-->

Corfu Beer: Εκτόξευση τζίρου και συγκρατημένες επενδύσεις

Μεγάλη αύξηση του τζίρου, αλλά και επενδύσεις σε μηχανολογικό εξοπλισμό χαρακτήρισαν την προηγούμενη χρονιά την ανάπτυξη της Κερκυραϊκής Ζυθοποιίας, γνωστότερη και ως Corfu Beer. Πιο συγκεκριμένα, το 2022 έκλεισε με αύξηση του κύκλου εργασιών σε ποσοστό 48,6% σε σχέση με το έτος 2021, από 1.637.561,06 ευρώ σε 2.434.653,00 ευρώ, ενώ τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν από 191.453,00 ευρώ το προηγούμενο έτος σε 556.296,74 ευρώ. Εντός της περασμένης χρονιάς, όπως αναφέρει η Κερκυραϊκή Ζυθοποιία στις οικονομικές καταστάσεις της, πραγματοποίησε και επενδύσεις ύψους 129.020,87 ευρώ. Αναλυτικότερα, διατέθηκαν 36.102,90 ευρώ για την αγορά μηχανημάτων και λοιπού μηχανολογικού εξοπλισμού, 4.980,00 ευρώ για την κατασκευή γεώτρησης, 11.270,00 ευρώ για την αγορά μεταφορικών μέσων και 76.667,97 ευρώ για την αγορά λοιπού εξοπλισμού.
Αξίζει να σημειωθεί πως το ύψος των επενδύσεων για το 2021 είχε αγγίξει τα 198.225,28 ευρώ.

Το πρότζεκτ για πράσινο πάρκο
Στα σχέδια της Corfu Beer είναι κι η ολοκλήρωση της συμφωνίας με την αμερικανική γεωργική σχολή Θεσσαλονίκης για τη δημιουργία ενός πράσινου πάρκου διαχείρισης τον υποπροϊόντων. Ο χαρακτήρας του πάρκου αυτού θα είναι πρωτίστως εκπαιδευτικός και θα διδάσκει μέσα από παιχνίδια και βιωματικές μεθοδολογίες την αειφορία στην τοπική παραγωγή και το περιβάλλον. Θα είναι επισκέψιμο όλο τον χρόνο και οι υπηρεσίες που θα προσφέρει θα απευθύνονται σε μαθητές, καθηγητές και γονείς μαθητών σχολείων, καθώς και σε οικογένειες τουριστών που επισκέπτονται την περιοχή από τον Μάιο έως τον Οκτώβριο κάθε έτους. Θα περιλαμβάνει καλλιεργητικές ζώνες, μικρή κτηνοτροφική μονάδα, χώρους δημιουργικής, τυποποίησης και διαχείρισης αποβλήτων. Δεν θα είναι χαρακτηρισμένο ως παραγωγικό, λόγω της τοποθεσίας και γειτνίασής του σε οικιστική περιοχή, η δε παραγωγή που προκύπτει από τη χρήση του, θα καταλήγει σε ειδική αγορά (niche market) ως εκπαιδευτικό προϊόν.

 

EEL: Webinar με θέμα την έκθεση ανθρακικού αποτυπώματος

Διαδικτυακή συνάντηση διοργανώνει η ΕΕL την Δευτέρα 13 Νοεμβρίου και ώρα 17.00, με αντικείμενο την ενημέρωση των επιχειρήσεων της εφοδιαστικής αλυσίδας και τις οδηγίες συμμόρφωσής τους, σχετικά με την υποχρεωτική υποβολή της έκθεσης ανθρακικού τους αποτυπώματος, βάσει του άρθρου 20 του Εθνικού Κλιματικού Νόμου. Στην εκδήλωση θα συμμετέχει εκπρόσωπος του ΥΠΕΝ και ο Στάθης Κουρνιώτης (Διευθ.Σύμβουλος IPPC), για την επίδειξη του σχετικού ψηφιακού εργαλείου.

 

Συνάντηση ΣΒΠΕ με τον Θ. Σκυλακάκη

Εποικοδομητική συνάντηση είχαν την Παρασκευή 3 Νοεμβρίου ο Πρόεδρος του Σ.Β.Π.Ε., Βασίλης Γούναρης και ο Εκτελεστικός Διευθυντής, Γιώργος Λυσσαίος με τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θεόδωρο Σκυλακάκη. Τα κύρια θέματα συζήτησης περιλάμβαναν: 1. Βελτίωση της εικόνας του πλαστικού σε εθνική κλίμακα, 2. Αναβάθμιση της διαδικασίας αποκομιδής και διαλογής των απορριμμάτων, με στόχο την προσφορά καλύτερης πρώτης ύλης για τα πλαστικά που προορίζονται για ανακύκλωση. 3. Βελτίωση των σχέσεων και της συνεργασίας μεταξύ της βιομηχανίας πλαστικών και του Ε.Ο.ΑΝ. Οι δύο πλευρές συμφώνησαν να συνεχίσουν την συνεργασία με στόχο την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των κοινών προκλήσεων.

Olympia Group: Επενδύει στη Sleed

O Όμιλος Olympia, μέσω του επενδυτικού βραχίονα PCP, ανακοίνωσε τη νέα επένδυσή του στον τομέα του Technology, Digital Marketing, Content & Data, στηρίζοντας το πλάνο ισχυρής και κερδοφόρας ανάπτυξης της Sleed, ενός από τα μεγαλύτερα ανεξάρτητα tech & digital agencies στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Μέσα από τη στρατηγική επένδυση στη Sleed, ο Όμιλος Olympia διευρύνει σημαντικές συνέργειες για το σύνολο του οικοσυστήματος (Β2Β & Β2C) και ενισχύει το πολυδιάστατο έργο της Sleed, που προωθεί νέες τεχνολογίες και εργαλεία ψηφιοποίησης, για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων. Με τη στήριξη του Ομίλου Olympia, η Sleed θα συνεχίσει να αναπτύσσει την ομάδα των στελεχών της και να προσφέρει υπηρεσίες, που περιλαμβάνουν ένα ευρύ φάσμα στους τομείς του digital marketing, του web development, της δημιουργίας περιεχομένου και της ανάλυσης δεδομένων.

Παπουτσάνης: Τα επώνυμα προϊ­όντα ενίσχυσαν το μικτό κέρδος

Ελαφρά μειωμένος για το εννεάμηνο του 2023 εμφανίζεται ο τζίρος της Παπουτσάνης κα-θώς ανήλθε σε 47,4 εκατ. ευρώ έναντι 53,3 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022, ήτοι μειωμένος κατά 11%, με την αξία των εξαγωγών να αντιπροσωπεύει το 53% του συ-νολικού κύκλου εργασιών. Το μικτό κέρδος βελτιώθηκε κατά 12,7% σε σχέση με το εννεάμηνο του 2022 και ανήλθε σε 15,6 εκατ. ευρώ έναντι 13,9, παρά την υστέρηση του κύκλου εργασιών, ως συνέπεια της σταδιακής εξομάλυνσης των κόστους πρώτων υλών και ενέργειας. Στη βελτίωση του μικτού κέρδους συμβάλλει και η ενίσχυση της κατηγορίας των επωνύμων προϊόντων που παρουσιάζει ανάπτυξη κατά 53. Όσον αφορά τη συνεισφορά των τεσσάρων τομέων δραστηριότητας στα συνολικά μεγέ-θη, επισημαίνεται ότι το 27% των συνολικών εσόδων προέρχεται από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το 20% από πωλήσεις στην ξενοδοχειακή αγορά, το 38% από παραγωγές προϊόντων για τρίτους και το 15% από βιομηχανικές πωλήσεις ειδικών σαπωνομαζών.

ALPLA: Επενδύσεις με μότο «μηδέν κόκκος πλαστικού εκτός παραγωγής»

Τα σχέδιά της για διπλασιασμό των φωτοβολταϊκών στη στέγη των εγκαταστάσεών της μοιράστηκε η διοίκηση της ALPLA, η οποία αυτές τις ημέρες θέτει σε πλήρη λειτουργία την τελευταία της επένδυση ύψους 3 εκατ. ευρώ, με νέα παραγωγική πτέρυγα και υπερσύγχρονες μηχανές που θα ενισχύσουν κατά πολύ τη δυναμικότητά της. Η πρώην ΑΡΓΩ, θυγατρική του αυστριακού ομίλου ALPLA, σκοπεύει μέχρι τον Μάρτιο του 2024 να προσθέσει φωτοβολταϊκά ισχύος 640MW, σε μια επένδυση ύψους περίπου 500 χιλ. ευρώ.
Τα παραπάνω έγιναν γνωστά στο πλαίσιο περιήγησης που διοργανώθηκε από τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Πλαστικών Ελλάδος (ΣΒΠΕ) την Πέμπτη 9 Νοεμβρίου για εκπροσώπους του τύπου στις εγκαταστάσεις της ALPLA στο Κορωπί. Η χρήση ανακυκλωμένου υλικού σε νέα προϊόντα άκαμπτης συσκευασίας, ο επανασχεδιασμός των συσκευασιών για να ανακυκλώνονται πιο εύκολα, οι καινοτομίες που εφαρμόζονται στις μονάδες μεταποίησης πλαστικών, τα νέα αποδοτικά μηχανήματα που μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα κατά την διάρκεια της παραγωγής και εξοικονομούν ενέργεια ήταν τα βασικά στοιχεία που αναδείχθηκαν κατά τη διάρκεια της επίσκεψης.

Η παρουσίαση επικεντρώθηκε στις προσπάθειες που καταβάλλει o αυστριακός όμιλος να ενσωματώσει τις αρχές της βιωσιμότητας σε όλη του την παραγωγή. Όπως έγινε γνωστό, η χρήση ανακυκλωμένου υλικού (Post-Consumer Recycled, PCR) στην άκαμπτη πλαστική συσκευασία βρίσκει ήδη εφαρμογή στην παραγωγή φιαλών PET και HDPE (πολυαιθυλένιο υψηλής πυκνότητας), με ποσοστό PCR από 25% έως 100%. Ιδιαίτερη έμφαση δίνει η εταιρεία και στον επανασχεδιασμό των συσκευασιών. Με την προσέγγιση «Design for Recycling», η ΑLPLA επιχειρεί να κάνει ευκολότερη την ανακύκλωση με τη χρήση λιγότερων υλικών, μειώνοντας το βάρος της συσκευασίας και εξοικονομώντας φυσικούς πόρους και ενέργεια. Μάλιστα, όπως έγινε γνωστό, πειραματίζεται στη δημιουργία ενός νέου μπουκαλιού από χαρτί καθώς και στην πιλοτική παραγωγή συσκευασιών από 100% ανακυκλωμένο υλικό. Το 2022 οι πωλήσεις της ALPLA -πρώην ΑΡΓΩ- διαμορφώθηκαν στα 38,18 εκατ. ευρώ με το 34% να προέρχεται από την αγορά των καλλυντικών, το 32% από τον τομέα υγείας και το 25% από χημικά, απορρυπαντικά και το υπόλοιπο από τρόφιμα. Πελάτες της είναι μεγάλες εταιρείες όπως οι Syngenta, Apivita, Johnson&Johnson, Henkel, Famar, Rafarm, Pharmathen κ.α.

Η Δρ Ευγενία Τσαρτόλια, Γενική Διευθύντρια της ALPLA Packaging Greece, υπογράμμισε ότι η εταιρεία «επιδιώκει διεθνώς να είναι ένας από τους κορυφαίους παραγωγούς βιώσιμων πλαστικών συσκευασιών. Ακριβώς γι’ αυτό επικεντρώνεται στην υλοποίηση της αρχής των 4R: Reduce – Reuse – Recycle – Redesign». Όπως δε επισήμανε η ίδια: «Στα ιδιόκτητα εργοστάσια ανακύκλωσης της ALPLA σε όλο τον κόσμο έχουν επενδυθεί από το 2021 πάνω από 50 εκατ. ευρώ και σήμερα η δυναμικότητα παραγωγής αγγίζει τους 277.000 τόνους ανακυκλωμένου υλικού. Κανένας κόκκος πλαστικού δεν πάει χαμένος, καθώς στηρίζουμε την ανακύκλωση, την κυκλική οικονομία (Bottle to bottle), τη μείωση των αποβλήτων και συνεπώς του ανθρακικού αποτυπώματος». Η περιήγηση στο εργοστάσιο της ALPLA εντάσσεται στο πλαίσιο ανάλογων δράσεων που θα αναλάβει ο ΣΒΠΕ, λίγες ημέρες πριν από τη διοργάνωση του Συνεδρίου Plastainability 2023 (21 Νοεμβρίου, ΕΚΕΦΕ ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ), που θα θέσει στο επίκεντρο τη βιώσιμη ανάπτυξη και την ανακύκλωση.

 

ΒΙΟΖΩΚΑΤ: Νέα μονάδα στις Σέρρες, επενδύσεις σε Κατερίνη και σχέδια για το Καλοχώρι

Σε περίοδο ανάπτυξης κατά την οποία ξετυλίγει ένα επενδυτικό πλάνο με πολλές πτυχές βρίσκεται η βιομηχανία ζωοτροφών ΒΙΟΖΩΚΑΤ. Αρχής γενομένης από την παραγωγική αξιοποίηση της μονάδας στις Σέρρες, που την τελευταία δεκαετία είναι ανενεργή παραγωγικά και λειτουργεί ως αποθηκευτικός χώρος, η βιομηχανία βρήκε μια διέξοδο ώστε να αποσυμφορήσει το εργοστάσιό της στην Κατερίνη. Σύμφωνα με όσα δήλωσε στο INDUSTRY ο κ. Αλέξανδρος Τριανταφύλλου, Αντιπρόεδρος ΔΣ της ΒΙΟΖΩΚΑΤ, στο εργοστάσιο των Σερρών θα μεταφερθεί το 5% της συνολικής παραγωγής. Στη συγκεκριμένη μονάδα, έκτασης 4.000 τ.μ. θα παράγονται σύνθετες ζωοτροφές και πρώτες ύλες, ενώ η επένδυση θα αρχίσει να υλοποιείται το καλοκαίρι του 2024, ώστε η παραγωγική δραστηριότητα να εκκινήσει στο τέλος του έτους.

Αύξηση παραγωγής και αποθήκευσης στην Κατερίνη
Για την τρέχουσα περίοδο και όσον αφορά το εργοστάσιο της Κατερίνης σε εξέλιξη βρίσκεται, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το καλοκαίρι του 2024, επενδυτικό πρόγραμμα 6,3 εκατ. ευρώ που έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα «Πράσινη μετάβαση/μεταποίηση αγροτικών προϊόντων» του Τ.Α. Στόχος είναι η αύξηση της παραγωγικής και αποθηκευτικής δυναμικότητας του εργοστασίου ενώ πάνω από το 50% των επενδύσεων αφορά 13 σιλό που θα ανακατασκευαστούν και θα επεκταθούν, προσθέτοντας 20.000 τόνους αποθηκευτικής δυναμικότητας, αλλά και τις αποθηκευτικές εγκαταστάσεις. Στο ίδιο πρόγραμμα εντάσσεται κι η εγκατάσταση ρομποτικού συστήματος, που θα διπλασιάσει τη δυναμικότητα ενάσκησης του εργοστασίου, μηχανολογικού εξοπλισμού, φωτοβολταϊκού πάρκου, αλλά και η ψηφιοποίηση των logistics.

«Παράλληλα, εντός του Νοεμβρίου θα λειτουργήσουν πλήρως και οι νέες αποθήκες στο Καλοχώρι, όπου θα γίνει η μεταφορά της έδρας της εταιρείας Α&Δ Τριανταφύλλου, που ασχολείται με το κομμάτι των κατοικιδίων» συμπληρώνει ο κ. Τριανταφύλλου. Όπως σημειώνει ο κ. Τριανταφύλλου, η αποκατάσταση του βιομηχανικού κτιρίου, το οποίο θα αξιοποιηθεί σε δεύτερο χρόνο, θα ξεκινήσει στις αρχές του 2024, ενώ την άνοιξη δρομολογείται η αποκατάσταση του συγκροτήματος των σιλό αποθήκευσης δημητριακών, δυναμικότητας 20.000 τόνων, μια επένδυση ύψους 1,5 εκατ. ευρώ. Όπως εκτιμά ο Αντιπρόεδρος της ΒΙΟΖΩΚΑΤ, η τοποθεσία του ακινήτου ενισχύει τη θέση της εταιρείας στρατηγικά δίνοντας το πλεονέκτημα εισαγωγής και εξαγωγής χύδην προϊόντων.

Ανοδικά ο τζίρος το 2023
Όσον αφορά τα οικονομικά της, οι επενδύσεις δείχνουν να πως στηρίζονται σε γερές βάσεις με τον κ. Τριανταφύλλου να σημειώνει πως «η ΒΙΟΖΩΚΑΤ είναι leader στον κλάδο των σύνθετων ζωοτροφών για παραγωγικά ζώα και η προϊοντική της γκάμα περιλαμβάνει από αιγοπροβατοτροφές -που αποτελούν το 70% της παραγωγής της- και βοοτροφές μέχρι πτηνοτροφές, χοιροτροφές και τροφές για κουνέλια. Μάλιστα, το μερίδιό της στις ζωοτροφές για αιγοπρόβατα υπερδιπλασιάστηκε την τελευταία διετία, φτάνοντας στο 5% από 2% στο σύνολο της ελληνικής αγοράς».

Σημειώνεται πως η στροφή αυτή στα αιγοπροβατοτροφές έγινε με δεδομένο την αυξημένη ζήτηση για τη φέτα.
«Αυτά είχαν σαν αποτέλεσμα ο κύκλος εργασιών της εταιρείας να ανέβει σημαντικά. Εκτιμάται ότι το 2023 θα ανέλθει σε 35 εκατ. ευρώ (πωλήσεις 75.000 τόνων), αυξημένος κατά 25% έναντι του 2022, με την κερδοφορία να διατηρείται στα περσινά επίπεδα (1,5 εκατ. ευρώ το 2022)» καταλήγει ο κ. Τριανταφύλλου.
Φαίδρα Μπράττου

CRΕΑΜΤΕΑΜ: προσθέτει γραμμές παράγωγης για νεα προϊόντα

Την εδραίωση της στην ελληνική αγορά καλλυντικών αποδεικνύουν τα αποτελέσματα της CRΕΑΜΤΕΑΜ S.A., γνωστότερη για το brand Dust+Cream. Ο τζίρος της εταιρείας στη χρήση 2022 ανήλθε σε 14.813.934 ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 22,55% ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 1.214.499 ευρώ έναντι 906.481 ευρώ το 2021, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 33,98%. Η ενίσχυση της θέσης της στον κλάδο του καλλυντικού με περαιτέρω αύξηση του τζίρου καθώς και του μεριδίου αγοράς, αποτελούν, όπως αναφέρει η Διοίκηση στις οικονομικές καταστάσεις, κάποιους από τους στόχους της για την τρέχουσα χρονιά. Παράλληλα, σκοπεύει να συνεχίσει την επέκταση του δικτύου της στην Ελλάδα και να αυξήσει την παρουσία της σε μεγάλα εμπορικά κέντρα στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα.

Επιπλέον, συνεχίζει να υλοποιεί το πλάνο επενδύσεων της σε μηχανολογικό εξοπλισμό και σε κτιριακές βελτιώσεις των κεντρικών εγκαταστάσεων με στόχο την αποδοτικότερη λειτουργία της εφοδιαστικής της αλυσίδας. Οι επενδύσεις σε νέες γραμμές παραγωγής θα συμβάλουν στο λανσάρισμα νέων προϊοντικών κατηγοριών, την επέκταση της παραγωγικής δυναμικότητας και στην μείωση του κόστους παραγωγής. Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, πως στην εταιρεία λειτουργεί τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης για το λανσάρισμα νέων προϊόντων στην αγορά των καλλυντικών. Οι δαπάνες για τον τομέα αυτόν στη χρήση 2022 ανέρχονται σε 225.059 από 171.219 ευρώ το 2021.

 

Πλαστικά Θράκης: «Ανεβάζει» την παραγωγή Συσκευασίας

Την έναρξη και υλοποίηση ενός εκτενούς έκτακτου επενδυτικού προγράμματος ύψους 10 εκατ. ευρώ, στον κλάδο της Συσκευασίας στην Ελλάδα, ανακοίνωσε ο Όμιλος Πλαστικά Θράκης. Το νέο επενδυτικό πρόγραμμα είναι προσανατολισμένο στη Βιώσιμη Ανάπτυξη, με έμφαση στην περαιτέρω αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας της Πλαστικά Θράκης Pack Α.Β.Ε.Ε, αλλά και ευρύτερα του κλάδου της Συσκευασίας, και με τελικό σκοπό την αποτελεσματικότερη, αμεσότερη και πιο ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση των πελατών της ελληνικής αγοράς, με ένα πληρέστερο χαρτοφυλάκιο προϊόντων, και αφετέρου την περαιτέρω ανάπτυξη των εξαγωγών και την ενίσχυση της εξωστρέφειας.

Οι επιμέρους ενέργειες του νέου επενδυτικού συνοψίζονται ως εξής:
• Επένδυση σε μηχανολογικό εξοπλισμό παραγωγής προϊόντων πλαστικής συσκευασίας με την τεχνολογία Injection Moulding, η οποία αποτελεί τη βασική τεχνολογία για την παραγωγή πλαστικών δοχείων, προϊόντα που απευθύνονται κυρίως στον κλάδο τροφίμων, στους κλάδους ξενοδοχείων / εστιατορίων και στη βιομηχανία των χρωμάτων.
• Επένδυση σε μηχανολογικό εξοπλισμό με την τεχνολογία Thermoforming, για την παραγωγή μικρών πλαστικών δοχείων, που απευθύνονται κυρίως στον κλάδο των τροφίμων και ειδικότερα των γαλακτοκομικών προϊόντων.
• Επένδυση σε μηχανολογικό εξοπλισμό παραγωγής προϊόντων χάρτινης συσκευασίας, για προϊόντα που απευθύνονται κυρίως στον κλάδο εστίασης, συμπληρωματικά στο υφιστάμενο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο.

Οι επενδύσεις είναι συμβατές με τις πρακτικές τις βιώσιμης ανάπτυξης, ενώ αναμένεται να βρίσκονται σε πλήρη παραγωγική λειτουργία εντός του πρώτου εξαμήνου του 2024. Με βάση το συγκεκριμένο χρονικό προγραμματισμό, οι συγκεκριμένες επενδύσεις εκτιμάται ότι θα αυξήσουν άμεσα και ειδικότερα από την αρχή του 2024 την παραγωγική δυναμικότητα της θυγατρικής κατά 4.000 τόνους περίπου, σε ετήσια βάση. Η χρηματοδότηση του νέου αυτού επενδυτικού προγράμματος θα πραγματοποιηθεί με συνδυασμό ιδίων κεφαλαίων και εξωτερικής χρηματοδότησης.