-->

Ioniki: Αποκτά το «Μ MACEDONIA THE GREAT»

Η Ioniki ανακοινώνει πως βρίσκεται ανάμεσα στις επιχειρήσεις που λαμβάνουν το Συλλογικό Σήμα ΣΕΒΕ «Μ MACEDONIA THE GREAT», το οποίο αποτελεί μία από τις σημαντικότερες πρωτοβουλίες του ΣΕΒΕ. Το συγκεκριμένο σήμα είναι αναγνωρισμένο από το Γραφείο Πνευματικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του Αλικάντε της Ισπανίας και δημιουργεί ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα κυρίως στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο των τροφίμων και ποτών.

 

Η Green Team Hellas της PepsiCo ανέλαβε εθελοντική δράση δεντροφύτευσης

Η Grean Team Hellas της PepsiCo στοχεύοντας σε έναν βιώσιμο πλανήτη με θετικό αντίκτυπο για τις κοινωνίες, τους ανθρώπους αλλά και το περιβάλλον πραγματοποίησε την πρώτη της εθελοντική δράση για το 2023. Εργαζόμενοι της PepsiCo Hellas μαζί με μέλη των οικογενειών τους συγκεντρώθηκαν την Κυριακή 9 Απριλίου, στην πληγείσα από τις φωτιές περιοχή των Θρακομακεδόνων, φυτεύοντας 150 δέντρα. Μυρτιές, κυπαρίσσια, κουτσουπιές και χαρουπιές. Πρόκειται για δέντρα που βοηθούν το νερό να επιστρέφει στο έδαφος και θα ανανεώσουν την περιοχή. Έτσι, η Green Team Hellas συμβάλλει και στην αναγεννητική γεωργία.

 

ΤΕΡΚΕΝΛΗΣ: σύστημα διαχείρισης ασφάλειας & ποιότητας τροφίμων

Η εταιρεία αρτοποιίας – ζαχαροπλαστικής ΤΕΡΚΕΝΛΗΣ Α.Ε., μία από τις μακροβιότερες και πιο δημοφιλείς εταιρείες τροφίμων στην Ελλάδα, εμπιστεύτηκε τη ΣΑΜΑΡΑΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Ε.Π.Ε. στην ανάπτυξη Συστήματος Διαχείρισης Ασφάλειας & Ποιότητας Τροφίμων στην κεντρική παραγωγική μονάδα της εταιρείας στη Ν. Ραιδεστό Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τα πρότυπα IFS Food v7, BRC Food v8, FSSC 22000 v5.1, ISO 22000:2018. «Μέσω αυτών των πιστοποιήσεων, επιβεβαιώνεται τόσο η άψογη τήρηση των προϋποθέσεων ασφαλείας τροφίμων από την ΤΕΡΚΕΝΛΗΣ Α.Ε. όσο και η συμμόρφωση με τις σχετικές κανονιστικές απαιτήσεις» σημειώνει η εταιρεία ΣΑΜΑΡΑΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Ε.Π.Ε. σε ανάρτησή της.

Γκιζελής: Τι χρειάζεται στην νέα εποχή της βιομηχανίας

Στο πάνελ για το ζήτημα της επαναβιομηχανοποίησης της ελληνικής οικονομίας, στο πλαίσιο 8ου Οικονομικού Φόρουμ Δελφών, μίλησε ο κ. Ευάγγελος Γκιζελής, Founder & CEO της Gizelis Robotics κι επικεφαλής του ομίλου Gizelis. Ο κ. Γκιζελής του επισήμανε ότι η 4η βιομηχανική επανάσταση και το έξυπνο εργοστάσιο είναι το μέλλον, όπου όλοι, τα μέσα και οι συντελεστές διασυνδέονται σε πραγματικό χρόνο, μέσω μιας ολιστικής διαχείρισης και ανταλλαγής δεδομένων.

Για να πάμε, όμως, στην νέα εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης – όπως τόνισε χαρακτηριστικά – πρέπει πρώτα να περάσουμε από την 3η βιομηχανική επανάσταση, που είναι η εφαρμογή σύγχρονων συστημάτων αυτοματισμού και ρομποτικής στη βιομηχανία. «Είναι απαραίτητο να δημιουργηθεί κουλτούρα αποδοχής ως αναγκαίο καλό του αυτοματισμού της εργασίας στις επιχειρήσεις» τόνισε. Αναφερόμενος, στην πολυετή εμπειρία του ομίλου Gizelis, ο κ. Γκιζελής τόνισε ότι δεν πρέπει να αισθανόμαστε παραγωγοί 2ης κατηγορίας, ότι στην Ελλάδα παράγουμε υψηλή τεχνολογία, και με οδηγό τη διαφοροποίηση και εξειδίκευση μπορούμε να διεκδικήσουμε μερίδια στην παγκόσμια αγορά.

 

Henkel: Θετικό ξεκίνημα δείχνει το α΄ τρίμηνο

Η Henkel παρουσίασε ισχυρή οργανική αύξηση πωλήσεων στο πρώτο τρίμηνο του έτους, όπως έκανε γνωστό με ανακοίνωσή της. Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις του Ομίλου αυξήθηκαν οργανικά κατά 6,6 % σε περίπου 5,6 δισεκατομμύρια ευρώ και με ονομαστική ανάπτυξη 6,4%. Επίσης, σημειώνεται ανάπτυξη και στις δύο επιχειρηματικές μονάδες του Ομίλου λόγω αύξησης των πωλήσεων:

• Το Adhesive Technologies με οργανική ανάπτυξη 6,8 %, ονομαστική ανάπτυξη 6,1 %.
• Το Consumer Brands πέτυχε οργανική αύξηση πωλήσεων 7 %, ονομαστική ανάπτυξη 7,3 %.

Η πολύ ισχυρή αύξηση των οργανικών πωλήσεων κατά 6,6 %, οφείλεται, σύμφωνα με την εταιρεία στη διψήφια τιμολόγηση, ενώ οι όγκοι πωλήσεων ήταν κάτω από τα επίπεδα του προηγούμενου έτους. Όπως αναφέρεται και στη δημοσίευση των αποτελεσμάτων, μεταξύ άλλων αξιοσημείωτων γεγονότων, ολοκληρώθηκε η έξοδος από επιχειρηματικές δραστηριότητες στη Ρωσία ενώ σημειώθηκε πρόοδος στην εφαρμογή της ατζέντας στρατηγικής ανάπτυξης.

«Είχαμε ένα πολύ καλό ξεκίνημα της χρονιάς – παρά το συνεχιζόμενο απαιτητικό περιβάλλον της αγοράς. Η πολύ ισχυρή αύξηση των πωλήσεων και στις δύο επιχειρηματικές μας μονάδες υπογραμμίζει τη δύναμη του χαρτοφυλακίου μας με επιτυχημένα brands και καινοτόμες τεχνολογίες. Το πρώτο τρίμηνο, συνεχίσαμε τα μέτρα τιμολόγησής μας για να αντισταθμίσουμε περαιτέρω τις αντίξοες συνθήκες από το κόστος των πρώτων υλών και των μεταφορικών», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Henkel, Carsten Knobel. «Σήμερα, επιβεβαιώσαμε τον οδηγό μας για το 2023 και, με βάση την πολύ ισχυρή εξέλιξη των οργανικών πωλήσεων του πρώτου τριμήνου, προσβλέπουμε με αυτοπεποίθηση στο τρέχον οικονομικό έτος».

Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Εξαγωγικός κόμβος το εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης

«Η εκκίνηση παραγωγής της Carlsberg στην Ελλάδα είναι πολύ σημαντική για εμάς. Αφενός διότι αυτό σημαίνει ότι θα ξεκινήσουμε να ενεργοποιήσουμε την μάρκα πολύ πιο δυνατά στην αγορά και, μάλιστα, έχουμε δώσει μεγάλη βάση στην επέκταση της γκάμας των προϊόντων με το κουτί 330 ml και αφετέρου γιατί αναβαθμίζουμε το εργοστάσιο μας στη Θεσσαλονίκη, όχι μόνο ως παραγωγικό, αλλά και ως εξαγωγικό κόμβο, εφόσον μέσω της τοπικής παραγωγής, θα εξυπηρετήσουμε πολλές αγορές της Μέσης Ανατολής, της Αφρικής και της Νότιας Αμερικής» ανέφερε η Μαρία Ηρωίδη, Marketing Director της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, στο πλαίσιο εκδήλωσης για την εκκίνηση της ελληνικής παραγωγής του brand της Carlsberg στη Σίνδο.

Όσον αφορά στις επενδύσεις, συνεχίζεται το πλάνο της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας το οποίο τρέχει εδώ και δύο χρόνια, στο πλαίσιο του οποίου έγινε και η παραγωγή στη Σίνδο. «Συνεχίζουμε τις χρονιές 2023 και 2024 με επενδυτικό πλάνο ύψους 20 εκατ. ευρώ σε εγκαταστάσεις, δίνοντας, επίσης, βαρύτητα στη βιωσιμότητα, αλλά και στην εκπαίδευση, την ασφάλεια και την υγιεινή του ανθρώπινου δυναμικού μας και, φυσικά, στις καμπάνιες των μαρκών μας» υπογράμμισε στο FOODReporter η Σοφία Μαυραντζούλη, Senior brand manager, Non Beer, Premium+ Beer and 3rd Party brands. Σχετικά με τη φετινή χρονιά, η ίδια εμφανίστηκε συγκρατημένα αισιόδοξη: «Σαφώς πρόκειται για μια χρονιά με δυσκολίες λόγω του αυξημένου πληθωρισμού και των ανατιμήσεων στα ενεργειακά και τις πρώτες ύλες. Παρόλα αυτά, φαίνεται ότι θα αντεπεξέλθουμε και ότι το 2023 θα είναι μία χρονιά ανάπτυξης και για την αγορά και για εμάς, με το μεγαλύτερο στοίχημα να είναι ο τουρισμός».

Στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας το Ινστιτούτο Ρομποτικής του ΕΚ «Αθηνά»

Στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) εντάσσεται το έργο για την ενίσχυση του νεοσύστατου Ινστιτούτου Ρομποτικής στο Ερευνητικό Κέντρο «Αθηνά», με συνολικό προϋπολογισμό ύψους 4.179.188 ευρώ. Κύριος στόχος του είναι η προαγωγή της επιστήμης και τεχνολογίας της ρομποτικής στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης, μέσα από συντονισμένες δράσεις και συνεργασία με το ελληνικό οικοσύστημα ρομποτικής.

Το έργο έχει αντικείμενο την Ανάπτυξη Αυτόνομων Ρομποτικών Συστημάτων και εστιάζει τόσο στη βασική, όσο και στην εφαρμοσμένη έρευνα, σε τρεις ευρείες κατευθύνσεις των Αυτόνομων Ρομποτικών Συστημάτων. Μεταξύ άλλων, το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη υποστηρικτικών ερευνητικών εγκαταστάσεων (Εργαστήρια και Makerspace): 1. Ρομποτική για Ασφάλεια και Διάσωση, 2. Ρομποτική Εξωτερικού Πεδίου και 3. Ρομποτική Υγείας και Κοινωνική Ρομποτική. Τα εν λόγω εργαστήρια και το Makerspace θα έχουν σημαντική επίδραση σε όλο το ελληνικό οικοσύστημα Ρομποτικής, επιτρέποντας σε βιομηχανικούς φορείς, ακαδημαϊκές ομάδες και ερευνητές να χρησιμοποιήσουν τις εγκαταστάσεις για τη δοκιμή πρωτοτύπων και την εκτέλεση ερευνητικών δράσεων.

 

Στη Σωληνουργεία Κορίνθου υποθαλάσσιο έργο μεγάλου βάθους στη Νορβηγία

Η Σωληνουργεία Κορίνθου, ο κλάδος σωλήνων χάλυβα της Cenergy Holdings, υπέγραψε συμφωνία για την παραγωγή και προμήθεια σωλήνων χάλυβα, περίπου 15 χιλιομέτρων, που θα χρησιμοποιηθούν στην πόντιση του υποθαλάσσιου αγωγού σε μεγάλο βάθος για το έργο IRPA της Equinor. Οι σωλήνες θα κατασκευαστούν στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στην Ελλάδα και οι εργασίες εγκατάστασης θα ξεκινήσουν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα εντός του 2025.

Το πεδίο φυσικού αερίου IRPA, όπως σημειώνεται σε ανακοίνωση της Cenergy, βρίσκεται στη λεκάνη Vøring, το βαθύτερο πεδίο της νορβηγικής υφαλοκρηπίδας (βάθος 1.350 μ.) και θα αναπτυχθεί ως έργο σύνδεσης με την πλατφόρμα Aasta Hansteen. Το έργο αυτό θα συμβάλει στην αύξηση της παροχής φυσικού αερίου στην Ευρώπη και θα παρατείνει τη διάρκεια ζωής της πλατφόρμας.

Ο Ηλίας Μπεκίρος, Γενικός Διευθυντής της Σωληνουργεία Κορίνθου, σχολίασε: «Η εταιρεία μας είχε μακρά εμπειρία στην εκτέλεση έργων για υποθαλάσσιους αγωγούς και είμαστε περήφανοι που παραδώσαμε με επιτυχία τους σωλήνες μας για 20 μεγάλα έργα στην περιοχή της Βόρειας Θάλασσας τα τελευταία 5 χρόνια. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που συνεργαζόμαστε με την Equinor, μια από τις πρωτοπόρες παγκόσμιες εταιρείες του κλάδου, και την συνεργάτιδα εταιρεία Mitsui, σε αυτό το έργο».

 

ΚΕΒΕ: Με ταχύ βήμα στην πράσινη μετάβαση

Στην πράσινη μετάβαση εστιάζει η Κεραμουργία Βορείου Ελλάδος (ΚΕΒΕ), όπως έκανε σαφές στο 8ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, ο κ. Άγις Κοθάλης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΚΕΒΕ μιλώντας σε σχετικό πάνελ. «Αναγνωρίζοντας τη σημασία της αξιοποίησης των ΑΠΕ, στην ΚΕΒΕ επενδύουμε συστηματικά από τις αρχές του 2000 προς αυτή την κατεύθυνση, επιδιώκοντας να ελαχιστοποιήσουμε την κατανάλωση ενέργειας κατά την παραγωγή των προϊόντων μας και να απεξαρτηθούμε από τα ορυκτά καύσιμα», επισήμανε ο κ. Κοθάλης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, εντός του 2023, η ΚΕΒΕ απέκτησε τέσσερις άδειες αποθήκευσης ενέργειας από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, συνολικής ισχύος 386.4MW και ωφέλιμης χωρητικότητας 762.9MWh. Επιπλέον, διατηρεί άδειες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από τη ΡΑΕ συνολικής ισχύος 135MW, εκ των οποίων 19.5MW είναι σε λειτουργία, 14MW έχουν όρους σύνδεσης και 69MW είναι σε ώριμο στάδιο.

Επιπλέον, πρωταγωνιστικό ρόλο στην πράσινη μετάβαση και τα ενεργειακά αποδοτικά κτήρια κατέχουν τα ίδια τα δομικά υλικά, σημείωσε ο κ. Κοθάλης. Προσέθεσε, ωστόσο, πως δεν αρκεί η επιλογή των κατάλληλων υλικών με μό­νο στόχο τη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης των κτιρίων αλλά για να επιτευχθεί ένα πράσινο κτιριο θα πρέπει και τα υλικά που χρησιμοποιούνται να είναι «πράσινα».

Lavipharm: Οι στόχοι ανάπτυξης και το ευοίωνο α΄ τρίμηνο

Σημαντική αύξηση κατά 34% παρουσιάζουν τα EBITDA του Ομίλου Lavipharm για το Α’ τρίμηνο του 2023, τα οποία διαμορφώθηκαν σε 2,46 εκατ. ευρώ έναντι 1,84 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους. Επιπροσθέτως, οι ενοποιημένες Πωλήσεις προ Rebate & Clawback ανήλθαν σε 15,51 εκατ. ευρώ έναντι 12,23 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 26,9%. Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 0,59 εκατ. ευρώ έναντι 0,90 εκατ.ευρώ για την ίδια περυσινή περίοδο. Αξίζει να σημειωθεί πως το 2022, σύμφωνα με τα δημοσιευθέντα οικονομικά αποτελέσματα, ο ενοποιημένος Κύκλος Εργασιών παρουσίασε αύξηση 15,8% και διαμορφώθηκε σε 46,01 εκατ. ευρώ από 39,72 εκατ. ευρώ το 2021, επιβαρυμένος με rebates και clawbacks ύψους 6,09 εκατ. ευρώ από 6,06 εκατ. ευρώ το 2021.

Οι στόχοι του 2023
Η φαρμακοβιομηχανία, στην οικονομική έκθεση του 2022 παρουσιάζει και τους στόχους που θέτει για την τρέχουσα χρονιά.
Η στρατηγική της Lavipharm για το 2023 στοχεύει σε:
• Ενίσχυση των πωλήσεων του διαδερμικού επιθέματος κλονιδίνης στην Ιταλία υπό την επωνυμία Catapresan και διείσδυση του σε λοιπές ευρωπαϊκές χώρες.
• Ανάπτυξη, αδειοδότηση, παραγωγή κι εμπορική εκμετάλλευση έξι νέων φαρμακευτικών προϊόντων που κυρίως προορίζονται για τις διεθνείς αγορές.
• Διεύρυνση της συνεργασίας με την εταιρεία παραγωγής γενοσήμων ZENTIVA μέσω της προώθησης στην ελληνική αγορά νέων γενοσήμων φαρμακευτικών προϊόντων.
• Στρατηγική συνεργασία με την TIKUN Europe, για τη διανομή των νέων προϊόντων της, τα οποία προβλέπεται να είναι διαθέσιμα στην ελληνική αγορά το 2023.
• Σταθεροποίηση της ηγετικής θέσης του Ομίλου στην ελληνική αγορά των αντισηπτικών.
• Κυκλοφορία νέων επώνυμων προϊόντων στην αγορά του Consumer Health Care, τα οποία θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη πωλήσεων στα φαρμακεία στην ελληνική και διεθνή αγορά.