-->

Διάκριση για την BASF Ελλάς στον κλάδο της βιομηχανίας

Η BASF Ελλάς ΑΒΕΕ αναδείχθηκε 13η ανάμεσα στις 20 πιο αξιοθαύμαστες επιχειρήσεις στην Ελλάδα και 2η στον κλάδο «Βιομηχανία», βάσει της έρευνας Most Admired Companies 2023. Πρόκειται για τον κορυφαίο θεσμό για την εταιρική φήμη στη Ελλάδα, τον οποίο διοργανώνει το περιοδικό Fortune Greece σε συνεργασία με την KPMG για 9η συνεχή χρονιά. «Θα συνεχίσουμε να βελτιωνόμαστε συνεχώς και να δημιουργούμε χημεία για ένα καλύτερο και πιο βιώσιμο μέλλον, για τους πελάτες, τους εργαζόμενους, το περιβάλλον και την κοινωνία», δήλωσε o Βασίλης Γούναρης, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας.

ΙΕΝΕ: Eκλογή Νέας Διοικούσας Επιτροπής

Στην 35η Γενική Συνέλευση των Εταίρων του ΙΕΝΕ, που πραγματοποιήθηκε στις 1Ο/07, στα γραφεία του Αντιπροέδρου, κ. Κων/νου Παπαμιχαλόπουλου, στην KG Law Δικηγορική Εταιρεία, μεταξύ άλλων, αποφασίστηκε η νέα σύνθεση της Διοικούσας Επιτροπής, η θητεία της οποίας έληξε στα τέλη Ιουνίου. Κατόπιν εισηγήσεως του Προέδρου και Εκτελεστικού Διευθυντή του Ινστιτούτου, η οποία έγινε ομοφώνως αποδεκτή, η νέα σύνθεση της Διοικούσας Επιτροπής για την περίοδο 2023-2025, έχει ως εξής:

• Πρόεδρος (εκτελεστικός): Κωστής Σταμπολής,
• Αντιπρόεδρος: Χρήστος Δήμας,
• Γενικός Γραμματέας: Κώστας Θεοφύλακτος,
• Μέλη: Κωνσταντίνος Καραγιαννάκος (ΔΕΠΑ), Σοφία Πολιτοπούλου (ΔΕΔΔΗΕ),
Νίκος Σοφιανός (Ανεξάρτητος Ενεργειακός Σύμβουλος), Ευγενία Τζαννίνη (Δικηγορική Εταιρεία Τζανίνη και Συνεργάτες).

Άνοδος του Δείκτη Οικονομικού Κλίματος στο β΄ τρίμηνο

Στις 167 μονάδες διαμορφώθηκε ο γενικός δείκτης οικονομικού κλίματος (ΕΑΣΕ/ICAP CRIF-CEO General Index) το 2ο τρίμηνο του 2023, έναντι 158 το προηγούμενο, όπως καταγράφηκε στην 3μηνιαία έρευνα σε δείγμα 2.540 Διευθυνόντων Συμβούλων/Γενικών Διευθυντών των μεγαλύτερων ελληνικών επιχειρήσεων από την Εταιρεία Ανωτάτων Στελεχών Επιχειρήσεων (ΕΑΣΕ) σε συνεργασία με την ICAP CRIF.

Ο δείκτης της τρέχουσας οικονομικής κατάστασης του κλάδου στον οποίο δραστηριοποιούνται οι επιχειρήσεις σημείωσε μικρή αύξηση στις 189 μονάδες έναντι 187 το προηγούμενο τρίμηνο. Ο δείκτης τρέχουσας οικονομικής κατάστασης των εταιρειών σημείωσε μικρή άνοδο στις 130 μονάδες έναντι 128 μονάδων. Τέλος, ο δείκτης τρεχουσών δαπανών για επενδύσεις παγίου κεφαλαίου σημείωσε πτώση στις 124 μονάδες έναντι 128. «Η εξέλιξη του δείκτη ενσωματώνει τη θετική εικόνα και τις προσδοκίες που έχουν διαμορφώσει οι CEOs για την οικονομία και τις επιχειρήσεις που διοικούν» σημειώνει ο Πρόεδρος ΔΣ ΕΑΣΕ κ. Βασίλης Ραμπάτ.

Επιστρέφει η παραγωγή των θρυλικών MG στην Ευρώπη;

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας SAIC Motor σκοπεύει να κατασκευάσει το πρώτο της εργοστάσιο στην Ευρώπη, μετά την άνοδο των πωλήσεων των οχημάτων της στην ήπειρο. Η κρατικά ελεγχόμενη εταιρεία -η οποία κατέχει την εμβληματική μάρκα MG- ανέφερε ότι το νέο εργοστάσιο θα παράγει ηλεκτρικά οχήματα. Ωστόσο, εκπρόσωπος της ανέφερε στο BBC, ότι η SAIC δεν έχει αποφασίσει ακόμη εάν θα κατασκευαστούν μοντέλα MG .

Τα MG, τα οποία έχουν ιστορία άνω του ενός αιώνα, κατασκευάζονταν στο Ηνωμένο Βασίλειο έως ότου η παραγωγή μεταφέρθηκε στην Κίνα το 2016. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της SAIC η εταιρεία βρίσκεται ακόμη στη διαδικασία εντοπισμού μιας ιδανικής τοποθεσίας στην Ευρώπη και οριστικοποίησης άλλων λεπτομερειών σχετικά με το έργο. «Έχουμε πολλές μάρκες, συμπεριλαμβανομένων των MG, IM και Maxus. Ακόμη αποφασίζουμε ποιες θα κατασκευαστούν στο εργοστάσιο» πρόσθεσε ο εκπρόσωπος.
Οι πωλήσεις των οχημάτων της εκτός Κίνας αυξήθηκαν κατά 40% τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, σύμφωνα με τη SAIC.

Samsung: Ξεκινά τη μαζική παραγωγή της μνήμης UFS 3.1.

Η Samsung Electronics Co. Ltd, ανακοίνωσε ότι έχει ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή της νέας λύσης μνήμης Universal Flash Storage (UFS) 3.1. για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η νέα UFS είναι βελτιστοποιημένη για τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας (IVI) εντός των οχημάτων, ενώ παράλληλα δίνει την ευκαιρία για χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας στην αγορά. Η σειρά UFS 3.1 θα είναι διαθέσιμη σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις των 128, 256 και 512 GB, προκειμένου να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των καταναλωτών. Το ενισχυμένο lineup επιτρέπει την αποτελεσματική διαχείριση της διάρκειας ζωής της μπαταρίας, ειδικά σε μελλοντικές εφαρμογές της στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως είναι τα ηλεκτρικά και αυτόνομα οχήματα.

Ο Hyunduk Cho, Επικεφαλής του Memory Product Planning Team στη Samsung Electronics δήλωσε σχετικά: «Η νέα λύση UFS 3.1 της Samsung καλύπτει ένα ευρύ φάσμα αναγκών των πελατών για βελτιστοποιημένα συστήματα IVI, ενώ, ταυτόχρονα, κάνει ένα σημαντικό βήμα προς το μέλλον ακολουθώντας τις τάσεις σε θέματα μνήμης νέας γενιάς, οι οποίες απαιτούν υψηλότερα πρότυπα ESG. Παρουσιάζοντας την UFS 3.1 για προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS), στόχος μας είναι να διευρύνουμε την παρουσία μας στην αγορά ημιαγωγών για τον κλάδο του αυτοκινήτου». Η UFS 3.1 ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του AEC-Q100 Grade2, ενός προτύπου ποιότητας ημιαγωγών για οχήματα, το οποίο εγγυάται σταθερή απόδοση σε ένα μεγάλο εύρος θερμοκρασιών από τους μείον 40°C έως τους 50°C. Η Samsung σχεδιάζει να ξεκινήσει την προμήθεια των κατασκευαστών αυτοκινήτων σε παγκόσμιο επίπεδο έως το τέλος του 2023.

ΤΙΤΑΝ: Έργο δέσμευσης CO2 επιλέχθηκε από το Ταμείο Καινοτομίας της ΕΕ

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέλεξε το πρωτοποριακό έργο δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα «IFESTOS» του Ομίλου ΤΙΤΑΝ που θα υλοποιηθεί στην Ελλάδα, για προετοιμασία συμφωνίας χρηματοδότησης. Η επιλογή έγινε στο πλαίσιο της τρίτης πρόσκλησης υποβολής προτάσεων για έργα μεγάλης κλίμακας από το Ταμείο Καινοτομίας της ΕΕ. Το εν λόγω έργο, το μεγαλύτερο του είδους του στην Ευρώπη, θα προωθήσει περαιτέρω την υλοποίηση του προγράμματος μείωσης εκπομπών CO2 του Ομίλου, θα επιταχύνει την πράσινη μετάβαση του κλάδου και θα συμβάλλει καθοριστικά στην προώθηση τεχνολογιών δέσμευσης άνθρακα σε ολόκληρη την ήπειρο.

Ο κ. Marcel Cobuz, Πρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής του Ομίλου ΤΙΤΑΝ, δήλωσε: «Σε ευθυγράμμιση με την πολιτική της ΕΕ για το κλίμα, μαζί με τους συνεργάτες μας πρωτοπορούμε με ένα καινοτόμο έργο δέσμευσης άνθρακα, το μεγαλύτερο στην Ευρώπη, με μεγάλο θετικό αποτύπωμα. Ο Όμιλος έχει ισχυρές δυνατότητες και είναι αποφασισμένος να υλοποιήσει γρήγορα αυτό το έργο μέσα στα επόμενα χρόνια, να πετύχει ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα και να προσφέρει ευκαιρίες πράσινης ανάπτυξης στους πελάτες μας στην Ευρώπη. Θα αξιοποιήσουμε την ευκαιρία να μοιραστούμε ευρέως την τεχνογνωσία μας και να προωθήσουμε το πράσινο τσιμέντο ως το σύγχρονο υλικό για υποδομές και κατοικίες».

Τι προβλέπει το «IFESTOS»
Το «IFESTOS» προβλέπει την κατασκευή μονάδας δέσμευσης άνθρακα μεγάλης κλίμακας στο εργοστάσιο του Τιτάνα στο Καμάρι Βοιωτίας, κοντά στην Αθήνα. Η εγκατάσταση αυτή θα επιτρέψει τη μείωση των εκπομπών CO2 κατά την παραγωγή τσιμέντου και την προσφορά καινοτόμων, πράσινων δομικών υλικών στις αγορές μας. Η ζήτηση αυτών των υλικών αυξάνεται συνεχώς, καθώς συμβάλλουν στη δημιουργία ενός οικιστικού περιβάλλοντος βιώσιμου και φιλικού προς το κλίμα. Ο ΤΙΤΑΝ θα παράγει περίπου 3 εκατομμύρια τόνους τσιμέντου μηδενικού άνθρακα ετησίως για να εξυπηρετήσει τις αυξανόμενες ανάγκες για πράσινες κατασκευές στη μητροπολιτική περιοχή της Αθήνας και πέραν αυτής. Το «Καμάρι» της Ευρώπης Το εργοστάσιο Καμαρίου θα εξοπλιστεί με τεχνολογίες αιχμής για τη δέσμευση άνθρακα. Ανάλογα με το σχετικό ρυθμιστικό και αδειοδοτικό πλαίσιο, η λειτουργία αυτών των τεχνολογιών μπορεί να οδηγήσει σε ετήσια αποφυγή εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου άνω των 1,9 εκατομμυρίων τόνων CO2, καθιστώντας το Καμάρι μία από τις μεγαλύτερες εγκαταστάσεις δέσμευσης άνθρακα στην Ευρώπη.

Το έργο θα αποτελέσει μέρος ενός οικοσυστήματος έργων που θα συνδυάζουν εγκαταστάσεις δέσμευσης άνθρακα με υποδομές μεταφοράς και αποθήκευσης. Ο ΤΙΤΑΝ έχει ήδη υπογράψει μνημόνια συνεργασίας με δυνητικούς εταίρους και θα συνεχίσει την ωρίμανση του έργου. Το Ταμείο Καινοτομίας της ΕΕ είναι ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα χρηματοδότησης στον κόσμο για την ανάπτυξη τεχνολογιών που προωθούν την καινοτομία και συμβάλλουν στην επίτευξη ουδέτερων εκπομπών άνθρακα. Στόχος του είναι να φέρει στην αγορά λύσεις που θα επιτρέψουν στην Ευρωπαϊκή βιομηχανία να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα και θα συμβάλλουν στη μετάβασή της ηπείρου στην κλιματική ουδετερότητα. Στη φετινή τρίτη πρόσκληση υποβολής προτάσεων για έργα μεγάλης κλίμακας, στα οποία η ΕΕ θα επενδύσει πάνω από 3,6 δισεκατομμύρια ευρώ, το «IFESTOS» ήταν μεταξύ των 8 επιλεγέντων έργων από 98 αιτήσεις στην κατηγορία του σε όλη την Ευρώπη.

Η Polieco προχωρά στην ψηφιακή αναβάθμιση του εργοστασίου της

Η Polieco προχωρά στην ψηφιακή αναβάθμιση του τεχνικού τμήματος του εργοστασίου της στη ΒΙ.ΠΕ Σερρών, εισάγοντας νέες αυτοματοποιημένες διαδικασίες στη συντήρηση, με μετρήσιμα αποτελέσματα. Το νέο αυτό εγχείρημα πραγματοποιείται σε συνεργασία με την Atlantis Engineering SA, εταιρεία που δραστηριοποιείται στα συστήματα του βιομηχανικού αυτοματισμού.
H Polieco Hellas ΑΕΒΕ ιδρύθηκε το 2006, ως θυγατρική του Ευρωπαϊκού ομίλου παραγωγής σωλήνων Polieco Group. Αξίζει να σημειωθεί ότι μέσα στο 2022 η εταιρεία ολοκλήρωσε επενδύσεις ύψους άνω των 2 εκατ. στη μονάδα των Σερρών, όπου βρίσκονται σε πλήρη λειτουργία δύο νέες γραμμές παραγωγής. «Ο ψηφιακός μετασχηματισμός και εκσυγχρονισμός μας είναι διαρκής και η βάση για να συνεχίσουμε να καινοτομούμε», αναφέρει η Polieco σε σχετική ανάρτηση.

Πιστοποίηση της ΔΕΛΤΑ Τρόφιμα Α.Ε. με το σχήμα ΟΚ Recycled

Η TÜV AUSTRIA Hellas ολοκλήρωσε με επιτυχία τη διαδικασία πιστοποίησης της ΔΕΛΤΑ, με το ιδιωτικό σχήμα πιστοποίησης ΟΚ Recycled. H πιστοποίηση αφορά σε περίπου 30 διαφορετικά προϊόντα της ΔΕΛΤΑ, για τα οποία χρησιμοποιείται 90% ανακυκλωμένο χαρτί και 10 διαφορετικά προϊόντα, για τα οποία χρησιμοποιείται 35% ανακυκλωμένο πλαστικό. Με αυτό τον τρόπο, η εταιρεία εξοικονόμησε 32 τόνους παρθένου χαρτιού και 30 τόνους παρθένου πλαστικού. Το Ιδιωτικό Σχήμα Πιστοποίησης OK Recycled βασίζεται στον έλεγχο ισοζυγίου
μάζας και στην ιχνηλασιμότητα των ανακυκλωμένων υλικών, ενώ είναι διαπιστευμένο από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης (Ε.ΣΥ.Δ.) με αναγνώριση σε διεθνές επίπεδο.

Ο Διευθυντής Εταιρικών Υποθέσεων & Βιωσιμότητας της ΔΕΛΤΑ, Κώστας Μεφσούτ, δήλωσε: «Σε μια περίοδο όπου η κλιματική αλλαγή επηρεάζει το σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας στα τρόφιμα, αναπτύσσουμε δράσεις και πρωτοβουλίες μείωσης του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος σε όλα τα επίπεδα, με στόχο να προσφέρουμε στους καταναλωτές τρόφιμα υψηλής ποιότητας και διατροφικής αξίας, που σέβονται τις αρχές της αειφορίας και της υπεύθυνης καινοτομίας. Σε αυτό το πλαίσιο, η πιστοποίηση από την TÜV AUSTRIA Hellas μας γεμίζει ικανοποίηση και δύναμη ώστε να συνεχίσουμε τις προσπάθειές μας με ακόμα πιο εντατικούς ρυθμούς».

EY Ελλάδος – OTE – Real Consulting: Έργο BigData με την ΚτΠ

Υπεγράφη η σύμβαση για το έργο «Υλοποίηση Κεντρικού Κόμβου Διαχείρισης και Ανάλυσης Πολυδιάστατων Δεδομένων Μεγάλου Όγκου (BigData)» του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», από την αναθέτουσα αρχή «Κοινωνία της Πληροφορίας» και τους αναδόχους του έργου, την ένωση εταιρειών EY Ελλάδος – OTE – Real Consulting. Το έργο υλοποιείται με τη μορφή Συμφωνίας-Πλαίσιο διάρκειας 3 ετών.

Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα προμηθευτεί υπηρεσίες για την υλοποίηση Κεντρικού Κόμβου Διαχείρισης και Ανάλυσης Πολυδιάστατων Δεδομένων, που θα συγκεντρώνει και θα ομογενοποιεί πληροφορία από το σύνολο των σχετικών συστημάτων της ευρύτερης Δημόσιας Διοίκησης και θα παράγει δείκτες απόδοσης, με ιεραρχική δομή, για την παρακολούθηση της αποδοτικότητας της διακυβέρνησης με μετρήσιμο τρόπο.

Στόχος του έργου είναι η παροχή πληροφόρησης, τόσο προς κυβερνητικούς χρήστες (Κεντρική Κυβέρνηση, Δημόσιες Υπηρεσίες, κ.λπ.), όσο και προς εξωτερικούς χρήστες (π.χ. πολίτες, ανεξάρτητες αρχές, θεσμοί, κ.λπ.), ώστε να υποστηρίζεται επαρκώς ο κυβερνητικός στρατηγικός σχεδιασμός, η διαχείριση κρίσεων, η παρακολούθηση της ποιότητας των υπηρεσιών προς τους πολίτες, ο σχεδιασμός νέων υπηρεσιών και, γενικότερα, η υποστήριξη της διαδικασίας παροχής ενημέρωσης/πληροφόρησης και της λήψης αποφάσεων. Οι αναλύσεις που θα παρέχονται από το έργο, κατηγοριοποιούνται στους παρακάτω βασικούς πυλώνες: Οικονομία & Ανάπτυξη, Κοινωνικές Δομές & Υπηρεσίες, Περιβάλλον & Υποδομές.

ΔΕΣΦΑ: Βάζει «γκάζι» για μεγάλες επενδύσεις και «πράσινη» ενεργειακή μετάβαση

Τις ενέργειες στις οποίες θα προχωρήσει ο ΔΕΣΦΑ προκειμένου να ανταποκριθεί στις προκλήσεις αλλά και να προλάβει τις εξελίξεις, ανέλυσε στη διάρκεια ενημερωτικής εκδήλωσης η Διοίκηση της εταιρείας. «Ο ρόλος της Ελλάδας και του ΔΕΣΦΑ ως ενεργειακής πύλης στην Ευρώπη είναι όλο και πιο σημαντικός» σημείωσε η διευθύνουσα σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ Μαρία Ρίτα Γκάλι, πριν τα στελέχη της εταιρείας ξεδιπλώσουν το στρατηγικό πλάνο για την επόμενη δεκαετία.

Ο επενδυτικός δρόμος για το 2032
Ο κ. Ιωάννης Χωματάς, Ανώτατος Διευθυντής Ανάπτυξης Υποδομών/Διαχείρισης Έργων του ΔΕΣΦΑ ανέλυσε διεξοδικώς το φιλόδοξο σχέδιο Επενδύσεων Μεγάλης Κλίμακας της εταιρείας με προϋπολογισμό άνω του €1,2 δισ. το οποίο ξεκινά φέτος και έχει ορίζοντα το 2032. Το επενδυτικό περιλαμβάνει 83 έργα, 64 εκ των οποίων αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία έως το τέλος του 2024. Τα κυριότερα αφορούν τον διπλασιασμό των κλάδων Υψηλής Πίεσης (430 εκατ. ευρώ), προσθέτοντας νέα δυναμικότητα στο σύστημα «Καρπερή-Κομοτηνή» και «Πάτημα-Λιβαδειά» ενώ €28 εκατ. σχετίζονται με έργα αναβάθμισης, συντήρησης, καινοτομίας και R&D, μεταξύ των οποίων: Έργο πυρόλυσης, Κοιλάδες Η2 Δυτικής Μακεδονίας, Σύστημα Recovery & Recompression System στους Σταθμούς Συμπίεσης. Σημειώνεται πως βασικοί πυλώνες του επενδυτικού οικοδομήματος, σύμφωνα με τον κ. Χωματά, είναι η στρατηγική διασύνδεση του ΕΣΦΑ με άλλα συστήματα, η επέκταση στο σύνολο της χώρας, αλλά κι η αύξηση δυναμικότητας και ασφάλειας εφοδιασμού.

Ενεργειακή μετάβαση με υδρογόνο και βιομεθάνιο
«Προσπαθούμε να προωθήσουμε τα έργα ενεργειακής μετάβασης» σημείωσε η κα Γκάλι, αποκαλύπτοντας ακόμη έναν από τους πυλώνες στους οποίους θα βασιστούν οι νέες επενδύσεις ο οποίος δεν είναι άλλος από την μετάβαση σε πιο καθαρά ενεργειακά συστήματα.

Αναλυτικότερα, όπως έκανε γνωστό ο κ. Νίκος
Κατσής, Διευθυντής Υποδομών του ΔΕΣΦΑ, η εταιρεία προτίθεται να αναπτύξει σταδιακά τις υποδομές της για να αποτελέσει το ελληνικό τμήμα της ευρωπαϊκής ραχοκοκαλιάς μεταφοράς υδρογόνου. Για την επίτευξη των στόχων ζήτησης υδρογόνου για το 2030 σύμφωνα με σχέδιο REPowerEU, προβλέπονται από την πρωτοβουλία European Hydrogen Backbone πέντε διάδρομοι αγωγών μεγάλης κλίμακας. Ο νέος «αποκλειστικός αγωγός H2» που “βλέπει” ο ΔΕΣΦΑ θα αποτελέσει βασικό μέρος του «Διαδρόμου Ε» που θα συνδέσει περιοχές υψηλού δυναμικού παραγωγής υδρογόνου με αποδέκτες στην Κεντρ. Ευρώπη και τη Ν. Γερμανία.

Παράλληλα, το έργο «Αγωγός H2» υποβλήθηκε στον 6ο κατάλογο PCI και πέρασε την τεχνική αξιολόγηση, καθιστώντας το επιλέξιμο για ένταξη στον προκαταρκτικό κατάλογο. Με προϋπολογισμό 1 δισ. ευρώ, αφορά στην κατασκευή νέου αγωγού μήκους 540 χλμ μόνο για μεταφορά καθαρού υδρογόνου που θα ξεκινά από το νότιο τμήμα της Ελλάδας και θα φτάνει στο σημείο διασύνδεσης του ΕΣΦΑ με τη Βουλγαρία.  Την ίδια στιγμή ο ΔΕΣΦΑ αξιολογεί την ανάπτυξη πιλοτικού προγράμματος βιομεθανίου για σκοπούς ιδίας κατανάλωσης, για κάλυψη των λειτουργικών αναγκών φυσικού αερίου για τους σταθμούς συμπίεσης. Επίσης, σκοπεύει να διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στην αλυσίδα αξίας του CCUS αξιοποιώντας συνέργειες, όπως η συμμετοχή στο έργο Prinos CO2. Το έργο που υποβλήθηκε από την Energean και τον ΔΕΣΦΑ στο πλαίσιο του 6ου καταλόγου PCI της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, πέρασε επίσης την τεχνική αξιολόγηση.