Ο Όμιλος Σαράντη και το megabrand SANITAS σε συνεργασία με μεγάλες αλυσίδες Super Market, προσφέρουν την υποστήριξή τους στο έργο του κινήματος Save your Hood. Σε αυτό το πλαίσιο, το SANITAS με σεβασμό στον πλανήτη εντάσσει τη βιωσιμότητα στον πυρήνα της λειτουργίας του. Έτσι, από τον Οκτώβριο, ενώνει τις δυνάμεις του, με επιλεγμένες αλυσίδες Super Market, όπου για κάθε αγορά SANITAS σακούλες απορριμμάτων, θα διατίθενται 0,02€ στο κίνημα Save Your Hood για τη στήριξη του έργου του.
Issue: Industry0570
Βιομηχανικά Διδακτορικά: Προτεινόμενα ερευνητικά πεδία από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Ο ΣΕΒ, στο πλαίσιο των προσπαθειών του για τη συστηματική διασύνδεση της ακαδημαϊκής έρευνας με την ελληνική βιομηχανία και επιχειρηματικότητα, συνεργάζεται στενά με τα Πανεπιστήμια της χώρας. Το συγχρηματοδοτούμενο έργο «Βιομηχανικά Διδακτορικά» χρηματοδοτεί το 50% της αμοιβής του υποψήφιου/ας διδάκτορα με μέγιστη ενίσχυση € 60.000. Πρόσφατα, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων γνωστοποίησε τα θέματα διδακτορικών διατριβών που, καλώντας επιχειρήσεις του ΣΕΒ σε συνεργασία. Μπορείτε να δείτε περισσότερα εδώ και να υποβάλετε αίτημα έως την Πέμπτη, 26 Οκτωβρίου 2023.
ΑΔΜΗΕ: Χρειαζόμαστε αποθήκευση για να εκμεταλλευτούμε τις ΑΠΕ
Την αποθήκευση ενέργειας ως απαραίτητη προϋπόθεση για μια επιτυχημένη πράσινη μετάβαση ανέδειξε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ κ. Μάνος Μανουσάκης, μιλώντας στο 6ο INVESTGR Forum. «Για να αξιοποιήσουμε τη μεγάλη επιτυχία που έχουμε ως χώρα στις ΑΠΕ, θα χρειαστεί να ενσωματώσουμε μπαταρίες στο Σύστημα, δεδομένου ότι βρισκόμαστε ήδη στο σημείο που η πράσινη ηλεκτροπαραγωγή αρκετές φορές υπερκαλύπτει τη ζήτηση», ανέφερε χαρακτηριστικά. Όπως σημείωσε δεν τίθεται θέμα χωρητικότητας του δικτύου για την κατανάλωση της ενέργειας των εγκατεστημένων ΑΠΕ, αλλά τίθεται θέμα ζήτησης. Όταν υπάρχει παραγωγή ΑΠΕ μεγαλύτερη από τη ζήτηση και δεν μπορεί να εξαχθεί σε άλλες χώρες, αυτή τελικά δεν χρησιμοποιείται και αναπόφευκτα περικόπτεται, εφόσον δεν μπορεί να αποθηκευτεί. Οι τεχνολογίες αποθήκευσης όπως είπε θα συμβάλουν στο να περιοριστούν σημαντικά οι περικοπές αλλά δεν θα τις εξαλείψουν, λέγοντας ότι στο εξής οι επενδυτές θα πρέπει -σε κάποιο βαθμό- να τις ενσωματώνουν στα επιχειρηματικά τους σχέδια.
Νεα μονάδα βαμβακερών ελαστικών ποδηλάτων στην ταϊλανδη
Ως μέρος των αναπτυξιακών και επενδυτικών της σχεδίων, η εταιρεία Vittoria άνοιξε ένα εργοστάσιο στην Ταϊλάνδη με αποκλειστική παραγωγή βαμβακερών ελαστικών ποδηλάτων. Η επένδυση των 20 εκατ. ευρώ επεκτείνει το εργοστάσιο της Vittoria Tires Thailand (VTT) από 36.000 τετραγωνικά μέτρα σε 51.000 τετραγωνικά μέτρα στη βιομηχανική περιοχή Bangpoo, κοντά στα κεντρικά γραφεία της. Το εργοστάσιο των 10.000 τετραγωνικών μέτρων θα απασχολεί περίπου 200 άτομα. Οι κατασκευαστικές εργασίες ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 2022 και ολοκληρώθηκαν τον Μάρτιο του 2023. Η νέα μονάδα διαθέτει διαδικασίες ηλεκτρικού βουλκανισμού, ηλιακά πάνελ στην οροφή της, βασίζεται σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ηλεκτρικά αυτοματοποιημένα οχήματα και πιστώσεις άνθρακα, κερδίζοντας την πιστοποίηση CarbonNeutral εργοστασίου. Η νέα εγκατάσταση θα παράγει βαμβακερά ελαστικά ποδηλάτων για επαγγελματίες και ερασιτέχνες ποδηλάτες σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένου του ελαστικού ποδηλάτου δρόμου Vittoria Corsa Pro που κέρδισε πολλαπλούς παγκόσμιους διαγωνισμούς το 2023.
Η AVRAMAR επενδύει 4,2 εκατ. ευρώ σε «πράσινα» πλοία
Η AVRAMAR, παραγωγός υψηλής ποιότητας μεσογειακών ψαριών, ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της επένδυσης απόκτησης 12 νέων πλοίων, τα οποία είναι φιλικά προς το περιβάλλον. Το συνολικό ύψος της επένδυσης που ανέρχεται σε περίπου 4,2 εκατομμύρια ευρώ, ξεκίνησε το 2022 και ολοκληρώθηκε φέτος, με την απόσυρσή 11 πλοίων παλαιού τύπου, ευθυγραμμίζοντας την στρατηγική της AVRAMAR με την αφοσίωσή της στην Περιβαλλοντική Ευθύνη. Τα κύρια χαρακτηριστικά των νέων πλοίων είναι οι υψηλότερες δυνατότητες μεταφοράς φορτίου σε συνδυασμό με τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και τη χρήση βιώσιμων δομικών υλικών στην κατασκευή τους, όπως το πολυαιθυλένιο και το αλουμίνιο. Εκτός από τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και της μειωμένης κατανάλωσης καυσίμου, τα 12 νέα πλοία, μειώνουν επίσης και το κόστος συντήρησης.
Η κατασκευή και η ενσωμάτωση στον στόλο της AVRAMAR, των νέων φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων, είναι επίσης σύμφωνες με τον Κανονισμό 2021/1119 της ΕΕ, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 30ής Ιουνίου 2021, ο οποίος θεσπίζει ένα πλαίσιο με στόχο την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας. Σε σύγκριση με τα παλαιά τύπου πλοία, ο νέος «πράσινος» στόλος της AVRAMAR, μειώνει τις κλιματικές επιπτώσεις, στα αέρια θερμοκηπίου (GHG) κατά 75,2% και τα νέα πλοία της εταιρείας, δύναται να χαρακτηριστούν ως «CNS-Climate Neutral Ships». O Γιώργος Σερεπίσος, CAPEX Manager και project manager της επένδυσης, δήλωσε σχετικά: «Στόχος μας είναι να μεγαλώσει ο πράσινος στόλος της AVRAMAR, ώστε να έχουμε μεγαλύτερη δυνατότητα σύγκλισης με τον Ευρωπαϊκό στόχο της επίτευξης της κλιματικής ουδετερότητας».
ΠΕΛΟΠΑΚ: Αύξηση ΚΕΡΔΟΥΣ κατά 26,3%
Αυξητική τάση στα μεγέθη της, η οποία εκτιμάται πως θα διατηρηθεί και στην τρέχουσα χρήση, σημείωσε για το 2022 η εταιρεία ΠΕΛΟΠΑΚ Α.Ε., η οποία δραστηριοποιείται στην κατασκευή και εμπορία υλικών συσκευασίας φρούτων και οπωροκηπευτικών.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις της, ο κύκλος εργασιών της ανήλθε σε 7.739.235,40 ευρώ το 2022 από 6.618.884,87 ευρώ το 2021, καταγράφοντας αύξηση 6,93%. Αρκετά ενθαρρυντικό είναι και το μικτό αποτέλεσμα της εταιρείας το οποίο ανήλθε σε κέρδος 977.552,49 σε σχέση με το 2021, χρονιά την οποία τα κέρδη άγγιξαν τα 773.967,07 ευρώ, καταγράφοντας αύξηση κατά 26,30% «Με βάση την μέχρι τώρα πορεία της εταιρείας και παρά το συνεχιζόμενο δυσχερές οικονομικό περιβάλλον αναμένεται μια σταθερότητα και ευελπιστούμε μία μικρή αύξηση στις πωλήσεις της επόμενης χρήσης» σημειώνει η Διοίκηση της ΠΕΛΟΠΑΚ για το 2023. Τέλος, εκτιμά ότι με την προσπάθεια που γίνεται για καλύτερη και πιο αποτελεσματική οργάνωση και τη μείωση όσο το δυνατό του κόστους λειτουργίας της επιχείρησης με περικοπές δαπανών θα μπορέσει η εταιρεία να ανταπεξέλθει στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες.
L’Oréal Hellas: Δείχνοντας το δρόμο της πράσινης παραγωγής
Με σύνθημα «create the beauty that moves the world», η L’Oréal Hellas παρουσίασε τα πλάνα βιωσιμότητας της εταιρείας, που εντάσσονται στο παγκόσμιο πρόγραμμα L’Oréal for the Future. Η Alessandra Delfini, Γενική Διευθύντρια της L’Oréal Hellas, ανέδειξε τους πυλώνες του παγκόσμιου προγράμματος και η Δήμητρα Πετρίδη, Corporate Affairs & Engagement Director της L’Oréal Hellas, μίλησε για τη συνεργασίες της L’Oréal Hellas με ΜΚΟ, αναδεικνύοντας το περιβαλλοντολογικό και το κοινωνικό αποτύπωμα της εταιρείας. Επιπλέον, ο Φίλιππος Μιχόπουλος, L’Oréal for the Future Leader της L’Oréal Hellas, ανέλυσε τις δράσεις σε τοπικό επίπεδο, που συμβάλλουν στο σεβασμό των ορίων του πλανήτη αλλά και στην ενίσχυση του επιχειρηματικού οικοσυστήματος της L’Oreal Hellas, ενώ η Μαρία Χαχάλη, Industrial & Facilities General Manager της Bureau Veritas, μίλησε για τη βιωσιμότητα στην Ελλάδα, το ρόλο των εταιρειών και τη συνεργασία με τη L’Oreal.
Η κα Delfini, δήλωσε: «Όραμά μας στην L’Oréal είναι να επιταχύνουμε το μετασχηματισμό μας προς ένα μοντέλο λειτουργίας που σέβεται τα όρια του πλανήτη. Σε αυτό το πλαίσιο, στη L’Oréal Hellas, συμβάλλουμε δυναμικά στους στόχους του παγκόσμιου προγράμματος L’Oréal for the Future, με ένα σταθερό και συνεπές πλάνο δράσεων, προκειμένου να μειώσουμε το αποτύπωμα μας στο περιβάλλον και να αυξήσουμε τη προσφορά μας στο κοινωνικό σύνολο». Σε ερώτηση που απευθύναμε για το αν υπάρχουν πλάνα για κάποια επένδυση εργοστασίου στην Ελλάδα η κα Delfini απάντησε ότι δεν υπάρχει κάποιο πλάνο επέκτασης στην Ελλάδα αλλά η Ελλάδα αποτελεί μια στρατηγικής σημασίας αγορά και τα κέντρα διανομής είναι ιδιαίτερα ισχυρά.
Επαναλειτουργεί η μονάδα της «ΧΑΛΒΑΔΟΠΟΙΪΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗ – ΟΛΥΜΠΟΣ»
Η εταιρεία «ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗ Α.Ε. ΧΑΛΒΑΔΟΠΟΙΪΑ ΕΛΛΑΔΟΣ – ΟΛΥΜΠΟΣ» ανακοινώνει ότι το εργοστάσιό της που επλήγη βάναυσα από τα πλημμυρικά φαινόμενα του Σεπτεμβρίου επαναλειτουργεί. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η αποκατάσταση των ζημιών του μηχανολογικού εξοπλισμού προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς, ώστε η παραγωγική διαδικασία να εξυπηρετήσει σύντομα τους πελάτες της εταιρείας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η «ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗ Α.Ε. ΧΑΛΒΑΔΟΠΟΙΪΑ ΕΛΛΑΔΟΣ – ΟΛΥΜΠΟΣ» συνεχίζει την λειτουργία της με το σύνολο του προσωπικού που απασχολούσε πριν πληγεί από την καταστροφική κακοκαιρία. Θεωρεί δε υποχρέωσή της «να συγχαρεί και να ευχαριστήσει όλους του εργαζόμενους της που με αυταπάρνηση εργάστηκαν για την άμεση αποκατάσταση των ζημιών, αποδεικνύοντας ότι αυτοί αποτελούν το βασικότερο κεφάλαιο της επιχείρησης».
Στα 6,7 εκατ. ευρώ σκαρφάλωσε ο τζίρος της ΒΙΟΣΑΛ
Θετική χρονιά ήταν για τη ΒΙΟΣΑΛ το 2022, με τα καθαρά κέρδη της εταιρείας να ανέρχονται στο ποσό 803.730,78 ευρώ, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις που έχουν αναρτηθεί στο ΓΕΜΗ.
Πιο αναλυτικά, ο κύκλος εργασιών της Βιομηχανίας Τυποποιημένων Σαλατών ανήλθε στο ποσό των 6.781.129,24 ευρώ και είναι αυξημένος κατά 33,33% περίπου σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Το κόστος πωλήσεων ανήλθε σε 5.257.267,55 ευρώ αυξημένο κατά 43,22% περίπου από την προηγούμενη χρήση ενώ τα μικτά αποτελέσματα ανήλθαν σε 1.523.861,69 ευρώ.
Τέλος, μετά και την αφαίρεση των χρηματοοικονομικών και των εκτάκτων αποτελεσμάτων τα καθαρά αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν στο ποσό των ευρώ 803.730,78 (κέρδος) και είναι μειωμένα κατά 15,58% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.
Αισιόδοξη εμφανίζεται η διοίκηση αναφορικά με το μέλλον, καθώς, όπως επισημαίνεται στις οικονομικές καταστάσεις, «οι εργασίες της εταιρείας με τον χρόνο βαίνουν αυξανόμενες με σημαντικό αποτύπωμα της αύξησης στα κέρδη και γενικά σε όλα τα χρηματοοικονομικά μεγέθη».
Κορρές: Οι 4+1 στρατηγικοί πυλώνες ανάπτυξης για το 2023
Μειωμένες κατά 14% ήταν οι πωλήσεις της γνωστής εταιρείας καλλυντικών «Κορρές ΑΕ Φυσικά Προϊόντα», κατά την χρήση του 2022, αποτυπώνοντας την μετάβαση στην αγορά των τηλεοπτικών πωλήσεων στις ΗΠΑ και την επιβράδυνση της αγοράς της Κίνας.
Πιο συγκεκριμένα, διαμορφώθηκαν στα 48.252 χιλ. ευρώ από 56.107 χιλ. ευρώ την προηγούμενη χρήση. Όπως αναφέρει η διοίκηση, το 2022 επηρεάστηκε από την ενεργειακή κρίση, τον πόλεμο στην Ουκρανία και σε ορισμένες αγορές από τα μέτρα κατά του COVID-19.
Πάντως, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις, στην Ελλάδα, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 4%, λόγω και της σταδιακής ανάκαμψης του τουρισμού. Οι εξαγωγές, εξαιρουμένων των πωλήσεων σε ΗΠΑ και Κίνα αυξήθηκαν 12%, κυρίως σε Γερμανία, Αγγλία, Γαλλία, Νορβηγία & Αυστραλία.
Βασικοί άξονες της στρατηγικής ανάπτυξης της Κορρές το 2022, θα συνεχίσουν να αποτελούν: 1) η σταθερή επένδυση στον τομέα Έρευνας & Ανάπτυξης για τη δημιουργία νέων καινοτόμων προϊόντων στις στρατηγικές κατηγορίες, 2) η ενεργή συμμετοχή σε εξαιρετικής έκτασης διεθνή ερευνητικά προγράμματα στα φυσικά συστατικά, 3) η ανάδειξη και αξιοποίηση των ελληνικών βοτάνων, μέσω της ενίσχυσης του δικτύου ηθικών συνεργασιών στις βιολογικές καλλιέργειες ανά την Ελλάδα και την παραγωγή ελληνικών εκχυλισμάτων, υψηλής βιολογικής αξίας, 4) το ολοκληρωμένο πλάνο επικοινωνίας και προώθησης των στρατηγικών προϊοντικών κατηγοριών ΚΟΡΡΕΣ, ενώ με την είσοδο των νέων μετόχων ενισχύεται 5) και η σταθερή επέκταση σε νέες αγορές.