-->

Α. Παπαδημητρίου: Νέα εποχή ενίσχυσης της βιομηχανικής βάσης

Μιλώντας στο 7ο Αναπτυξιακό Συνέδριο, η Υφυπουργός Ανάπτυξης, Άννα Μάνη – Παπαδημητρίου αναφέρθηκε σε σημαντικά ζητήματα της βιομηχανικής ανάπτυξης στην Ελλάδα και υπογράμμισε τον στόχο για αύξηση της συνεισφοράς της βιομηχανίας στο ΑΕΠ, με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και αύξηση των εξαγωγών. Μεταξύ άλλων, επισήμανε την πρόοδο στον τομέα της απλοποίησης των διαδικασιών αδειοδοτήσεων, ενώ έκανε ειδική μνεία στο ThessIntec, ένα εμβληματικό επιστημονικό και τεχνολογικό πάρκο που αναμένεται να μεταμορφώσει τη Θεσσαλονίκη σε έναν κόμβο τεχνολογικής καινοτομίας και βιομηχανικής ανάπτυξης.

 

Mitsubishi Electric: Στόχος τα €50 εκατ. πωλήσεις στην 5ετία

Η Mitsubishi Electric εγκαινίασε επίσημα το πρώτο υποκατάστημά της στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στο Μαρούσι, κοντά στο δαχτυλίδι. Πρόκειται για μια κομβική κίνηση για την εταιρεία, οι πωλήσεις της οποίας φθάνουν τα 32 εκατ. ευρώ στη χώρα μας, με στόχο στα επόμενα πέντε χρόνια να αυξηθούν σε 50 εκατ. ευρώ. Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Mitsubishi Electric Europe B.V. κ. Shunji Kurita σχολίασε: «Το άνοιγμα αυτού του υποκαταστήματος στην Αθήνα ενισχύει περαιτέρω τη θέση της Mitsubishi Electric στη Νότια Ευρώπη, η οποία έχει ήδη ένα ισχυρό υπόβαθρο μέσω των υπαρχόντων καταστημάτων και του τοπικού δικτύου αντιπροσώπων μας».

Από την πλευρά του, ο κ. Matteo Cerutti, Γενικός Διευθυντής South EMEA, Industrial Automation & Mechatronics CNC, σημείωσε: «Η στρατηγική απόφαση της Mitsubishi Electric Factory Automation να επενδύσει στην Ελλάδα στοχεύει στην ενίσχυση της παρουσίας της στη South ΕΜΕΑ (Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική), που θα πετύχει την πιο αποτελεσματική διείσδυση στις τοπικές αγορές, παράλληλα με την υποστήριξη των πιστών μας συνεργατών. Τα νέα γραφεία στην Ελλάδα θα αποτελέσουν γέφυρα για την επέκταση της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας σε Κύπρο, Ισραήλ, Αίγυπτο και Μάλτα». Ιδιαίτερη αναφορά έγινε για τον συνεργάτη στον τομέα των βιομηχανικών αυτοματισμών UTECO με τον οποίο η Mitsubishi Electric συνεργάζεται από το 1998.

Boeing: «Φρένο» στην επέκταση της παραγωγής 737 Max 9

Απότομη… προσγείωση για την Boeing από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA), η οποία θα επιτρέψει μεν στα αεροσκάφη 737 Max 9 να ξαναρχίσουν τις πτήσεις μετά την ολοκλήρωση των ελέγχων, αλλά της απαγορεύει να επεκτείνει την παραγωγή της. Υπενθυμίζεται ότι η FAA καθήλωσε 171 από τα αεροπλάνα της γνωστής εταιρείας, όταν αποκολλήθηκε εν ώρα πτήσης τμήμα της ατράκτου.

Η United Airlines και η Alaska Airlines σχεδιάζουν να ξεκινήσουν την επιστροφή των εν λόγω αεροσκαφών σε υπηρεσία τις επόμενες ημέρες, οι ιθύνοντες όμως λένε ότι δεν θα επιτρέψουν ακόμη στην Boeing να επεκτείνει την παραγωγή των αεριωθούμενων αεροσκαφών στενής ατράκτου με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, η οποία περιλαμβάνει το 737 Max 9. «Αυτό δεν σημαίνει ότι η Boeing θα επιστρέψει ως συνήθως», δήλωσε ο επικεφαλής της FAA, Μάικ Γουίτακερ. «Δεν θα συμφωνήσουμε με κανένα αίτημα της Boeing για επέκταση της παραγωγής της, ούτε θα εγκρίνουμε πρόσθετες γραμμές παραγωγής για το 737 Max έως ότου επιβεβαιώσουμε ότι έχουν επιλυθεί τα ζητήματα ποιοτικού ελέγχου που αποκαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας», πρόσθεσε.

Ελληνικά Γαλακτοκομεία: Οι 4 άξονες ενίσχυσης των παραγωγών μετά τον Daniel

Τον τρόπο που η εταιρεία του διαχειρίστηκε τις ζημιές που προκάλεσε η κακοκαιρία Daniel στον «αιμοδότη» της γαλακτοβιομηχανίας, την πρωτογενή παραγωγή, ανέλυσε ο κ. Κωνσταντίνος Κουτσοδήμος, Διευθυντής ζώνης γάλακτος, Ελληνικά Γαλακτοκομεία κατά τη διάρκεια του Dairy Conference 2024 της Boussias Events. Μέσα στις επιχειρήσεις που επλήγησαν από τη θεομηνία ήταν κι οι εγκαταστάσεις των ελληνικών γαλακτοκομείων και συγκεκριμένα αυτές της Τυράς στα Τρίκαλα και της Όλυμπος στη Λάρισα. Προβάλλοντας στοιχεία για τη ζωική παραγωγή στη Θεσσαλία, που αποτελεί όπως είπε την καρδιά του παραγωγικού ιστού της χώρας, ο κ. Κουτσοδήμος αναφέρθηκε στα προβλήματα που προκάλεσε το πέρασμα του Daniel στην εταιρεία του. Πέρα από τις ζημιές στον μηχανολογικό εξοπλισμό, η Ελληνικά Γαλακτοκομεία κλήθηκε να αντιμετωπίσει και τα προβλήματα εφοδιασμού λόγω του κλειστού οδικού δικτύου αλλά και τις σημαντικές απώλειες στο ζωικό κεφάλαιο των συνεργαζόμενων παραγωγών.

Στο τελευταίο αυτό κομμάτι προχώρησε σε μια σειρά δράσεις με στόχο να ενισχύσει τους παραγωγούς, όπως:
• Συνέχιση εισκόμισης από το σύνολο των παραγωγών της,
• Χρηματοδότηση των πληγέντων κτηνοτρόφων,
• Σύναψη συνεργασιών με εταιρείες παραγωγής ζωοτροφών για τον άμεσο εφοδιασμό των μονάδων και
• Προσφορά συμβουλευτικών υπηρεσιών με επιστημονικό προσωπικό.

Τέλος, προχώρησε και σειρά προτάσεων με στόχο την περαιτέρω προστασία των παραγωγών, τις οποίες κατέθεσε στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και τροφίμων.
«Είναι πιο αναγκαίο από ποτέ να προστατευτούμε για να αντιμετωπίσουμε αντίστοιχες καταστάσεις στο μέλλον, πιο γρήγορα πιο ευέλικτα και πιο καλά» υπογράμμισε αναφερόμενος στην κλιματική κρίση και κλείνοντας την ομιλία του ο κ. Κουτσοδήμος.

Top Label: Πώς κατάφερε μια εταιρεία εκτυπώσεων να βελτιώσει το ΟΕΕ της κατά 15%

H Top Label – ΑΦΟΙ ΛΑΘΡΙΔΗ Ο.Ε. δραστηριοποιείται στο χώρο των εκτυπώσεων με αντικείμενο την παραγωγή ετικετών και εύκαμπτων υλικών συσκευασίας τροφίμων και ποτών.
Σχετικά με τις ιδιαιτερότητες την παραγωγής, ο Νάσος Βουλουτιάδης, Διευθυντής Παραγωγής & Ανθρωπίνου δυναμικού της εταιρείας λέει σχετικά: «Στο χώρο της ετικετοποιϊας αντιμετωπίζουμε συχνά το φαινόμενο της αυξομείωσης των ποσοτήτων ανά κωδικό είδους.

Ο ίδιος κωδικός μπορεί να παραχθεί σήμερα σε ποσότητα 1.000 τεμαχίων, την επόμενη εβδομάδα σε 3.000 τεμάχια και τον επόμενο μήνα σε ποσότητες των 15.000 τεμαχίων. Για κάθε μία περίπτωση η παραγωγικότητα και η φύρα διαφέρει, ενώ οι αναγκαστικές παύσεις παραγωγής λόγω «σεταρίσματος» (set-up) της μηχανής δεν διαφέρει παρά μόνο όταν το προϊόν αλλάξει. Φανταστείτε το φαινόμενο αυτό σε ένα σύνολο 4.000 ή 5.000 κωδικών, για 4 ή 5 διαφορετικά προϊόντα και σε 3 ή 4 κέντρα εκτύπωσης».

 

Δυνατότητα παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο
Ποια είναι, λοιπόν, η πραγματική παραγωγικότητα για κάθε μία από τις περιπτώσεις; Ποια η πραγματική φύρα; Είναι οι αναγκαστικές παύσεις παραγωγής με βάση τα πρότυπα; Ποια η αιτία τον μη προγραμματισμένων παύσεων; Επιπλέον ποιο κέντρο εκτύπωσης έχει καλύτερη απόδοση σε τι ποσότητες, σε ποιο προϊόν και με ποιον χειριστή; Στα παραπάνω ερωτηματα, με στόχο να βελτιωθεί η ποιότητα και η παραγωγικότητά της, η εταιρεία εισήγαγε από την αρχή του 2023 την εφαρμογή cloud της EVOCON με δυνατότητα παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο και για κάθε λεπτό της παραγωγικής της διαδικασία και του δείκτη OEE (Overall Equipment Effectiveness). Τα αποτελέσματα: βελτίωση του ΟΕΕ κατά 15%, διάφανη καταγραφή των απωλειών σε χρόνους και υλικά, μείωση φύρας, ενεργοποίηση του προσωπικού και ακριβή κοστολόγηση στην παραγωγή.

«Σαφώς και γνωρίζουμε τις δυνατότητες μας μέσα από τα συστήματα ERP που διαθέτουμε, όμως ύστερα από περίπου ένα χρόνο λειτουργίας της εφαρμογής, μπορούμε πλέον να θέσουμε στην παραγωγή μας στόχους S.M.A.R.T., δηλαδή Συγκεκριμένους (Specific), Εφικτούς (Attainable), Μετρήσιμους (Measurable), Σχετικούς (Relevant) και Χρονικά προσδιορισμένους (Τime-bound), γιατί όλα τα δεδομένα πλέον που παίρνουμε είναι 100% real και live», σημειώνει ο κ. Βουλουτιάδης.

Σχετικά με την Top Label – ΑΦΟΙ ΛΑΘΡΙΔΗ Ο.Ε., ξεκίνησε να εξάγει τα προϊόντα της από το 2015. Επί του παρόντος, η πλειονότητα των εσόδων της προέρχεται από εξαγωγές στη δυτική Ευρώπη. Το 2017, ξεκίνησε να παράγει Liner-less ετικέτες για φρούτα, λαχανικά και συσκευασίες τροφίμων, κατάλληλες για άμεση επαφή με τρόφιμα, ενώ ένα χρόνο μετά πέρασε στην παραγωγή ετικετών και ταινιών ασφαλείας. Σχετικά με τα επενδυτικά της πλάνα, στα μισά του 2024 αναμένεται η ολοκλήρωση του νέου κτιρίου της που θα στεγάσει τον υπάρχοντα αλλά και νέο εξοπλισμό.

Εργοστασίου 3αλφα: Έφυγε από τη ζωή ο Αργύρης Καραγεωργίου

Με μεγάλη λύπη, η οικογένεια της 3αλφα – ΑΦΟΙ Κ. ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΕΒΕ ανακοινώνει την απώλεια του Αργύρη Καραγεωργίου, ενός ανθρώπου που διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην εταιρεία από την ίδρυσή της και σε όλη την πορεία της ως Διευθυντής Εργοστασίου επί σειρά ετών. «Η αξιοσύνη, η ευγένεια, η αρχοντιά, η αξιοπρέπεια που τον χαρακτήριζαν και η αγάπη, στήριξη και η γνώση που μεταλαμπάδευσε την επόμενη γενιά είναι παράδειγμα και παρακαταθήκη για όλους μας», αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.

Η εξόδιος ακολουθία θα τελεστεί σήμερα Δευτέρα 29 Ιανουαρίου 2024 στις 11πμ. στον Ι.Ν. Κοιμήσεως της Θεοτόκου Ν. Φωκαίας στο Χαϊδάρι. Η οικογένεια του εκλιπόντος επιθυμεί αντί στεφάνου για εκείνους που το επιθυμούν να προχωρήσουν σε δωρεά στον σύλλογο «Γαλιλαία», Πρότυπη Μονάδα Ανακουφιστικής Φροντίδας σε ασθενείς με καρκίνο και ασθενείς με νόσο του κινητικού νευρώνα (ALS), https://galilee.gr.

Κρι Κρι: Η οικονομική ανάπτυξη συνυφασμένη με την καινοτομία

Στο μοτίβο της καινοτομίας αλλά και της βιωσιμότητας θα συνεχίσει να κινείται στρατηγικά η γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι, καθώς φαίνεται πως πρόκειται για μια δοκιμασμένη «συνταγή» που αποδίδει. Όπως έκανε γνωστό ο κ. Κωνσταντίνος Τραγούδας Διευθυντής Έρευνας, Ανάπτυξης & Αειφορίας Κρι Κρι μιλώντας για την ενσωμάτωση της καινοτομίας στην παραγωγή γαλακτοκομικών προϊόντων στη διάρκεια του Dairy Conference 2024 της Boussias Events, οι πωλήσεις της εταιρείας για το 2023 αναμένεται να κυμανθούν στα 210 εκατ. ευρώ (ο κύκλος εργασιών το 2022 διαμορφώθηκε στα 171,88 εκατ. ευρώ).

Σημειώνεται δε πως για την επόμενη διετία (2024-2025) η Κρι Κρι σχεδιάζει, όπως αποκάλυψε, και επενδύσεις της τάξεως των 30 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον ίδιο, η καινοτομία αποτελεί αδιαμφησβήτητα σημαντικό κομμάτι της οικονομικής ανάπτυξης, ενώ παράλληλα δίνει συγκριτικό πλεονέκτημα σε μία βιομηχανία απέναντι στους ανταγωνιστές της και την ωθεί να βελτιώσει ταυτόχρονα την ποιότητά της.

Ωστόσο, τόνισε πως προκειμένου η εφαρμογή μιας καινοτόμου ιδέας να είναι αποτελεσματική θα πρέπει να υπάρχει διατμηματική συνεργασία ενώ κρίσιμος είναι και ο ρόλος της διοίκησης η οποία χαράσσει τη στρατηγική, κατανέμει τους πόρους, ενθαρρύνει και ανταμείβει την καινοτόμο σκέψη. «Η αποτυχία αποτελεί ευκαιρία μάθησης» σημείωσε χαρακτηριστικά.
Τέλος, έκανε σαφές πως η καινοτομία συνδέεται και με την έννοια της βιωσιμότητας, τονίζοντας πως ένας από τους στόχους της εταιρείας είναι η μείωση κατά 30% του βάρους των πλαστικών συσκευασιών μέχρι το 2030.

Οι τέσσερις πυλώνες στρατηγικής της Παπουτσάνης

Η Παπουτσάνης, ένας εκ των μεγαλύτερων παραγωγών σαπώνων και υγρών καλλυντικών στην Ευρώπη, παρουσίασε στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών την αναπτυξιακή στρατηγική της σύμφωνα με τις αρχές της βιωσιμότητας, τα βασικά οικονομικά μεγέθη και τις προοπτικές για το νέο έτος. Όπως επεσήμανε η διοίκηση, η επιχειρηματική στρατηγική της Παπουτσάνης βασίζεται σε τέσσερις διακριτούς πυλώνες και εστιάζει στο R&D καινοτόμων, ποιοτικών και περιβαλλοντικά υπεύθυνων προϊόντων, την εξωστρέφεια με εξαγωγική δραστηριότητα σε περισσότερες από 35 χώρες, και τη δυναμική επέκταση σε νέες αγορές και προϊοντικές κατηγορίες.

Όπως κατέστησε σαφές ο Διευθύνων Σύμβουλος, κ. Μενέλαος Τασόπουλος, παρά τις προκλήσεις στο μακροοικονομικό περιβάλλον, η Παπουτσάνης εδραιώνει τις θετικές προοπτικές της για το μέλλον, προχωρώντας σε διεύρυνση του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου, ενίσχυση της παρουσίας των επωνύμων και ξενοδοχειακών προϊόντων στην αγορά, ανάπτυξη σημαντικών διεθνών συνεργασιών και εφαρμογή βιώσιμων επενδύσεων σε επίπεδο παραγωγής και προϊόντων. Πάντως, καθώς η εταιρεία «τρέχει» με το capacity στο 50%, η διοίκηση δίνει βάρος στη μείωση του κόστους της παραγωγής και όχι στην ενίσχυση της δυναμικότητας. Υπενθυμίζεται ότι το 2023 ο τζίρος της διαμορφώθηκε στα 62,3 εκατ. ευρώ έναντι 70,7 εκατ. το 2022, μειωμένος κατά 12%, λόγω των τιμών υλών και ενέργειας.

 

ΑΓΝΟ: Η νέα εποχή και τα σχέδια για τη μονάδα του Λαγκαδά

Με νέες συνεργασίες, ανανεωμένη γκάμα προϊόντων και συζητήσεις για την επανεκκίνηση του εργοστασίου στο Λαγκαδά ξεκινά η «νέα εποχή» της ΑΓΝΟ, όπως αυτή παρουσιάστηκε από τη διοίκηση της Ελληνικά Γαλακτοκομεία Α.Ε. Την επιστροφή της ιστορικής μάρκας με δυναμική παρουσία αρχικά στη Βόρεια Ελλάδα και με άμεσα πλάνα επέκτασης στην υπόλοιπη χώρα, σηματοδοτεί μια ολοκληρωμένη γκάμα 21 προϊόντων που περιλαμβάνει το φρέσκο γάλα, το γάλα χωρίς λακτόζη και το σοκολατούχο Coco milk. Στην «οικογένεια» προστέθηκαν κεφίρ απλό και με γεύσεις, αριάνι, στραγγιστό και παραδοσιακό γιαούρτι, αρωματικό βούτυρο, κρέμα και ρυζόγαλο.

Στο πλαίσιο της ομιλίας του, ο κ. Στέλιος Σαράντης, μέλος του Δ.Σ. της Ελληνικά Γαλακτοκομεία, αναφέρθηκε στην ιστορία της μπράντας ΑΓΝΟ, τα προϊόντα της οποίας ήταν συνυφασμένα με τη Β. Ελλάδα από τη δεκαετία του 1950 μέχρι και την πτώχευσή της το 2013. Από το 2022 που πέρασε στα χέρια των Ελληνικών Γαλακτοκομείων, πραγματοποιήθηκαν επενδύσεις στα υφιστάμενα εργοστάσια του ομίλου ειδικά για τις ανάγκες παραγωγής των προϊόντων ΑΓΝΟ, επανασχεδιάζοντας και εκσυγχρονίζοντας ταυτόχρονα τις συσκευασίες τους με βάση τις ανάγκες του σήμερα.

«Τον περασμένο Νοέμβριο επαναλανσαρίστηκε η ΑΓΝΟ στα ράφια αλυσίδων σούπερ μάρκετ αλλά και σε αρκετά σημεία μικρής αγοράς της Θεσσαλονίκης και άλλων 10 νομών της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας. Με προσεκτικά βήματα, αλλά με μεγάλη όρεξη από μέρους μας, κάναμε και συνεχίζουμε τα πρώτα βήματα στην αγορά και επιτρέψτε μου να πω ότι τα πρώτα μηνύματα κρίνονται θετικά ως προς την αποδοχή των προϊόντων», τόνισε ο κ. Σαράντης, ενώ άφησε υπονοούμενα για την είσοδο και στα παγωτά.

«Σε ότι αφορά στους επόμενους μήνες, θα προσπαθήσουμε να εκκινήσουμε συνεργασίες με αλυσίδες σούπερ μάρκετ αλλά και σημεία μικρής αγοράς που μέχρι πρότινος δεν κατέστη δυνατόν και εφόσον η ανταπόκριση του κόσμου συνεχίσει να είναι θετική, θα αρχίσουμε τις συζητήσεις σχετικά με την αξιοποίηση, παραγωγικά πια, του εργοστασίου του Λαγκαδά όπου δεν πρέπει να ξεχνάμε πως υπάρχει και εξοπλισμός παραγωγής παγωτού», τόνισε χαρακτηριστικά.