-->

Όμιλος Σαράντη: Αμετάβλητη η κατάσταση της Ergopack

Αμετάβλητη παραμένει η κατάσταση λειτουργίας της Ergopack, θυγατρικής του Ομίλου Σαράντη, όπως σημειώνεται στις οικονομικές καταστάσεις του εννεαμήνου.Υπενθυμίζεται ότι, σε συνέχεια της Ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, ο Όμιλος ανέστειλε προσωρινά την λειτουργία του εργοστασίου της Ergopack, που εδρεύει στο Kaniv, και την παραγωγή για λόγους ασφαλείας. Από τον Απρίλιο 2022, έγινε επανεκκίνηση σταδιακά της παραγωγής στην Ουκρανία και επί του παρόντος η Ergopack διανέμει και πουλάει, σύμφωνα με μια αυστηρή πολιτική πιστωτικού ελέγχου, καταφέρνοντας να καλύπτει την πλειοψηφία των καναλιών της στην Ουκρανία και το δίκτυο εξαγωγών της.

Κατά τη διάρκεια του 9μήνου 2022, οι πωλήσεις του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 9,95% και ανήλθαν σε €327,27 εκατ. από €297,64 εκατ. κατά την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Οι πωλήσεις υποστηρίχθηκαν από τις προϊοντικές κατηγορίες που σχετίζονται με την Προσωπική Φροντίδα και Υγιεινή και την Οικιακή Φροντίδα. Η κερδοφορία του Ομίλου, αν και χαμηλότερη σε σχέση με το περσινό εννεάμηνο, παρουσίασε ήπια βελτίωση σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2022, χάρη στη σταθερή αύξηση των πωλήσεων και τη σταθεροποίηση στα κόστη πρώτων υλών. Ταυτόχρονα, ο Όμιλος δίνει έμφαση στον συνεχή έλεγχο των λειτουργικών εξόδων προκειμένου να αντισταθμίσει την επίδραση από τα υψηλά επίπεδα κόστους στο περιθώριο μικτού κέρδους του Ομίλου.

Στον αναπτυξιακό η επέκταση παραγωγικού εξοπλισμού της «Ηπειρωτικές πρωτεΐνες»

Το πράσινο φως της έγκρισης έλαβε με σχετική απόφαση του Περιφερειάρχη Ηπείρου η υπαγωγή στο καθεστώς ενίσχυσης της Γενικής Επιχειρηματικότητας (ΣΤ’ κύκλος) επενδυτικού σχεδίου της επιχείρησης «Ηπειρωτικές πρωτεΐνες ΑΕ». Το σχέδιο αναφέρεται στην επέκταση παραγωγικού και λοιπού μηχανολογικού εξοπλισμού στα πλαίσια αυστηρών ποιοτικών προδιαγραφών για παραγωγή πρωτεΐνης βρεφικών τροφών, ενώ αφορά σε ΚΑΔ κύριου κλάδου δραστηριότητας: 10.51.5, Παραγωγή άλλων γαλακτοκομικών προϊόντων. Η επένδυση, η οποία υλοποιείται στη μονάδα της εταιρείας στον Δήμο Ζίτσας της Περιφέρειας Ηπείρου, έχει κόστος 1.753.530 ευρώ.

Πρόκειται για το πρώτο εργοστάσιο που λειτουργεί στην Ελλάδα για την επεξεργασία ορού γάλακτος και την παραγωγή πρωτεϊνών σε σκόνη. Εφαρμόζοντας στην πράξη τις αρχές της «πράσινης» βιομηχανίας συνεργάζεται με τις μεγαλύτερες γαλακτοβιομηχανίες της Ηπείρου για την εισκόμιση της πρώτης ύλης, παρέχοντας αξιόπιστη λύση στο μεγάλο οικολογικό πρόβλημα της διάθεσης του ορού γάλακτος.

Η δυναμικότητα του εργοστασίου, το οποίο καταλαμβάνει συνολική έκταση 8.000 τ.μ. ανέρχεται σε 50.000 τόνους ορού γάλακτος ετησίως παράγοντας περίπου 3.500 τόνους σκόνης διαφόρων τύπων πρωτεΐνης ορού γάλακτος και διηθήματος. Βασικός προσανατολισμός της εταιρείας Ηπειρωτικές Πρωτεΐνες ΑΕ είναι οι εξαγωγές των προϊόντων που παράγονται στο εργοστάσιο, σε χώρες της Ε.Ε. και των Βαλκανίων.

Druckfarben: Επενδύσεις για την ανάπτυξη και τη βιωσιμότητα

Ο όμιλος Druckfarben, που δραστηριοποιείται στην παραγωγή μελανιών εύκαμπτης συσκευασίας, καθώς και την παραγωγή αρχιτεκτονικών χρωμάτων, κονιαμάτων και συστημάτων εξωτερικής θερμομόνωσης, συνεχίζει σταθερά το επενδυτικό του πλάνο. Στις αρχές του 2022, ολοκληρώθηκε η νέα, σύγχρονη και αυτοματοποιημένη μονάδα παραγωγής στον Ασπρόπυργο Αττικής για τα Δομικά Συστήματα Ενεργειακής Αναβάθμισης BIOCLIMA, ύψους €3,5 εκ.

Η επένδυση αυτή αποτελεί μέρος του τριετούς επενδυτικού πλάνου του ομίλου συνολικού ύψους €5,4 εκ., το οποίο συντείνει στην περαιτέρω ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του, κυρίως στην κατηγορία των κονιαμάτων και σε προϊόντα που συμβάλλουν στην αειφορία των κτιρίων. «Με γνώμονα πάντα τις αξίες του, την κυκλική οικονομία και τη βιωσιμότητα, ο όμιλος συνεχίζει να εξελίσσεται διεκδικώντας ηγετική θέση στους τομείς δραστηριότητάς του, εξασφαλίζοντας όφελος ταυτόχρονα για τους καταναλωτές, την κοινωνία και το περιβάλλον και δημιουργώντας ένα καλύτερο και βιώσιμο μέλλον για όλους» σημειώνει στο INDUSTRY ο Δημήτρης Νικολάκης, Group Managing Director της εταιρείας KRAFT PAINTS, που ανήκει στον όμιλο. Εξάλλου, στο πλαίσιο της ενέργειας ΕΚΕ, Cities Of Color, ο Όμιλος χορήγησε τρεις τοιχογραφίες που κόσμησαν φέτος την Αθήνα και συγκεκριμένα στον Πανελλήνιο Γυμναστικό Σύλλογο, στο Korydallos Lake Park Walls αλλά και το mural με τίτλο “Taken Over” του καλλιτέχνη INO.

Κουφετοποιία Χατζηγιαννάκη: Τι αναμένει τη φετινή χρονιά

Σε επενδύσεις άνω των 2,1 εκατ. ευρώ έχει προχωρήσει την πενταετία 2017-2021, η «Κουφετοποιία Χατζηγιαννάκη Α.Ε» που είναι συνώνυμο ενός ολόκληρου βιομηχανικού κλάδου. Η εταιρεία που ξεκίνησε το 1950 ως οικογενειακή́ επιχείρηση με κυρία δραστηριότητα την παραγωγή́ κουφέτου, σήμερα έχει προσαρμοστεί́ πλήρως στις αυξανόμενες απαιτήσεις της εποχής, κερδίζοντας μια ιδιαίτερη θέση στην ελληνική́ αγορά́ και διεκδικώντας την θέση της στην αγορά́ της Ευρώπης, της Αμερικής και της Μ. Ανατολής.

Η περσινή χρονιά υπήρξε μία χρονιά́ αξιοσημείωτων οικονομικών επιδόσεων για την εταιρεία, αφού́ μέσα σε ένα περιβάλλον έντονης αβεβαιότητος, κατάφερε να πέτυχει σημαντική́ αύξηση του κύκλου εργασιών, άνοδο στους όγκους πωλήσεων εντός και εκτός Ελλάδος και περαιτέρω βελτίωση των ταμειακών διαθέσιμων, στοιχειά τα οποία μεταφράζονται σε αύξηση της κερδοφορίας προ φορών κατά́ € 525.000. Επιπλέον, η συνετή́ διαχείριση των δαπανών βοήθησε στο να ανταπεξέλθει στα πρώτα σημάδια εντόνων πληθωριστικών πιέσεων κατά́ τη διάρκεια των τελευταίων μηνών του έτους, όταν αρχίσαν να παρατηρούνται οι πρώτές αυξήσεις, τόσο στις τιμές κτήσης πρώτων και βοηθητικών υλών όσο και στα κόστη ενέργειας και διεθνών μεταφορών.

Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας στην χρήση 2021 ανήλθε σε € 7.513.466,82 ευρώ́ έναντι € 4.965.347,49 το 2020 σημειώνοντας αύξηση 51,32%. Τα EBITDA διαμορφωθήκαν στα € 846.184,14 έναντι € 327.856,12 το 2020, τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε € 542.737,81 έναντι € 17.528,57 σημειώνοντας αύξηση κατά́ 95% και τα καθαρά́ κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε € 393.800,23 έναντι € 15.720,26. Για την τρέχουσα χρήση και υπό́ το πρίσμα των συνθήκων στην αγορά οπού αυτό́ είναι εφικτό́ και χωρίς να κινδυνέψει η ανταγωνιστικότητά της, προχωρά σε αυξήσεις των εργοστασιακών της τιμών ώστε να καλύψει μέρος των ανατιμήσεων. Σε επίπεδο όγκου πωλήσεων, δεν αναμένει σημαντικές διαφοροποιήσεις και ήδη από́ τους πρώτους μήνες του έτους, τόσο στην Ελλάδα όσο και στις διεθνείς αγορές, οι πωλήσεις παρουσιάζουν άνοδο.