-->

Η Heineken ανοίγει το μεγαλύτερο ζυθοποιείο της Ν.Α. Ασίας

Η Heineken Vietnam παρουσίασε και επίσημα το μεγαλύτερο ζυθοποιείο της στο Βιετνάμ, το οποίο καλύπτει έκταση 40 εκταρίων στη βιομηχανική ζώνη My Xuan A, Phu My – Ba Ria Vung Tau, και έχει ετήσια δυναμικότητα 11 εκατομμυρίων εκατόλιτρων. Η ζυθοποιία Heineken Vietnam Vung Tau υπερηφανεύεται ότι είναι η μεγαλύτερη από όλες τις ζυθοποιίες στη Ν.Α. Ασία. Το ζυθοποιείο αποκτήθηκε από τη Heineken Vietnam το 2017 και γνώρισε πολλαπλές επεκτάσεις, αυξάνοντας πάνω από 36 φορές τη δυναμικότητά του τα τελευταία 5 χρόνια, ώστε να γίνει το υπερσύγχρονο, αυτοματοποιημένο και βιώσιμο ζυθοποιείο που είναι σήμερα. Έχει αυτοματοποιήσει σε μεγάλο βαθμό τις λειτουργίες του σε ολόκληρη τη διαδικασία παρασκευής μπύρας – από την παράδοση της πρώτης ύλης, την παρασκευή, το φιλτράρισμα μέχρι την παράδοση για συσκευασία – καθιστώντας το το πιο παραγωγικό ζυθοποιείο της Heineken στον κόσμο. Στην αίθουσα συσκευασίας, κάθε δύο γραμμές κονσερβοποίησης επανδρώνονται μόνο από πέντε τεχνικούς. Οι τέσσερις γραμμές κονσερβοποίησης υψηλής ταχύτητας, οι οποίες μπορούν συνολικά να γεμίζουν 12 εκατομμύρια κουτιά την ημέρα, είναι από τις ταχύτερες σε όλα τα ζυθοποιεία της Heineken.

Σαράντης: Μίσθωση ακινήτου στο Μαρούσι

Ειδική άδεια για σύναψη σύμβασης μίσθωσης ακινήτου στο Μαρούσι με αρχικό μηνιαίο μίσθωμα 46.500 ευρώ, πλέον ΦΠΑ, παρείχε η Γρ. Σαράντης ΑΒΕΕ στη συνδεδεμένη με αυτήν εταιρεία «ΛΕΝΙΔΙ Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία Πληροφορικής – Συμβούλων Επιχειρήσεων – Ξενοδοχειακή – Τουριστική – Οικοδομική – Γενικού Εμπορίου».  Η τελευταία αποτελεί συνδεδεμένο μέρος με την εταιρεία, δεδομένου ότι μέτοχοι της μοναδικής μετόχου της είναι οι βασικοί μέτοχοι και μέλη του Δ.Σ. της Σαράντης, ήτοι οι κ.κ. Κυριάκος, Γρηγόριος και Αικατερίνη Σαράντη. Το ακίνητο βρίσκεται επί της οδού Αμαρουσίου Χαλανδρίου αριθ. 28. Η μίσθωση θα συναφθεί με αρχικό μηνιαίο μίσθωμα ύψους 46.500 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. ενώ «συμφωνείται και ετήσια αύξηση του αρχικού μισθώματος ίση με το ύψος της ετήσιας αύξησης του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή για το προηγούμενο δωδεκάμηνο πλέον μίας μονάδος, η οποία όμως, δεν μπορεί να υπερβεί αθροιστικά το έξι τοις εκατό (6%)».

«Νίκες» της Mytilineos σε Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία

Η κυβέρνηση της Βόρειας Μακεδονίας, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης αποφάσισε να παραχωρήσει καθεστώς στρατηγικού επενδυτικού σχεδίου στο project της Mytilineos για την κατασκευή μονάδας συμπαραγωγής ηλεκτρικής και θερμικής ενέργειας, στα Σκόπια. «Το ύψος της επένδυσης αυτής αναμένεται να ανέλθει στα 211 εκατ. ευρώ και σύμφωνα με τα προβλεπόμενα αποτελείται από μονάδα ηλεκτρικής ενέργειας (ισχύος 90-105 μεγαβάτ) και θερμικής ενέργειας (ισχύος 135-150 μεγαβάτ). Η ετήσια παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας αναμένεται να ανέλθει σε περίπου 1.150 γιγαβάτ και σε περίπου 275 γιγαβάτ θερμικής ενέργειας, τα οποία αναμένεται να παραδίδονται στα αντίστοιχα ενεργειακά συστήματα (στον Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας της Βόρειας Μακεδονίας-ας – MEPSO και στο σύστημα μεταφοράς θερμότητας για την πόλη των Σκοπίων», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.

Προμήθεια LNG στη Βουλγαρία

Την ίδια ημέρα, η βουλγαρική κρατική εταιρεία φυσικού αερίου, Bulgargaz, ανακοίνωσε ότι επέλεξε τη Mytilineos και τη ΔΕΠΑ Εμπορίας για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) το Νοέμβριο. Σύμφωνα με το Reuters, η Bulgargaz ανέφερε ότι η Μytilineos και η ΔΕΠΑ Εμπορίας έχουν εξασφαλίσει θέσεις σε ελληνικό σταθμό LNG κοντά στην Αθήνα και επιλέχθηκαν από συνολικά οκτώ εταιρείες που κατέθεσαν προσφορές στο διαγωνισμό, από την Ευρώπη, την Ασία και τις ΗΠΑ. Όπως αναφέρεται στο ίδιο δημοσίευμα, η Βουλγαρία, η οποία βασιζόταν σχεδόν εξ ολοκλήρου στο ρωσικό φυσικό αέριο πριν από τη διακοπή των παραδόσεων από τη Μόσχα τον Απρίλιο, «τρέχει» επίσης διαγωνισμό για παραδόσεις LNG τον Δεκέμβριο καθώς και δύο άλλους μεσοπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους προκειμένου να εξασφαλίσει επαρκείς προμήθειες φυσικού αερίου.

Παπαστράτος: Συνεχής αναβάθμιση των γραμμών παραγωγής

Tο ταξίδι του ψηφιακού μετασχηματισμού της Παπαστράτος ξεκινήσε με το OPEN+, το βραβευμένο σύστημα συνεχούς βελτίωσης, που βρίσκεται στον πυρήνα της λειτουργίας και το οποίο πρωτοεισάγαμε το 2018. «Την περιόδο αυτή προχωρήσαμε και στην  επένδυση  των  300  εκατ.  ευρώ  που μετέτρεψε το εργοστάσιό της Παπαστράτος στον Ασπρόπυργο σε μονάδα αποκλειστικής παραγωγής θερμαινόμενων ράβδων καπνού για το IQOS, το πρώτο καινοτόμο προϊόν θέρμανσης καπνού της Philip Morris International, σημειώνει o Αλέξανδρος Ασημακόπουλος,

Διευθυντής Εργοστασίου, Παπαστράτος. Σύμφωνα με τον κ. Ασημακόπουλο, αυτά τα δύο, σε συνδυασμό με τον ψηφιακό μετασχηματισμό προηγμένης τεχνολογίας, που διευθύνεται από συνεχώς αναπτυσσόμενες και εξειδικευμένες ομάδες, επιτρέπουν στον οργανισμό να χτίσει το ψηφιακό μέλλον του οργανισμού.  Το προηγούμενο έτος η Παπαστράτος ανακοίνωσε νέα επένδυση της τάξεως των 125 εκατ. ευρώ για τη συνεχή αναβάθμιση των γραμμών παραγωγής με συστήματα αυτοματισμού και τη διαρκή αύξηση της παραγωγικής δυνατότητας. «Επιπλέον, εκσυγχρονίστηκε το Λιθογραφείο μας με 2 νέες γραμμές ψηφιακής εκτύπωσης και πλήρη ψηφιοποίηση όλων των γραμμών εκτύπωσης. Έναν χρόνο αργότερα το ύψος της νέας αυτής επένδυσης έχει ήδη φτάσει τα 170 εκατ. ευρώ, ενώ αναμένεται, έως το τέλος του 2023, να ξεπεράσει τα 250 εκατ. ευρώ», λέει ο κ. Ασημακόπουλος.

Σχετικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό ο κ. Ασημακόπουλος σημειώνει:

  • Ψηφιοποίηση της παρακολούθησης δεικτών των μηχανών αλλά και των υπο-εξοπλισμών για τη διαχείριση των απωλειών.
  • Ψηφιοποίηση των καθημερινών ενεργειών που γίνονται στις μηχανές (π.x. Ipad στην παραγωγή για τη ψηφιακή διαχείριση του σύστηματος καθημερινής κατεύθυνσης DDS).
  • Χρήση νέων ψηφιακών πλατφορμών προβλεψιμότητας απόδοσης προϊόντος.

«Όλες  οι  παραπάνω  επενδύσεις  μας  επιτρέπουν να χρησιμοποιούμε προ-γνωστικά αναλυτικά στοιχεία για να εν-δυναμώσουμε την οργάνωση μας και να λαμβάνουμε προληπτικές αποφάσεις κατά τη διάρκεια της παραγωγής.  Στο πλαίσιο του σταθερού στόχου μας για μηδενικές απώλειες σε όλους τους τομείς, έχουμε προχωρήσει σε μείωση χρήσης του χαρτιού και έχουμε εξασφαλίσει γρήγορη και άμεση ανατροφοδότηση με αυτόματη επεξεργασία δεδομένων.  Το γεγονός αυτό μας βοηθά να κερδίζουμε χρόνο για να τον αφιερώσουμε σε άλλες, μεγαλύτερης προστιθέμενης αξίας, ενέργειες», λέει ο κ. Ασημακόπουλος και συνεχίζει: «Το πλάνο μας περιλαμβάνει περαιτέρω ενίσχυση του ψηφιακού μετασχηματισμού στο εργοστάσιο μας.  Η αυξημένη χρήση δεδομένων, ψηφιακών εφαρμογών και αυτοματισμών θα μας επιτρέψουν να ελαχιστοποιήσου-με πολλές από τις δραστηριότητες που μας επιβαρύνουν σήμερα. Επιπρόσθετα, θα μπορούμε να εργαζόμαστε πλήρως συνδεδεμένοι και με απομακρυσμένη υποστήριξη από τα εξειδικευμένα κέντρα τεχνολογιών, τον πύργο ελέγχου εφοδιαστικής και τους προμηθευτές μας. Ενδεικτικά παράδειγματα ψηφιακών δεξιοτήτων και εργαλείων που σκοπεύουμε να εφαρμόσουμε στο μέλλον είναι τα Manufacturing Data Αnalytics, Wearable, Advanced Robotics και Simulation».Τα παραπάνω έχουν πάντα ως επίκεντρο και αφετηρία τον άνθρωπο. Από πέρυσι μέχρι φέτος, έχουμε προχωρήσει σε 170 προσλήψεις για το εργοστάσιό μας στον Ασπρόπυργο, 55 επιπλέον θέσεις από όσες είχαμε αρχικά εξαγγείλει. Η συνεχής εκπαίδευση των ανθρώπων μας στις νέες τεχνολογίες και τα εξελιγμένα συστήματα που έχουμε εισάγει στη λειτουργία μας αποτελεί βασική προτεραιότητά μας, προκειμένου να μπορέσουν όλοι να υιοθετήσουν με επιτυχία την ψηφιοποίηση και τις αλλαγές σε όλα τα επίπεδα.

Vraykos: Νέα συνεργασία με την Puratos Turkey

Η Vraykos,  με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητά της εντός και εκτός Ελλάδος, αναλαμβάνει  την  υλοποίηση  νέων έργων για την πολυεθνική εταιρεία Puratos που δραστηριοποιείται στη βιομηχανία έτοιμων μιγμάτων. Μετά την επιτυχημένη συνεργασία και την ολοκλήρωση μιας νέας παραγωγικής μονάδας για το τμήμα αρτοποιίας της Puratos Bulgaria, η Vraykos ξεκινά μια νέα συνεργασία με την Puratos Turkey. Η εταιρεία θα αναλάβει τον εκσυγχρονισμό τμήματος της παραγωγικής διαδικασίας του εργοστασίου στη Σμύρνη, εγκαθιστώντας νέα καινοτόμα συστήματα. Η Vraykos διανύει μια περίοδο έντονης εξωστρέφειας με την υλοποίηση νέων έργων στο εξωτερικό. Στόχος της είναι η διεύρυνση του κύκλου εργασιών της μέσω νέων project σε εταιρείες οι οποίες αναζητούν έξυπνες και καινοτόμες λύσεις για την παραγωγική τους διαδικασία. Η εταιρεία Vraykos είναι μια εξειδικευμένη τεχνική εταιρεία που αναπτύσσει ολοκληρωμένα βιομηχανικά έργα διαχείρισης πρώτων υλών στους κλάδους της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών, την αλευροβιομηχανία και αρτοβιομηχανία, τη βιομηχανία καφέ και σοκολάτας και τη βιομηχανία έτοιμων μιγμάτων, στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Loulis Food Ingredients: Μακρύς ο δρόμος της εγκατάστασης νέων τεχνολογιών

Βραβεύτηκε  το  έργο  της  BEWISE  για  την  αλευροβιομηχανία  Loulis  Food  Ingredients, στα  φετινά  Impact  BITE  Awards της Boussias. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία απέσπασε το Gold Award στην κατηγορία Λύσεις Big Data & Business Analytics, για έργο που αφορά στο σύστημα Business Intelligence με χρήση του Power BI της Microsoft και σύνδεση με το υπάρχον SAP HANA. Με το παραπάνω έργο, επιτεύχθηκε real time business intelligence για όλο το top management του Ομίλου, προσφέροντας πλήρη εικόνα της επιχείρησης σε οποιαδήποτε συσκευή, οποιαδήποτε στιγμή, άμεσα και γρήγορα με αξιόπιστες λεπτομερείς πληροφορίες.

Ο κος Νικόλαος Λούλης,  Πρόεδρος της Loulis Food Ingredients, δήλωσε: «Από πολλούς ο κλάδος και η εταιρία  μας  θεωρούνται παραδοσιακοί, ωστόσο το βραβείο αυτό στις τεχνολογίες ψηφιακής ανάλυσης δεδομένων αποδεικνύει ότι βρισκόμαστε στην πρώτη γραμμή του ψηφιακού μετασχηματισμού και των εφαρμογών πληροφορικής. Ήταν ένας μακρύς δρόμος εγκατάστασης νέων συστημάτων και τεχνολογιών σε όλους τους τομείς των δραστηριοτήτων μας και πρέπει για άλλη μια φορά να πω πόσο περήφανος είμαι για τους ανθρώπους και τις ομάδες μας. Τόσο εκείνων που βρίσκονται πίσω από την εγκατάσταση και την υλοποίηση αυτών των συστημάτων, όσο και των χρηστών που είναι πρόθυμοι να μάθουν, να προσαρμόσουν και να υιοθετήσουν νέους τρόπους εργασίας».

Άδωνις Γεωργιάδης: Οι ίδιες οι βιομηχανίες «χρήστες και διαχειριστές» των επιχειρηματικών πάρκων

Τη δυνατότητα δημιουργίας βιομηχανικών πάρκων από βιομηχανίες, που θα είναι και χρήστες και διαχειριστές επισήμανε ο υπ. Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, σε παρέμβασή του στην επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου, που επεξεργάζεται το νομοσχέδιο με τίτλο «Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων». Λαμβάνοντας ως αφορμή προβληματισμούς φορέων για την έως τώρα διαχείριση των επιχειρηματικών πάρκων από την ΕΤΒΑ, ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι εάν κάποιες βιομηχανίες θέλουν να φτιάξουν ένα πάρκο με τον παρόντα νόμο «κάνουν μαζί ένα συνεταιρισμό, αγοράζουν τη γη, φτιάχνουν ένα πάρκο, και ταυτόχρονα είναι χρήστες και διαχειριστές». Για τους λόγους που η ΕΤΒΑ δεν έκανε όσα απαιτούντο, σημείωσε ότι, ουδείς διαχειριστής, είτε η παρούσα ΕΤΒΑ, είτε η ΕΤΒΑ του μέλλοντος, δεν πρόκειται να βάλει σοβαρά λεφτά στα πάρκα αν τελικά για τα λεφτά της αποφασίζουν άλλοι. Ο όποιος επενδυτής θέλει τα λεφτά να τα ελέγχει ο ίδιος: «Άρα, αν δε δώσουμε στον κάθε διαχειριστή τον τρόπο να κερδίζει από τα πάρκα, δε θα έχουμε διαχειριστή άλλον», είπε και επανέλαβε: «Όποιος θέλει να κάνει δικό του επιχειρηματικό πάρκο, (με το νομοσχέδιο) ούτε την αγορά κλείνουμε, ούτε στην ΕΤΒΑ μόνο τα δίνουμε, ούτε τίποτα. Θα κάνει πάρκο δικό του και θα το φτιάξει όπως θέλει».

Στον Αναπτυξιακό η 7LEAF

Την υπαγωγή επενδυτικού σχεδίου της επιχείρησης «7LEAF Ι.Κ.Ε.» στο καθεστώς ενίσχυσης της Επιχειρηματικότητας Πολύ Μικρών και Μικρών Επιχειρήσεων επιβε-βαίωσε απόφαση του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Αναπτυξιακών Νό-μων και Άμεσων Ξένων Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Πιο συγκεκριμένα, το σχέδιο της «7LEAF Ι.Κ.Ε.» αναφέρεται στην «δημιουργία νέας καθετοποιημένης μονάδας καλλιέργει-ας φαρμακευτικής κάνναβης» (ΚΑΔ κύ-ριου κλάδου δραστηριότητας: 01.28.3, Καλλιέργεια  φυτών  που  χρησιμοποι-ούνται κυρίως στην αρωματοποιία, τη φαρμακευτική, ή για εντομοκτόνα, μυ-κητοκτόνα ή παρόμοιους σκοπούς), στη θέση Ξηρόκαμπος του Δήμου Ερυμάν-θου, της Περιφερειακής Ενότητας Αχα-ΐας, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Πρόκειται για ένα έργο συνολικού επι-λέξιμου κόστους ίσου με 4.716.231,00 ευρώ και συνολικού ενισχυόμενου κό-στους ίσου με 4.532.140,95 ευρώ. Στο επενδυτικό  σχέδιο  χορηγείται  ποσό  1.586.249 με τη μορφή επιχορήγησης. «Πρωταρχικός μας στόχος είναι να δια-σφαλίσουμε τη συνέπεια των προϊόντων σε ανταγωνιστικές τιμές συνδυάζοντας τις τελευταίες υδροπονικές μεθοδολο-γίες με τους φυσικούς πόρους που βρί-σκονται στη Μεσόγειο. Όραμά μας είναι να γίνουμε πρωτοπόροι στην καλλιέργεια και τη συγκομιδή της φαρμακευτικής κάνναβης στην Ελλάδα διανέμοντας στη φαρμακευτική και θεραπευτική αγορά παγκοσμίως», σημειώνει η εταιρεία.

Ioniki: Ολοκληρώνονται οι επενδύσεις σε ΑΠΕ

Προσηλωμένη στους επενδυτικούς της στόχους παραμένει η Ioniki, η οποία το 2021 ολοκλήρωσε επενδύσεις σε κτιρια-κές εγκαταστάσεις και εκσυγχρονισμό μη-χανολογικού εξοπλισμού ύψους €3 εκατ.«Έως το τέλος του 2022 θα ολοκληρώ-σει  πλάνο  επενδύσεων  φωτοβολταϊ-κών αξίας άνω των 300.000€ με ισχύ συστήματος 500kw, έχοντας ως στόχο την  εξοικονόμηση  ενέργειας  και  την  προστασία του περιβάλλοντος. Η ετήσια εκτιμώμενη παραγωγή του συστήματος ισοδυναμεί με 618,14 τόνους αποφυγής έκλυσης διοξειδίου του άνθρακα ή με 250,48 τόνους εξοικονόμησης ορυκτών καυσίμων ή με 33.480 φυτεμένα δέντρα ετησίως. Ακόμη, το ίδιο έτος επένδυσε σε επιπλέον γραμμή παραγωγής στο κομμά-τι των ready2eat προϊόντων αξίας άνω των 500.000€» αναφέρει στο Industry o κ. Γιάννης Πορτοκαλίδης, ΥπεύθυνοςMarketing και Ανάπτυξης της εταιρείας.Αξιοσημείωτη είναι και η ισχυρή παρουσίατου brand Filosophy, στα ΗΑΕ και συγκε-κριμένα το ενδιαφέρον που παρουσιά-ζουν τα vegan προϊόντα με τους bestseller co-branded κωδικούς Beyond Meat.Την ίδια στιγμή, «συνεχίζει τις δυναμικές συνεργασίες με retailers και δημιουργεί προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Στην retail αγορά της Ελλάδας εμφανίζεται με το δικό της brand, Σπιτική Ζύμη με 21 κω-δικούς προϊόντων, ενώ στην αγορά του εξωτερικού με το brand Filosophy, διαθέ-τει τα 30 προϊόντα της σε super markets 35 χωρών σε Ευρώπη, Αυστραλία, Αμερι-κή και Μ. Ανατολή. Με τα Filosophy προ-ϊόντα η Ioniki συνεργάζεται με μεγάλες αλυσίδες super markets όπως τα Coles AU, Costco στη Γαλλία και Αγγλία, Groupe Casino στη Γαλλία, Shufersal στο Ισραήλ, Spinneys στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα κ.α.» προσθέτει ο κ. Πορτοκαλίδης.

Πάνω από 30 χρόνια ιστορία
Η Ioniki, βιομηχανία κατεψυγμένων ει-δών ζύμης και σφολιάτας από το 1991 παρέχει τα προϊόντα της σε πάνω από 2 εκατ. καταναλωτές. Οι κεντρικές εγκα-ταστάσεις της στη Θεσσαλονίκη και τα δυο υποκαταστήματα σε Αθήνα και Κρή-τη, εξυπηρετούν τη Food Service αγορά με περισσότερα από 400 κατεψυγμένα προϊόντα.