Δ. Σαμαράς: Συμμετέχει σε εκδήλωση με θέμα «Μηχανικοί & Επιχειρηματικότητα»

Ο πρόεδρος του Ομίλου «Σαμαράς & Συνεργάτες», Δημήτρης Σαμαράς συμμετέχει στη διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα «Μηχανικοί & Επιχειρηματικότητα: Εκπαίδευση + Δεξιότητες για την εξέλιξη του νέου μηχανικού στη σύγχρονη αγορά εργασίας», που θα πραγματοποιηθεί σήμερα στις 19.00. Στη διάρκεια της εκδήλωσης -που διοργανώνει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος/Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας (ΤΕΕ/ΤΚΜ)- θα παρουσιασθεί η ετήσια έρευνα του ΤΕΕ/ΤΚΜ «Νέοι Μηχανικοί και Επιχειρηματικότητα 2021», η οποία διενεργήθηκε με την επιμέλεια της Μόνιμης Επιτροπής Ανταγωνιστικότητας – Επιχειρηματικότητας – Καινοτομίας. Θα ακολουθήσει συζήτηση.

Νέα πλατφόρμα επαγγελματικής εξέλιξης από την ΠΕΦ

Η Πανελλήνια Ένωση Φαρμακοβιομηχανίας δημιούργησε τη νέα πλατφόρμα επαγγελματικής εξέλιξης «ΠΕΦ Professional Development» και προσφέρει εκπαιδευτικά προγράμματα σε επιστήμονες και απόφοιτους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ή και μεταπτυχιακών σπουδών, που επιθυμούν να εξασφαλίσουν ένα σημαντικό προβάδισμα στην αρχή της σταδιοδρομίας τους. Αν είσαι νέος επιστήμονας και θέλεις να αποκτήσεις σύγχρονες γνώσεις και δεξιότητες στα γνωστικά αντικείμενα του Regulatory Affairs και του Quality Assurance στον κλάδο της Φαρμακοβιομηχανίας, μπορείς να κάνεις την αίτησή σου εδώ. Τα προγράμματα ξεκινούν τον Μάιο και Ιούνιο του 2022 και η προθεσμία υποβολής είναι ως τις 2 Μαΐου.

 

EEL: Οι προκλήσεις για logistics και ελληνική εφοδιαστική αλυσίδα

H Ελληνική Εταιρεία Logistics (EEL) έλαβε μέρος στο 7ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών και συμμετείχε σε πάνελ με αντικείμενο την υφιστάμενη κατάσταση και τις προκλήσεις για την ελληνική εφοδιαστική αλυσίδα και τα logistics. Ο Πρόεδρος της ΕΕL, κ. Β. Ζεϊμπέκης, εστίασε στην ανάδειξη του πρωταγωνιστικού ρόλου των Logistics και της εφοδιαστικής αλυσίδας στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας μας, καθώς και στο πώς οι προκλήσεις της πανδημίας αλλά και του πολέμου στην Ουκρανία, αποτελούν έναυσμα για την καλύτερη οργάνωση του κυκλώματος των logistics. Πιο συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στην επιτακτική υιοθέτηση δράσεων αναδιοργάνωσης και εκσυγχρονισμού της εφοδιαστικής αλυσίδας καθώς οι εταιρείες εστιάζουν σε νέες τεχνολογίες και συστήματα, δίνοντας μεγάλη έμφαση στον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Στο πλαίσιο αυτό, αξίζει να σημειωθεί η στροφή των εταιρειών προς το ηλεκτρονικό εμπόριο, η οποία προκαλεί σειρά εξελίξεων που αφορούν τη δημιουργία νέων κέντρων αστικής διανομής αλλά και τον εκσυγχρονισμό των μεταφορικών εταιρειών, οι οποίες με τα κατάλληλα κίνητρα, θα μπορέσουν να αναβαθμίσουν τον παλαιωμένο στόλο που διαθέτουν με περιβαλλοντικά κριτήρια. Ο κ. Ζεϊμπέκης ολοκλήρωσε την ομιλία του επισημαίνοντας ότι παρά τις δύσκολες συγκυρίες, τα μηνύματα είναι ενθαρρυντικά και τόνισε τις μεγάλες ευκαιρίες ανάπτυξης που φαίνεται ότι θα παρουσιάσει ο κλάδος των Logistics μέσα στα επόμενα χρόνια, συνεισφέροντας ένα πολύ μεγάλο ποσοστό στο ελληνικό ΑΕΠ.

Honda Motor: Επενδύει 64 δισ. δολάρια για έρευνα και ανάπτυξη

Η ιαπωνική Honda Motor σχεδιάζει να δαπανήσει 64 δισ. δολάρια για έρευνα και ανάπτυξη την επόμενη δεκαετία, όπως δήλωσε η εταιρεία, θέτοντας έναν φιλόδοξο στόχο να κυκλοφορήσει 30 μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως έως το 2030. Οι στόχοι της περιλαμβάνουν την παραγωγή περίπου 2 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων ετησίως έως το 2030, με σκοπό να κερδίσει μερίδιο στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, με επικεφαλής την Tesla Inc, ενώ οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες κινδυνεύουν να πέσουν πίσω από ανταγωνιστές της €πης και των ΗΠΑ.

«Όσον αφορά τις επενδύσεις σε πόρους τα επόμενα 10 χρόνια, θα επενδύσουμε περίπου 8 τρισεκατομμύρια γιεν σε δαπάνες έρευνας και ανάπτυξης», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Honda, Toshihiro Mibe, αναφερόμενος στα 64 δισεκ. δολάρια. Η Honda δήλωσε ότι θέλει να δημιουργήσει μια αποκλειστική γραμμή παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στη Βόρεια Αμερική, όπου θα προμηθεύεται επίσης μπαταρίες Ultium από την General Motors Co. Εξετάζει επίσης μια ξεχωριστή κοινοπραξία για την παραγωγή μπαταριών εκεί, εκτός από τη συνεργασία της με την GM.

 

Πλαστικά Κρήτης: Αναμένει μείωση κερδοφορίας λόγω ουκρανικού

Η εταιρεία Πλαστικά Κρήτης εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία γνωστοποιεί ότι από τις 29 Μαρτίου το εργοστάσιο της θυγατρικής εταιρείας «Shanghai HiTeC Plastics» στην Κίνα παραμένει κλειστό λόγω ολικού lock-down που έχει επιβληθεί στη Σαγκάη, χωρίς να είναι γνωστό πότε θα καταστεί δυνατή η επανέναρξη λειτουργίας. Εξ αιτίας αυτού του γεγονότος, του πολέμου Ρωσίας-Ουκρανίας, και της σημαντικής αύξησης του κόστους των πρώτων υλών, της ενέργειας και των μεταφορικών, αναμένεται μείωση της κερδοφορίας του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους για τον Όμιλο, σε σχέση με την ίδια περίοδο του περυσινού χρόνου.

Nucor: Νέα επένδυση 350 εκατ. δολαρίων για νέα γραμμή χάλυβα

Η Nucor Corp. επεκτείνει τις δραστηριότητές της μέσω μιας νέας γραμμής ελασματουργείου επιμήκων προϊόντων χάλυβα, συνολικής επένδυσης 350 εκατ. δολαρίων, στο Λέξινγκτον της Βόρειας Καρολίνας. Σύμφωνα με ανακοίνωση, η Nucor αναμένει ότι η νέα αυτή γραμμή θα δημιουργήσει περίπου 200 θέσεις εργασίας και θα παράγει 430.000 τόνους χάλυβα μόλις τεθεί σε λειτουργία, σε περίπου δύο χρόνια.

Η Nucor Steel Lexington, μόλις ολοκληρωθεί, θα ενταχθεί στις τάξεις των 15 υπαρχόντων εργοστασίων ράβδων της Nucor σε ολόκληρη την Αμερική, οι οποίες έχουν συνδυασμένη παραγωγική ικανότητα περίπου 9.560.000 τόνων ετησίως. Θα πρόκειται για την τρίτη κατά σειρά τέτοιου είδους γραμμή της Nucor ειδικά για την παραγωγή ράβδων οπλισμού, οι οποίες χρησιμοποιούνται κυρίως στην κατασκευή δρόμων και κτιρίων. Μάλιστα, σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας, Leon Topalian, οι ράβδοι θα κατασκευάζονται με σχεδόν 97% ανακυκλωμένο περιεχόμενο.

ΥΠΕΝ: Τροπολογία για τους σταθμούς αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας

Το πλαίσιο χορήγησης επενδυτικής και λειτουργικής ενίσχυσης σε σταθμούς αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας που θα επιλεγούν μέσω ανταγωνιστικών διαδικασιών, καθώς και το πλαίσιο ενίσχυσης σταθμών αποθήκευσης που έχουν επιλεγεί για χορήγηση μεμονωμένης ενίσχυσης καθορίζεται με τροπολογία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που κατατέθηκε σε σ/ν του υπουργείου Οικονομικών. Παράλληλα, η τροπολογία προβλέπει πως η ΕΔΕΥ αναλαμβάνει τη χορήγηση αδειών εξερεύνησης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα καθώς και τη συνολική διαχείριση των δικαιωμάτων του Δημοσίου για την αποθήκευση CO2 ή άλλων αερίων και υγρών στοιχείων.

Πιο συγκεκριμένα:
Άρθρο 1: Επενδυτική και λειτουργική ενίσχυση σε σταθμούς αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας
• Ειδικότερα, με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας καθορίζεται ο τρόπος διενέργειας των ανταγωνιστικών διαδικασιών, ο αριθμός και τα χαρακτηριστικά των διαγωνισμών αυτών για τη χορήγηση επενδυτικής και λειτουργικής ενίσχυσης, η διάρκεια χορήγησης της ενίσχυσης αυτής κ.α.
• Με απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο και οι αρχές χορήγησης της λειτουργικής ενίσχυσης σε έργα που έχουν επιλεγεί να λάβουν μεμονωμένη ενίσχυση.
• Η ανταγωνιστική διαδικασία υποβολής προσφορών προκηρύσσεται με απόφαση της ΡΑΕ.
• Με απόφαση της ΡΑΕ θεσπίζεται, επίσης, η ρυθμιστική περίοδος υπολογισμού της λειτουργικής ενίσχυσης και η μεθοδολογία για τον υπολογισμό του ποσού της λειτουργικής ενίσχυσης που χορηγείται σε κάθε ενισχυόμενο σταθμό.
Άρθρο 3: Το άρθρο 3 προβλέπει πως ό,τι ισχύει για την αδειοδότηση υδροηλεκτρικών σταθμών εγκατεστημένης ισχύος άνω των 15 MW, ισχύει και για την εγκατάσταση και λειτουργία σταθμών αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας τεχνολογίας αντλησιοταμίευσης.

ΙΕΝΕ: Να αρθούν τα γραφειοκρατικά εμπόδια για την αξιοποιηση των υδρογονανθρακων

Ανακοινώθηκε από το Ινστιτούτο Ενέργειας ΝΑ €πης η ειδική Έκθεση που εκπόνησε το επιτελείο του Ινστιτούτου τις τελευταίες εβδομάδες και η οποία θα παρουσιαστεί σε διαδικτυακή Συνέντευξη Τύπου την Τρίτη, 19 Απριλίου, αναφορικά με τις δυνατότητες εκμετάλλευσης του δυναμικού υδρογονανθράκων που αποδεδειγμένα διαθέτει η Ελλάδα.

Μετά από ενδελεχή ανασκόπηση τόσο της έως τώρα ερευνητικής και παραγωγικής εμπειρίας στην Ελλάδα όσο και των ενεργειακών αναγκών της χώρας, η Έκθεση του ΙΕΝΕ καταλήγει σε μια σειρά από χρήσιμα συμπεράσματα με πλέον σημαντική την διαπίστωση ότι οι υδρογονάνθρακες θα εξακολουθήσουν να αποτελούν για αρκετά χρόνια ακόμα βασικό συστατικό στοιχείο του ενεργειακού μίγματος της παγκόσμιας, της ευρωπαϊκής και της ελληνική οικονομίας. Ως εκ τούτου, η Ελλάδα έχει κάθε συμφέρον, οικονομικό και γεωπολιτικό, να προχωρήσει το ταχύτερο δυνατό στην έρευνα και αξιοποίηση των αποθεμάτων που διαθέτει, με πρωταρχικό στόχο την κάλυψη μέρους ή του συνόλου των αναγκών της σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο και ενδεχομένως την εξαγωγή φυσικού αερίου προς άλλες Ευρωπαϊκές χώρες.

Η Έκθεση του ΙΕΝΕ καταλήγει με την διατύπωση συγκεκριμένων προτάσεων προς την Πολιτεία. Σε αυτό το πλαίσιο, μεταξύ άλλων, επισημαίνει την ανάγκη για την έκφραση ξεκάθαρης πολιτικής βούλησης προς τις ακόλουθες κατευθύνσεις: (α) Να στηριχθεί η έρευνα και η παραγωγή υδρογονανθράκων, (β) να αρθούν τα όποια γραφειοκρατικά εμπόδια δυσχεραίνουν την έγκαιρη αδειοδότηση και (γ) η κυβέρνηση να παροτρύνει τις παραχωρησιούχες εταιρείες όπως επισπεύσουν τις έρευνες και θέσουν στόχους για ερευνητικές γεωτρήσεις. Ακόμη, το ΙΕΝΕ προτείνει την άμεση προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού νέων περιοχών που παρουσιάζουν τεχνικό ενδιαφέρον.

Motor Oil: Αύξηση 68% του κύκλου εργασιών το 2021

Μεγάλη αύξηση 68% στον κύκλο εργασιών του καταγράφει ο όμιλος της Motor Oil για το 2021, στα 10,2 δισ. € έναντι 6,1 δισ. € για τη χρήση 2020, σύμφωνα με την Ετήσια Οικονομική Έκθεση του Ομίλου. Σύμφωνα με την ίδια έκθεση, στην εν λόγω εξέλιξη συνέβαλε η αύξηση του μέσου όρου των τιμών των προϊόντων πετρελαίου (εκφρασμένες σε Δολάρια Η.Π.Α.) κατά 72,89%, η αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 13,80%, ενώ μέρος αυτής αντισταθμίστηκε από την αποδυνάμωση του Δολαρίου Η.Π.Α. έναντι του € (μέση ισοτιμία) κατά 3,55% (μέση ισοτιμία 2021: 1€ = 1,1827$ έναντι 1€ = 1,14220$ τη χρήση 2020).

Ο έντονα εξαγωγικός χαρακτήρας του Ομίλου είναι εμφανής καθώς οι πωλήσεις εξωτερικού και Ναυτιλίας ανήλθαν σε 79,24% επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων το 2021 έναντι 76,65% το 2020 καθώς και η σημαντική συμμετοχή της βιομηχανικής δραστηριότητας (διαμορφώθηκε σε 80,18% επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων το 2021 έναντι 82,62% το 2020).
Η συνολική επενδυτική δαπάνη της εταιρείας το 2021 διαμορφώθηκε σε € 243,5 εκατ. από την οποία τα 240,6 εκατ. (98,82%) διετέθη σε έργα του Διυλιστηρίου της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ ως εξής:
α) Ποσό € 161 εκατ. αφορά στο νέο συγκρότημα κατεργασίας νάφθας το οποίο εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί το Β΄ εξάμηνο 2022.
β) Ποσό € 18,4 εκατ. αφορά έργα αναβάθμισης του λιμένος του Διυλιστηρίου, τη βελτίωση του ρυθμού φόρτωσης των πλοίων και το νέο αγκυροβόλιο.
γ) Ποσό € 10,6 εκατ. αφορά έργα βελτιστοποίησης της λειτουργίας και αναβάθμισης των υφιστάμενων μονάδων του Διυλιστηρίου. Επίσης, περιλαμβάνονται έργα, όπως η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σταθμών και συστήματος αποθήκευσης ενέργειας σε μπαταρίες (Battery Energy Storage System), που δίνουν τη δυνατότητα μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματος του Διυλιστηρίου, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ενεργειακή αυτονομία.
δ) Ποσό € 6,9 εκατ. αφορά στο έργο της σύνδεσης του Διυλιστηρίου με το σιδηροδρομικό δίκτυο του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος.
ε) Ποσό € 5,1 εκατ. αφορά έργα κατασκευής νέων και τροποποιήσεις υφιστάμενων δεξαμενών.
στ) Ποσό € 38,6 εκατ. αφορά συνήθεις δαπάνες συντήρησης των υφιστάμενων μονάδων του Διυλιστηρίου και σειρά έργων μικρότερης κλίμακας (miscellaneous) με σκοπό την ενίσχυση των όρων ασφαλείας και υγιεινής, καθώς επίσης και τη βελτίωση των περιβαλλοντικών όρων του Διυλιστηρίου.

175 εκατ. € σε επενδύσεις το 2022
Η συνολική επενδυτική δαπάνη της εταιρείας για τη χρήση 2022 αναμένεται να διαμορφωθεί σε € 175 εκατ. με το μεγαλύτερο μέρος αυτής να αφορά:
α) την ολοκλήρωση της κατασκευής και τη λειτουργία του συγκροτήματος κατεργασίας νάφθας,
β) την έναρξη του έργου κατασκευής μίας νέας μονάδας συμπαραγωγής ισχύος και θερμότητας υψηλής απόδοσης, συνολικού προϋπολογισμού € 60 εκατ., για την αύξηση της εγκατεστημένης ισχύος των μονάδων συμπαραγωγής του Διυλιστηρίου σε 142MW (από 85MW) με σκοπό τη διασφάλιση της ενεργειακής αυτονομίας του στα νέα δεδομένα μεγέθους και,
γ) τις συνήθεις δαπάνες συντήρησης των υφιστάμενων μονάδων του Διυλιστηρίου και σειρά έργων μικρότερης κλίμακας (miscellaneous).

Το νέο Δ.Σ. του HFMA

Στις 30 Απριλίου, 2022, αναδείχθηκε το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Συνδέσμου για την Ολοκληρωμένη Διαχείριση Εγκαταστάσεων (Hellenic Facility Management Association), όπως αυτό προέκυψε από την Αρχαιρεσιακή Γενική Συνέλευση, με την παρουσία της πλειοψηφίας των μελών.

Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο είναι το εξής: George Farlekas, Πρόεδρος, Prokopis Missias, Γενικός Γραμματέας, Ilias S. Rentzeperis, Ταμίας, Nikos Boulat, 1ος Αντιπρόεδρος, Υπεύθυνος Επαγγελματικής Ανάπτυξης, Mandy Sechremeli, 2η Αντιπρόεδρος, Υπεύθυνη Επικοινωνίας, Προώθησης & Εκδηλώσεων, Alexandros Alivizatos, 3ος Αντιπρόεδρος, Υπεύθυνος Εκπαίδευσης & Κατάρτισης, Dimitris Giaples, 4ος Αντιπρόεδρος, Υπεύθυνος Υπηρεσιών για τα μέλη του σωματείου και ομάδων «Ειδικών Ενδιαφερόντων».