-->

Ο ρόλος της φαρμακοβιομηχανίας στην ανάπτυξη της βιοτεχνολογίας στην ελλαδα

Ένας από τους πιο καταξιωμένους Ελληνες επιστήμονες παγκοσμίως στον τομέα της βιοτεχνολογίας, ο Δρ Στέλιος Παπαδόπουλος Chairman of the Board of Biogen, ήταν προσκεκλημένος του ΣΕΒ και των Innovative Greeks. Ο κύριος Παπαδόπουλος, απευθύνθηκε σε 80 μέλη της κοινότητας που έχει δημιουργήσει ο ΣΕΒ για τον κλάδο του HealthTech, για τις παγκόσμιες τάσεις στο χώρο των επιστημών υγείας και τις προοπτικές ανάπτυξης του ελληνικού οικοσυστήματος καινοτομίας.

Ένα από τα κρίσιμα θέματα που επισημάνθηκαν ήταν ο ρόλος της βιομηχανίας φαρμάκου. «Η φαρμακοβιομηχανία μπορεί να επενδύσει σε innovation hubs που θα μπορούσαν να υποστηρίξουν τα Venture Labs μεγάλων διεθνών επενδυτών. Οι μεγάλοι biotech επενδυτές χρησιμοποιούν πάντοτε τέτοια labs για βασικά πειράματα και επιστημονικές επιβεβαίωσεις, πριν από μία μεγάλη επένδυση», ανέφερε ο Δρ. Παπαδόπουλος.

Η Truck and Cargo Insurance στο OPEN TV

Ο κ. Γ. Σαμολαδάς, Supply Chain insurance Consultant, TRUCK AND CARGO IN­SURANCE εμφανίστηκε στο OPEN TV και την εκπομπή «Ώρα Ελλάδος», με αφορμή τη διάκριση της εταιρείας με Gold βραβείο στα Supply Chain Awards 2023. Η καινοτομία για την οποία διακρίθηκε η εταιρεία, η οποία εξειδικεύεται σε θέματα ασφάλισης στην εφοδιαστική αλυσίδα, είναι το project «Truck & Cargo NOW».

«Υπάρχουν χιλιάδες φορτία καθημερινά στους δρόμους, και εμείς έχουμε 7.000 φορτηγά που καθημερινά κινούνται σε όλη την Ελλάδα», σημείωσε ο κ. Σαμολαδάς, εξηγώντας ότι το project έχει ως στόχο να δικτυώσει εταιρείες μεταξύ τους, ώστε να μπορούν να ανταλλάσσουν φορτία αλλά και με ιδιώτες, ώστε να εξυπηρετούνται πιο εύκολα στην αποστολή φορτίων. Το πρώτο ολοκληρωμένο ψηφιακό οικοσύστημα για τον κλάδο των μεταφορών στη χώρα μας, βρίσκεται ήδη σε πιλοτική εφαρμογή, ενώ, σύμφωνα με τον κ. Σαμολαδά, αναμένεται από το ξεκίνημα του 2024 να τεθεί σε πλήρη λειτουργία. Δείτε το βίντεο εδώ.

LG: Νέα θυγατρική R&D στην Ινδονησία

Η LG Electronics εγκαινιάζει τη νέα μονάδα Έρευνας και Ανάπτυξης, η οποία λειτουργεί σε εγκατάσταση έκτασης 40.000 τετραγωνικών μέτρων στην Ινδονησία. Πρόκειται για την πρώτη θυγατρική της LG HE Company με αντικείμενο την ερευνητική δραστηριότητα που λειτουργεί εκτός Νότιας Κορέας. Η νέα θυγατρική θα αναπτύξει ερευνητική δραστηριότητα για τα προϊόντα που απευθύνονται στην παγκόσμια αγορά και αποδεικνύει τη συνεχή αφοσίωση της LG στην κατανόηση των αναγκών των καταναλωτών.

Χάρη στις ενοποιημένες λειτουργίες ανάπτυξης και παραγωγής προϊόντων, η νέα θυγατρική θα επιτρέψει στην LG να αναπτύξει νέα μοντέλα τηλεοράσεων με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, καθώς και να επεκτείνει τις δραστηριότητες της εταιρείας στην παγκόσμια αγορά τηλεοράσεων με μεγαλύτερη ταχύτητα. Η εταιρεία στοχεύει επίσης στην προώθηση τοπικών συστημάτων λειτουργίας προϊόντων με έμφαση στο R&D, με στόχο την ανάπτυξη μιας πιο ποικιλόμορφης σειράς τηλεοράσεων που θα ανταποκρίνονται στην ταχέως αναπτυσσόμενη ασιατική αγορά, ιδίως στην Ινδονησία.

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας αυτής, η εταιρεία εγκαινίασε το 2021 τη θυγατρική της LG Electronics Indonesia R&D, τον προκάτοχο της σημερινής θυγατρικής και πέρυσι συγκρότησε μια νέα ομάδα στο πλαίσιο της μονάδας Home Entertainment που είναι αφιερωμένη στην ανάπτυξη προϊόντων στην αγορά της Ινδονησίας. Η νέα θυγατρική R&D θα είναι η αφετηρία για τις καινοτομίες της LG που απευθύνονται στην παγκόσμια αγορά. «Το τμήμα R&D είναι ένα βήμα προς τον στόχο μας, να προσεγγίσουμε τους καταναλωτές μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, από την ανάπτυξη των προϊόντων μέχρι τις υπηρεσίες προς τους πελάτες», δήλωσε ο Park Hyoung-sei, πρόεδρος της LG Home Entertainment Company.

Μείωση 13,7% στο δείκτη κύκλου εργασιών στη βιομηχανία τον μαϊο

Μείωση 13,7% σημείωσε ο γενικός δείκτης κύκλου εργασιών στη βιομηχανία (σύνολο εγχώριας και εξωτερικής αγοράς) τον Μάιο εφέτος σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαΐου 2022, έναντι αύξησης 54% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2022 με το 2021.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η πτώση αυτή στον τζίρο των βιομηχανιών προήλθε:

1. Από τις μεταβολές των επιμέρους τομέων της βιομηχανίας και συγκεκριμένα τη μείωση 13,8% του δείκτη κύκλου εργασιών μεταποίησης και την αύξηση 6,1% του δείκτη κύκλου εργασιών ορυχείων – λατομείων.

2. Από τη μείωση 23,6% του δείκτη κύκλου εργασιών εξωτερικής αγοράς και τη μείωση κατά 7% του δείκτη κύκλου εργασιών εγχώριας αγοράς.

Παράλληλα, ο γενικός δείκτης παρουσίασε αύξηση 5,2% τον Μάιο 2023 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Απριλίου 2023. Τέλος, ο μέσος Γενικός Δείκτης του δωδεκαμήνου Ιουνίου 2022 – Μαΐου 2023, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του δωδεκαμήνου Ιουνίου 2021 – Μαΐου 2022, παρουσίασε αύξηση 16,6%, έναντι αύξησης 35,0% που σημειώθηκε κατά τη σύγκριση των αντίστοιχων προηγούμενων δωδεκαμήνων.

Veridos Ματσούκης: Νέα γραμμή πολυ-ανθρακικών καρτών

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας Veridos Ματσούκης Α.Ε. καθώς, σύμφωνα με το ΑΠΕ, προγραμματίζεται η προσθήκη νέας υπερσύγχρονης γραμμής παραγωγής πολύ-ανθρακικών καρτών για το τρίτο τρίμηνο του έτους. Η γραμμή αυτή αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία άμεσα, παρέχοντας τη δυνατότητα στην εταιρεία να αυξήσει περαιτέρω την παραγωγική της δυναμικότητα. Παράλληλα, η εταιρεία συνέχισε την πολιτική της πλήρους επανεπένδυσης των κερδών, επενδύοντας συνολικά 2,2 εκατομμυρίων ευρώ κυρίως σε νέο μηχανολογικό εξοπλισμό. Ταυτόχρονα εντός του 2022 εγκρίθηκε και το νέο φιλόδοξο πενταετές επενδυτικό πλάνο της εταιρείας, ύψους άνω των 20 εκατ. ευρώ, το οποίο θα χρηματοδοτηθεί κυρίως από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο κύκλος εργασιών της Veridos Ματσούκης Α.Ε. το 2022 αυξήθηκε κατά 19% σε σχέση με το 2021 και ανήλθε σε 45,2 εκατομμύρια με ποσοστό μεγαλύτερο του 99% των πωλήσεων να αφορά σε εξαγωγές που προέρχονται, άμεσα ή έμμεσα, από ενδοομιλικές παραγγελίες. Πιο συγκεκριμένα, μέσα στο 2022 η εταιρεία Veridos Ματσούκης παρήγαγε 5,2 εκατομμύρια διαβατήρια, 6.0 εκατομμύρια ηλεκτρονικά εξώφυλλα διαβατηρίων, 4,2 εκατομμύρια κάρτες ID1 (ταυτότητες) και 10 εκατομμύρια κάρτες ID3 (σελίδες προσωπικών δεδομένων για τα διαβατήρια).

ΤΙΤΑΝ: Πρωτοβουλία Venture Capital για την προώθηση της καινοτομίας με επενδύσεις

Τη Venture Capital πρωτοβουλία του, που αποσκοπεί στην προώθηση της καινοτομίας στο οικοσύστημα των κατασκευών, ανακοινώνει ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ. Μέσω αυτής της πρωτοβουλίας, ο Όμιλος στοχεύει να επενδύσει έως $40 εκατομμύρια μεσοπρόθεσμα και να συνάψει συνεργασίες για την ενίσχυση της αναπτυξιακής του στρατηγικής. Στο πλαίσιο του στόχου του να είναι από τους πρώτους που θα ενημερώνονται για νέες τεχνολογίες που αλλάζουν τα δεδομένα, ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ προχώρησε σε επένδυση στην Zacua Ventures, ένα παγκόσμιο ταμείο επιχειρηματικών κεφαλαίων (“venture fund”) που επικεντρώνεται σε αρχικού σταδίου νεοφυείς επιχειρήσεις με αντικείμενο τη βιώσιμη κατασκευή και το Οικιστικό Περιβάλλον. Επιπλέον, ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ αύξησε την υπάρχουσα επένδυσή του στη Rondo Energy, μια νεοφυή επιχείρηση με έδρα τις ΗΠΑ, που πρωτοπορεί στις βιομηχανικές λύσεις θερμότητας με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα.

Νέα επένδυση στην Zacua Ventures
Η ανάπτυξη πρωτοποριακών οικοδομικών υλικών με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα, η βελτιστοποίηση και η αυτοματοποίηση των διαδικασιών παραγωγής και η κεφαλαιοποίηση των δυνατοτήτων της τέταρτης επανάστασης στις κατασκευές (“Construction 4.0”) είναι μερικά μόνο παραδείγματα τομέων κοινού ενδιαφέροντος για τον Όμιλο ΤΙΤΑΝ και τη Zacua Ventures. Η συνεργασία επιτρέπει στον Τιτάνα να συνδεθεί με τις εταιρίες του χαρτοφυλακίου της Zacua, αποκτώντας πρόσβαση σε καινοτόμες τεχνολογίες και γνώση για τις τάσεις που αναδύονται.
Οι εταιρίες του χαρτοφυλακίου της Zacua, από την άλλη, επωφελούνται από την τεχνογνωσία, τους πόρους και το δίκτυο πελατών του Τιτάνα, καθώς και από υποστήριξη για τη μετάβασή τους σε μεγαλύτερης κλίμακας παραγωγή και διανομή.

Επέκταση της επένδυσης στην Rondo
Η ενίσχυση της υποστήριξης του Ομίλου ΤΙΤΑΝ προς την Rondo υπογραμμίζει τη δέσμευσή του σε επόμενης γενιάς λύσεις παραγωγής θερμότητας ως μέρος της στρατηγικής του για ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα. Στο επίκεντρο της συνεργασίας βρίσκεται η ανάπτυξη ιδεών για την απεξάρτηση της βιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής τσιμέντου, από τον άνθρακα.
Ο Τιτάνας εισφέρει την τεχνογνωσία του γύρω από τη βιώσιμη παραγωγή που αξιοποιεί την ψηφιακή τεχνολογία και η Rondo εισφέρει την καινοτομία στη μείωση των εκπομπών CO₂ της βιομηχανίας και το ισχυρό παγκόσμιο οικοσύστημά της από εταίρους.Κεντρική σημασία σε αυτήν τη συνεργασία έχει η μπαταρία θερμότητας (“Heat Battery”) της Rondo. Η συγκεκριμένη τεχνολογία δεσμεύει ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές και παράγει συνεχή, υψηλής θερμοκρασίας θερμότητα, μειώνοντας σημαντικά τις εκπομπές από την κατανάλωση ορυκτών καυσίμων.

Ως αποτέλεσμα, η μπαταρία θερμότητας της Rondo μπορεί να γίνει βασικό στοιχείο των πρωτοποριακών, εντάσεως ενέργειας διεργασιών για τη μείωση των εκπομπών CO₂, όπως η δέσμευση άνθρακα, η παραγωγή πράσινου υδρογόνου και η μετατροπή του δεσμευμένου διοξειδίου του άνθρακα. Με αποδοτικότητα διπλάσια από εκείνη του υδρογόνου με λιγότερο από το μισό κόστος, η μπαταρία θερμότητας της Rondo έχει υψηλές προοπτικές παραγωγής και διάθεσης σε μεγαλύτερη κλίμακα, που καθιστούν το κόστος της ανταγωνιστικό σε σχέση με τις τρέχουσες μεθόδους αποθήκευσης ενέργειας.

3αλφα: Αύξησε τις πωλήσεις αλλά το κόστος α΄ υλών επιβάρυνε τα κέρδη

Αύξηση των πωλήσεων αλλά μείωση της κερδοφορίας, κατέγραψε για το 2022 η ΑΦΟΙ Κ. ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΙΟΥ Α.Ε.Β.Ε., γνωστή ως 3αλφα. Σύμφωνα με τα δημοσιευθέντα στοιχεία της εταιρείας στην περίοδο χρήσης 01.01.2022 έως 31.12.2022, το ύψος των καθαρών πωλήσεων ανήλθε σε 28.225 χιλιάδες ευρώ έναντι 27.347 χιλιάδες ευρώ το 2021, αυξημένο κατά 3,2 %. Το μικτό αποτέλεσμα της περιόδου διαμορφώθηκε σε 5.071 χιλιάδες ευρώ και σαν ποσοστό επί των καθαρών πωλήσεων 18,0% έναντι 6.499 χιλιάδες ευρώ και σαν ποσοστό επί των καθαρών πωλήσεων 23,8% της αντίστοιχης περυσινής περιόδου.

Τι έφερε πτώση στα κέρδη
Η μείωση κατά 5,8% του μικτού περιθωρίου κέρδους σαν ποσοστό επί των πωλήσεων, αντανακλά κυρίως τη σημαντική αύξηση του κόστους πρώτων υλών και υλικών συσκευασίας καθώς και την επίδραση των λοιπών αυξητικών συντελεστών που επηρέασαν το κόστος πωληθέντων. Οι αυξήσεις τιμών πώλησης που δρομολόγησε η εταιρεία, συνδυαστικά με μειώσεις των δαπανών που επιδέχονταν παρεμβάσεις, δεν κατέστησαν εφικτή την διατήρηση των περιθωρίων στα περυσινά επίπεδα. Συνοψίζοντας, η μείωση της κερδοφορίας ακολουθεί όλα τα επίπεδα της κατάστασης αποτελεσμάτων και αντανακλά, σύμφωνα με την 3αλφα τις αυξήσεις κυρίως του κόστους α΄ και β΄ υλών και υλικών συσκευασίας. Οι αυξήσεις τιμών πώλησης που δρομολογήθηκαν σε συνδυασμό με τις μειώσεις λειτουργικών δαπανών που επετεύχθησαν δεν αντιστάθμισαν στο σύνολο του το αυξημένο κόστος. Εντούτοις η μειωμένη απόδοση σε επίπεδο EBITDA δεν επηρέασε ταμειακά τη λειτουργία της καθώς η βελτιωμένη διαχείριση των κεφαλαίων κίνησης με μείωση εμπορικών απαιτήσεων κατά 3.252 χιλιάδες ευρώ επέτρεψε την επανεπένδυση μέρους αυτών σε αποθέματα και αποπληρωμή των επενδύσεων τεχνολογικού εξοπλισμού.

Το στρατηγικό πλάνο για φέτος
Όπως εκτιμά η Διοίκηση το 2023 θα είναι ένα ακόμη έτος προκλήσεων για την παγκόσμια οικονομία.
«Εμείς ανταποκρινόμενοι στην πολλαπλή κρίση, έχοντας πλέον απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος του αυξημένου κόστους, είτε με επενδύσεις τεχνολογικού εκσυγχρονισμού είτε με παρεμβάσεις μείωσης κόστους, είτε με περιορισμό της λειτουργικής μας κερδοφορίας, προχωρήσαμε υπεύθυνα στα μέσα Μαρτίου σε αυξήσεις τιμών που εν μέρει θα απορροφήσουν τις παραπάνω επιπτώσεις» σημειώνει η Διοίκηση της 3αλφα.
Ως εκ τούτου στις βασικές στοχεύσεις της για το 2023 έχει τις εξής:
• Συνέχιση της διεύρυνσης του δικτύου Ελλήνων παραγωγών και ενδυνάμωση της συνεργασίας και προώθησης των προϊόντων τους.
• Συνέχιση της διεύρυνσης της διανομής των Ελληνικών οσπρίων και ρυζιών.
• Συνέχιση της διεύρυνσης των καναλιών διανομής Horeca και Β2Β προς αξιοποίηση της αυξημένης τουριστικής προσέλευσης στην χώρα.
• Αύξηση της εξαγωγικής δραστηριότητας.
• Εντατικοποίηση των ενεργειών έρευνας και ανάπτυξης με στόχο την δημιουργία νέων κωδικών σε υπάρχοντες και νέες προϊοντικές κατηγορίες.
• Ανάπτυξη των συνεργασιών σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας προς συνεργαζόμενες επιχειρήσεις.
• Αναδιάρθρωση του εμπορικού τμήματος με συγχώνευση των ρόλων πωλήσεων και marketing σε ενιαία Δ/νση πωλήσεων και marketing.
• Αύξηση της αποθηκευτικής μας ικανότητας επενδύοντας σε κτιριακές εγκαταστάσεις που θα ικανοποιούν τις αυξημένες ανάγκες μας.