-->

SeedBlink: Υποστηρίζει τις tech startups της ελληνικής αγοράς

Το πώς λειτουργεί και τι προσφέρει σε επενδυτές, startups και scaleups, παρουσίασε η επενδυτική πλατφόρμα SeedBlink. Η SeedBlink έχει επιτύχει εντυπωσιακά αποτελέσματα την τελευταία τριετία. Το γεγονός αυτό, σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Πλατάνα, Country Director της SeedBlink, δεν είναι τυχαίο και οφείλεται στα πλεονεκτήματα που προσφέρει στους υποψήφιους επενδυτές. Σε αυτά περιλαμβάνονται το χαμηλό κόστος βασικού εισιτηρίου, η έγκαιρη πρόσβαση στους γύρους χρηματοδότησης, η παροχή υποστήριξης από ειδικούς, τα ειδικά εργαλεία διαχείρισης χαρτοφυλακίου, τα private deal rooms και η δυνατότητα άμεσης επένδυσης μέσω της SeedBlink SPV.

Οι επενδύσεις στην Ελλάδα
Όσον αφορά την Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι τα γραφεία εδώ λειτουργούν από τον Ιούνιο του 2022, έχουν ήδη κινητοποιηθεί μέσω της πλατφόρμας κεφάλαια συνολικού ύψους 16,8 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 1,1 εκατ. ευρώ σε ελληνικές εταιρείες.
«Το κλίμα στην ελληνική αγορά τα τελευταία τρία χρόνια φαίνεται να αλλάζει, τόσο από την πλευρά των επενδυτών, όσο και από την πλευρά των startups. Οι εξελίξεις που συντελούνται είναι όμοιες με όσα συμβαίνουν στην υπόλοιπη Ευρώπη. Τρανή απόδειξη της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων είναι η ανάδυση των πρώτων ελληνικών unicorn. Επιπλέον, οι επενδυτές στην πατρίδα μας έχουν αποκτήσει επίγνωση της ανάγκης για διαφοροποίηση των περιουσιακών τους στοιχείων και παρά το όποιο ρίσκο, τολμούν να επενδύσουν σε startups και scaleups, μέσω κεφαλαίων, προσφοράς ευκαιριών ανάπτυξης, νέων θέσεων εργασίας κ.α» τόνισε ο κ. Πλατάνας.

Thrakon: 3,8 εκατ. μέσω αναπτυξιακού στην ίδρυση μονάδας κονιαμάτων

Στον αναπτυξιακό νόμο προς ενίσχυση εντάχθηκε επένδυση της THRAKON, μίας από τις μεγαλύτερες εγχώριες εταιρείες έρευνας, παραγωγής και εμπορίας έτοιμων δομικών προϊόντων, κονιαμάτων, χρωμάτων και βερνικιών. Ειδικότερα, με απόφαση του Αναπληρωτή Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης του Υπουργείου Εσωτερικών (τ. Μακεδονίας και Θράκης) εγκρίθηκε η υπαγωγή στις διατάξεις του ν. 4399/2016, επενδυτικού σχεδίου της «THRAKON AEBE» που αναφέρεται στην ίδρυση μονάδας παραγωγής κονιαμάτων.

Τόπος της επένδυσης είναι ο Δήμος Χαλκηδόνος, ενώ σύμφωνα με το σχετικό ΦΕΚ, το -διόλου ευκαταφρόνητο- ενισχυόμενο κόστος της αγγίζει τα 3.896.755 ευρώ. Σημειώνεται ότι η THRAKON, που λειτουργεί από το 1996, διαθέτει πέντε παραγωγικές μονάδες στην Ορεστιάδα, στην Θεσσαλονίκη και στα Οινόφυτα. Το πιο πρόσφατο, αυτοματοποιημένο εργοστάσιο παραγωγής πολυστερίνης, που εγκαινιάστηκε το 2019, έγινε το 5ο εργοστάσιο του Ομίλου.

Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα οικονομικά αποτελέσματα, το 2020 ο κύκλος εργασιών των εταιρειών YTONG – THRAKON παρουσίασε αύξηση 8% παρά την αβεβαιότητα που προκάλεσε η πανδημία του κορονοϊού και ανήλθε στα 23,6 εκατ. ευρώ, έναντι 21,8 εκατ.το 2019. Η αύξηση του κύκλου εργασιών προέκυψε από την άνοδο των πωλήσεων στην εγχώρια αγορά αλλά και από τις εξαγωγές.

Ξεπέρασαν τα €700 εκατ. οι επενδύσεις της Mytilineos το 2022

Νέα ρεκόρ κερδοφορίας σημείωσε η Mytilineos το 2022, με βάση την ολοένα αυξανόμενη διεθνοποίηση των δραστηριοτήτων της. Σημαντικό ρόλο διαδραμάτισαν, επίσης η ταχύτητα ωρίμανσης και η ολοκλήρωση ενός αριθμού νέων επενδύσεων, το διαφοροποιημένο επιχειρηματικό μοντέλο και οι σημαντικές συνέργειες μεταξύ των Τομέων που προσφέρουν τη δυνατότητα στη Διοίκηση να αξιοποιεί με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο τις διαφορετικές συνθήκες που προκύπτουν στο ευμετάβλητο περιβάλλον των αγορών, σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση. Πιο αναλυτικά, καταγράφηκε 137% αύξηση του Κύκλου Εργασιών, που ανήλθε σε €6.306 εκατ., σε σύγκριση με €2.664 εκατ. το 2021 και 187% αύξηση στα καθαρά κέρδη μετά από δικαιώματα μειοψηφίας που ανήλθαν σε €466 εκατ. έναντι €162 εκατ. το 2021.

Ως πλέον σημαντικό στοιχείο των οικονομικών αποτελεσμάτων, παρουσιάζεται η μείωση του καθαρού δανεισμού στα €716 εκατ. το 2022, από €803 εκατ. στο τέλος του 2021, αν ληφθεί μάλιστα υπόψιν ότι επετεύχθη σε μία χρόνια όπου οι επενδύσεις ξεπέρασαν τα €700 εκατ. καταγράφοντας νέο υψηλό επίπεδο. «Για τη Mytilineos, το 2022 ήταν ένα έτος ορόσημο, όχι μόνο για τις ιστορικά υψηλές επιδόσεις που πέτυχε η Εταιρεία απέναντι σε ένα αρνητικό διεθνές περιβάλλον, αλλά κυρίως γιατί αποτέλεσε το έτος μετάβασης σε μια νέα εποχή, μέσω του εταιρικού μετασχηματισμού της σε Mytilineos Energy & Metals», σχολίασε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας, Ευάγγελος Μυτιληναίος.

Ο ίδιος στάθηκε στην ένταξη της εταιρείας για πρώτη φορά στον δείκτη MSCI, καθώς και την συνεχή ενίσχυση της συμμετοχής των ξένων, κυρίως, θεσμικών επενδυτών, ενώ ιδιαίτερη μνεία έκανε στην εισαγωγή της εταιρείας στους δείκτες βιωσιμότητας Dow Jones, καθώς και στον δείκτη MSCI ESG Ratings, που «αποδεικνύουν ότι η Mytilineos ανήκει πλέον στην παγκόσμια ελίτ εταιρειών με υψηλές επιδόσεις σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης».

 

ΔΕΗ – RWE: Κατασκευή πέντε φωτοβολταϊκών άνω των 200 MWp

Η RWE και η ΔΕΗ συνεργάζονται για να συμβάλουν στην επιτάχυνση της ελληνικής ενεργειακής μετάβασης. Μέσω της κοινοπραξίας ΜΕΤΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ Α.Ε., η RWE Renewables GmbH, με ποσοστό συμμετοχής 51% και η ΔΕΗ Ανανεώσιμες Α.Ε., με ποσοστό συμμετοχής 49%, έλαβαν την τελική επενδυτική απόφαση για την κατασκευή πέντε φωτοβολταϊκών έργων.
Για την εν λόγω επένδυση, με συνολικό προϋπολογισμό 180 εκατ. ευρώ, έχουν εξασφαλιστεί, στο πλαίσιο του δανειακού σκέλους του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», 90 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και 54 εκατ. ευρώ από τις τράπεζες Eurobank Α.Ε. και Alpha Bank Α.Ε., ενώ τα υπόλοιπα 36 εκατ. ευρώ αφορούν σε ίδια συμμετοχή. Η χρηματοδότηση βρίσκεται στο τελικό στάδιο του οικονομικού κλεισίματος.

 

ROLCO: Επενδύει στους νέους με προγράμματα εκπαίδευσης

Η ROLCO επενδύει σε προγράμματα εκπαίδευσης και στήριξής της νέας γενιάς, λειτουργώντας σαν «θερμοκοιτίδα» απασχόλησης.
Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, αξιοποιώντας την έννοια καινοτομία, διαθέτει ήδη στο ενεργητικό της 21 συνεργασίες με Ελληνικά και Ευρωπαϊκά Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, καθώς και Ερευνητικά Ινστιτούτα, με στόχο το διαρκή σχεδιασμό και την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών. Ταυτόχρονα, λειτουργώντας ως innovation hub η ROLCO μέσα στο 2022 δέχθηκε 16 φοιτητές για πρακτική άσκηση από το Μετσόβιο Πολυτεχνείο και το Πολυτεχνείο Πάτρας, το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Πάντειο Πανεπιστήμιο, καθώς και το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να γνωρίσουν από κοντά όλα τα στάδια της παραγωγικής διαδικασίας και να συμβάλουν στην υλοποίηση σημαντικών project.
Παράλληλα, συμμετέχει στην εκπόνηση Διπλωματικών Εργασιών φοιτητών, μεταφέροντας το ισχυρό know how της και επενδύοντας με αυτό τον τρόπο σε μελλοντικούς εργαζόμενους.

Toyota: Παραδίδει τα ηνία ο CEO και πρόεδρος Ακίο Τογιόντα

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, Toyota Motor, ανακοίνωσε ότι ο Ακίο Τογιόντα θα παραιτηθεί από πρόεδρος και CEO, παραδίδοντας το τιμόνι στο επόμενο κορυφαίο στέλεχός της, τον 53χρονο Κότζι Σάτο. Σύμφωνα με το Reuters, ο Τογιόντα προήδρευσε της αυτοκινητοβιομηχανίας κατά τη διάρκεια μίας περιόδου αυξανόμενης αβεβαιότητας σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι παραδοσιακές εταιρείες του κλάδου όπως η Toyota μπορούν να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις των νεότερων – και συχνά πιο ευκίνητων – ανταγωνιστών όπως Tesla. Κατά τη διάρκεια της θητείας του η Toyota δέχθηκε επίσης πυρά από περιβαλλοντικούς επενδυτές και κοινωνικές ομάδες που της καταλόγισαν απροθυμία να «αγκαλιάσει» τα ηλεκτρικά οχήματα. Ο «διάδοχος» Σάτο ξεκίνησε την καριέρα του στην Toyota το 1992 και ανέβηκε βαθμίδες εώς ότου γίνει επικεφαλής μηχανικός της Lexus International το 2016, της μάρκας πολυτελών αυτοκινήτων της Toyota. Κατείχε τη θέση του προέδρου της Lexus International και της Gazoo Racing Company, της μάρκας μηχανοκίνητου αθλητισμού της Toyota, από το 2020. Ανέλαβε επίσης εκτελεστικό ρόλο στην Toyota και έγινε chief branding officer τον Ιανουάριο του 2021.

Αυτοκινητοβιομηχανία: Αισιοδοξία για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με την 23η ετήσια έρευνα της KPMG “Global Automotive Executive Survey” με τη συμμετοχή 915 στελεχών αυτοκινητοβιομηχανιών και συναφών κλάδων, το 83% εκφράζει αισιοδοξία ότι ο κλάδος θα καταγράψει πιο κερδοφόρα ανάπτυξη τα επόμενα πέντε χρόνια, σε σύγκριση με 53% το προηγούμενο έτος.
«Τα στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι εξαιρετικά αισιόδοξα για το μέλλον, ταυτόχρονα όμως η αισιοδοξία τους μετριάζεται από την ανάγκη τα όνειρα της αυτοκινητοβιομηχανίας να γίνουν πραγματικότητα», αναφέρει ο Gary Silberg, Global Head of Automotive της KPMG, συμπληρώνοντας ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν διοχετεύσει πάνω από μισό τρισεκατομμύριο δολάρια στην ανάπτυξη μιας εντυπωσιακής ποικιλίας νέων οχημάτων που κατασκευάζονται σε προηγμένες εγκαταστάσεις.
Τα στελέχη αναμένουν ότι το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αυξηθεί σε περίπου 40% των συνολικών πωλήσεων μέχρι το 2030. Πέρυσι, οι προβλέψεις άγγιξαν το 70%. Οι προσδοκίες για πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ιαπωνία, την Ινδία και τη Βραζιλία είναι πλέον πολύ πιο επιφυλακτικές. Υπάρχει, ωστόσο, μεγαλύτερη βεβαιότητα ότι το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων θα εξισωθεί με αυτό των κινητήρων εσωτερικής καύσης χωρίς κρατική βοήθεια. Σε ποσοστό 82% θεωρούν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα υιοθετηθούν ευρέως τα επόμενα 10 χρόνια, χωρίς επιδοτήσεις.
Πολλά στελέχη πιστεύουν ότι η Apple θα εισέλθει στην αγορά αυτοκινήτων και θα βρεθεί στην κορυφή του τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2030. Επιπλέον, 9 στους 10 αναφέρουν ότι οι startup εταιρείες θα έχουν σημαντική επίδραση στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Περισσότεροι από 1 στους 5 λένε ότι είναι εξαιρετικά πιθανό να εκποιήσουν μη στρατηγικά κομμάτια των επιχειρήσεών τους. Η κατ’ ανάθεση παραγωγή θα αποκτήσει ακόμα πιο στρατηγική σημασία.

 

Σπορέλαια – Μαργαρίνες: Πώς κινήθηκε η παραγωγή και τι θέση έχουν στην αγορά

Αποκαλυπτική ως προς τον κλάδο των σπορέλαιων και των μαργαρινών είναι μελέτη της ICAP CRIF. Συγκεκριμένα, ο κλάδος των σπορέλαιων φαίνεται να κερδίζει έδαφος στην εγχώρια αγορά τα τελευταία έτη, ενώ σε χαμηλά επίπεδα κυμαίνεται η αγορά των μαργαρινών στη χώρα μας. Η τιμή των σπορέλαιων και μαργαρινών σε συνδυασμό με το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών και την τιμή πώλησης των υποκατάστατων προϊόντων κατευθύνει τη ζήτηση στον εξεταζόμενο κλάδο. Την ίδια στιγμή, οι καταναλωτικές προτιμήσεις επιδρούν στη ζήτηση ανεξάρτητα από το εισόδημα των νοικοκυριών, με ορισμένους καταναλωτές να προτιμούν το ελαιόλαδο με την πεποίθηση ότι είναι πιο υγιεινό, ενώ οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα εξεταζόμενα προϊόντα ως πρώτη ύλη λόγω χαμηλότερης τιμής.

Πώς διαμορφώνεται η αγορά για τα δύο είδη
Στην αγορά των σπορέλαιων και μαργαρινών δραστηριοποιούνται εταιρείες οι οποίες παράγουν, επεξεργάζονται και τυποποιούν τα προϊόντα, καθώς και επιχειρήσεις που ασχολούνται μόνο με την τυποποίηση. Επίσης, αρκετές εταιρείες στον ευρύτερο κλάδο των ειδών διατροφής εισάγουν και διαθέτουν στην αγορά τα εξεταζόμενα προϊόντα.
Σημειώνεται ότι η βιομηχανία των σπορέλαιων – μαργαρινών χαρακτηρίζεται από σημαντικό βαθμό ανομοιογένειας σε επίπεδο επιχειρήσεων. Αξιόλογο μέρος της παραγωγής καλύπτεται από ένα σχετικά μικρό αριθμό εταιρειών μεγάλου μεγέθους, οι οποίες δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο κλάδο των φυτικών ελαίων και διαθέτουν στην αγορά προϊόντα με γνωστά και ισχυρά brands.

Τι εισάγεται, τι παράγεται
Όπως αναφέρει η μελέτη, από τα σπορέλαια που διακινούνται στην ελληνική αγορά, το βαμβακέλαιο είναι σχεδόν αποκλειστικά εγχώρια παραγόμενο προϊόν, λόγω της υψηλής εγχώριας παραγωγής βαμβακιού. Αντίθετα, το αραβοσιτέλαιο είναι εισαγόμενο, εφόσον η εγχώρια παραγωγή είναι σχετικά χαμηλή (και προέρχεται από εισαγόμενους σπόρους). Το σογιέλαιο είναι μεν εγχωρίως παραγόμενο προϊόν, αλλά από εισαγόμενους σπόρους, ενώ το ηλιέλαιο προέρχεται τόσο από την εγχώρια παραγωγή όσο και από εισαγωγές. Αναφορικά με την αγορά των μαργαρινών, το μεγαλύτερο μέρος της εγχώριας κατανάλωσης προέρχεται από την ελληνική παραγωγή, ενώ οι εισαγωγές κυμαίνονται σε χαμηλότερα επίπεδα

Πώς κινήθηκε η παραγωγή
Σύμφωνα με τη Σταματίνα Παντελαίου, Διευθύντρια Οικονομικών & Κλαδικών Μελετών της ICAP CRIF, η συνολική εγχώρια παραγωγή σπορέλαιων σημειώνει ανοδική πορεία την περίοδο 2015 – 2022 με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 4,2%. Την τελευταία διετία η συνολική εγχώρια παραγωγή σπορέλαιων ενισχύεται ετησίως, με ρυθμό 5,9% το 2021 και 2,8% το 2022 αντίστοιχα. Διαφορετικούς ρυθμούς μεταβολής σημειώνει η παραγωγή των επιμέρους κατηγοριών σπορέλαιων, με το αραβοσιτέλαιο και το ηλιέλαιο να παρουσιάζουν την υψηλότερη άνοδο την τελευταία πενταετία (2018 – 2022), καθώς σωρευτικά η παραγωγή τους αυξήθηκε κατά 46,2% και 32,5% αντίστοιχα. Παράλληλα, η παραγωγή σογιέλαιου αυξήθηκε σωρευτικά 14,5%, το ίδιο χρονικό διάστημα, ενώ του βαμβακέλαιου κατέγραψε αυξομειώσεις και κυμαίνεται διαχρονικά σε χαμηλά επίπεδα. Επιπλέον, η εγχώρια παραγωγή μαργαρίνης αυξήθηκε την περίοδο 2021 – 2022 με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 5%, έπειτα από τη μείωση που εμφάνισε το 2020 (-6,8% 2020/19).

Schneider Electric: Nέος ανώτερος αντιπρόεδρος ο Marc Garner

Την προαγωγή του Marc Garner σε ανώτερο αντιπρόεδρο του τμήματος Secure Power, αντικαθιστώντας τον Robert McKernan, ο οποίος προήχθη σε επικεφαλής του τμήματος Cloud & Service Providers της Schneider Electric παγκοσμίως, ανακοίνωσε η Schneider Electric. Ο Marc Garner εργάζεται στην εταιρεία από το 2005 και κατά τη διάρκεια της πορείας του ανέλαβε πολλές επιτελικές θέσεις. Στο νέο του ρόλο, ο κ. Garner θα συνεχίσει να ηγείται του τμήματος Secure Power σε όλη την Έυρώπη και συγκεκριμένα στην Κεντρική & Νοτιοανατολική Έυρώπη, τη Γερμανία, την Αυστρία, την Έλβετία, τη Γαλλία, την Ίβηρική χερσόνησο, την Ίρλανδία, την Ίταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Παράλληλα, θα είναι υπεύθυνος για τη ναυαρχίδα λύσεων φυσικής υποδομής της Schneider Electric, APCÔ, καθώς και για τα μονοφασικά και τριφασικά αδιάλειπτα τροφοδοτικά συστήματα (UPS), τις λύσεις edge computing και transactional business σε όλη την Έυρώπη.

 

Το Unilever Future Leaders Programme για νέους πτυχιούχους επιστρέφει

Η Unilever ανακοινώνει την έναρξη, και αυτή τη χρονιά, του προγράμματος Unilever Future Leaders Programme στην Ελλάδα που στόχο έχει να δώσει τη δυνατότητα σε νέους πτυχιούχους να εργαστούν στην εταιρεία, να εκτεθούν σε διαφορετικούς ρόλους και να αναπτύξουν ικανότητες. Μια ευκαιρία για άτομα με υψηλές προοπτικές να γνωρίσουν διάφορους τομείς της επιχείρησης, να εργαστούν σε πραγματικά projects για brands όπως τα Dove, Axe, Ultrex, ΑΙΜ, Skip, Klinex, Cif, Hellmann’s, Knorr, Algida, Ben & Jerry’s, ΕΒΓΑ, Magic κ.ά. και να λάβουν καθοδήγηση από τα στελέχη της Unilever Hellas. Στο πρόγραμμα μπορούν να λάβουν μέρος νέοι απόφοιτοι και επαγγελματίες με μικρή εργασιακή εμπειρία.