-->

Atoms to Algos : Η καινοτομία στο σχεδιασμό και την παραγωγή επεξεργαστών

Ο σχεδιασμός κι η παραγωγή επεξεργαστών βρίσκονται σε μια μετασχηματική φάση, δημιουργώντας νέες προσδοκίες στους συμμετέχοντες της αλυσίδας αξίας και δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στη διαφοροποίηση. Το AI αλλάζει τις απαιτήσεις στον σχεδιασμό επεξεργαστών, κι οι εταιρείες πρέπει να ενημερώνονται συνεχώς, ενώ αναδύονται νέες περιπτώσεις χρήσης που απαιτούν καινοτόμες λύσεις από τη βιομηχανία. Αυτά είναι μερικά από τα θέματα συζήτησης στην εκδήλωση «Atoms to Algos», που διοργανώνει η Applied Materials Greece. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στις 08/06, στο Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

MORE: Στηρίζει τις Παραολυμπιονίκες Λουφάκη και Σταματοπούλου

Η ΜΟRE, θυγατρική του Ομίλου Μotor Oil, στέκεται υπερήφανος χορηγός στο πλευρό δύο σπουδαίων Ελληνίδων Παραολυμπιονικών, της Αλεξάνδρας Σταματοπούλου και της Κέλλυς Λουφάκη, γεμίζοντάς τις αποσκευές τους με περισσότερη ενέργεια στην προετοιμασία τους για τους Παραολυμπιακούς Αγώνες το 2024 στο Παρίσι. Η χορηγία εντάσσεται στο πλαίσιο της φιλοσοφίας της εταιρείας που θέτει στο επίκεντρο τον άνθρωπο και την κοινωνία.

ΕΣΠΑ: Εξαντλήθηκαν οι πόροι για τον «Πράσινο Μετασχηματισμό ΜμΕ» Δεν είναι δυνατή η οριστικοποίηση της υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης με βάση τον Κανονισμό ΕΕ 651/2014, στην δράση «Πράσινος Μετασχηματισμός ΜμΕ» στις Λιγότερο Ανεπτυγμένες Περιφέρειες (Βόρειο Αιγαίο, Ανατολική Μακεδονία – Θράκη, Κεντρική Μακεδονία, Ήπειρος, Θεσσαλία, Δυτική Ελλάδα, Κρήτη, Δυτική Μακεδονία, Ιόνια Νησιά, Στερεά Ελλάδα, Πελοπόννησος), λόγω εξάντλησης του διαθέσιμου προϋπολογισμού, προσαυξημένου κατά 20%.

Αυτό ανακοινώθηκε από το Πρόγραμμα Ανταγωνιστικότητα 2021-2027, ενώ υπενθυμίζεται ότι στην κατηγορία των Περιφερειών Μετάβασης (Αττική, Νότιο Αιγαίο) έχουν υποβληθεί 334 αιτήσεις χρηματοδότησης με δημόσια δαπάνη 80.022.243,32 ευρώ και έχει ανακοινωθεί, από τις αρχές του μήνα, ότι δεν υπάρχει διαθέσιμη δημόσια δαπάνη για τη συγκεκριμένη κατηγορία περιφερειών.

Π. Πετρόπουλος ΑΕΒΕ: Αυξημένα κέρδη στο α΄ τρίμηνο

Τα οικονομικά αποτελέσματα για το α’ τρίμηνο του 2023, έδωσε στη δημοσιότητα η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, οι πωλήσεις του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 22% και ανήλθαν σε 38,8 εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2023 (31,9 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2022). Το ΕΒΙTDA του Ομίλου ανήλθε σε 2,9 εκατ. ευρώ έναντι 1,6 εκατ. το 2022.

Τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 76% και ανήλθαν σε 2,2 εκατ. ευρώ έναντι 1,3εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2022. Τα κέρδη μετά τους φόρους και τα δικαιώματα μειοψηφίας επίσης αυξήθηκαν κατά 82% σε 1,7 εκατ. ευρώ έναντι 0,9εκατ. ευρώ το 2022. Τέλος, ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός αυξήθηκε στα 13,9 εκατ. ευρώ από 9,6 εκατ. ευρώ το 2022 και ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός ανήλθε στα 4,2 εκατ. ευρώ από -1 εκατ. ευρώ. Τα μετρητά και ισοδύναμα μειώθηκαν σε 9,7 εκατ. ευρώ από 10,6 εκατ. ευρώ στις 31.12.2022. Ο δείκτης φερεγγυότητας του Ομίλου (καθαρή θέση ως % του συνόλου του ενεργητικού χωρίς τα μετρητά και ισοδύναμα) ήταν 56,6% στις 31.03.2023.

 

Η Nestlé θα κατασκευάσει νέο εργοστάσιο στην Ουκρανία

Νέο εργοστάσιο έχει στα σκαριά η Nestlé, που πρόκειται να ξεκινήσει τη λειτουργία του το πρώτο τρίμηνο του 2024. Η νέα μονάδα θα βρίσκεται κοντά σε ένα υπάρχον κέντρο διανομής της Nestlé που λειτουργεί για πάνω από μια δεκαετία, ενώ θα ενισχύσει την παραγωγή instant noodles στην Ουκρανία, δημιουργώντας 1.500 νέες θέσεις εργασίας.
Η αλυσίδα παραγωγής στο Volyn Oblast, μαζί με ένα εργοστάσιο στο Torchin, θα χρησιμεύσει ως ευρωπαϊκός περιφερειακός κόμβος για την κατηγορία γαστρονομικών προϊόντων της Nestlé.

«Οι νέες εγκαταστάσεις θα υπερηφανεύονται για τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες παραγωγής και θα μας επιτρέψουν να ανταποκριθούμε στην υψηλή εγχώρια ζήτηση για προϊόντα διατροφής, συμπεριλαμβανομένων των στιγμιαίων νουντλς και των καρυκευμάτων», δήλωσε ο Alessandro Zanelli, Διευθύνων Σύμβουλος της Nestlé Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Περίπου 300 άτομα θα εργαστούν στις νέες εγκαταστάσεις από την αρχή της λειτουργίας τους. Νωρίτερα, ο Zanelli δήλωσε ότι η Nestlé σχεδίαζε επίσης να επανεκκινήσει το εργοστάσιό της στο Χάρκοβο το 2023.

Henkel: Η πρόοδος στη βιωσιμότητα και η συμφωνία με την BASF

Η Henkel δημοσίευσε πρόσφατα την 32η Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης, στην οποία καταγράφονται τα επιτεύγματα και η πρόοδος της εταιρείας για το 2022 σε σχέση με το Πλαίσιο Στόχων για Βιώσιμη Ανάπτυξη για το 2030 και μετά. Η εταιρεία με στόχο την βιωσιμότητα και προστασία του περιβάλλοντος, επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της για κλιματικά θετικές εργασίες έως το 2030 και να επιτύχει την ουδετερότητα των εκπομπών άνθρακα, παράγοντας περισσότερη καθαρή ενέργεια από αυτή που καταναλώνει και δημιουργώντας έτσι ένα θετικό ισοζύγιο.

Το 2022, η Henkel σημείωσε επίσης, σημαντική πρόοδο στην κοινωνική ευθύνη.
Όπως αναφέρεται στην έκθεση, η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στις εγκαταστάσεις παραγωγής της εταιρείας ανά τον κόσμο ανέρχεται στο 70%, μειώνοντας τις εκπομπές CO2 ανά τόνο προϊόντος κατά 55%.

Πιο βιώσιμα προϊόντα και συσκευασίες
Δεδομένου ότι περισσότερο από το 70% του αποτυπώματος άνθρακα της Henkel σχετίζεται με τη χρήση προϊόντων και την απόρριψη των συσκευασιών, η εταιρεία έχει εντείνει τις επενδύσεις της σε Έρευνα & Ανάπτυξη, για να βελτιώσει τις φόρμουλες των προϊόντων της, προσφέροντας την ίδια ή καλύτερη απόδοση με λιγότερη χρήση ενέργειας και νερού με όσο το δυνατόν περισσότερη χρήση πρώτων υλών από ανανεώσιμες πηγές γίνεται. Για παράδειγμα, με τη συμφωνία με την BASF θα καταστήσει δυνατή την αντικατάσταση περίπου 110.000 μετρικών τόνων συστατικών ορυκτών πρώτων υλών στα προϊόντα της Henkel Consumer Brands με εναλλακτικές ανανεώσιμες πηγές ετησίως. Το πρόγραμμα αυτό, με τη βοήθεια της γνωστής προσέγγισης του ισοζυγίου βιομάζας, απαιτεί περίπου 4 χρόνια εργασίας.

Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Περιβάλλον και άνθρωπος στο επίκεντρο των ESG της για το 2022

Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία προχωρά στη δημοσίευση του ετήσιου ESG Απολογισμού της για το 2022. Η ESG στρατηγική της ακολουθεί την κατεύθυνση των στόχων, όπως αυτοί έχουν τεθεί από τον όμιλο Carlsberg, στο πλαίσιο του προγράμματος «Together Towards ZERO and Beyond». Μάλιστα, το πρόγραμμα επεκτάθηκε σε σχέση με το 2021, υιοθετώντας νέους πυλώνες δράσης». Οι στόχοι που έχουν τεθεί, έχουν ως μεσοπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα το 2030 και ως μακροπρόθεσμο, το έτος 2040. Ο ESG Απολογισμός για το 2022, εστιάζει σε ενέργειες και αποτελέσματα, βάσει έξι αξόνων δράσης.

Μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα
Η εταιρεία επενδύει συστηματικά στον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού της, στο σύνολο των εγκαταστάσεών της, πετυχαίνοντας μείωση 10% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα την τελευταία τριετία (2019-2022), ενώ κατά το ίδιο διάστημα πέτυχε μείωση 10% στην κατανάλωση θερμικής ενέργειας και αντιστοίχως 9% στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας.
Σημαντικό βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση, αποτέλεσε η συνεργασία της με την σουηδική εταιρεία Absolicon για την αξιοποίηση ηλιακής ενέργειας προς κάλυψη των ενεργειακών αναγκών του εργοστασίου της στη Σίνδο. Προς τον ίδιο στόχο, έρχονται δύο νέοι πυλώνες του ESG προγράμματος που αφορούν:

• Στο μηδενικό αποτύπωμα α’ υλών, που αφορά στην υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών καλλιέργειας και επεξεργασίας των α’ υλών που χρησιμοποιούνται για την προστασία του κλίματος και της βιοποικιλότητας.

• Στο μηδενικό αποτύπωμα συσκευασιών, που σχετίζεται με τη βιωσιμότητα των προϊόντων σε ό,τι αφορά στις α’ ύλες, και με τις συσκευασίες που χρησιμοποιούνται για τα προϊόντα. Προς αυτήν την κατεύθυνση, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία προχώρησε στην αφαίρεση του χρώματος από τα DraughtMaster βαρέλια, με στόχο την ενίσχυση των τρόπων ανακύκλωσής τους.

Μηδενική σπατάλη νερού
Η εταιρεία βελτιστοποιεί τις διαδικασίες σε κάθε στάδιο της παραγωγής, επαναξιοποιώντας και ανακυκλώνοντας το νερό που χρησιμοποιείται. Με τον τρόπο αυτό, έχει πετύχει τη μείωση 13% της κατανάλωσης νερού κατά την παραγωγική διαδικασία και στα δύο της εργοστάσια την τελευταία τριετία (2019-2022).

Μηδενική ανεύθυνη κατανάλωση
Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία προωθεί συνεχώς την υπεύθυνη κατανάλωση μέσω υλοποίησης δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού, της προώθησης προϊόντων με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ/χωρίς αλκοόλ στην ελληνική αγορά κ.α. Παράλληλα, προωθεί την υπεύθυνη κατανάλωση και στο εσωτερικό της περιβάλλον, μέσω εγκατάστασης αλκοολόμετρου στο σύνολο των οχημάτων του εταιρικού της στόλου, συνδυάζοντας την υπεύθυνη κατανάλωση με την ασφαλή οδήγηση.

Μηδενικά ατυχήματα στην εργασία
Η ασφάλεια των ανθρώπων της αποτελεί καίρια προτεραιότητα, για αυτόν τον λόγο, η εταιρεία εφαρμόζει ένα ολιστικό πρόγραμμα ασφάλειας και προστασίας σε όλες τις εγκαταστάσεις της πανελλαδικά, σε συνδυασμό με ενεργή συμμετοχή των ανθρώπων της. Έτσι, την τελευταία διετία (2020-2022) παρουσιάστηκε αύξηση 2% στο ποσοστό συμμόρφωσης στους βασικούς κανόνες ασφαλείας και 22% αύξηση αναφορών μη ασφαλών συμπεριφορών. Στόχος της εταιρείας είναι η σταδιακή μείωση του ποσοστού των ατυχημάτων σε ετήσια βάση, με μακροπρόθεσμο στόχο τον μηδενικό αριθμό ατυχημάτων έως το 2030.

 

«Μεταποίηση – Εφοδιαστική Αλυσίδα»: Προ των πυλών η προκήρυξη

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων αρμόδιος για τις Ιδιωτικές Επενδύσεις κ. Νίκος Παπαθανάσης υπέγραψε την Τετάρτη 17 Μαΐου 2023 την 2η Προκήρυξη για την ένταξη επενδυτικών σχεδίων στο Καθεστώς Ενίσχυσης «Μεταποίηση – Εφοδιαστική Αλυσίδα» του Αναπτυξιακού Νόμου 4887/2022. Ο δεύτερος κύκλος υποβολής των αιτήσεων υπαγωγής επενδυτικών σχεδίων στο παρόν καθεστώς ξεκινά την 1η Ιουνίου 2023 με ημερομηνία λήξης του κύκλου υποβολών την 29η Σεπτεμβρίου 2023.

Σημειώνεται ότι, επιτρέπεται η υποβολή επενδυτικού σχεδίου που έχει ήδη υποβληθεί στην 1η Προκήρυξη του παρόντος καθεστώτος με την προϋπόθεση της προηγούμενης κατάθεσης αιτήματος απόσυρσης του στην αρμόδια Υπηρεσία ή την προηγούμενη έκδοση απορριπτικής απόφασης. Οι αιτήσεις υποβάλλονται μέσω του Ο.Π.Σ. – Αv (https://opsan.mindev.gov.gr). Για το πλήρες κείμενο της προκήρυξης και το επικαιροποιημένο υποστηρικτικό υλικό, μπορείτε να περιηγηθείτε στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Ιδιωτικών Επενδύσεων και ΣΔΙΤ (https://ependyseis.mindev.gov.gr).

Τι έδειξε το ταμείο της Adam Pack που ελέγχεται από το Diorama I

Αύξηση του τζίρου της και περιορισμό ζημιών σημείωσε πέρυσι η Adam Pack, η οποία ελέγχεται από το fund Diorama I, μέσω του οποίου η Deca Investments στοχεύει στη δημιουργία ελκυστικών αποδόσεων για τα ενδιαφερόμενα μέρη της. Παράλληλα, και στο ίδιο διάστημα, προχώρησε σε ενίσχυση των κεφαλαίων της και στη λήψη νέων δανείων.

Πέρυσι ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε σε 18.294.393 ευρώ από 14.516.221 ευρώ, τα καθαρά μετά από φόρους αποτελέσματα διαμορφώθηκαν σε ζημιές 102.823 ευρώ από ζημιές 1.137.138 ευρώ το 2021, το σύνολο των Ιδίων Κεφαλαιων της εταιρείας την 31/12/2022 ήταν 1.639.556 ευρώ από 982.379 ευρώ και ο καθαρός δανεισμός της σε σχέση με το 2021 αυξήθηκε κατά 220.625,97 ευρώ.

Οι επενδύσεις σε πάγια και άυλα περιουσιακά στοιχεία την χρήση ανήλθαν σε 599.151 ευρώ έναντι 1.037.479 ευρώ το 2021 ενώ η εταιρεία έχει προβεί εντός της χρήσης σε μια σειρά ενεργειών για την ενίσχυση της ρευστότητάς της, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, με απόφαση της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της την 17/02/2022, κατά το ποσό των 381.368 ευρώ με την έκδοση 98.800 νέων κοινών ονομαστικών και λήψη δανείων από την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος ύψους ευρώ 1.500.000 και από την ΑΛΦΑ ΤΡΑΠΕΖΑ. Kατά τη λήξη της χρήσης το σύνολο των βραχυπροθέσμων υποχρεώσεων υπερβαίνει το σύνολο του κυκλοφορούντος ενεργητικού κατά το ποσό των 1.523.599 ευρώ.

Lavipharm: Οι τέσσερις πυλώνες ανάπτυξης

Παρουσίαση των οικονομικών μεγεθών και δραστηριοτήτων πραγματοποίησε η Lavipharm A.E., στο πλαίσιο της Ετήσιας Ενημέρωσης Αναλυτών. Ο κ. Βασίλης Μπαλούμης, CFO του Ομίλου, παρουσίασε τα οικονομικά αποτελέσματα το 2022, και τις εξελίξεις στην επιχειρηματική δραστηριότητα της Lavipharm. Αναφερόμενος στους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης, ανέδειξε τη δυναμική του διαδερμικού συστήματος κλονιδίνης, η ένταξη του οποίου στο χαρτοφυλάκιο της Lavipharm είναι αισθητή, όπως αποτυπώνεται στις πωλήσεις του α’ τριμήνου 2023. Μάλιστα ανέφερε ότι εντός Μαΐου αναμένεται να ξεκινήσει η προώθηση του προϊόντος από επιλεγμένη ομάδα πωλήσεων στην ιταλική αγορά ενώ, η μελέτη για τις επόμενες χώρες, που θα διαμορφώσουν και την στρατηγική ανάπτυξης του προϊόντος τα επόμενα χρόνια, θα έχει ολοκληρωθεί νωρίτερα από τις εκτιμήσεις της διοίκησης.

Ο δεύτερος πυλώνας ανάπτυξης είναι η συνεργασία με την Tikun, όπου ο κ. Μπαλούμης κατέδειξε τις σημαντικές προοπτικές της φαρμακευτικής κάνναβης. Τρίτο πυλώνα ανάπτυξης αποτελεί η συμμαχία με τη Zentiva, που ξεκίνησε το 2020. Ήδη από την αρχή της συνεργασίας, οι πωλήσεις από 2 εκατ. ευρώ έχουν ανέλθει σήμερα σε 5,3 εκατ. ευρώ. Τέταρτος πυλώνας είναι ο τομέας Έρευνας και Ανάπτυξης της Lavipharm. Τέλος, στον τομέα των ESG, η εταιρεία σχεδιάζει τις υπηρεσίες και τα προϊόντα της με βάση τους 3 άξονες κριτηρίων και στοχεύει σύντομα να ενταχθεί στο σχετικό δείκτη του Χρηματιστηρίου Αθηνών.