-->

Φέρνοντας τις Διαδραστικές Τεχνολογίες στην Αλυσίδα Εφοδιασμού

Για τους τρόπους με τους οποίους οι Διαδραστικές Τεχνολογίες Διευκολύνουν και Αναβαθμίζουν Διαδικασίες στην Αλυσίδα Εφοδιασμού μίλησε ο Αντώνης Καρύδης, Managing Director της Mativision Limited (Immersive Tech), στο πλαίσιο του 10oυ Πανελλήνιου Συνεδρίου Προμηθειών & Διοίκησης Εφοδιασμού, κάνοντας λόγο για ενίσχυση της παραγωγής, μείωση του downtime, πτώση του κόστους και συντόμευση διαδικασιών.

Όπως σημείωσε ο κ. Καρύδης, οι διαδραστικές τεχνολογίες έχουν τη δυνατότητα σημαντικής μείωσης του κόστους στις λειτουργίες διαχείρισης αποθήκης και στη διαλογή, δραστηριότητες στις οποίες αναλογεί το 20% και το 60% του συνολικού κόστους αντίστοιχα. Σύμφωνα με τον ίδιο, μέσα από την καθοδήγηση των εργαζομένων στην αποθήκη για την εκτέλεση επιλεγμένων εργασιών, μειώνεται το περιθώριο σφαλμάτων και αστοχιών.

Παράλληλα, οι εργαζόμενοι έχουν πληροφόρηση σχετικά με την τοποθέτηση των προϊόντων και το υπάρχον απόθεμα σε πραγματικό χρόνο, ενώ διευκολύνεται ο σχεδιασμός οργάνωσης και κατασκευής της αποθήκης. Κλείνοντας, ο κ. Καρύδης τόνισε ότι τέτοιες εφαρμογές έχουν το πλεονέκτημα ότι δεν έχουν απαγορευτικό κόστος, ενώ παράλληλα διαθέτουν εύκολη επαναληψιμότητα και επέκταση, βρίσκοντας εφαρμογές σε πολλούς τομείς.

HELLENiQ ENERGY: Αυξημένα κέρδη & επενδυτικές δαπάνες το γ΄ τρίμηνο

Βελτιωμένα λειτουργικά αποτελέσματα, λόγω θετικού διεθνούς περιβάλλοντος διύλισης, εξαγωγών και σημαντικών επενδύσεων σε ΑΠΕ παρουσίασε η HELLENiQ ENERGY Holdings A.E. το τρίτο τρίμηνο του 2022. Μάλιστα, στο πλαίσιο σχετικής παρουσίασης στους αναλυτές, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Ανδρέας Σιάμισιης εξέφρασε υψηλές προσδοκίες για το τέταρτο τρίμηνο, αναμένοντας πολύ καλά αποτελέσματα για το σύνολο του έτους.

Πιο αναλυτικά, τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA το γ’ τρίμηνο διαμορφώνονται σε €504 εκατ., ενώ τα Συγκρίσιμα Καθαρά Κέρδη ανήλθαν σε €381 εκατ. Σε ό,τι αφορά στα Δημοσιευμένα Κέρδη (ΔΠΧΠ) EBITDA, ανήλθαν στα €329 εκατ., με τα αντίστοιχα Καθαρά Κέρδη να διαμορφώνονται στα €252 εκατ., καθώς μέσα στο τρίμηνο η πτώση των τιμών οδήγησε σε ζημιές αποτίμησης αποθεμάτων, μετά τη σημαντική άνοδο του πρώτου εξαμήνου.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, το πρόγραμμα ψηφιακού μετασχηματισμού της HELLENiQ, που περιλαμβάνει συνολικές προγραμματισμένες επενδύσεις άνω των €40 εκατ. και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, προχωρά βάσει σχεδιασμού, με ετησιοποιημένο όφελος μέχρι τώρα, άνω των €10 εκατ. ευρώ, κυρίως στις εγκαταστάσεις των διυλιστηρίων. Οι επενδυτικές δαπάνες το εξεταζόμενο διάστημα ανήλθαν σε €214 εκατ., αυξημένες σε σχέση με το Γ΄ Τρίμηνο 2021, κυρίως λόγω της εξαγοράς των αιολικών πάρκων στη Μάνη (55 MW) και των εργασιών συντήρησης στις μονάδες διύλισης.

 

Aluminco: Νέο φωτοβολταϊκό σύστημα Net Metering στις εγκαταστάσεις της στα Οινόφυτα

Η Aluminco, ανακοίνωσε τη νέα της επένδυση σε Net Metering, με ένα νέο φωτοβολταϊκό σύστημα, ισχύος 999,54 kWp στη βιομηχανική στέγη των κεντρικών εγκαταστάσεων της Aluminco στα Οινόφυτα. Το σύστημα αυτό έρχεται να προστεθεί στην ήδη υπάρχουσα κατασκευή ισχύoς 1,2 MWp με το βιομηχανικό συγκρότημα της εταιρείας να αποκτά συνολική εγκαταστημένη ισχύ 2.2 MWp.

Το νέο φωτοβολταϊκό πάρκο διαθέτει υψηλού επιπέδου τεχνικές προδιαγραφές και αποτελείται από 1851 τεμάχια υψηλής απόδοσης πλαισίων των 540w, τα οποία υποστηρίζονται από 8 inverters. Η εκτιμώμενη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας είναι 1400 GWh. Πολύ σημαντικά χαρακτηριστικά είναι και η διάρκεια ισχύος που εκτιμάται στα 25 έτη καθώς και η απόσβεση, που με τα νέα δεδομένα του κόστους ενέργειας, γίνεται στα 2 χρόνια αντί για 4,5. H εταιρεία έχει ήδη αιτηθεί επαύξηση του πάρκου στο 1,6MWp με στόχο την πλήρη κάλυψη του διαθέσιμου χώρου στις στέγες της με φωτοβολταϊκά.

«Η νέα κατασκευή Φ/Β σταθμού αυτοπαραγωγού (Net Metering), συνιστά αντιπροσωπευτικό δείγμα καινοτομίας για την εταιρεία Aluminco, η οποία πρωτοπορεί για ακόμη μία φορά και με τα ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά της εξελίσσεται εφαρμόζοντας τακτικές βιώσιμης ανάπτυξης στον χώρο της παραγωγής προϊόντων αλουμινίου» σημειώνει σχετικά με το έργο, η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.

Η LG βάζει το cloud στα αυτόνομα ανταλλακτικά αυτοκινήτων

Η LG Electronics (LG) υιοθετεί το cloud στα αυτόνομα ανταλλακτικά αυτοκινήτων, στα αυτόνομα ρομπότ και στις έξυπνες συσκευές οικιακής ψυχαγωγίας της.

Με στόχο να αναπτύξει κορυφαίες λύσεις εξαρτημάτων ηλεκτρικών οχημάτων (EV), συμπεριλαμβανομένων αυτόνομων ανταλλακτικών αυτοκινήτων, τηλεματικής, πιλοτηρίων καθώς και συστημάτων ήχου, βίντεο και πλοήγησης (AVN), η LG συνδυάζει τις τεχνολογίες cloud, συνδεσιμότητας και τοποθεσίας. Με τα δεδομένα που συλλέγει από αυτόνομα αυτοκίνητα, ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης και συσκευές Internet of Things (IoT), η LG μπορεί να βελτιώσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της μέσω του cloud.

«Το cloud computing είναι εδώ για να μείνει και θα γίνει μια βασική τεχνολογία που θα υιοθετήσουν εταιρίες όπως η LG για τη δημιουργία συνεχώς εξελισσόμενων προϊόντων και υπηρεσιών» σημειώνει η εταιρεία σχετικά με τη νέα αυτή προοπτική.

Coca-Cola: Το πρώτο ψηφιακό «Zero Waste HoReCa Hub»

Η Coca-Cola στην Ελλάδα, σε συνεργασία με την Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης και με την υποστήριξη του Ιδρύματος της Coca-Cola, εξελίσσει το Δίκτυο Zero Waste HoReCa – που έως σήμερα αριθμεί 569 μέλη – και δημιουργεί το πρώτο, ψηφιακό Zero Waste HoReCa Hub, ώστε να προσεγγίσει τους πρωταγωνιστές του κλάδου ανά την Ελλάδα. Η νέα πλατφόρμα εκπαίδευσης και αναγνώρισης προσφέρει δωρεάν, και πλέον ψηφιακά, την ενημέρωση και τα απαραίτητα εργαλεία που χρειάζονται οι επιχειρήσεις καφεστίασης και φιλοξενίας για να υιοθετήσουν στην πράξη μία Zero Waste λογική στην καθημερινή τους λειτουργία.

Όμιλος Volkswagen: Ετοιμάζει εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία

Ο Όμιλος Volkswagen επιβεβαίωσε ότι ένα πρότζεκτ ύψους 10 δισεκ. ευρώ για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μπαταριών στην Ισπανία θα προχωρήσει.

Το πολυαναμενόμενο έργο δεν είχε ανακοινωθεί επισήμως, καθώς η εταιρεία είχε εκφράσει ανησυχίες για τις κρατικές επιδοτήσεις. Ωστόσο, ο Wayne Griffiths, Διευθύνων Σύμβουλος της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας SEAT, που ανήκει στον Όμιλο Volkswagen, δήλωσε την Τετάρτη ότι η εταιρεία του και οι άλλοι εμπλεκόμενοι θα αποδεχτούν τα 397 εκατομμύρια ευρώ που προσφέρει η κυβέρνηση για να στηρίξει το έργο.

Μύλοι Κεπενού: Σύναψη κοινού ομολογιακού δανείου με τη Eurobank

Κοινό ομολογιακό δάνειο με ονομαστική αξία 25 εκατ. ευρώ σύναψε με τη Eurobank η εταιρεία Μύλοι Κεπενού.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εισηγμένης, στόχος της σύμβασης είναι, μεταξύ άλλων, η αναχρηματοδότηση υφιστάμενου τραπεζικού δανεισμού.

«Η εταιρεία με την επωνυμία «Μύλοι Κεπενού Α.Β.Ε.Ε. – Ανώνυμη Βιομηχανική και Εμπορική Εταιρεία», κατ άρθρ. 17 παρ. 1 του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 596/2014 (MAR), προς ενημέρωση του επενδυτικού κοινού, γνωστοποιεί με την παρούσα σε αυτό, ότι την Τρίτη 08.11.2022, υπογράφηκε μεταξύ αυτής και της ομολογιούχου δανείστριας τράπεζας Eurobank Ανώνυμης Εταιρείας το πρόγραμμα εκδόσεως κοινού ομολογιακού δανείου μετά συμβάσεων καλύψεως και διορισμού πληρεξούσιου καταβολών και εκπροσώπου ομολογιούχων δανειστών, ονομαστικής αξίας είκοσι πέντε εκατομμυρίων ευρώ (25.000.000 ), σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του ν. 4548/2018 και του ν. 3156/2003, με ιδιωτική τοποθέτηση» αναφέρει η σχετική ανακοίνωση.

Παράλληλα, σημειώνεται πως πληρεξούσιος καταβολών και εκπρόσωπος των ομολογιούχων δανειστών ορίστηκε η ομολογιούχος δανείστρια τράπεζα Eurobank Α.Ε Πέραν της αναχρηματοδότησης υφιστάμενου τραπεζικού δανεισμού της εταιρείας η δανειακή σύμβαση θα αξιοποιηθεί και για την εξυπηρέτηση των εν γένει επιχειρηματικών σκοπών και δραστηριοτήτων αυτής.

Η δραστηριότητα της εταιρείας ξεκίνησε το 1952, όταν ο ιδρυτής της,  Δημήτριος Γ. Κεπενός, δημιούργησε τον πρώτο νερόμυλο στην Περιβόλα Πατρών εξυπηρετώντας τις ανάγκες των κατοίκων της περιοχής. Οι καθαρές πωλήσεις της Εταιρείας κατά το Α’ εξάμηνο 2022, ανήλθαν σε ευρώ 34,71 εκατ. αυξημένες 77,99 % σε σχέση με τις πωλήσεις της αντίστοιχης περιόδου του 2021.

Σε διεθνές forum η Rolco

Η Rolco, μονάδα απορρυπαντικών, συμμετείχε στο 2ο Ετήσιο Sustainable Home Care Products Forum, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 8 & 9 Σεπτεμβρίου στην Φρανκφούρτη από την εταιρεία Inventu. Με τη συμμετοχή κορυφαίων βιομηχανιών που παράγουν προϊόντα Οικιακής Φροντίδας, βασικό θέμα του Forum αποτέλεσε η διασύνδεση μεταξύ Εταιρειών και Οργανισμών, ώστε να βρεθούν λύσεις σχετικά με τη συνεχή βελτίωση της αειφορίας και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των προϊόντων ευρείας κατανάλωσης (FMCG).

Κεντρικοί άξονες της συζήτησης ήταν μεταξύ άλλων η μείωση του πλαστικού στις συσκευασίες, οι πρακτικές που χρειάζεται να τηρούνται, ώστε να απελευθερώνονται στο περιβάλλον λιγότερες χημικές ουσίες, καθώς και καινοτόμοι τρόποι για το πώς μπορεί να μειωθεί η κατανάλωση ρεύματος, νερού, απορριμμάτων, αλλά και του γενικότερου αποτυπώματος διοξειδίου του άνθρακα καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής των προϊόντων, από την παραγωγή μέχρι και την απόρριψη (cradle-to-grave).

Ανάμεσα στους βασικούς ομιλητές ήταν ο Πάνος Κωτσάκης, R&D Director της Rolco, ο οποίος μίλησε για τις μελλοντικές προοπτικές της βιώσιμης ανάπτυξης των προϊόντων στη βιομηχανία Οικιακής Φροντίδας. Οι κύριες θεματικές της ομιλίας του αφορούσαν τις βιώσιμες πρώτες ύλες, τις καλύτερης ποιότητας και λιγότερες συσκευασίες, τη συμπύκνωση προϊόντων, καθώς και την αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών μέσω eco-friendly προϊόντων. «Η παρουσία μας στο Forum είναι πολύ σημαντική για την ROLCO, καθώς βασική μας προτεραιότητα είναι η διαρκής εξέλιξη και ανάπτυξη των προϊόντων οικιακής φροντίδας που διαθέτουμε με βάση πάντα το Sustainability», δήλωσε ο κ. Κωτσάκης.

Λουκία Σαράντη: Οι στόχοι του ΣΒΕ για το επόμενο διάστημα

Συνάντηση γνωριμίας της νέας Προέδρου του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος Λουκίας Σαράντη με τους δημοσιογράφους των ΜΜΕ της Θεσσαλονίκης, πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του ΣΒΕ στην περιοχή των Παλαιών Σφαγείων.

Η κα. Σαράντη αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, και στους στόχους του ΣΒΕ για το επόμενο διάστημα, οι οποίοι συνοψίζονται στους εξής:

  • Να βοηθήσει στην πράξη τις ελληνικές επιχειρήσεις να ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες και τις προκλήσεις των αλλεπάλληλων κρίσεων.
  • Να διευρύνει την ψηφιακή επανάσταση στο ελληνικό επιχειρείν. Τον εκσυγχρονισμό και την έμπρακτη επένδυση στην καινοτομία.
  • Να προωθήσει θέματα κοινωνικής και εταιρικής διακυβέρνησης, περιβαλλοντικής ευθύνης, συμπερίληψης και ισότητας ευκαιριών. Γιατί ο κόσμος το 2022 είναι διαφορετικός από τον κόσμο των περασμένων δεκαετιών.
  • Να δουλέψει με εκπαιδευτικούς φορείς, για την ανάπτυξη των δυνατοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού. Γιατί οι επιχειρήσεις είναι πρώτα απ’ όλα οι άνθρωποί τους.
  • Να συμμετέχει ουσιαστικά στο δημόσιο διάλογο, με προτάσεις κι αποτελεσματική συνεργασία, για να επιτευχθεί ο κοινός στόχος της ανάπτυξης και της κοινωνικής ευημερίας.

REVOIL: Στήριξη εργαζομένων στην ενεργειακή ακρίβεια

Mε αφοσίωση στο όραμα του ιδρυτή Ευάγγελου Ρούσσου, η διοίκηση της REVOIL πρόσφατα προχώρησε σε παροχή ειδικού επιδόματος ενέργειας, αξίας 800€, σε κάθε εργαζόμενο που υπάγεται σε χαμηλές μισθολογικές κλίμακες. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, το επίδομα αυτό στοχεύει στη στήριξη των νοικοκυριών των εργαζομένων απέναντι στις συνεχείς ανατιμήσεις που επιβάλλονται στα βασικά αγαθά, καθώς και στο κόστος της ενέργειας.