Στο συνέδριο “The Third Thessaloniki Metropolitan Summit” συμμετείχε ο Δρ. Παναγιώτης Μούργος, Managing Director, TEXAN Envipco Hellas Group, ο οποίος συνομίλησε με τους κ.κ. Κώστα Σκρέκα, Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Jerry Ismail, Consul General του Προξενείου των ΗΠΑ στην Θεσσαλονίκη, με άξονα τις προοπτικές και τη σημασία των ελληνοαμερικανικών εμπορικών και οικονομικών σχέσεων σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο γεωπολιτικό περιβάλλον. Ο κ. Μούργος σημείωσε μάλιστα κατά την ομιλία του πως «σχεδιάζονται δύο νέες επενδύσεις στον τομέα της κυκλικής οικονομίας, οι οποίες θα δημιουργήσουν νέες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας».
Issue: Industry0589
Όμιλος Olympia: O Ανδρέας Αθανασόπουλος Αναλαμβάνει Διευθύνων Σύμβουλος
Ο Όμιλος Olympia, υποδέχεται στην ομάδα διοίκησης τον Ανδρέα Αθανασόπουλο, ο οποίος από τις 2 Ιανουαρίου 2024 αναλαμβάνει τα καθήκοντα του Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου (Group CEO). Ο κ. Ανδρέας Αθανασόπουλος διαθέτει εκτενή εμπειρία εντός και εκτός Ελλάδος, πλέον των 24 ετών, στον τραπεζικό χώρο και στον χώρο της λιανικής και των επιχειρήσεων. Την περίοδο 2020-2023, διετέλεσε Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος του ΔΣ της Eurobank έχοντας τον ρόλο του Group Chief Transformation Officer. Από τις αρχές του 2018 έως τα τέλη του 2020 διετέλεσε Chief Customer Officer and CEO Financial Services της DixonsCarphone στα κεντρικά του Ομίλου στο Λονδίνο ενώ, από το 2013 έως το 2017, ήταν Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Κωτσόβολος. Την περίοδο 2001-2013 εργάστηκε σε θέσεις Γενικού Διευθυντή στην Τράπεζα Πειραιώς, Eurobank και Εθνική Τράπεζα.
HELLENiQ ENERGY: Συμφωνία εξαγοράς φωτοβολταϊκών πάρκων στην Κύπρο
Επεκτείνεται στον χώρο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας η HELLENiQ ENERGY, αποκτώντας φωτοβολταϊκά πάρκα στην Κύπρο. Πιο συγκεκριμένα, η HELLENiQ ENERGY Holdings A.E. ανακοίνωσε την υπογραφή δεσμευτικής συμφωνίας, μέσω θυγατρικής της HELLENiQ Renewables, για την απόκτηση χαρτοφυλακίου έξι φωτοβολταϊκών, συνολικής ισχύος 26 MW, στην Κύπρο. Η εκτιμώμενη ετήσια παραγωγή ανανεώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας από τα παραπάνω έργα ανέρχεται στις 43 GWh. Σημειώνεται πως η συμφωνία αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του Α’ Τριμήνου 2024, με την οριστική μεταβίβαση των μετοχών και την έναρξη εμπορικής λειτουργίας των έξι πάρκων. Η παραπάνω συμφωνία σηματοδοτεί την πέμπτη διεθνή επένδυση σε Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας της εταιρείας, ενώ ενισχύει σημαντικά την παρουσία του Ομίλου HELLENiQ ENERGY στην Κυπριακή αγορά, με συνολική ισχύ έργων ΑΠΕ άνω των 40 MW.
Mytilineos: Ανέλαβε 8 φωτοβολταϊκα εργα
Η MYTILINEOS επιλέχθηκε μετά από διαγωνιστική διαδικασία για τη μελέτη, προμήθεια και κατασκευή (EPC) οκτώ φωτοβολταϊκών έργων στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας, συνολικής εγκατεστημένης ισχύος 490 MW για τη ΜΕΤΩΝ Ενεργειακή, μια κοινοπραξία των RWE Renewables Europe & Australia (51%) και ΔEΗ Ανανεώσιμες (49%). Η κατασκευή των έργων έχει ήδη ξεκινήσει και αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2024. Οι φωτοβολταϊκοί σταθμοί θα εγκατασταθούν στην ευρύτερη περιοχή του πρώην λιγνιτωρυχείου Αμυνταίου και αποτελούνται από τα εξής έργα: Φιλώτας (18 MWp), Ροδώνας (56 MWp), Πέρδικας (40 MWp), Ανάργυροι 3 (24 MWp) και Ορυχείο Λακκιά (72 MWp), Ανάργυροι 1 (40 MWp), Αμύνταιο 2 (105 MWp), Περδίκκας 5 (135 MWp). Η MYTILINEOS, σημειώνει σχετική ανακοίνωση, μέσω του Τομέα Ενέργειας και ειδικότερα μέσω της δραστηριότητας της M Renewables έχει αναδειχθεί σε integrated developer σε διεθνές επίπεδο, αναλαμβάνοντας σύνθετα ενεργειακά έργα σε όλο το φάσμα της ηλιακής ενέργειας, τόσο για την κάλυψη ίδιων αναγκών όσο και έργα για τρίτους. Παράλληλα, η εταιρεία επεκτείνεται συνεχώς σε νέες χώρες και αγορές.
KALLAS INC: Σε λειτουργία η νέα εγκατάσταση στην Θεσσαλονίκη
Η υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου της ΚALLAS INC συνεχίζεται απρόσκοπτα με φόντο την ενίσχυση του κύκλου εργασιών της εταιρείας για τη χρήση 2022. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, από τον περασμένο Αύγουστο τέθηκε σε λειτουργία η νέα ιδιόκτητη εγκατάσταση στην Θεσσαλονίκη, η οποία έχει ως αντικείμενο την εμπορία φυτικών ελαίων και γλυκόζης, τα οποία συσκευάζονται σε παλετοδεξαμενές και άλλες συσκευασίες και διατίθενται στο κανάλι της βιομηχανίας και του food service. Η επένδυση αυτή δημιουργεί αξιοσημείωτες προοπτικές ανάπτυξης μέσω βελτίωσης του λειτουργικού κόστους και αποτελεσματικότερης εξυπηρέτησης των πελατών.
Επιπρόσθετα, τα οικονομικά αποτελέσματα της χρήσης 2022 που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα αντικατοπτρίζουν την ισχυρή θέση της KALLAS INC στην αγορά τροφίμων, την υγιή περιουσιακή διάρθρωση και τη δυναμική αναπτυξιακή πορεία της. Συγκεκριμένα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών παρουσίασε αύξηση +27% σε σχέση με το 2021 και διαμορφώθηκε σε €251,44 εκατ., έναντι €197,46 εκατ., το 2021, ενώ ο κύκλος εργασιών της Εταιρείας στην Ελλάδα αυξήθηκε +32% σε σχέση με το 2021, ήτοι διαμορφώθηκε σε €208,42 εκατ., έναντι €157,71 εκατ. το 2021. Αξιοσημείωτο της δυναμικής της εταιρείας και του ομίλου αποτελεί το γεγονός ότι τα αποτελέσματα της χρήσης του 2022 είναι αυξημένα από τα αντίστοιχα της προ-Covid χρήσης 2019, στην οποία ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε €193,77 εκατ. και 239,55 εκατ. σε επίπεδο εταιρείας και ομίλου αντίστοιχα.
Tetra Pak: Αλλάζει την ελληνική βιομηχανία τροφίμων και θέτει νέους «πράσινους» στόχους
Με τη φράση «έχουμε μετασχηματίσει τη βιομηχανία τροφίμων» ο κ. Bασίλης Τσανός, Key Account Director South Europe της Tetra Pak, περιέγραψε το αποτύπωμα που έχει αφήσει ο Όμιλος στην ελληνική αγορά, σε εκδήλωση με αφορμή τα 40 χρόνια παρουσίας της στη χώρα.
Η Tetra Pak αναπτύσσει καινοτόμες λύσεις συσκευασίας και επεξεργασίας τροφίμων, καλύπτοντας τις ανάγκες των πελατών της, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται κάποιες από τις μεγαλύτερες ελληνικές γαλακτοβιομηχανίες. Καθώς η διατήρηση κι η ανάπτυξη ενός τέτοιου πελατολογίου είναι αρκετά απαιτητική, η Tetra Pak πάντα με γνώμονα τη βιώσιμη ανάπτυξη, καταγράφει τις τάσεις και προσαρμόζει την στρατηγική της, όπως ανέφερε κι ο κ. Τσανός.
Για τις τάσεις αυτές μίλησε στο Industry, ο κ. Κωνσταντίνος Αδάμ, Marketing Manager, Tetra Pak. Αρχικά, αναφέρθηκε στο πώς οι ελληνικές βιομηχανίες, με τη βοήθεια της εταιρείας του, έχουν ήδη ξεκινήσει τη μετάβαση στα μη αποσπώμενα καπάκια, καθώς η χρήση τους καθίσταται υποχρεωτική από 01/07/2024. Παράλληλα, σημείωσε πως σημαντικό ρόλο αναμένεται να παίξουν και οι συσκευασίες plant based, με υλικό φυτικής, δηλαδή, προέλευσης και μηδενικό αποτύπωμα. Στο ίδιο μοτίβο της βιωσιμότητας, πάνω στην οποία «πατάει» και η φιλοσοφία της Tetra Pak, βρίσκεται κι η ανακύκλωση. Η εταιρεία εργάζεται προς αυτή την κατεύθυνση, σχεδιάζοντας συσκευασίες που ανακυκλώνονται ενώ χρησιμοποιεί ανανεώσιμα υλικά, όπως το χαρτί σε ποσοστό περίπου 70%, μειώνει την χρήση πλαστικού και αλουμινίου και τα πλαστικά απορρίμματα.
«Είναι στο πλάνο μας τα επόμενα δύο χρόνια να μπορέσουμε να αυξηθεί το ποσοστό του χαρτιού και να αντικατασταθεί το αλουμίνιο. Αυτό είναι το όραμά μας, να έχουμε συσκευασίες πλήρως ανακυκλώσιμες» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Αδαμ. Ακόμη, η Tetra Pak ενσωματώνει στο πλάνο της επενδύσεις για την ενίσχυση της διαδικασίας ανακύκλωσης και των υποδομών ανακύκλωσης των χάρτινων συσκευασιών. Το 2022, επένδυσε 30 εκατ. ευρώ παγκοσμίως για τη βελτίωση συλλογής και ανακύκλωσης των συσκευασιών της, ενώ θα επενδύσει περίπου 100 εκατ. ευρώ στα επόμενα 5-10 χρόνια για περαιτέρω ενίσχυση της περιβαλλοντικής επίδοσης του συνολικού της portfolio χάρτινων συσκευασιών. Αξίζει τέλος, να σημειωθεί πως όλες οι χάρτινες συσκευασίες της διαθέτουν πιστοποίηση FSC, ενώ η Tetra Pak διαθέτει πιστοποίηση Bonsucro για τη χρήση ζαχαροκάλαμου υπεύθυνης προέλευσης, αλλά και πιστοποίηση Carbon Trust™ για το χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα.
Coca Cola HBC: Αύξηση πωλήσεων στο 9μηνο
«Επιβεβαιώνουμε τις κατευθυντήριες γραμμές μας για ισχυρή ανάπτυξη το 2023 και, παρά τη συνεχιζόμενη αβεβαιότητα σε επίπεδο μακροοικονομικού περιβάλλοντος, παραμένουμε σε πολύ καλή θέση ως προς την επίτευξη των μεσοπρόθεσμων στόχων μας», είναι το κύριο μήνυμα του κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνοντος Συμβούλου της Coca-Cola HBC AG, στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων του τρίτου τριμήνου 2023. Σύμφωνα με τον ίδιο, προτεραιότητα για τον στρατηγικό εταίρο εμφιάλωσης της The Coca-Cola Company είναι η επίτευξη των στόχων σε σχέση με τη βιωσιμότητα. «Στην Αυστρία, εισαγάγαμε μια πρωτοπόρα για τη βιομηχανία εναλλακτική στην πλαστική μεμβράνη συσκευασίας για τις πολυσυσκευασίες φιαλών μελλοντικής κατανάλωσης, ενώ στη Ρουμανία επενδύσαμε σε δυνατότητες ανακυκλωμένου PET ώστε να ενισχύσουμε την περιβαλλοντική κυκλικότητα των συσκευασιών», αναφέρει.
Στο δια ταύτα, τα καθαρά έσοδα της Coca-Cola HBC AG από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 15,3% σε οργανική βάση στο τρίμηνο, με τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις εννιαμήνου να αυξάνονται κατά 17,0% σε οργανική βάση. Η αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 2,2% σε οργανική βάση, οφείλεται κυρίως στις κατηγορίες στρατηγικής προτεραιότητας, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά να αυξάνονται κατά 1,5%, τα ποτά ενέργειας 24,8% και τον καφέ 33,5%. Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3,8% σε δημοσιευμένη βάση, με την ισχυρή οργανική ανάπτυξη να αντισταθμίζεται από τον αντίκτυπο των δυσμενών συναλλαγματικών μεταβολών στις αναδυόμενες αγορές.
«Οι επιδόσεις μας κατά το τρίτο τρίμηνο ήταν αντίστοιχες των προσδοκιών μας, υποστηριζόμενες από το δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο αύξησης του όγκου πωλήσεων σε οργανική βάση, παρά τις αντίξοες συνθήκες που επικράτησαν σε ορισμένες αγορές», αναφέρεται στην ανακοίνωση. Με βάση τα παραπάνω, οι προσδοκίες της διοίκησης για το 2023 παραμένουν αμετάβλητες:
• Εξακολουθεί να αναμένει αύξηση των καθαρών εσόδων στο άνω άκρο του μεσαίου επιπέδου του εύρους 10-20% σε οργανική βάση για το σύνολο του έτους.
• Εξακολουθεί να αναμένει αύξηση του κόστους πωληθέντων ανά κιβώτιο κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό για το 2023, καθώς οι πληθωριστικές πιέσεις αρχίζουν να μετριάζονται.
• Αναμένει αύξηση των λειτουργικών κερδών στο εύρος 9% με 12% σε οργανική βάση για το 2023 συνολικά.
Τέλος, αναφέρεται ότι το 2023 αναμένεται όφελος περίπου €45 εκατ. στα λειτουργικά κέρδη από τη διεύρυνση της περιμέτρου ενοποίησης, η οποία αντικατοπτρίζει την ενοποίηση της Multon (από 11 Αυγούστου 2022) και την εξαγορά της Three Cents (από 21 Οκτωβρίου 2022).
ΚΟΥΦΕΤΟΠΟΙΙΑ ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝΑΚΗ: Πώς διαχειρίστηκε τα υψηλά κόστη
Χρονιά εξαιρετικών προκλήσεων υπήρξε για την ΚΟΥΦΕΤΟΠΟΙΙΑ ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝΑΚΗ το 2022, κατά τη διάρκεια του οποίου η Διοίκηση της εταιρείας κλήθηκε να διαχειριστεί τις συνεχώς αυξανόμενες πιέσεις κόστους σε όλα τα επίπεδα (α’ ύλες, ενέργεια, μεταφορικά) με παράλληλη μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών. Ταυτόχρονα, σε ένα έντονα πληθωριστικό περιβάλλον έπρεπε να συγκεραστεί η ανάγκη αύξησης των τιμών πώλησης ώστε να καλυφθούν τα παραπάνω κόστη, διατηρώντας την ανταγωνιστικότητά της. Έτσι οι πιέσεις από την πλευρά του κόστους μετακυλίθηκαν στις τιμές πώλησης σε σημαντικό βαθμό αλλά όχι στο σύνολό τους, λαμβάνοντας υπόψη τον στόχο διατήρησης του όγκου πωλήσεων ο οποίος είναι, σύμφωνα με την εταιρεία, παράγοντας με μονιμότερη επίδραση μακροπρόθεσμα.
Ως εκ τούτου ο τζίρος της εταιρείας ανήλθε σε 7.198.204,78 ευρώ έναντι 7.513.466,82 ευρώ το 2021 σημειώνοντας μείωση 4,02%. Παράλληλα, τα καθαρά κέρδη προ φόρων της εταιρείας για την χρήση 2022 ανήλθαν σε 303.979,87 ευρώ έναντι 542.737,81 ευρώ το 2021, σημειώνοντας μείωση κατά 44%. Τέλος, λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες συνθήκες και τις καθυστερήσεις στην αδειοδότηση, η εταιρεία συνεχίζει με την υλοποίηση του επενδυτικού της σχεδιασμού χωρίς να παρεκκλίνει από τη μακροπρόθεσμη στρατηγική επέκτασης της παραγωγικής της διαδικασίας στο νέο εργοστάσιο.
Λουξ: Επίσπευση του πενταετούς επενδυτικού πλάνου
Θετικά αναμένεται να επηρεάσει την φετινή κερδοφορία της Λουξ Μαρλαφέκας ΑΒΕΕ η διόρθωση των τιμών α’ και β’ υλών και ενέργειας, σε συνδυασμό με τον εξορθολογισμό της τιμολογιακής πολιτικής της, ενώ παραμένει στα σκαριά η ενίσχυση της παραγωγής.
Τα παραπάνω σημειώνονται στις οικονομικές καταστάσεις της ελληνικής εταιρείας αναψυκτικών και χυμών για την χρήση 2022, κατά την οποία η κερδοφορία επηρεάστηκε σημαντικά από το αυξημένο κόστος παραγωγής. Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών του Ομίλου ανήλθε σε €35.081.511 σημειώνοντας αύξηση κατά 3,60%, ενώ το μικτό κέρδος παρουσίασε μείωση της τάξεως του 7,79%, στα €17.694.036.
Μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι ο Chief Operating Officer της Λουξ, στο πλαίσιο του “Food Retail CEO Forum” μίλησε για την είσοδο της Λουξ σε νέα είδη αναψυκτικών και στην κατηγορία παγωμένο τσάι, την επίσπευση του πενταετούς επενδυτικού πλάνου της εταιρείας, την αναβάθμιση της βασικής γραμμής παραγωγής της και την περαιτέρω ενίσχυση της εξαγωγικής της δραστηριότητας. Όπως είχε αναφέρει σχετικά o κ. Γιάννης Μαρλαφέκας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Λουξ στο INDUSTRY: «Η εταιρεία στοχεύει στην αύξηση της παραγωγικής της δυνατότητας σε βάθος πενταετίας ώστε να είναι σε θέση να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση εντός κι εκτός συνόρων, δεδομένου και του σημαντικού ρυθμού ανάπτυξης που καταγράφει, υπό την προϋπόθεση πάντοτε η σημερινή φρενήρης αύξηση του συνόλου των ανελαστικών δαπανών να ισορροπήσει τουλάχιστον, εάν όχι να σταματήσει».
Βασικός στόχος του Ομίλου και της Εταιρείας, σύμφωνα με την παραπάνω οικονομική έκθεση, παραμένει η ισχυροποίηση στην εγχώρια αγορά, η αρτιότερη κάλυψη των ολοένα αυξανόμενων αναγκών των πελατών της και η διεύρυνση της παρουσίας της σε νέες αγορές και σε νέους κλάδους εφαρμόζοντας την εξειδικευμένη τεχνογνωσία που διαθέτει, τόσο μέσω της εξάπλωσης σε νέες γεωγραφικές αγορές όσο και μέσω της κυκλοφορίας νέων προϊόντων. Εξάλλου το 2022 η Λουξ προχώρησε στο λανσάρισμα της σειράς λουξ Tea, καθώς και της πορτοκαλάδας λουξ free.