-->

KRAFT Paints: ζωντανεύει με χρώματα την πρόσοψη Δημοτικού Σχολείου

Η KRAFT Paints προσέφερε χρώματα για την υλοποίηση τοιχογραφίας του 101ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, με στόχο να δώσει ζωντάνια και χρώμα στην πρόσοψη. Η δράση ξεκίνησε στις 8 Απριλίου και την υλοποίηση ανέλαβε ο artist της καλλιτεχνικής ομάδας UrbanAct, Same84. Το θέμα που επιλέχθηκε για την τοιχογραφία ήταν ο αθλητισμός, καθώς η ευγενής άμιλλα, ο υγιής συναγωνισμός και τα ιδεώδη του ολυμπισμού, θα αποτελούν έμπνευση και σημαντικά αντίβαρα στα κοινωνικά πρότυπα που προβάλλονται καθημερινά και οδηγούν τα παιδιά στην αποξένωση.

ΦΑΡΜΑ ΗΠΕΙΡΟΣ: Επίσκεψη φοιτητών του Αbraham Baldwin Agricultural College

Στο πλαίσιο του προγράμματος Study Abroad του Perottis College της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής Θεσσαλονίκης, φοιτητές και καθηγητές του Αbraham Baldwin Agricultural College, στη Georgia, επισκέφτηκαν την Πρότυπη ΦΑΡΜΑ ΗΠΕΙΡΟΣ, στην Καμπή Άρτας και τις εγκαταστάσεις της ΗΠΕΙΡΟΣ ΑΕΒΕ, στον Αμμότοπο Άρτας. Στόχος του 10ημέρου προγράμματος εκπαιδευτικού τουρισμού ήταν να γνωρίσουν οι φοιτητές την ελληνική βιομηχανία τροφίμων και τον κλάδο αγροδιατροφής.

Pyramis: μελετα αναπτυξη νεων προϊόντων

Στην εκδήλωση με θέμα “2019-2023: 4 χρόνια Ανάπτυξη για Όλους”, στις εγκαταστάσεις των Ναυπηγείων Ελευσίνας, για την παρουσίαση του κυβερνητικού έργου στους τομείς των επενδύσεων και της ανάπτυξης, βρέθηκε ο κ. Γαβριήλ Θεοδοσίου Plant Manager της Pyramis. «Σήμερα, στο εργοστάσιο της Pyramis στα Οινόφυτα έχουν παραχθεί πάνω από 10.000 εντοιχιζόμενες κεραμικές βάσεις εστιών και η ομάδα συνεχίζει και μελετά την ανάπτυξη νέων προϊόντων τα οποία θα θέσουν τα θεμέλια για την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας. Μέσω αυτού του εγχειρήματος η “Pyramis” αποτελεί πλέον το μοναδικό παραγωγό ηλεκτρικών οικιακών συσκευών στην Ελλάδα, επαναπροσδιορίζοντας και αναβαθμίζοντας την ποιότητα “Made in Greece”» ανέφερε μεταξύ άλλων προσθέτοντας πως «το χρωστάγαμε στους εαυτούς μας, το χρωστάμε στις οικογένειες μας, το χρωστάμε στην χώρα μας».

Με κεντρικό θέμα “Paradigm Shifts” το 8ο Οικονομικό Φόρουμ Δελφών

Τους πέντε βασικούς πυλώνες πάνω στους οποίους θα βασιστούν οι συζητήσεις του 8ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών με κεντρικό θέμα “Paradigm Shifts”, ανέλυσε ο Πρόεδρος και Ιδρυτής της Φόρουμ, Συμεών Τσομώκος, κατά τη διάρκεια Συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε. Έτσι, οι κύριοι άξονες και οι θεματικές συζητήσεις της διοργάνωσης θα είναι οι εξής: Μεταβαλλόμενη Γεωπολιτική σκακιέρα, Κλίμα και περιβάλλον, Βιώσιμη Οικονομία & Χρηματοδότηση, Κοινωνική ενσωμάτωση και Τεχνολογική πρόοδος.

Η Πρόεδρος Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου θα κηρύξει την έναρξη των εργασιών ενώ θα παραστούν ο Πρωθυπουργός, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, προσωπικότητες του ελληνικού πολιτικού κόσμου ενώ θα συμμετάσχουν πάνω από 800 ομιλητές από 70 χώρες. Ως προς τους σκοπούς και τα αποτελέσματα που φέρνει σε τοπικό και διεθνές επίπεδο το Φόρουμ, ο κ. Τσομώκος ανέφερε πως προσφέρει «μια ζύμωση που είναι πάντα προς το καλό» ενώ κατατίθενται και «φρέσκες ιδέες».

Iveco: νεο εργοστάσιο κατασκευης λεωφορειων στην ιταλια

Ο Όμιλος Iveco εγκαινίασε πρόσφατα ένα εργοστάσιο στη Φότζια της Ιταλίας, το οποίο θα κατασκευάζει λεωφορεία με μπαταρία αλλά και κυψέλες καυσίμου, μεταξύ άλλων προϊόντων. Τα εγκαίνια του νέου εργοστασίου πραγματοποιήθηκαν οκτώ μήνες μετά την έναρξη κατασκευής του. Υπενθυμίζεται πως ο Όμιλος Iveco είχε ανακοινώσει πριν από λιγότερο από ένα χρόνο ότι ήθελε να κατασκευάσει ξανά λεωφορεία στην Ιταλία.

Τώρα, θα μπορεί πλέον να κατασκευάζει μέχρι και 1.000 λεωφορεία στη Φότζια ετησίως. Αξίζει να σημειωθεί πάντως, πως το πλαίσιο των οχημάτων δεν θα κατασκευάζεται στη νότια Ιταλία αλλά θα προέρχεται από άλλα ευρωπαϊκά εργοστάσια. Ο ιταλικός Όμιλος είχε σταματήσει να παράγει λεωφορεία στην Ιταλία από το 2011. Εκείνη την περίοδο, ο κατασκευαστής ανήκε ακόμη στις αγκάλες της Fiat Industrial, η οποία αργότερα συγχωνεύτηκε με την ιταλοαμερικανική εταιρεία CNH Industrial. Ωστόσο, η Iveco αποφάσισε να τραβήξει χωριστούς δρόμους με την πρώην μητρική εταιρεία τον Ιανουάριο του 2022.

EDPR: Αύξηση παραγωγής καθαρής ενέργειας το α΄ τρίμηνο του 2023

Η EDP Renewables (EDPR) αυξάνει την εγκατεστημένη δυναμικότητά της και την παραγωγή καθαρής ενέργειας παγκοσμίως. Ενδεικτικά, η ενέργεια που παράγεται στη Λατινική Αμερική συνεισφέρει περισσότερο από το 10% του συνόλου, για πρώτη φορά από τότε που η EDPR άρχισε να δραστηριοποιείται στην περιοχή.
Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023, η EDP Renewables παρήγαγε 10,2 TWh καθαρής ενέργειας, σημειώνοντας δηλαδή αύξηση 11% σε ετήσια βάση, χάρη στη γεωγραφική και τεχνολογική της διαφοροποίηση.

Η Ευρώπη αντιπροσώπευε το 34% της συνολικής παραγωγής και η Βόρεια Αμερική το 50%, ενώ η παραγωγή της Νότιας Αμερικής υπερδιπλασιάστηκε, κυρίως λόγω της υψηλότερης εγκατεστημένης ισχύος στη Βραζιλία μετά και τα εγκαίνια του Monte Verde, του μεγαλύτερου συγκροτήματος ανανεώσιμων πηγών ενέργειας της EDPR. Στην περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού (APAC), η παραγωγή αυξήθηκε κατά τέσσερις και πλέον φορές, επισπεύδοντας την ενεργειακή μετάβαση στις εν λόγω αγορές και την ηλιακή δυναμικότητα της EDPR.

Κατά την περίοδο αυτή, η εταιρεία πέτυχε συνολική εγκατεστημένη ισχύ ύψους 14,8 GW σε ανανεώσιμα περιουσιακά στοιχεία, εκ των οποίων 1,7 GW προστέθηκαν τους τελευταίους 12 μήνες, συμπεριλαμβανομένων των εναλλαγών περιουσιακών στοιχείων. Στο χαρτοφυλάκιο της EDPR, η Ευρώπη και η Βόρεια Αμερική αντιπροσωπεύουν το 38% και το 49%, αντίστοιχα.
Η EDPR συνεχίζει να συμβάλει στην επιτάχυνση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας παγκοσμίως, αγγίζοντας το ρεκόρ των 5 GW σε υπό κατασκευή δυναμικότητα, το οποίο σημαίνει αύξηση κατά1 GW τους τελευταίους 12 μήνες, με τη συμβολή της ηλιακής, της αιολικής ενέργειας και της αποθήκευσης, που πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία τα επόμενα χρόνια.

 

FIT FOR 55: Η βιωσιμότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας

Πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε μια πολύ μεγάλη δέσμη νομοθετικών προτάσεων για να πετύχει το στόχο της μείωσης των εκπομπών ρύπων κατά 55% έως το 2030. Ας δούμε ωστόσο πόσο κοντά βρίσκεται η χώρα μας και συγκεκριμένα η ελληνική αγορά στην επίτευξη αυτού του στόχου. Το 2022 έκλεισε με ποσό-ρεκόρ των 54,7 δισ. ευρώ στις ελληνικές εξαγωγές, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 36,7% σε σχέση με το 2021, ενώ ρεκόρ κατέγραψαν και οι εισαγωγές φτάνοντας τα 93,048 δισ. ευρώ. Επίσης, το πρώτο τρίμηνο του 2023 οι αφίξεις των τουριστών ξεπέρασαν κατά 3,6% τις αφίξεις του 2019. Το λιανεμπόριο έφτασε τα 12 δισ. ευρώ τζίρο το 2022, έχοντας αύξηση κατά 6,6% σε σχέση με το 2021.

Μέσα σε αυτά τα δεδομένα ο κλάδος των οδικών μεταφορών πρωτοστατεί και καθίσταται ο πλέον πολύτιμος κρίκος της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Η χώρα μας, στην οποία η εμπορευματική σιδηροδρομική μεταφορά καταγράφει μηδαμινά ποσοστά (κάτω του 2%), ενώ το 98% των εμπορευμάτων διακινούνται οδικώς, έχουμε την αρνητική πανευρωπαϊκή πρωτιά με το γηραιότερο στόλο οχημάτων στα 22,7 έτη όταν ο μ.ο. στην Ευρώπη ανέρχεται στα 14,2 έτη. Στον κλάδο της οδικής μεταφοράς, δυστυχώς, υπάρχει μεγάλος κατακερματισμός και η λέξη συνεργατικότητα είναι άγνωστη. Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι όσον αφορά τις εσωτερικές μεταφορές, το 40% των χιλιομέτρων που διανύει ένα φορτηγό είναι άδεια. Οδηγούμαστε έτσι σε επιπλέον ρύπους για το περιβάλλον καθώς και κόστος, ενώ για να μπορέσει ο ιδιόκτητης της μεταφορικής εταιρείας να ανταπεξέλθει στα επιπλέον κόστη, αναγκάζεται να λειτουργεί με αθέμητο ανταγωνισμό.

Η βιωσιμότητα στο επίκεντρο
Αναφορικά με το άμεσο μέλλον, διακρίνεται η τάση των εταιριών 3PL για ολιγοπωλιακές καταστάσεις και αυτό συνεπάγεται καλύτερες οικονομίες κλίμακας και λιγότερα κενά χιλιόμετρα, μεγαλύτερη πληρότητα και κατά συνέπεια λιγότερους ρύπους στο περιβάλλον. Όλες οι αποφάσεις πλέον θα λαμβάνονται με γνώμονα την βιωσιμότητα. Ο κλάδος των μεταφορών είναι ο μοναδικός κλάδος πανευρωπαϊκά που από το 1990 έως και σήμερα είχε αυξητική τάση στους ρύπους. Οι προτάσεις που τέθηκαν τον Φεβρουάριο του 2023 από τον ICCT, επιτείνουν τις προσπάθειες αλλά και τους χρονικούς προσδιορισμούς ώστε οι μεταφορές να γίνουν πράσινες.

Συγκεκριμένα, προτείνεται η μείωση των ρύπων για το 2030 έως και 60%, για το 2035 στο 90%, ενώ για το 2040 ο κλάδος των οδικών μεταφορών οφείλει να είναι κλιματικά ουδέτερος.
Για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι χρειάζεται ριζική αναδιοργάνωση του κλάδου, με αναπροσαρμογή διαδικασιών, υιοθέτηση ψηφιακής τεχνολογίας, στροφή στα εναλλακτικά καύσιμα, καθώς και τις συνδυασμένες μεταφορές με στόλους οχημάτων σύγχρονης τεχνολογίας αλλά και άρτια εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό. Το μέλλον θα είναι πράσινο, εφόσον πρωτίστως βασίζεται σε βιώσιμες και ανθεκτικές εφοδιαστικές αλυσίδες.

Ετήσια αύξηση στο δείκτη κύκλου εργασιών στη Βιομηχανία

Ο Γενικός Δείκτης Κύκλου Εργασιών στη Βιομηχανία (σύνολο εγχώριας και εξωτερικής αγοράς) του Φεβρουαρίου 2023, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2022, παρουσίασε αύξηση 6,7% έναντι αύξησης 34,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2022 με το 2021, σύμφωνα με σχετική έκθεση της ΕΛΣΤΑΤ. Ακόμη, ο Γενικός Δείκτης Κύκλου Εργασιών στη Βιομηχανία του Φεβρουαρίου 2023, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη Ιανουαρίου 2023, παρουσίασε αύξηση 3,8%. Τέλος, ο μέσος Γενικός Δείκτης του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2022 – Φεβρουαρίου 2023, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη Μαρτίου 2021 – Φεβρουαρίου 2022, παρουσίασε αύξηση 29,4%, έναντι αύξησης 32,8% κατά τη σύγκριση των αντίστοιχων προηγούμενων δωδεκαμήνων.

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Κύκλου Εργασιών στη Βιομηχανία κατά 6,7%, προήλθε: από μεταβολές των δεικτών επιμέρους τομέων της βιομηχανίας, όπως η αύξηση κατά 22,5% του Δείκτη Κύκλου Εργασιών Ορυχείων – Λατομείων κι η αύξηση κατά 6,5% του Δείκτη Κύκλου Εργασιών Μεταποίησης αλλά κι από τις μεταβολές των δεικτών επιμέρους αγορών, δηλαδή την αύξηση κατά 9,8% του Δείκτη Κύκλου Εργασιών Εξωτερικής Αγοράς και την αύξηση κατά 4,8% του Δείκτη Κύκλου Εργασιών Εγχώριας Αγοράς.

 

Bosman Mink Farm: Πώς διαμορφώνεται το κόστος του επενδυτικού σχεδίου της

Tροποποιήθηκε η πιστοποίηση της έναρξης παραγωγικής λειτουργίας κι η οριστικοποίηση του κόστους του επενδυτικού́ σχέδιου της «BOSMAN MINK FARM AG», με απόφαση του Αναπληρωτή́ Προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης του Υπουργείου. Η επένδυση είχε ενταχθεί στον Αναπτυξιακό νόμο του 2011 και αφορούσε την ενίσχυσή της με το κίνητρο της επιχορήγησης και το κίνητρο της φορολογικής απαλλαγής και αφορά στη δημιουργία νέας μονάδας εκτροφής γουνοφόρων ζώων στην περιοχή́ της Τοπικής Κοινότητας Τρικοκκιάς, του Ν. Γρεβενών, συνολικού́ επιλέξιμου και ενισχυόμενου κόστους 5.070.589,10 ευρώ.

Το συνολικό́ επιλέξιμο κόστος της επένδυσης ανέρχεται στο ποσό́ των 4.755.283,27 ευρώ, το αρχικό́ συνολικό́ ενισχυόμενο κόστος της επένδυσης στο ποσό́ των 4.755.283,27 ευρώ, η ίδια συμμετοχή́ ανέρχεται στο ποσό́ των 4.349.636,15 ευρώ του αρχικού́ συνολικού́ ενισχυόμενου κόστους της επένδυσης, εκ των οποίων το ποσό́ των 2.572.200 αφορά σε κεφάλαια εξωτερικού́. Η συνολική́ δυναμικότητα μετά την επένδυση ανέρχεται σε 462.636 γουνοδέρματα μινκ/έτος. Το τελικό́ συνολικό́ ενισχυόμενο κόστος της επένδυσης ανέρχεται στο ποσό́ των 3.220.372,94 ευρώ, λόγω της αναπροσαρμογής του αρχικού́ ενισχυόμενου κόστους με μείωσή του κατά́ 32,2782%, όσο κι η μείωση της δυναμικότητας του επενδυτικού́ σχεδίου μετά την ολοκλήρωση. Η εταιρεία εμφάνισε αυξημένες οικονομικές επιδόσεις παρά την πανδημική και ενεργειακή́ κρίση. Ειδικότερα, πραγματοποίησε κύκλο εργασιών για το έτος 2021 συνολικού́ ποσού́ 9.708.645,19 ευρώ, έναντι ποσού́ 3.159.600,77 ευρώ και παρουσίασε κέρδη 1.686.913,45 ευρώ, έναντι ζημιών (3.777.539,59 ευρώ) της χρήσης 2020.

ΔΕΗ: Εξαγόρασε μειοψηφικά ποσοστά σε εταιρείες στη Ρουμανία

Συμφωνία για εξαγορά περαιτέρω ποσοστού συμμετοχής σε εταιρείες διανομής και προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας στη Ρουμανία υπέγραψε η ΔΕΗ, μετά και την προηγηθείσα συμφωνία με την Enel στην Ρουμανία. Η νέα συμφωνία της ΔΕΗ αφορά τα ποσοστά συμμετοχής της Fondul Proprietatea σε τρεις εταιρείες διανομής (e-distributie Mountenia (EDM), e-distributie Banat (EDB) και e-distributie Dobrogea (EDD) και δύο εταιρείες προμήθειας: Enel Energie Muntenia (EEM) και Enel Energie (EE).

Περιλαμβάνει δε, την πώληση στη ΔΕΗ όλων των μειοψηφικών ποσοστών και στις πέντε εταιρείες. Αναλυτικότερα: το 12% της EDM, το 24,1% της EDB, το 24,1% της EDD, το 12% της ΕΕΜ και το 12% της ΕΕ έναντι του ποσού των περίπου 130 εκατ. ευρώ. Η παραπάνω συμφωνία έρχεται σε συνέχεια της συμφωνίας της ΔΕΗ με την Enel στις 9 Μαρτίου 2023 για την πώληση όλων των συμμετοχών της Enel στην Ρουμανία. Η ολοκλήρωση της πώλησης με βάση την συμφωνία με την Fondul, σύμφωνα και με σχετική ανακοίνωση, υπόκειται μεταξύ άλλων και στην ολοκλήρωση της συναλλαγή μεταξύ της Enel και της ΔΕΗ.