-->

Στις 30/5 το Ελληνο-Σαουδαραβικό Επιχειρηματικό Φόρουμ

Την Δευτέρα 30 Μαΐου θα πραγματοποιηθεί το Ελληνο-Σαουδαραβικό Επιχειρηματικό Φόρουμ, στο Ξενοδοχείο Intercontinental, με τη συμμετοχή ομόλογων Υπουργών και Υφυπουργών της ελληνικής κυβέρνησης, ενώ από τον ελληνικό επιχειρηματικό κόσμο, έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον συμμετοχής από 100 και πλέον εταιρείες. Οι θεματικές ενότητες του Φόρουμ, όπου θα παρουσιαστούν οι προοπτικές συνεργασίας ανά τομέα, επικεντρώνονται σε Ναυτιλία, Τουρισμό, Ενέργεια, Κατασκευές, Καινοτομία, Αγροτοδιατροφικα, ενώ με την ολοκλήρωση του Φόρουμ, θα πραγματοποιηθούν στο χώρο του ξενοδοχείου B2B συναντήσεις.

Πιστοποίηση ESG για την Αττική-Πίττας

Η ΑΤΤΙΚΗ-ΠΙΤΤΑΣ βραβεύτηκε με το Ethos Green, το οποίο είναι το μόνο σχήμα πιστοποίησης της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης / ESG και απονέμεται σε επιχειρήσεις με θετική επίδραση στην κοινωνία. H ΑΤΤΙΚΗ-ΠΙΤΤΑΣ με συνεχείς δράσεις και υπευθυνότητα απέναντι στην κοινωνία και στο περιβάλλον, συνεχίζει το έργο της με κύριο στόχο την προστασία της μέλισσας, την ανάπτυξη της ελληνικής μελισσοκομίας και προώθηση του επώνυμου ελληνικού μελιού σε όλο τον κόσμο.

 

ΣΕΦΥΜΕΝ: Δεν επιβαρύνεται με το τέλος ανακύκλωσης το εμφιαλωμένο νερό

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Συνδέσμου Εταιριών Εμφιαλώσεως Ελληνικού Φυσικού Μεταλλικού Νερού, «Σε συνέχεια της νέας Νομοθετικής διάταξης, ο ΣΕΦΥΜΕΝ ενημερώνει τους καταναλωτές ότι κανένα προϊόν του κλάδου του εμφιαλωμένου νερού στην Ελλάδα και ειδικότερα των Εταιρειών Μελών του ΣΕΦΥΜΕΝ, δεν περιέχει πολυβινυλοχλωρίδιο (PVC), σε κανένα υλικό συσκευασίας, φιάλη, ετικέτα, πώμα. Συνεπώς, δεν επιβαρύνεται με το τέλος ανακύκλωσης. Επίσης, ο ΣΕΦΥΜΕΝ επισημαίνει ότι το σύνολο των υλικών συσκευασίας που χρησιμοποιούν οι Εταιρείες Μέλη του στο εμφιαλωμένο νερό, είναι πλήρως ανακυκλώσιμα».

Η μηχανική μάθηση και τα δεδομένα στην υπηρεσία της Coca-Cola HBC

Το πώς η τεχνητή νοηµοσύνη βοηθά την Coca-Cola HBC να αναπτυχθεί και να δηµιουργήσει προστιθέµενη αξία, παρουσίασε ο Φώτης Δηµάκης, Head of Data Science και Artificial Intelligence της εταιρείας, κατά τη συµµετοχή του στο 12ο Πανόραµα Επιχειρηµατικότητας και Σταδιοδροµίας. Όπως σηµείωσε σύμφωνα με το Food Reporter, η Coca-Cola HBC κάνει χρήση τεχνολογιών όπως η µηχανική µάθηση, το data engineering και η αρχιτεκτονική cloud, για να µπορεί να αναλύει αποτελεσµατικά τους τεράστιους όγκους δεδοµένων που δηµιουργούνται σε όλες της λειτουργίες της. Ως χαρακτηριστικό παράδειγµα, ο κ. Δηµάκης ανέφερε τη χρήση µηχανικής µάθησης (machine learning) για την προληπτική συντήρηση και τον έλεγχο κατανάλωσης ενέργειας και νερού των µηχανηµάτων της εταιρείας.

«Παίρνοντας τα IoT δεδοµένα, που ουσιαστικά είναι το τι κάνει η µηχανή ανά δευτερόλεπτο, εµείς προσπαθούµε µέσα από την ιστορικότητα των δεδοµένων να προβλέψουµε ποιοι είναι οι λόγοι που µια µηχανή µπορεί να σταµατήσει, και ποια είναι η πιθανότητά της. Προσπαθούµε να εξηγήσουµε τα παρελθοντικά σήµατα για βλάβες και προσπαθούµε να προβλέψουµε µελλοντικά, αν κάτι συµβαίνει στη µηχανή, ποια είναι η πιθανότητά της να σταµατήσει ή να λειτουργήσει», σηµείωσε, προσθέτοντας πως η Coca-Cola HBC χρησιµοποιεί τεχνικές µηχανικής µάθησης σχεδόν σε όλες της τις λειτουργίες µε αρκετά µεγάλη επιτυχία.

Η Imerys εγκαινιάζει την πρώτη της πιλοτική μονάδα συνθετικών ορυκτών

Η Imerys εγκαινιάζει μια νέα πιλοτική μονάδα συνθετικών ορυκτών, που επιτρέπει τη χύτευση ορυκτών πολύ υψηλής απόδοσης. Η μονάδα βρίσκεται στο Τεχνολογικό Κέντρο της Λυών, το οποίο ειδικεύεται μεταξύ άλλων, σε υλικά υψηλής θερμοκρασίας και έχει επωφεληθεί από επένδυση ύψους ενός εκατομμυρίου ευρώ. Χρησιμοποιεί μια ειδική διαδικασία παραγωγής, μοναδική στον κόσμο, η οποία αναπτύχθηκε χάρη σε επιστημονικές και τεχνικές συνεργασίες με τα πανεπιστήμια του Μπορντό και της Τουλούζης. Είναι σε θέση να αναπαράγει μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα τη δράση της φύσης μέσα σε μια περίοδο πολλών εκατομμυρίων ετών, επιτρέποντας τη δημιουργία ορυκτών με ιδιότητες υψηλής τεχνολογίας, που συμπληρώνουν την υπάρχουσα προσφορά προϊόντων της.

 

Samsung: Επενδύει 450 τρις KRW σε τεχνολογίες επόμενης γενιάς

Η Samsung ανακοίνωσε ότι επεκτείνει την επενδυτική της δέσμευση, σχεδιάζοντας να δαπανήσει συνολικά 450 τρισεκατομμύρια KRW σε πέντε χρόνια έως το 2026, για να επιταχύνει την ανάπτυξή της στους κλάδους των ημιαγωγών, των βιοφαρμακευτικών προϊόντων και άλλων τεχνολογιών επόμενης γενιάς.

Μέσω αυτής της επένδυσης, με αύξηση της τάξης άνω του 30% σε σύγκριση με τα 330 τρισεκατομμύρια KRW που δαπανήθηκαν την προηγούμενη πενταετία, η Samsung αναμένει να φέρει μακροπρόθεσμη ανάπτυξη σε στρατηγικές επιχειρήσεις και να συμβάλει στην ενίσχυση του παγκόσμιου βιομηχανικού οικοσυστήματος που είναι ζωτικής σημασίας για την τεχνολογία και την καινοτομία. Η επένδυση περιλαμβάνει κεφαλαιουχικές δαπάνες και δαπάνες σε Έρευνα και Ανάπτυξη, ενώ 360 τρισεκατομμύρια KRW από το συνολικό ποσό θα επενδυθούν στην Κορέα. Ορισμένες θυγατρικές εταιρείες της Samsung, συμπεριλαμβανομένων των Samsung Electronics και Samsung Biologics, θα ηγηθούν της επένδυσης στους αντίστοιχους επιχειρηματικούς τους τομείς.

LG MAGNA: Τι θα παράγει στο νέο της εργοστάσιο στο Μεξικό για την GM

Η LG Magna e-Powertrain, μια κοινοπραξία μεταξύ της LG Electronics (LG) και της Magna International Inc. (Magna), γιόρτασε την τελετή έναρξης εργασιών του νέου της εργοστασίου στο Ramos Arizpe του Μεξικού, στην οποία παρευρέθηκαν στελέχη των LG Magna e-Powertrain, LG Electronics, Magna, General Motors και της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Προγραμματισμένη να ολοκληρωθεί το 2023, η νέα εγκατάσταση θα παράγει inverters, κινητήρες και φορτιστές οχημάτων για την υποστήριξη της νέας πλατφόρμας ηλεκτρικών οχημάτων της General Motors. Το εργοστάσιο των 24.155 τμ θα είναι η πρώτη βάση παραγωγής της LG Magna e-Powertrain στη Βόρεια Αμερική και αναμένεται να δημιουργήσει περίπου 400 νέες θέσεις εργασίας. Η General Motors είναι ο θεμελιώδης πελάτης για τη νέα εγκατάσταση, η οποία θα παίξει βασικό ρόλο στο ταξίδι της GM για την οικοδόμηση μιας ισχυρής, επεκτάσιμης, βιώσιμης και εστιασμένης στη Βόρεια Αμερική, αλυσίδα εφοδιασμού ηλεκτρικών οχημάτων.

Μέτρα πυροπροστασίας προτείνει στις βιομηχανίες η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ

Λόγω της επικείμενης θερινής περιόδου, ο κίνδυνος πρόκλησης πυρκαγιών είναι αυξημένος κυρίως σε υπαίθριους ή ημιυπαίθριους χώρους όπου υπάρχουν εύφλεκτα υλικά, σύμφωνα με την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ.
Σύμφωνα με σχετική οδηγία της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, κατά τη διάρκεια των θερινών μηνών, παράλληλα με τα μέτρα που λαμβάνει η ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ ως Φορέας Διοίκησης και Διαχείρισης (Φ.Δ.Δ.), πρέπει να ληφθούν, άμεσα μέτρα πυροπροστασίας από όλες τις Εγκατεστημένες Επιχειρήσεις και συγκεκριμένα:

• Αποψίλωση των χόρτων από τα πεζοδρόμια και τους προαύλιους χώρους των εγκαταστάσεων.
• Απομάκρυνση από τα πεζοδρόμια και τους προαύλιους χώρους των εγκαταστάσεων όλων των υλικών που μπορούν να αναφλεγούν και τοποθέτησή τους σε ασφαλή μέρη.
• Επιθεώρηση και έλεγχος καλής λειτουργίας όλων των μέσων πυροπροστασίας των εγκαταστάσεων που προβλέπονται από τα σχετικά πιστοποιητικά πυροπροστασίας.
• Λήψη όλων των γενικών και ειδικών προληπτικών μέτρων πυρασφάλειας.
• Ανασυγκρότηση των ομάδων πυρασφάλειας, οι οποίες να βρίσκονται σε πλήρη ετοιμότητα και επιφυλακή.
• Σωστή διευθέτηση των υλικών που αποθηκεύονται στους υπαίθριους χώρους καθώς και πρόβλεψη πρόσβασης σε περίπτωση πυρκαγιάς.

Επίσης, η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ υπενθυμίζει την υπ. αριθμ. 7/1996 Πυροσβ. Διάταξη, όπου καθορίζονται τα προληπτικά μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται κατά την εκτέλεση θερμών εργασιών λόγω κατασκευών ή επισκευών σε κτίρια και εγκαταστάσεις καθώς και στους ημιυπαίθριους και υπαίθριους χώρους, με σκοπό την πρόληψη πυρκαγιών και ατυχημάτων στις Βιομηχανίες-Βιοτεχνίες.

 

Έργο FENIX: Βελτιστοποίηση διαδικασιών για τα εγχώρια logistics

Τεχνική συνάντηση-επίδειξη στον Εμπορευματικό Σταθμό του Λιμένα Πειραιά με την παρουσία του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για θέματα Μεταφορών κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου και εκπροσώπους του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού έργου FENIX. Η συμμετοχή του ελληνικού πιλότου στο έργο FENIX τελεί υπό το συντονισμό του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και το ΕΠΙΣΕΥ, και τη συμμετοχή πληθώρας φορέων του ιδιωτικού τομέα (K+N, TREDIT, INLECOM, CLMS, PCT, PCDC, PEARL).

Το έργο FENIX δημιουργεί τρία κύρια οφέλη για τον τομέα των μεταφορών και logistics στην Ελλάδα:

(1) Εφαρμόζει τις υποδείξεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως αυτές διατυπώνονται από το Digital Transport και Logistics Forum (DTLF), για την υλοποιήση του πρώτου ενοποιημένου, πανευρωπαϊκού ψηφιακού δικτύου πληροφόρησης και ανταλλαγής δεδομένων στις μεταφορές και τα logistics,

(2) Αναπτύσσει ψηφιακές υπηρεσίες οι οποίες βελτιώνουν τη λειτουργία του τομέα των μεταφορών και logistics στην Ελλάδα αποφέροντας σημαντικά οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη (π.χ. σημαντική μείωση διενέργειας λειτουργιών, συμφόρτωση φορτίου, ορατότητα φορτίου, κυκλοφορική διαχείριση, κ.α.), και

(3) Αναπτύσσει το Ελληνικό Παρατηρητήριο Μεταφορών και Logistics με σκοπό να αποτελέσει πλατφόρμα αναφοράς για το σύνολο του ελληνικού οικοσυστήματος μεταφορών και logistics, ενισχύοντας τη δυναμική του τομέα στον σχεδιασμό και την παρακολούθηση λειτουργιών και βελτιώνοντας την τοποθέτηση των ελληνικών υπηρεσιών στην ευρωπαϊκή αγορά.

Σε λειτουργία η διαδικτυακή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση

Σε ένα σημαντικό βήμα για την ηλεκτροκίνηση, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έθεσε σε λειτουργία την ηλεκτρονική πλατφόρμα του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης (Μ.Υ.Φ.Α.Η.), στη διεύθυνση: https://electrokinisi.yme.gov.gr μέσω της οποίας οι φορείς της αγοράς της ηλεκτροκίνησης εγγράφονται στο Μητρώο και αποκτούν μοναδικό κωδικό ταυτοποίησης.

Το υπουργείο είχε αναθέσει στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο την ανάπτυξη και λειτουργική υποστήριξη της διαδικτυακής πλατφόρμας του Μ.Υ.Φ.Α.Η., με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, μέσω του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Πλέον, οι φορείς της αγοράς της ηλεκτροκίνησης θα μπορούν να «ανεβάζουν» στο Μ.Υ.Φ.Α.Η. δεδομένα όπως η ακριβής θέση των φορτιστών, η διαθεσιμότητα, το κόστος, ο τρόπος πληρωμής κ.λπ. και τα οποία θα είναι άμεσα διαθέσιμα και ορατά στους χρήστες της πλατφόρμας σε πραγματικό χρόνο.

Σε επόμενο χρόνο, μέσα στο καλοκαίρι, οι χρήστες θα μπορούν να έχουν ανά πάσα στιγμή πρόσβαση από το κινητό τους σε όλες αυτές τις πληροφορίες μέσω ειδικής εφαρμογής για κινητές συσκευές (για λογισμικό Android και iOS). Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής δήλωσε σχετικά: «Βήμα-βήμα, η Ελλάδα μπαίνει στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Η διαδικτυακή πλατφόρμα που δημιουργήσαμε, σύντομα θα αποτελεί το πλέον αξιόπιστο Εθνικό Σημείο Πρόσβασης για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων».