαθέτουμε 33 σταθμούς φόρτισης στις εγκαταστάσεις μας», συμπλήρωσε.

Επιστρέφοντας στον πλανήτη το 1%
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Νερού η APIVITA και η Aegean Rebreath, ανανεώνουν για 4ο έτος τη συνεργασία τους με σύνθημα: «Μαζί για το μέλλον των θαλασσών μας». Η APIVITA, η πρώτη B Corp πιστοποιημένη εταιρεία στην Ελλάδα, με τη συμμετοχή της στο Παγκόσμιο Δίκτυο 1% for the Planet, δεσμεύεται να επιστρέφει στον πλανήτη το 1% των πωλήσεων επιλεγμένων προϊόντων της, μέσω συνεργασιών με διεθνείς φορείς και ΜΚΟ, που έχουν ως στόχο την προστασία της βιοποικιλότητας και των μελισσών, σε παγκόσμιο επίπεδο.

 

Αντίστροφη μέτρηση για την HANNOVER MESSE 2024

Από τις 22 έως τις 26 Απριλίου 2024 ανοίγει τις πύλες της η Διεθνής Έκθεση Βιομηχανικής Τεχνολογίας, HANNOVER MESSE 2024, η οποία αντιπροσωπεύεται στην Ελλάδα από το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο. Στο Εκθεσιακό Κέντρο του Αννοβέρου, η HANNOVER MESSE 2024 θα φιλοξενήσει εκατοντάδες εκθέτες από όλους τους τομείς της βιομηχανίας, παρουσιάζοντας τις τελευταίες τεχνολογικές καινοτομίες και λύσεις μεταξύ άλλων, στον τομέα της τεχνολογίας, της τεχνητής νοημοσύνης, του υδρογόνου, της ενεργειακής διαχείρισης και των logistics.

Επιπλέον, στο πλαίσιο της εμπορικής έκθεσης θα πραγματοποιηθούν διάφορες παράλληλες εκδηλώσεις, με χαρακτηριστικότερη τη “Βραδιά Καινοτομίας”, αλλά και συνέδρια όπως, μεταξύ άλλων, η “Σύνοδος Κορυφής για την έρευνα και την καινοτομία”, όπου εκπρόσωποι της πολιτικής, ακαδημαϊκής και επιχειρηματικής κοινότητας θα συζητήσουν για τις καινοτομίες στην Ευρώπη, καθώς και ο “Διάλογος για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και ο ενεργειακός κόμβος στη Βόρεια Θάλασσα”. Οι εμπορικοί επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία κατά τη διάρκεια της έκθεσης και των παράλληλων εκδηλώσεων να δικτυωθούν με επαγγελματίες και εταιρείες του κλάδου, να ανταλλάξουν απόψεις αλλά και να ενημερωθούν σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις και τις καινοτομίες της βιομηχανίας.

Green: νέες χάρτινες συσκευασίες και μη αποσπώμενο καπάκι

Η Green, μια μάρκα με διευρυμένο χαρτοφυλάκιο 13 προϊόντων που περιλαμβάνει την Green Cola, Green Αναψυκτικά, Green Mocktails & Green Mixers, παρουσιάζει νέες χάρτινες πολυσυσκευασίες αλουμινίου και νέο μη αποσπώμενο καπάκι σε όλες τις PET συσκευασίες για 100% ανακύκλωση. Πιστή στη δέσμευσή της για ένα βιώσιμο μέλλον, η Green μειώνει ουσιαστικά τη χρήση του πλαστικού, καταργώντας τις πλαστικές μεμβράνες από όλες τις πολυσυσκευασίες αλουμινίου του προϊοντικού χαρτοφυλακίου της, οι οποίες αντικαθίστανται με μία καινοτόμο συσκευασία από 100% χάρτινο ανακυκλώσιμο υλικό.

Επιπλέον, το νέο μη αποσπώμενο καπάκι για όλες τις PET συσκευασίες έρχεται να φέρει την επανάσταση στο σχεδιασμό των συσκευασιών, με 100% ανακυκλώσιμο υλικό. Η Στεφανία Τσάπαλα, Group Marketing Director, δήλωσε: «Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι που η Green γίνεται πιο «πράσινη» όχι μόνο μέσα, αλλά και έξω από το κουτί. Είμαστε μια εταιρεία που εδώ και χρόνια θέτει υψηλά στις προτεραιότητες την προστασία του περιβάλλοντος και κάθε φορά αναζητούμε το επόμενο βήμα για να προσφέρουμε στον καταναλωτή την πιο δυνατή γευστική εμπειρία, πάντα με σεβασμό προς το περιβάλλον».

 

Νέες τεχνολογικές λύσεις για την επαναχρησιμοποίηση του ξύλου

Το έργο Wood2Wood -συντομογραφία του Wood-to-Wood Cascade Upcycling Valorisation-, εστιάζοντας στις αναξιοποίητες δυνατότητες διαχείρισης των απορριμμάτων ξύλου από την κατασκευή, την κατεδάφιση και τα απορριπτόμενα έπιπλα, έρχεται να προτείνει και να σχεδιάσει μια κυκλική πορεία για τη χρήση του ξύλου, με βάση τις αρχές της κυκλικής οικονομίας. Με συντονιστή το ελληνικό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) του ΕΜΠ, στο έργο συμμετέχουν 25 εταίροι -εταιρείες, ινστιτούτα, οργανισμοί και ακαδημαϊκοί φορείς- από 9 ευρωπαϊκές χώρες και τη Νότια Αφρική, στο πλαίσιο του Horizon Europe.

Μέσω μιας ολοκληρωμένης προσέγγισης, η οποία περιλαμβάνει προηγμένες τεχνολογίες, ψηφιακά εργαλεία και ένα υποστηρικτικό πλαίσιο πολιτικής, το Wood2Wood επιδιώκει να ανακυκλώσει τα απόβλητα ξύλου, μεταμορφώνοντάς τα σε πολύτιμους πόρους. Θα χρησιμοποιηθούν και θα αναπτυχθούν προηγμένες τεχνολογίες διαχωρισμού και ταξινόμησης του ξύλου, διαδικασίες και τεχνολογίες ανακύκλωσης και ψηφιακά εργαλεία για τη βελτίωση των κυκλικών ροών δευτερογενών υλικών. Παράλληλα, θα εξεταστεί η δημιουργία ενός ευρύτερου υποστηρικτικού πλαισίου για την εφαρμογή των τεχνολογιών που θα αναπτυχθούν, τόσο σε επίπεδο πολιτικών, όσο και σε επίπεδο αγοράς και ανάπτυξης κατάλληλων δεξιοτήτων. Η αποτελεσματικότητα και η βιωσιμότητα των αλυσίδων αξίας θα εξεταστεί μέσα από τρία διαφορετικά σενάρια χρήσης.

Πρόγραμμα €135 εκατ. για στήριξη της μεταποίησης αγροτικών προϊόντων

Αναρτήθηκε η Προδημοσίευση της 1ης Πρόσκλησης για την υποβολή αιτήσεων στήριξης προς ένταξη στην παρέμβαση «Π3-73-2.3 – Στήριξη για επενδύσεις στη μεταποίηση/ εμπορία και/ή ανάπτυξη γεωργικών προϊόντων» της Ελλάδας 2023– 2027, ύψους 135 εκατ. ευρώ. Στόχος της παρέμβασης είναι η αύξηση της προστιθέμενης αξίας των προϊόντων, με στόχο την κάλυψη των αναγκών της χώρας σε μεταποιημένα ποιοτικά προϊόντα αλλά και την αύξηση των δυνατοτήτων διείσδυσης στις διεθνείς αγορές, μέσω της αξιοποίησης της πρώτης ύλης της πρωτογενούς παραγωγής, της ενσωμάτωσης της καινοτομίας, της ανάπτυξης μεθόδων και διαδικασιών προστασίας του περιβάλλοντος που περιορίζουν το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής. Καθοριστική σημασία για τη στήριξη των επενδύσεων έχει τόσο η διατήρηση όσο και η δημιουργία θέσεων εργασίας.

Στο πλαίσιο αυτό χορηγείται στήριξη σε επιχειρήσεις μεταποίησης γεωργικών προϊόντων όταν το αποτέλεσμα της επεξεργασίας τους είναι επίσης γεωργικό, σε επιχειρήσεις τυποποίησης γεωργικών προϊόντων με σήμανση (Εθνικά και Ενωσιακά Πρότυπα) καθώς και σε επιχειρήσεις που μετέχουν σε σχήματα συμβολαιακής γεωργίας. Η παρέμβαση αφορά αιτήσεις στήριξης με αιτούμενο προϋπολογισμό από 400.001 ευρώ μέχρι 5.000.000 ευρώ, συγχρηματοδοτείται από την ΕΕ (Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης – Ε.Γ.Τ.Α.Α.) και από το Ελληνικό Δημόσιο (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων – Π.Δ.Ε.) και εφαρμόζεται σε ολόκληρη τη χώρα. Το συνολικό ποσό που προβλέπεται για τη χρηματοδότηση της Παρέμβασης ανέρχεται σε 135.000.000 ευρώ.

ΕΑΣ: Κονδύλι 33 εκατ. ευρώ από την ΕΕ για παραγωγή πυρομαχικών

Χρηματοδότηση, ύψους 33 εκατομμυρίων ευρώ, στο πλαίσιο του προγράμματος ASAP της Ευρωπαϊκής Ένωσης που αφορά στην αναβάθμιση της παραγωγικής διαδικασίας της ευρωπαϊκής αμυντικής βιομηχανίας κατάφεραν να εξασφαλίσουν τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση εγκρίθηκαν οι δύο από τις τρεις προτάσεις χρηματοδότησης που κατέθεσαν τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα σε συνεργασία με την εταιρία MSM, του ομίλου CSG, συνολικού προϋπολογισμού 73 εκατομμυρίων ευρώ, στις οποίες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συνεισφέρει 33 εκατ. ευρώ. Στην κατηγορία Explosives, η πρόταση των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων, ύψους 52 εκατ. ευρώ, βάσει της αξιολόγησης κατέλαβε την 1η θέση, ενώ στην κατηγορία Powder, η αντίστοιχη πρόταση ύψους 21 εκατ. ευρώ κατέλαβε την 3η θέση.

Επαναλειτουργία του εργοστασίου TNT
Η ελληνική πρόταση έλαβε τη 2η μεγαλύτερη χρηματοδότηση επί συνόλου 82 προτάσεων στην κατηγορία Explosives. Η έγκριση της συγκεκριμένης πρότασης ουσιαστικά θα εξασφαλίσει την επαναλειτουργία του εργοστασίου ΤΝΤ στο Λαύριο, το οποίο είχε σταματήσει τη λειτουργία του τη δεκαετία του 1980. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του διαγωνισμού η Ελλάδα κατατάσσεται στην 5η θέση μεταξύ των 28 χωρών που συμμετείχαν. «Η διοίκηση της ΕΑΣ παρά το γεγονός ότι δεν επιτεύχθηκε, ελλείψει πόρων, η χρηματοδότηση της τρίτης πρότασης για την αναβάθμιση του γομωτηρίου, είχε ήδη αναλάβει παράλληλες πρωτοβουλίες για την ενεργοποίηση του, με αποτέλεσμα σήμερα να λειτουργεί, να παράγει πυρομαχικά και να έχει ήδη παραδώσει 10.000 βλήματα 155 χιλ. έπειτα από πολλά χρόνια αδράνειας» αναφέρει η σχετική ανακοίνωση.

«Στα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα είμαστε υπερήφανοι που για πρώτη φορά στην ιστορία τους χρηματοδοτούνται από Ευρωπαϊκούς πόρους. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τα στελέχη των ΕΑΣ, τους εργαζόμενους για την προσήλωσή τους στους στόχους της Εταιρείας μας», δήλωσε σχετικά με την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, ο Νίκος Κωστόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων και προσθέτει: «Ξεκινήσαμε την εξυγίανση των ΕΑΣ και χαράξαμε μια νέα εξωστρεφή πορεία σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον. Πιστεύουμε στη δύναμη της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας και με ρεαλισμό την οδηγούμε στο δρόμο της ανάπτυξης».

Flax: Κοιτώντας προς το μέλλον με… μηχανική όραση και νέες κατηγορίες βιώσιμων προϊόντων

Για τη σημασία της επένδυσης στην καινοτομία αλλά και την είσοδο σε νέες κατηγορίες προϊόντων μιλά στο INDUSTRY ο Τάσος Βάββας, Managing Director της Flax, μίας ελληνικής οικογενειακής επιχείρησης που φέτος κλείνει 58 χρόνια στον επιχειρηματικό στίβο, στον κλάδο του καλλυντικού και της προσωπικής υγιεινής. Την τρέχουσα περίοδο η Flax υλοποιεί ένα πρόγραμμα επενδύσεων σκοπεύοντας στον εκσυγχρονισμό του παραγωγικού της εξοπλισμού. «Ο εκσυγχρονισμός αυτός θα βελτιώσει το ποιοτικό αποτέλεσμα της παραγωγής, καθώς και την αύξηση της ανταγωνιστικότητάς μας. Μέρος των επενδύσεων αυτών, πρόκειται να αξιοποιήσουν χρηματοδοτικά εργαλεία που προσφέρονται στην ελληνική μεταποίηση. Σημαντικό μερίδιο ωστόσο, περιλαμβάνουν και οι άυλες επενδύσεις σε πνευματικά δικαιώματα, εργαστηριακή έρευνα, οι οποίες ενσωματώνονται στα νέα προϊόντα που λανσάρουμε σύντομα», σημειώνει ο κ. Βάββας.

«Μπαίνοντας στο τρένο προς το αύριο»
Την ίδια στιγμή η διοίκηση της εταιρείας παρακολουθεί με μεγάλο ενδιαφέρον τις τάσεις της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, αξιολογώντας τις νέες τεχνολογίες, στον βαθμό που εξυπηρετείται ο σκοπός της επένδυσης. «Προσπαθούμε να ενσωματώσουμε νέες τεχνολογίες όπως η ρομποτική, τα Big Data, το internet of things, η επαυξημένη πραγματικότητα και πολλές ακόμη, μπαίνοντας και εμείς στο τρένο προς το αύριο. Κριτήριό μας είναι η προστιθέμενη αξία κάθε επένδυσης και η υιοθέτηση της τεχνολογίας από τους εργαζομένους, ώστε να ενσωματώνεται στην εταιρική μας κουλτούρα», αναφέρει ο Managing Director, φέρνοντας ως παράδειγμα μία πρόσφατη ενδιαφέρουσα custom εφαρμογή η οποία με τη χρήση μηχανικής όρασης (vision machine) με υποβοήθηση σερβομηχανισμών και PLC, διευκολύνει τη ροή της παραγωγής των προϊόντων της Flax. «Είμαστε πολύ περήφανοι για την λύση αυτή και για τους εξωτερικούς συνεργάτες που μας βοήθησαν. Σημαντική επίσης επένδυση αποτελεί και ο αυτοματισμός συλλογής δεδομένων παραγωγής οδηγώντας σε συστηματική ανάλυση της παραγωγικότητας και σε διαρκή επικαιροποίηση των KPI’s», συμπληρώνει ο κ. Βάββας.

«Η βιωσιμότητα στο DNA μας από τα 90’s»
Σύμφωνα με τον ίδιο, η βιωσιμότητα και ο σεβασμός του πλανήτη, είναι συστατικά του DNA της εταιρικής κουλτούρας της Flax από την αρχή της δεκαετίας του 90. «Ομολογώ ότι η Anita Roddick (ιδρύτρια της The Body Shop), υπήρξε προσωπική πηγή έμπνευσης, καθώς συνέδεσε τον ακτιβισμό και την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, με το σύγχρονο μάρκετινγκ. Σήμερα, την ώρα του υψηλού ενεργειακού κόστους, η μεγάλη πρόκληση για την βιομηχανία, είναι να δώσει απαντήσεις στην προστασία του πλανήτη», σημειώνει ο κ. Βάββας, διευκρινίζοντας ότι στην εταιρεία το R&D προσδιορίζεται αποκλειστικά από καινοτόμες λύσεις προς τους καταναλωτές, με απολύτως συνδεδεμένο το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Όπως τονίζει ο ίδιος, το 2023 έκλεισε με το καλύτερο τρόπο, μιας και η Flax βραβεύθηκε με 4 βραβεία στα Plant Based Awards 2024 για το brand LifoPlus και LifoPlushome. Πρόκειται για μία οικολογική πρόταση σε μία νέα για την εταιρεία κατηγορία, των σφουγγαριών κουζίνας, που λανσάρεται σε λίγες εβδομάδες. «Αυτό σίγουρα αποτελεί μία σημαντική πρόκληση, διεκδικώντας μερίδιο στο διαρκώς αυξανόμενο οικολογικά καταναλωτικό κοινό της Ελλάδας και του εξωτερικού. Το 2023 ήταν μία καλή χρονιά στον κύκλο εργασιών μας, με επίσης σημαντική επιτυχία στα οικονομικά μας αποτελέσματα, δίνοντας σημαντική ώθηση στις επενδύσεις που προανέφερα», καταλήγει ο άνθρωπος στο «τιμόνι» της Flax.