-->

Έρευνα ΕΥ: Οι φόβοι των CEOs που πάνε πίσω τις επενδύσεις

Οι CEOs ψάχνουν τρόπους να προλάβουν την τριπλή απειλή του απόηχου της πανδημίας, των γεωπολιτικών εντάσεων και του πληθωρισμού, σύμφωνα με την πρόσφατη έκδοση του CEO Outlook Pulse της EY. Η έρευνα, που κατέγραψε τις απόψεις 760 CEOs σε όλο τον κόσμο σχετικά με τις προοπτικές, τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που αντιμετωπίζουν, διαπίστωσε ότι, πάνω από 4 στους 10 (43%) CEOs, αντιμετωπίζουν τη συνέχιση ή την επιστροφή των διαταραχών που σχετίζονται με την COVID-19, ως τον μεγαλύτερο κίνδυνο για τις δραστηριότητές τους.

Ο κίνδυνος αυτός αξιολογείται ως μεγαλύτερος στην περιοχή Ασίας – Ειρηνικού (48%), σε σχέση με την Αμερική (43%) ή την Ευρώπη (41%). Επιπροσθέτως το 35% των ερωτηθέντων επισημαίνουν τις γεωπολιτικές εντάσεις και το 34% τον πληθωρισμό ως κρίσιμους κινδύνους για την ανάπτυξη, με την πλειοψηφία (69%) να προβλέπει ότι ο πληθωρισμός θα επηρεάσει αρνητικά την απόδοση και την ανάπτυξη της εταιρείας τους.

Πάνε πίσω οι επενδύσεις
Ως αποτέλεσμα των αυξημένων γεωπολιτικών εντάσεων, το 95% των ερωτηθέντων αναδιαμορφώνουν τα επενδυτικά τους σχέδια και λειτουργίες. Σύμφωνα με την έρευνα, οι γεωπολιτικοί κίνδυνοι υποχρεώνουν τους Διευθύνοντες Συμβούλους να καθυστερούν τις προγραμματισμένες επενδύσεις μέχρι να βελτιωθεί η κατάσταση (43%). Πολλοί αναδιαρθρώνουν τις αλυσίδες εφοδιασμού της εταιρείας τους (40%) και μεταφέρουν λειτουργικά περιουσιακά στοιχεία (39%), ενώ το ένα τρίτο διακόπτει τις δραστηριότητες σε ορισμένες αγορές (30%) ή σταματά τις προγραμματισμένες επενδύσεις (29%).

Επίσης, οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι ανέφεραν την ανάδειξη της βιώσιμης ανάπτυξης ως βασικής πτυχής όλων των προϊόντων και υπηρεσιών τους, με στόχο την προσέλκυση πελατών (39%) και τη χρήση τεχνολογίας για την ενίσχυση της αφοσίωσης των πελατών (34%), ως βασικές ενέργειες που σχεδιάζουν για να αντιμετωπίσουν το προσεχές δύσκολο εξάμηνο.
Ταυτόχρονα, μια σημαντική πλειοψηφία (64%) σκοπεύει να αυξήσει τις επενδύσεις κεφαλαίου, έναντι 14% που σχεδιάζει να τις μειώσει.

Περισσότεροι από τους μισούς (52%) σχεδιάζουν μια εξαγορά το επόμενο έτος, ενώ σχεδόν οι μισοί (40%), σχεδιάζουν να δραστηριοποιηθούν σε όλα τα μέτωπα, αναζητώντας να αποκτήσουν, να εκχωρήσουν και να συνάψουν νέες κοινοπραξίες ή στρατηγικές συμμαχίες. Αναφερόμενοι στην επόμενη συναλλαγή τους, το 21% δήλωσε ότι αυτή θα οφείλεται στην ανάγκη να επενδύσει σε μια επιχείρηση που βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο ώστε να ενισχύσει το χαρτοφυλάκιό του και να αποκτήσει πρόσβαση σε νέα ταλέντα, ενώ το 15% θα προσπαθήσει να αποκτήσει μια επιχείρηση σε έναν παραπλήσιο κλάδο, προκειμένου να ανοίξει νέους δρόμους ανάπτυξης.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα, ο κ. Τ. Ιωσηφίδης, Εταίρος και Επικεφαλής του Τμήματος Συμβούλων Εταιρικής Στρατηγικής και Συναλλαγών της EY Ελλάδος, δήλωσε: «Σε ένα παγκόσμιο περιβάλλον που επηρεάζεται άμεσα από τις συνεχιζόμενες επιπτώσεις της πανδημίας, τις γεωπολιτικές ανακατατάξεις και τον πληθωρισμό, οι επικεφαλής των επιχειρήσεων είναι υποχρεωμένοι να επανεξετάσουν τα επενδυτικά τους σχέδια. Ενώ πολλές επιχειρήσεις επιλέγουν να περιορίσουν ή και να διακόψουν τις δραστηριότητές τους σε χώρες υψηλού κινδύνου, οι δύο στις τρεις σχεδιάζουν να αυξήσουν τις επενδύσεις τους, και πάνω από τις μισές να πραγματοποιήσουν εξαγορές τον επόμενο χρόνο. Η εξέλιξη αυτή δημιουργεί ευκαιρίες και για τις ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες θα πρέπει να είναι κατάλληλα προετοιμασμένες με ένα πειστικό αναπτυξιακό σχέδιο».

Οι «οικογενειακοί» μύλοι που συνεχίζουν τις επενδύσεις

Ακόμη μια επέκταση των παραγωγικών δραστηριοτήτων μιας παλαιάς επιχείρησης των Τρικάλων, έρχεται να βοηθήσει ο Αναπτυξιακός Νόμος. Πρόκειται για τους «Μύλους Τρικάλων» που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή προιόντων αλευροποιίας πάνω από 130 χρόνια.

Η νέα επένδυση
Συγκεκριμένα, με απόφαση του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας εγκρίθηκε πρόσφατα η υπαγωγή στις διατάξεις του ν. 4399/2016 και ειδικότερα στο καθεστώς ενίσχυσης της Επιχειρηματικότητας Πολύ Μικρών και Μικρών Επιχειρήσεων των άρθρων 59 έως 61 αυτού (Δ’ κύκλος) του επενδυτικού σχεδίου της επιχείρησης «ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΣΙΑΣΙΩΤΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ Ο.Ε.» με διακριτικό τίτλο «Μύλοι Τρικάλων».

Το νέο επενδυτικό πλάνο αναφέρεται στην επέκταση της παραγωγικής δυναμικότητας υφιστάμενου αλευρόμυλου (ΚΑΔ κύριου κλάδου δραστηριότητας: Παραγωγή προϊόντων αλευρόμυλων) στον Δήμο Καλαμπάκας της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Το συνολικό επιλέξιμο και ενισχυόμενο κόστος της επένδυσης είναι ίσο με 201.500,00 ευρώ ενώ οι νέες θέσεις εξαρτημένης εργασίας που θα δημιουργηθούν από τη υλοποίηση της συγκεκριμένης επένδυσης ανέρχονται σε 1,20 Ετήσιες Μονάδες Εργασίας (Ε.Μ.Ε.).

«Οικογενειακή υπόθεση» οι μύλοι
Η ιστορία του μύλου ξεκινά από πολύ παλιά και συγκεκριμένα το έτος 1890, όταν δημιουργείται ο πρώτος νερόμυλος υπό την επίβλεψη του Αθανάσιου Τσιασιώτη στο χωριό Διπόταμο Τρικάλων. Με το πέρας των χρόνων δημιουργήθηκαν επιπλέον νερόμυλοι, τη διαχείριση των οποίων κατείχαν τα δύο αδέρφια Στέφανος & Απόστολος Τσιασιώτης και εξυπηρετούσαν τις τοπικές ανάγκες των κατοίκων.

Το έτος 1955 περίπου, και με τη καθιέρωση της ηλεκτρικής ενέργειας ως κύριας μορφής ενέργειας, δημιουργείται ένας ηλεκτροκίνητος μύλος, με λίγες κυλινδρομηχανές, στη περιοχή της Θεόπετρας Καλαμπάκας. Ο μύλος εμπλουτίζεται σιγά σιγά με νέα μηχανήματα ενώ περί το έτος 1980 τη διαχείριση του και τον εκσυγχρονισμό του αναλαμβάνει ο υιός του Στεφάνου Τσιασιώτη, Νικόλαος Τσιασιώτης. Η νέα γενιά των αλευρόμυλων εστιάζει τη προσοχή της στη τεχνική της αλέσεως και της επιλογής άριστων πρώτων υλών. Οι υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις που δημιουργούνται προ λίγων ετών συνδράμουν στην βελτίωση της ποιότητας και της ασφάλειας των αλεύρων των Μύλων Τρικάλων δίνοντάς τους τη δυνατότητα να εμπλουτίσουν τη γκάμα των παραγόμενων προϊόντων.

Milkplan: Τα θεμέλια της τελευταίας διετίας και το φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο

Το 2022 είναι μία χρονιά ορόσημο για την Milkplan, καθώς γιορτάζει 25 χρόνια παρουσίας στην κατασκευή και εμπορία κτηνοτροφικού εξοπλισμού. Η εταιρεία ωστόσο, χρόνο με τον χρόνο μεγαλώνει κι οι ανάγκες της αλλάζουν, σύμφωνα με τον CEO της Milkplan, Νίκο Ημερίδη, που μίλησε στο INDUSTRY και περιέγραψε εκτενώς το στρατηγικό πλάνο για την «επόμενη ημέρα».

Μια διετία μετασχηματισμού
Στην προηγουμένη διετία, όπως εξηγεί ο κ. Ημερίδης, μπήκαν οι βάσεις υλοποίησης ενός Corporate Transformation που στο μέλλον θα εξελιχθεί σε Business και Digital Transformation. Η Milkplan αρχικά επένδυσε στο ανθρώπινο δυναμικό, προσθέτοντας νέους ρόλους στη ηγετική ομάδα της εταιρείας. Πιο συγκεκριμένα, δημιουργήθηκε τμήμα HR, με παράλληλη επένδυση σε προγράμματα εκπαίδευσης για τους εργαζομένους ενώ «γεννήθηκε» και το τμήμα Operations που οργανώνει και συντονίζει όλες τις λειτουργίες του εργοστασίου.
Παράλληλα το 2022, πέραν της επετείου των 25 ετών, είναι σημαντική χρονιά και για έναν άλλο λόγο. H Milkplan προχώρησε σε επέκταση των κτιριακών εγκαταστάσεων της με επιπλέον 5.000 τ.μ., στα οποία δημιουργήθηκαν γραφεία για το διοικητικό προσωπικό, έκθεση προϊόντων, συνεδριακός χώρος και αποθήκη ανταλλακτικών και αναλωσίμων. Το νέο αυτό κτίριο ονομάζεται Milkplan Service Center.

Ένα φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο
Σύμφωνα με τον κ. Ημερίδη, η Milkplan έχει στόχο να υλοποιήσει ένα επενδυτικό πλάνο για τα επόμενα 3-5 χρονιά που θα κινηθεί σε 3 άξονες και συγκεκριμένα:
• Δημιουργία κεντρικής αποθήκης έκτασης 4.500 τ.μ., ένα νέο, δηλαδή, κτίριο που θα στεγάσει όλες τις δραστηριότητες της αποθήκης της εταιρείας.
• Αναδιοργάνωση και αυτοματοποίηση των γραμμών παραγωγής και των αποθηκών, επενδύοντας σε νέες τεχνολογίες (ρομποτικά μηχανήματα) και λογισμικά διαχείρισης παραγωγής και αποθήκης (WMS, MES).
• Εγκατάσταση φωτοβολταϊκού σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, με σκοπό την σύνδεση στο δίκτυο στο πλαισίου το προγράμματος Net Metering.

Με το βλέμμα πάντα σε νέες αγορές
«Τα τελευταία χρόνια το ποσοστό των εξαγωγών ανέρχεται κατά μέσο όρο στο 60% του συνολικού κύκλου εργασιών της εταιρείας με εξαγωγές προϊόντων σε 98 χώρες ανά τον κόσμο» εξηγεί ο κ. Ημερίδης.

Όπως σημειώνει ο ίδιος, αυτή τη στιγμή γίνεται μία μεγάλη προσπάθεια ανοίγματος σε νέες αγορές προς την ανατολή με χώρες στόχους την Κορέα, την Κίνα και το Βιετνάμ.
«Επιπλέον τα τελευταία χρόνια διατηρούμε και αναπτύσσουμε αγορές όπως η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ΗΠΑ, η Ρωσία και η Γερμανία οι οποίες αποτελούν τουλάχιστον το 20% των συνολικών εργασιών μας στο εξωτερικό, με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται συνεχώς. Η συμμετοχή μας σε παγκόσμιες κλαδικές εκθέσεις μας δίνει την δυνατότητα δημιουργίας διασυνδέσεων με νέες χώρες, οι οποίες αναζητούν αξιόπιστες λύσεις που εμείς μπορούμε να προσφέρουμε. Επιπλέον δύο πολύ μεγάλες αγορές, της Νέας Ζηλανδίας και της Αυστραλίας έχουν ανοίξει και αναμένουμε πολύ μεγάλη ζήτηση μέσα στο επόμενο διάστημα» καταλήγει ο CEO της Milkplan.