Η JTI, έχοντας επίγνωση των δύσκολων συνθηκών που βιώνουν οι κάτοικοι της Θεσσαλίας ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση του Συνδέσμου Εξαγωγέων Β. Ελλάδος να συνδράμει στην υλοποίηση της πρωτοβουλίας συγκέντρωσης ειδών πρώτης ανάγκης του Δικτύου Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Αρωγής, σε συνεργασία με το Υπ. Εσωτερικών – Τομέας Μακεδονίας Θράκης. H JTI πρόσφερε 7 παλέτες τυποποιημένων τροφίμων και ειδών προσωπικής υγιεινής για τους πλημμυροπαθείς που έχασαν τα νοικοκυριά τους στις τρεις πόλεις.
Issue: Industry0564
Ιba: Επιστρέφει η Διεθνής Έκθεση Μηχανημάτων Αρτοποιίας & Ζαχαροπλαστικής
Στις 22 – 26 Οκτωβρίου 2023 επιστρέφει στο Μόναχο η Διεθνής Έκθεση Μηχανημάτων Αρτοποιίας & Ζαχαροπλαστικής, iba, που διοργανώνεται από τον Εκθεσιακό Οργανισμό του Μονάχου – GHM, του οποίου επίσημος αντιπρόσωπος στην Ελλάδα και την Κύπρο είναι το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο. Στα εκθέματα της iba περιλαμβάνονται πάγια αγαθά, όπως μηχανήματα και εξοπλισμός για την αρτοποιία και τη ζαχαροπλαστική, κλίβανοι και εξαρτήματα, σιλό, μονάδες συσκευασίας, εγκαταστάσεις αρτοποιείων, εξοπλισμός ψύξεως και μηχανήματα καθαρισμού, εκθέματα βιτρίνας, ημιτελικά και τελικά προϊόντα, πρώτες ύλες, βοηθητικά αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, υλικά συσκευασίας, συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας, εργαλεία αυτοματοποίησης και βελτιστοποίησης διαδικασιών με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης κ.α.
Ενεργοποιήθηκε το δίκτυο διανομής Φ.Α. στην Καβάλα
Η Francesca Zanninotti, Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΔΕΔΑ (θυγατρική της ΔΕΠΑ Υποδομών, μέλος του Ομίλου Italgas) και ο Αντιπεριφερειάρχης Ενέργειας και Περιβάλλοντος Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χρήστος Γάκης, ανακοίνωσαν την ενεργοποίηση του δικτύου διανομής φυσικού αερίου στην Καβάλα. Το έργο ύψους 6,4 εκατ. ευρώ, που συγχρηματοδοτείται από κεφάλαια της ΔΕΔΑ και πόρους από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων – Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανατολική Μακεδονία και Θράκη (ΕΣΠΑ 2014-2020), αποτελεί ορόσημο.
Η κατασκευή δικτύου διανομής φυσικού αερίου 66 χιλιομέτρων στην Καβάλα προχωρά με ταχείς ρυθμούς και θα ολοκληρωθεί εντός του 2024. Οι πρώτες συνδέσεις των καταναλωτών θα πραγματοποιηθούν στα μέσα Οκτωβρίου, εγκαίρως για να καλύψουν σημαντικό μέρος των ενεργειακών αναγκών των κατοίκων για τον επερχόμενο χειμώνα. Συνολικά, οι επενδύσεις σε αυτές τις έξι πόλεις ανέρχονται σε 44 εκατ. ευρώ, με την κατασκευή 496 χιλιομέτρων δικτύου και περισσότερες από 11.500 συνδέσεις καταναλωτών από τον οικιακό, εμπορικό και βιομηχανικό τομέα.
Σχέδια της Toyota για τρίτο εργοστάσιο στην Ινδία
Η Toyota Motor σχεδιάζει να κατασκευάσει τρίτο εργοστάσιο παραγωγής αυτοκινήτων στην Ινδία, επεκτείνοντας έτσι την παραγωγική της ικανότητα στην ασιατική χώρα για πρώτη φορά εδώ και πάνω από μια δεκαετία, καθώς η συνεργασία της με τη Suzuki Motor ενισχύει τους εγχώριους όγκους πωλήσεων. Σύμφωνα με το Reuters, το νέο εργοστάσιο θα παράγει σε ετήσια βάση 80.000 – 120.000 αυτοκίνητα, με δυνατότητα σε maximum capacity στα 200.000 αυτοκίνητα με την πάροδο του χρόνου. Αυτήν τη στιγμή η Toyota, με τα δύο εργοστάσια που λειτουργεί στην Ινδία, παράγει 400.000 οχήματα ετησίως. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο περαιτέρω διείσδυσης της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην ινδική αγορά, έχει ξεκινήσει η ανάπτυξη ενός νέου SUV, το οποίο αναμένεται να βγει στην αγορά το 2026. Οι πωλήσεις της Toyota στην Ινδία έχουν εκτοξευτεί τα τελευταία χρόνια λόγω της παγκόσμιας συνεργασίας με την Suzuki, στο πλαίσιο της οποίας οι δύο ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες παίρνουν ορισμένα οχήματα που αναπτύχθηκαν αρχικά από τον συνεργάτη τους, τα τροποποιούν και τα πωλούν με το δικό τους brand.
EY: Οι προκλήσεις του ΜΣΠΑ για τις ελληνικές επιχειρήσεις
Ειδική εκδήλωση για την ανάλυση των υποχρεώσεων και των προκλήσεων που θα κληθούν να διαχειριστούν οι επιχειρήσεις κατά την εφαρμογή του Μηχανισμού Συνοριακής Προσαρμογής Άνθρακα (ΜΣΠΑ), οργάνωσε πρόσφατα η ΕΥ Ελλάδος. Οι ομιλητές αναφέρθηκαν στους στόχους της εφαρμογής του ΜΣΠΑ, που εμπίπτουν στη δέσμη μέτρων “Fit for 55” της ΕΕ, και παρουσίασαν τις 3 φάσεις υποχρεώσεων συμμόρφωσης για τις επιχειρήσεις. Κατόπιν, αναλύθηκαν οι επιδράσεις του Μηχανισμού κατά μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας. Ανάμεσα στις άμεσες συνέπειες, για επιχειρήσεις που εισάγουν καλυπτόμενα αγαθά, είναι η χρηματική επιβάρυνση και η ανάγκη ποσοτικού προσδιορισμού και στρατηγικού σχεδιασμού, ενώ οι έμμεσες συνέπειες για αγοραστές που δεν εισάγουν καλυπτόμενα αγαθά, περιλαμβάνουν την αύξηση κόστους αγοράς, λόγω της ενσωμάτωσης της χρέωσης ΜΣΠΑ στην τιμή.
Όσον αφορά τις επιχειρήσεις που εξάγουν προς την Ε.Ε., θα κληθούν να προσδιορίσουν και να παράσχουν αξιόπιστα δεδομένα σχετικά με τις πραγματικές εκπομπές, με αντίστοιχη αύξηση του διοικητικού κόστους. Αντίστοιχα, οι πάροχοι μεταφορικών και τελωνειακών υπηρεσιών, ενδέχεται να επιβάλλουν υψηλότερες χρεώσεις στους πελάτες, για την κάλυψη της έκθεσής τους στον Μηχανισμό, και να επαναδιαπραγματευτούν συμβάσεις και συμφωνίες όρων. Τέλος, τονίστηκε ότι απαιτείται μια στρατηγική προσέγγιση για την ομαλή μετάβαση των επιχειρήσεων, η οποία περιλαμβάνει την εκτίμηση της οικονομικής επίδρασης του ΜΣΠΑ στην εφοδιαστική αλυσίδα, την επανεξέταση της διάρθρωσης της εφοδιαστικής αλυσίδας και των εισαγωγών εντός Ε.Ε. με στόχο τον περιορισμό του συναφούς κόστους, τη διαπραγμάτευση συμβάσεων, την προσαρμογή των εσωτερικών συστημάτων και διαδικασιών, την εκπαίδευση του προσωπικού, την ανάθεση αρμοδιοτήτων ΜΣΠΑ εντός του οργανισμού και την ενσωμάτωση του ΜΣΠΑ στη διαχείριση εταιρικών κινδύνων.
Μύλοι λούλη: εκτοξευθήκαν τα κέρδη
Θετικά προχωρά το 2023 για τον Όμιλο LOULIS FOOD INGREDIENTS καθώς οι Πωλήσεις για το πρώτο εξάμηνο ανήλθαν στα 100,13 εκατ. ευρώ από 97,59 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο της προηγούμενης χρήσης, αυξημένες κατά 2,61%.Αντίστοιχα, στην εταιρεία οι πωλήσεις ανήλθαν στα 87,66 εκατ. ευρώ από 85,98 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο της προηγούμενης χρήσης, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 1,95%. Όσον αφορά Καθαρά Κέρδη Χρήσης στον Όμιλο για το πρώτο εξάμηνο (κατανεμημένα στους μετόχους της εταιρείας) ανήλθαν στα 5,29 εκατ. ευρώ από 2,04 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022 και ως ποσοστό επί των πωλήσεων από 2,09% το πρώτο εξάμηνο του 2022 αυξήθηκαν σε 5,29% το πρώτο εξάμηνο του 2023. Τα καθαρά κέρδη χρήσης της εταιρείας το πρώτο εξάμηνο του 2023 ανήλθαν σε 5,02 εκατ. ευρώ από 0,82 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022, ενώ ως ποσοστό επί των πωλήσεων διαμορφώθηκαν από 0,96% το πρώτο εξάμηνο του 2022 σε 5,73% το πρώτο εξάμηνο του 2023.
+Η προβλεπόμενη πορεία για το δεύτερο εξάμηνο του 2023, σύμφωνα με τον Όμιλο, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την πρόσθετη αβεβαιότητα στην εγχώρια αλλά και στην παγκόσμια αγορά ως αποτέλεσμα των εντεινόμενων γεωπολιτικών εντάσεων και του δύσκολου μακροοικονομικού περιβάλλοντος με τις πληθωριστικές πιέσεις, τις αυξήσεις στα επιτόκια και τις αναταράξεις στην αγορά ενέργειας. Πάντως, εκτιμά πως η ανταγωνιστική παραγωγική βάση, οι εγκαταστάσεις αποθήκευσης και εφοδιασμού, οι ισχυρές λειτουργικές επιδόσεις και η επάρκεια χρηματοοικονομικής ρευστότητας είναι σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.
Οι συσκευασίες που ξεχώρισαν και διακρίθηκαν το 2023
Η τελετή απονομής των Packaging Awards 2023 πραγματοποιήθηκε σε κλίμα χαράς για την αγορά την Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου 2023, στο Sofitel Athens Airport στην Αθήνα. Στην έβδομή τους διοργάνωση τα βραβεία της BOUSSIAS events διοργανώνονται με τη συνεργασία του Συνδέσμου Βιομηχανιών Παραγωγής Υλικών και Συσκευασίας και επιβραβεύουν επιχειρήσεις που κατάφεραν να αποδώσουν την πραγματική αξία της συσκευασίας στο branding των προϊόντων. Η επιτροπή αξιολόγησης ανάδειξε τις κορυφαίες συσκευασίες της χρονιάς για την καινοτομία, το design, τις τεχνολογίες, τα υλικά, αλλά και την προτίμηση του κοινού, σκιαγραφώντας ουσιαστικά και τις κυρίαρχες τάσεις στη συσκευασία σήμερα.
Οι νικητές αφού παρέλαβαν τα βραβεία τους, συνέχισαν με συζητήσεις και φωτογραφίσεις με τις δημιουργικές ομάδες εργασίας των βραβευμένων συσκευασιών, συνεργατών και μελών της Επιτροπής Αξιολόγησης. Στην αίθουσα της απονομής εκτέθηκαν οι βραβευμένες συσκευασίες, έτσι το κοινό είχε την ευκαιρία να τις θαυμάσει, να τις φωτογραφίσει και να τις επεξεργαστεί από κοντά. Στα βραβεία συμμετείχαν εταιρείες από ένα ευρύ επιχειρηματικό φάσμα. Σε αυτό το πλαίσιο, τους κορυφαίους τίτλους της χρονιάς κέρδισαν: η A.S Strategy Branding & Communication αναδείχθηκε (για 3η χρονιά) ως Packaging Designer of the Year, ο Όμιλος Σαράντη έλαβε τον τίτλο του Packaging Brand of the Year, η La Petite Jumelle (για 4η χρονιά) αναδείχθηκε ως Packaging Supplier of the Year, ενώ τον τίτλο Printing Leader of the Year έλαβε η Τσιμή ΑΕ. Χορηγοί των Packaging Awards 2023 είναι η Θεόδωρος Δημητρουλάκος ΑΒΕΕ και η Theofylaktos ΑΕ.
ΚΡΙ ΚΡΙ: Νέες γραμμές παραγωγής και επέκταση εγκαταστάσεων
Τα 20 εκατ. ευρώ θα αγγίξει το επενδυτικό πλάνο της γαλακτοβιομηχανίας ΚΡΙ ΚΡΙ το 2023, καθώς η ισχυρή ανάπτυξη που σημείωσε στο πρώτο μισό του έτους αφήνει περιθώριο για σημαντικές ενισχύσεις στην παραγωγή. Υπενθυμίζεται πως ήδη για το Α’ εξάμηνο 2023 οι επενδύσεις σε πάγιο μηχανολογικό εξοπλισμό και κτίρια άγγιξαν τα 4 εκατ. ευρώ και στο μεγαλύτερο μέρος τους αφορούν κυρίως στην αγορά μηχανημάτων παραγωγής (1,3 εκατ. ευρώ), στην επέκταση γραφείων και αποθηκών (0,6 εκατ. ευρώ) και στην αγορά καταψυκτών (1,2 εκατ.ευρώ).
Το υπόλοιπο CapEx (16 εκατ. ευρώ) για το 2023, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Κωνσταντίνος Σαρμαδάκης, CFO της ΚΡΙ ΚΡΙ κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των Οικονομικών Αποτελεσμάτων της εταιρείας, θα αφορά κυρίως στην επέκταση των παραγωγικών εγκαταστάσεων και των εγκαταστάσεων αποθήκευσης ενώ θα διατεθεί και για την προσθήκη νέων γραμμών παραγωγής με στόχο την αύξηση του capacity, κυρίως στον κλάδο του γιαουρτιού. Σημείωσε, ωστόσο, πως μέρος του επενδυτικού πλάνου ενδέχεται να μεταφερθεί και στους πρώτους μήνες του 2024, λόγω των χρόνων που απαιτούνται από πλευράς προμηθευτών. Αξίζει να σημειωθεί πως ο κ. Σαρμαδάκης, έκανε γνωστό πως η εταιρεία βρίσκεται ήδη σε επαφές με την αγορά των ΗΠΑ, εξετάζοντας το ενδεχόμενο τοποθέτησης των προϊόντων παγωτού frozen yogurt, απορρίπτοντας ωστόσο την πιθανότητα να συμβεί το ίδιο, για λόγους κόστους, και για το γιαούρτι.
Η ραχοκοκαλιά των επενδύσεων της Ρούσσας ΑΕ
Πληθώρα επενδύσεων βρίσκονται σε φάση ολοκλήρωσης από τη Ρούσσας ΑΕ, με βάση τις οικονομικές καταστάσεις της τυροκομικής εταιρείας για τη χρήση 2022. Πιο συγκεκριμένα, ολοκληρώθηκε επένδυση 3 εκατ. ευρώ που έχει ενταχθεί στον αναπτυξιακό νόμο 4399/2016. Επιπρόσθετα εγκρίθηκε επένδυση 7,5 εκατ. ευρώ μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης για νέα αυτοματοποιημένη αποθήκη – ωριμαντήριο τυριών σε όμορο οικόπεδο της εταιρείας, η οποία θα επιτρέψει την πλήρη συγκέντρωση και έλεγχο των αποθεμάτων που σήμερα εναποθέτει σε αποθηκευτικούς χώρους. Στο συγκεκριμένο σχέδιο έχει ενταχθεί και ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εταιρείας, μέσω αλλαγής προγραμμάτων ERP και συλλογής γάλακτος.
Τέλος εγκρίθηκε επένδυση 1 εκατ. ευρώ που αφορά την αγορά δεξαμενών ωρίμανσης τυριού, σύστημα διαχείρισης τυρογάλακτος και απογάλακτος και γραμμή κοπής τυριών.
Ομοίως πραγματοποιήθηκαν επενδύσεις εξ’ ιδίων κεφαλαίων που αφορούν μεταφορικά μέσα εσωτερικής και εξωτερικής μεταφοράς (συλλογή γάλακτος), ψυχόμενων δεξαμενών συντήρησης γάλακτος καθώς και αυτοματοποίηση των αποθηκών έτοιμων προϊόντων ύψους περίπου 1 εκατ. ευρώ. Παράλληλα το έργο των 4 φωτοβολταϊκών πάρκων της εταιρείας έλαβε όλες τις απαιτούμενες άδειες και υπεβλήθησαν τα αιτήματα προς τον ΑΔΜΗΕ, για τα οποία αναμένονται οι σχετικές αποφάσεις. Ο κύκλος εργασιών το 2022 ανήλθε σε €44,9 εκατ. έναντι €37,2 την προηγούμενη χρήση, διαγράφοντας σημαντική αύξηση 20,78%. Όσο για την πορεία της Ρούσσας κατά το 2023, η διοίκηση αναμένει αύξηση του κύκλου εργασιών κατά περίπου 25% λόγω αύξησης των πωλούμενων ποσοτήτων και ανατιμήσεων των προϊόντων.
ΤΙΤΑΝ: Πράσινη ανάπτυξη και στρατηγική 2023-2026
Τις στρατηγικές προτεραιότητες του Τιτάνα για την επίτευξη πράσινης ανάπτυξης κατά την περίοδο 2023-2026 έθεσε η διοίκηση του Ομίλου, στο πλαίσιο του χθεσινού Investor Day, ως εξής:
1. Ενδυνάμωση του Ομίλου μέσω ενίσχυσης της ισχυρής του θέσης στις ΗΠΑ και την Ευρώπη: θα επικεντρωθεί στη βελτιστοποίηση της απόδοσης υποδομών και συστημάτων logistics, στη διεύρυνση των πωλήσεων και στην ενίσχυση των λειτουργικών μοντέλων σκυροδέματος και αδρανών υλικών σε όλες τις αγορές.
2. Επιτάχυνση της διάθεσης νέων «πράσινων» προϊόντων και άλλων τσιμεντοειδών υλικών: θα αναπτύξει συνεργασίες και δυνατότητες για να επιτύχει ηγετική θέση σε νέα υλικά και προϊόντα με χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα, επενδύοντας σε δραστηριότητες προμήθειας και εμπορίας τσιμέντου με χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα και παρεμφερών προϊόντων.
3. Χρήση ψηφιακών και νέων τεχνολογιών: στόχος είναι να παραμείνει ο Όμιλος πρωτοπόρος στον ψηφιακό μετασχηματισμό της παραγωγικής διαδικασίας αλλά και να ενισχύσοει τις δυνατότητές του στην ανάπτυξη ενός λειτουργικού μοντέλου επόμενης γενιάς για τη βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας των πόρων και της παραγωγικότητας. Μέσω συνεχούς καινοτομίας, θα συνεχίσει να αξιοποιοεί τη δύναμη που μπορούν να προσφέρουν οι νέες βιομηχανικές τεχνολογίες.
Καθοδηγούμενη από τις παραπάνω προτεραιότητες, η διοίκηση έθεσε οικονομικούς και ποιοτικούς στόχους για την περίοδο 2023-2026, ως κάτωθι:
• Πωλήσεις €3 δισ.
• Μέση Ετήσια αύξηση ΕΒΙΤDA άνω του 10%.
• Απόδοση του μέσου απασχολούμενου κεφαλαίου (ROACE) άνω του 12%.
• Βασικά κέρδη ανά μετοχή €3/μετοχή.
• Πιστοληπτική αξιολόγηση: όχι χαμηλότερη από BB+.
• Καθαρός δανεισμός προς EBITDA μεταξύ 1,5x και 2x.
• Διπλασιασμός των πωλήσεων τσιμέντου με χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα έως το 2026 και επίτευξη μείωσης των εκπομπών/τόνο τσιμεντοειδούς προϊόντος κατά περισσότερο από 18% με στόχο τα 550Kg CO2/τόνο.
• Ψηφιοποίηση του 100% της παραγωγής τσιμέντου του Ομίλου και της εφοδιαστικής αλυσίδας έτοιμου σκυροδέματος.