-->

Αθηναϊκή Στρωματοποιία: Στο 1 εκατ. ευρώ το επενδυτικό πλάνο του 2023

Την έννοια του success story, πριν αυτή αποκτήσει ευρεία χρήση, κατάφεραν να μετουσιώσουν δύο αδέρφια σε ένα ημιυπόγειο στο Μεταξουργείο πριν από 55 χρόνια. Πρόκειται για τα αδέρφια, Γιάννη και Νίκο Νιάρχο, που το 1967 σε αυτό το ημιυπόγειο ξεκίνησαν τη δική τους επιχείρηση κατασκευής στρωμάτων, την Αθηναϊκή Στρωματοποιία, γνωστή στο ευρύτερο κοινό ως Media Strom. Τα δύο αδέρφια, προβλέποντας τις ανάγκες των πελατών και επενδύοντας συνεχώς σε νέες τεχνολογίες, ανέπτυξαν την εταιρεία, η οποία πέρασε πια στη δεύτερη γενιά της οικογένειας. Στο «τιμόνι» της επιχείρησης βρίσκεται αυτή τη στιγμή ο κ. Γιώργος Νιάρχος, Γενικός Διευθυντής της Αθηναϊκής Στρωματοποιίας, ο οποίος με αφορμή και την επέτειο των 55 χρόνων λειτουργίας της, παρουσίασε την πορεία της στο σήμερα και τις βλέψεις της για το αύριο. «Εάν ισχύει ότι η ιστορία επαναλαμβάνεται, αισθανόμαστε περήφανοι που με τη σφραγίδα της επιτυχίας των 55 περασμένων ετών, πορευόμαστε προς ένα μέλλον που προβλέπεται ακόμη πιο δυναμικό και επιτυχημένο» δήλωσε ο κ. Γ. Νιάρχος.

«Πνεύμα υπεροχής» και στο εργοστάσιο
Μπορεί το βασικό μότο της Media Strom για τα προϊόντα της να είναι το «πνεύμα υπεροχής», ρίχνοντας, ωστόσο, κανείς μια ματιά στο εργοστάσιό της, διαπιστώνει πως η φιλοσοφία αυτή περνά και στην παραγωγική διαδικασία. Από την προσεκτική επιλογή των υλικών έως και την εφαρμογή των τελευταίων τεχνολογιών στον εξοπλισμό, η Media Strom φαίνεται να αντιλαμβάνεται την κρισιμότητα των επενδύσεων στην παραγωγή.

Σημειώνεται πως το εργοστάσιο περιλαμβάνει σύγχρονα μηχανήματα συνδεδεμένα με ERP ενώ με στόχο την διασφάλιση άριστών προϊόντων υπάρχουν 28 σημεία ελέγχου εντός της παραγωγής. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το τμήμα R&D, στο οποίο περιλαμβάνεται σύγχρονος προσομοιωτής που τεστάρει την αντοχή των στρωμάτων ενώ είναι το μοναδικό εργαστήριο στην Ελλάδα που εκδίδει πιστοποιητικά ποιότητας. Η δυναμικότητα του εργοστασίου μπορεί να φτάσει έως και τα 1.000 στρώματα ημερησίως, ενώ πρέπει να ληφθεί υπόψιν πως η Media Strom εφαρμόζει την έννοια του mass customization, παράγοντας έτσι ένα κωδικό στρώματος σε περίπου 1.500 πιθανές διαστάσεις.

Το επενδυτικό πρόγραμμα για το 2023
Με τις πωλήσεις να αγγίζουν για το 2022 τα 26,5 εκατ. ευρώ, η Αθηναϊκή Στρωματοποιία στοχεύει να φτάσει τα 30 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2023, προχωρώντας και στις απαιτούμενες επενδύσεις. Σύμφωνα με τον κ. Νιάρχο, το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας για το τρέχον έτος ανέρχεται σε 1 εκατ. ευρώ και σε αυτό περιλαμβάνεται η ανάπτυξη τριών νέων καταστημάτων και του ecommerce, η ολοκλήρωση της αναβάθμισης του ERP F&O 365 της Microsoft αλλά και η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ, που αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2023. Παράλληλα, η Αθηναϊκή Στρωματοποιία επικεντρώνει τη στρατηγική της στην συνεχώς αναπτυσσόμενη ξενοδοχειακή αγορά καθώς και στη δημιουργία νέων επετειακών προϊόντων.

Επιμένει «ελληνικά»
Τέλος, με τη φράση «έχουμε πολύ καλά ελληνικά μυαλά και χέρια» ο κ. Νιάρχος εξήγησε γιατί η εταιρεία του αντιστάθηκε στις «σειρήνες» να στήσει εξαρχής το εργοστάσιο εκτός συνόρων παρά τις δελεαστικές προτάσεις, ωστόσο. ξεκαθάρισε πως η εταιρεία κοιτάζει πάντα το εξωτερικό, Βαλκάνια και Μέση Ανατολή, ως έναν πιθανό εξαγωγικό «προορισμό».

«Connect Smart» Roadshow από την Vantage Towers Greece

Καθώς η καινοτομία κι ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελούν προϋπόθεση για την τόνωση κομβικών κλάδων της χώρας, η Vantage Towers αναλαμβάνει ενεργό ρόλο, διοργανώνοντας τρεις εκδηλώσεις ώστε να αναδείξει τα οφέλη της ενσωμάτωσης των νέων τεχνολογιών στους κλάδους του Τουρισμού, των Υποδομών, της Βιομηχανίας και της Υγείας. Πρώτος σταθμός η Αθήνα, στις 07/02 στην οποία θα συμμετέχουν εκπρόσωποι από την πολιτική και στελέχη από τον κλάδο της τεχνολογίας, του τουρισμού και της βιομηχανίας. Θα ακολουθήσουν η Θεσσαλονίκη στις 21/02 και η Πάτρα στις 15/03.

Ομιλία του προέδρου του Ομίλου «Σαμαράς & Συνεργάτες» για το Μουσείο Ολοκαυτώματος

Ο πρόεδρος του Ομίλου «Σαμαράς & Συνεργάτες», Δημήτρης Σαμαράς συμμετείχε στο πάνελ με θέμα «Το Μουσείο Ολοκαυτώματος και οι προοπτικές ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας», στο Money Show 2023. Στη διάρκεια της ομιλίας του αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στην έναρξη της κατασκευής του Μουσείου Ολοκαυτώματος Ελλάδος το Νοέμβριο του 2023 και την ολοκλήρωσή του στο τέλος του 2025, προσθέτοντας πως η υποδοχή των πρώτων επισκεπτών αναμένεται αρχές του 2026.

Η Δρ Βενετία Κουσία για τον διαγωνισμό Future-Ready Business

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας για την ανάδειξη των Future-Ready επιχειρήσεων, η Δρ. Βενετία Κουσία καταγράφει ορισμένα βασικά ερωτήματα που απασχολούν τους επιχειρηματίες με το βλέμμα στο αύριο και προσκαλεί τις επιχειρήσεις να συμμετέχουν στον διαγωνισμό για να ανακαλύψουν πόσο σωστά προετοιμασμένες είναι για το μέλλον. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, «Σ’ έναν κόσμο που συνεχώς αλλάζει και διαμορφώνει νέες συμπεριφορές, δεν θα μπορούσαμε να αφήσουμε στην άκρη τα κοινά χαρακτηριστικά όσων επιτυγχάνουν με βιωσιμότητα και μπορούν να αντιγραφούν και από μεγαλύτερα κομμάτια του επιχειρείν». Η Δρ Βενετία Κουσία είναι ο κύριος γονέας αυτής της πρωτοβουλίας που υιοθέτησαν οι οργανισμοί που συνεργάζονται και γι’ αυτό τελεί χρέη εφόρου στον διαγωνισμό Future-Ready Business, ενώ κατέχει τη θέση της εκτελεστικής διευθύντριας στο Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν περισσότερες πληροφορίες για τον διαγωνισμό στην ιστοσελίδα www.futurereadybusiness.gr.

Εκκίνηση παραγωγής για τη μονάδα ανακύκλωσης της Alpla στη Ρουμανία

Ο Όμιλος Alpla, μαζί με τους εταίρους Ecohelp και UPT, άνοιξε το πρώτο του εργοστάσιο ανακύκλωσης PET στη Ρουμανία. Το έργο της κατασκευής κράτησε εννέα μήνες, με το κόστος της επένδυσης να αγγίζει τα 7,5 εκατομμύρια ευρώ. Το υπερσύγχρονο εργοστάσιο παράγει περίπου 18.000 τόνους ανακυκλωμένου υλικού ετησίως από οικιακά απορρίμματα. Το κοινό εγχείρημα της αυστριακής βιομηχανίας συσκευασίας και ανακύκλωσης Alpla, της ρουμάνικης Ecohelp SRL και της ελβετικής United Polymer Trading AG, προμηθεύει την αγορά της νοτιοανατολικής Ευρώπης με rPET κατάλληλο για χρήση στον κλάδο των τροφίμων, προωθώντας την κυκλική οικονομία στην περιοχή. «Η εν λόγω συνεργασία είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα του τρόπου βελτίωσης της τοπικής ανακύκλωσης και διασφάλισης βιώσιμης οικονομικής ανάπτυξης. Καλύπτουμε ένα κενό στην αγορά ανακυκλωμένου υλικού υψηλής ποιότητας στη Ρουμανία και τις γειτονικές χώρες», λέει ο Mihail Moloiu, Γενικός Διευθυντής της Ομάδας Ανακύκλωσης PET Targu Mures.

 

Henkel: Συνεχίζει τον ψηφιακό της μετασχηματισμό σε συνεργασία με την TeamViewer

Η TeamViewer, παγκόσμιος πάροχος λύσεων απομακρυσμένης συνδεσιμότητας και ψηφιοποίησης στο χώρο εργασίας, βελτιώνει την απομακρυσμένη υποστήριξη στο τμήμα ΙΤ της διεθνούς βιομηχανίας Henkel.
Χάρη στη σουίτα ασφαλούς εταιρικής συνδεσιμότητας TeamViewer Tensor, η εταιρεία με έδρα το Düsseldorf μπόρεσε να απλοποιήσει την παγκόσμια εσωτερική υποστήριξη IT και να την καταστήσει πιο αποτελεσματική. Με τη λύση αυτή, η εξειδικευμένη ομάδα ΙΤ της Henkel μπορεί πλέον να συνδέεται με όλες τις συσκευές των υπαλλήλων της, όπως φορητούς υπολογιστές, tablet και smartphone (συνολικά 60.000 συσκευές παγκοσμίως), ανεξαρτήτως κατασκευαστή ή λειτουργικού συστήματος.

Η απλή εφαρμογή στις συσκευές και η απρόσκοπτη ενσωμάτωση στο υπάρχον τοπίο ΙΤ της Henkel, με συνδέσεις με ServiceNow, Microsoft Azure και Jamf, μεταξύ άλλων, έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην απόφαση για την επιλογή της TeamViewer. Επιπλέον, η λύση της TeamViewer συμμορφώνεται πλήρως με τα πρότυπα ασφαλείας του κλάδου, όπως η απλή σύνδεση, η επεκτάσιμη και ευέλικτη διαχείριση δικαιωμάτων και η κρυπτογράφηση σε όλα τα στάδια.

Ο Adrian van Zyl, Product Owner Client & Mobility Operations στη Henkel δηλώνει: «Οι υπάλληλοί μας σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιούν μια μεγάλη ποικιλία συσκευών και πλατφορμών, τις οποίες προηγουμένως έπρεπε να διαχειριστούμε χρησιμοποιώντας μια ποικιλία διαφορετικών προγραμμάτων. Με την TeamViewer, έχουμε πλέον μια λύση που καλύπτει όλες τις απαιτήσεις μας για απομακρυσμένη συντήρηση και βελτιώνει σημαντικά τις ροές εργασιών για τους ειδικούς πληροφορικής μας. Έτσι, η κεντρική μας υποστήριξη IT έχει γίνει πιο ασφαλής, απλούστερη και ταχύτερη».

Γαλακτοκομικά: Ποια προϊόντα «πήραν τα πάνω τους»

Κλαδική μελέτη για τα «γαλακτοκομικά προϊόντα» εκπόνησε η ΣΤΟΧΑΣΙΣ Σύμβουλοι Επιχειρήσεων ΑΕ. Όπως αναφέρει ο κ. Β. Ρεγκούζας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, η δυσμενής οικονομική συγκυρία των προηγούμενων ετών, η πανδημία του Covid-19, η εμπόλεμη κατάσταση στην Ουκρανία, η ενεργειακή κρίση και η συνεπαγόμενη αύξηση του πληθωρισμού επηρέασαν τον κατά άλλα κραταιό κλάδο της ελληνικής οικονομίας.

Πώς κινήθηκε η αγορά  γαλακτοκομικών
Σύμφωνα με την έρευνα, η εγχώρια αγορά γαλακτοκομικών προϊόντων, σε ποσότητα, εξελίσσεται με διαφορετικούς ρυθμούς μεταξύ των προϊόντων. Ειδικότερα:

• Η εγχώρια αγορά παστεριωμένου και υψηλής παστερίωσης γάλακτος παρουσίασε μείωση την περίοδο 2013-2021, με τον Μέσο Ετήσιο Ρυθμό Μεταβολής (ΜΕΡΜ) να διαμορφώνεται σε -3,2% για το φρέσκο γάλα και -2,9% για το γάλα υψηλής παστερίωσης. Το συνολικό μέγεθος της εγχώριας αγοράς παστεριωμένου και υψηλής παστερίωσης γάλακτος παρουσίασε μείωση (-3,2%) το 2021 σε σχέση με το 2020 λόγω της πανδημίας. Όσον αφορά στο 2022, εκτιμάται ότι το μέγεθος της συνολικής εγχώριας αγοράς παστεριωμένου και υψηλής παστερίωσης γάλακτος παρουσίασε περαιτέρω μείωση 3% περίπου, καθώς η αύξηση της μέσης τιμής έχει οδηγήσει σε μείωση της ζήτησης.

• Η εγχώρια αγορά συμπυκνωμένου γάλακτος παρουσίασε μείωση την περίοδο 2013-2021, με το ΜΕΡΜ να διαμορφώνεται σε -0,9%. Όσον αφορά στο 2022 εκτιμάται ότι η εν λόγω αγορά παρουσίασε μείωση της τάξης του -3,0%, μετά τη σημαντική αύξηση της διετίας 2020-2021 (2021/2020: 3,5%, 2020/2019: 12,3%), εξαιτίας της πανδημίας του Covid-19 που οδήγησε σε αποθεματοποίηση.

• H εγχώρια αγορά ξινόγαλου εκτιμάται ότι παρουσίασε αύξηση 15,0% περίπου το 2022 σε σχέση με το 2021 (2021/2020: 15,3%, 2020/2019: 13,4%). Οι αυξήσεις αυτές δικαιολογούνται λόγω της υψηλής

διατροφικής του αξίας.
• Η εγχώρια αγορά ροφημάτων παρουσίασε οριακή αύξηση την περίοδο 2013-2021 (ΜΕΡΜ: 0,4%). Για το 2022, εκτιμάται μείωση της τάξης του 6,0% σε σχέση με το 2021.

• Η εγχώρια αγορά γιαουρτιού σημείωσε μείωση τη διετία 2020-2021, η οποία οφείλεται κυρίως στις αρνητικές επιπτώσεις της πανδημίας. Σημειώνεται ότι ο ΜΕΡΜ της περιόδου 2013-2021 διαμορφώθηκε σε 2,7%. Όσον αφορά στο 2022, εκτιμάται περαιτέρω μείωση της τάξης του 4,0%, λόγω της σημαντικής αύξησης της μέσης τιμής των προϊόντων. Σημειώνεται ότι σημαντικό ποσοστό της παραγωγής εξάγεται, καταγράφοντας αυξητική τάση.

• Η εγχώρια αγορά επιδορπίων παρουσίασε μείωση (-3,3%) το 2021 σε σχέση με το 2020 και ΜΕΡΜ 2013-2021: -1,2%. Όσον αφορά στο 2022 εκτιμάται ότι παρουσίασε μείωση της τάξης του 6,0% περίπου σε σχέση με το 2021.

• Η εγχώρια αγορά κρέμας γάλακτος παρουσίασε διακυμάνσεις ετησίως, με τον ΜΕΡΜ να διαμορφώνεται σε 0,5% την περίοδο 2013-2021. Όσον αφορά στο 2022 εκτιμάται μείωση 2,0% περίπου σε σχέση με το 2021.

• Η εγχώρια αγορά βουτύρου παρουσίασε διακυμάνσεις την περίοδο 2013-2021, με ΜΕΡΜ 4,6%. Όσον αφορά στο 2022 εκτιμάται μείωση της τάξης του 2,0% σε σχέση με το 2021.
Τέλος, όπως αναφέρει ο κ. Ρεγκούζας, το συνολικό μέγεθος της εγχώριας αγοράς των παραπάνω εξεταζόμενων γαλακτοκομικών προϊόντων, σε αξία (τιμές χονδρικής), εκτιμάται σε €1,6 δισ. το 2022, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση σε σχέση με το 2021, λόγω αύξησης της μέσης τιμής των προϊόντων.

Κρι Κρι: Επενδύσεις, αυξημένη παραγωγική ικανότητα & νέα λανσαρίσματα

Οι διεθνείς προκλήσεις και ανατιμήσεις σε όλες τις κατηγορίες, οι σημαντικές επενδύσεις, η αύξηση των πωλήσεων και των εξαγωγών αλλά και τα νέα προϊόντα στην κατηγορία παγωτού της Κρι Κρι για το 2023 βρέθηκαν μεταξύ άλλων στο επίκεντρο του ετήσιου Συνέδριου Παγωτού της ελληνικής γαλακτοβιομηχανίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου, η Κρι Κρι σημείωσε σημαντική ανάπτυξη, ενώ ήταν η δεύτερη σε πωλήσεις μάρκα παγωτού σε όγκο στην Ελλάδα (MarketTrack Nielsen, 12/2022). Για το 2023, σχεδιάζει στοχευμένα λανσαρίσματα νέων γεύσεων και σειρών, αναβάθμιση της εικόνας του Επαγγελματικού της Παγωτού με νέο branding και νέο λογότυπο.

«Το 2022, παρόλες τις δυσκολίες που επέφεραν η πανδημία, η ενεργειακή κρίση και η αύξηση τιμών, δεν σταματήσαμε να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες του καταναλωτή αλλά και της κοινωνίας», σημείωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Κρι Κρι, Παναγιώτης Τσινάβος. «Καταφέραμε για ακόμα μία χρονιά να ολοκληρώσουμε σημαντικές επενδύσεις με πολλαπλά οφέλη, όπως ο Σταθμός Βιοαερίου και Συμπαραγωγής, και συνεχίζουμε δυναμικά, “ΞΑΝΑ ΜΑΖΙ με απόλαυση Κρι Κρι”, όπως είναι και το κεντρικό μας μήνυμα, ώστε το 2023 να είναι μια χρονιά γεμάτη θετικές προκλήσεις που θα μας βοηθήσουν να ξεπεράσουμε για ακόμα μία φορά κάθε προσδοκία», κατέληξε.

Deal McDermott και Eunice Energy για την ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας-Αφρικής

Μνημόνιο συνεννόησης για συνεργασία στην ηλεκτρική διασύνδεση μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου, γνωστή ως έργο Greece-Africa Power Interconnector (GAP) υπέγραψαν η McDermott International από το Χιούστον (ΗΠΑ) και ο Όμιλος Eunice Energy Group από την Αθήνα. Η McDermott παρέχει τεχνικές και κατασκευαστικές λύσεις για την ενεργειακή βιομηχανία στον υποθαλάσσιο χώρο και σε βαθιά ύδατα και δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 54 χώρες.

Ο Γεώργιος Καλαβρουζιώτης, διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Eunice Energy Group, πρόσθεσε: «Στον όμιλο Eunice είμαστε κατενθουσιασμένοι που θα συνεργαστούμε με έναν αμερικανικό ηγέτη της βιομηχανίας όπως η McDermott. Το έργο GAP είναι το κυριότερο έργο ηλεκτρικής διασύνδεσης στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, και βρίσκεται στην κορυφή της λίστας όσον αφορά την τεχνική σκοπιμότητα και τη ρυθμιστική έγκριση. Ο Διασυνδετήριος Αγωγός 2 GW θα βοηθήσει την Αίγυπτο να εξάγει την πλεονάζουσα ενέργειά της στην Ευρώπη και θα επιτρέψει στην Ελλάδα να εξάγει την εγχώρια παραγόμενη πράσινη ενέργειά της στα Βαλκάνια και την Ιταλία, συμβάλλοντας έτσι στην ενεργειακή ανεξαρτησία της Ευρώπης από τη Ρωσία».

Business Pulse 2022: Στόχος η ανάπτυξη αλλά πολλές οι προκλήσεις

Έρευνα για λογαριασμό του ΣΕΒ πραγματοποίησε η MRB, αποτυπώνοντας τις απόψεις των επιχειρήσεων στην Ελλάδα για το 2022 και τις προοπτικές για το 2023. Συνοψίζοντας τα βασικά σημεία αυτής, σε ένα αβέβαιο διεθνές περιβάλλον, οι επιχειρήσεις καλούνται να διατηρήσουν μια εύθραυστη ισορροπία ανάμεσα στη αντιμετώπιση της δυσμενούς συγκυρίας και στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας. Την ίδια στιγμή, πάνω από τις μισές επιχειρήσεις (51%), προσδοκούν ή επιδιώκουν επιχειρηματική ανάπτυξη, το 15% προσδοκά ή επιδιώκει σταθερότητα στα επιχειρηματικά μεγέθη την παρούσα περίοδο, ενώ το 34% θεωρεί ότι χωρίς επιχειρηματική ανάταξη έχει δυσκολία να αντιμετωπίσει τις αναπτυξιακές προκλήσεις.

Σύμφωνα με τη μελέτη, το ενεργειακό κόστος επηρεάζει έντονα τις δραστηριότητές τους. Έτσι η πράσινη μετάβαση αντιμετωπίζεται ως σημαντική προτεραιότητα σε όρους αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης και μείωσης του ενεργειακού κόστους, παρά ανάπτυξης νέας επιχειρηματικότητας. Τέλος αξίζει να σημειωθεί πως η ενεργειακή κρίση και οι πληθωριστικές πιέσεις είναι σημαντικές απειλές, με ανάγκη μεγαλύτερων παρεμβάσεων για την άμβλυνση των επιπτώσεών τους. Όσον δε αφορά τις αιτούμενες από τις επιχειρήσεις μεταρρυθμίσεις, ζητούμενο είναι η ακόμα ταχύτερη άρση της γραφειοκρατίας, το ρυθμιστικό πλαίσιο για την ενέργεια και το κλίμα, η χωροταξία, κ.λ.π.