Το case study της ΚΡΙ ΚΡΙ: Πώς ένα έργο πρόβλεψης ζήτησης βελτιώνει την παραγωγικότητα

Ένα ακόμη σημαντικό βήμα προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό της έκανε η ΚΡΙ ΚΡΙ, με την επιτυχημένη ολοκλήρωση έργου πρόβλεψης ζήτησης για λογαριασμό της, από την ομάδα της WITSIDE. Σκοπός του έργου, ήταν η πρόβλεψη της ζήτησης των προϊόντων ΚΡΙ ΚΡΙ με τη μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια και η βελτίωση της παραγωγικότητας των Planners.

Boost παραγωγικότητας μέσω της αυτοματοποίησης
Πιο συγκεκριμένα, με την υποστήριξη των συμβούλων της WITSIDE, η ΚΡΙ-ΚΡΙ πέτυχε ακριβέστερες προβλέψεις συνδυάζοντας δεδομένα πωλήσεων (sell-in και sell-out), δεδομένα προωθητικών ενεργειών, συμβάντα έλλειψης αποθεμάτων, ενδείξεις θερμοκρασίας, κ.ά. Πέτυχε, επίσης, σημαντική βελτίωση της παραγωγικότητας μέσω της αυτοματοποίησης στη διασύνδεση και το μετασχηματισμό των δεδομένων.

Για την επίτευξη αυτού, επιλέχθηκε το FORECAST PRO, μέλος του οικοσυστήματος λύσεων της WITSIDE. Πρόκειται, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, για μια δράση που οδήγησε στον ψηφιακό μετασχηματισμό της ΚΡΙ-ΚΡΙ και «άνοιξε νέες πόρτες» για νέες ψηφιακές ευκαιρίες. «Μέσα από την αγαστή συνεργασία με τους ανθρώπους της WITSIDE θέσαμε γερά θεμέλια για την έξυπνη εφοδιαστική αλυσίδα της ΚΡΙ ΚΡΙ. Η επιτυχία του έργου βασίστηκε στην άμεση κατανόηση των αναγκών, πρακτικές προτάσεις λύσεων προστιθέμενης αξίας και την ορθή εφαρμογή τους με άμεσα αποτελέσματα», δήλωσε ο κ. Τριαντάφυλλος Γιόρτσος, Head of Logistics & Supply Chain BI στην ΚΡΙ ΚΡΙ.

Από πλευράς του, ο κ. Κωνσταντίνος Παζάλος, Director Innovation & Analytics στη WITSIDE δήλωσε: «Είμαστε χαρούμενοι που καταφέραμε να πετύχουμε τους στόχους τους οποίους θέσαμε μαζί με την ΚΡΙ-ΚΡΙ. Αυτοί αφορούν στη βελτίωση της ακρίβειας πρόβλεψης και της παραγωγικότητας των εμπλεκομένων χρηστών στη διαδικασία του planning. Αξιοποιήσαμε στο έπακρο της δυνατότητες της μηχανικής μάθησης και της στατιστικής για να πετύχουμε το στόχο μας μέσα σε μόλις 2 μήνες από την έναρξη του έργου, κάτι που μας κάνει ιδιαίτερα περήφανους».

 

Frigoglass: Εγκρίθηκε η μείωση του μετοχικού κεφαλαίου

Η Frigoglass ανακοινώνει ότι, στο πλαίσιο Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της, εγκρίθηκε, μεταξύ άλλων, η μείωση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας κατά το ποσό €14.217.510,04 στο ποσό των €21.326.265,06, με μείωση της ονομαστικής αξίας του συνόλου των 355.437.751 μετοχών της εταιρείας από €0,10 σε €0,06, σύμφωνα με το άρθρο 31 του Ν. 4548/2018, με σκοπό το σχηματισμό ισόποσου ειδικού αποθεματικού προς συμψηφισμό ζημιών καθώς και η αντίστοιχη τροποποίηση του άρθρου 3 του Καταστατικού της Εταιρείας.

 

Η ΛΑΒΑ εξοπλίζει μαθητές με νέους ηλεκτρονικούς υπολογιστές

Στη δωρεά 24 νέων και τεχνολογικά προηγμένων φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών προς τους μαθητές του Γυμνασίου στη Νίσυρο προχώρησε η ΛΑΒΑ, μέλος του Ομίλου ΗΡΑΚΛΗΣ. Η δωρεά αυτή, έρχεται σε συνέχεια της μακρόχρονης συνεισφοράς της ΛΑΒΑ στην τοπική κοινωνία της Νισύρου. Η πρωτοβουλία αυτή της ΛΑΒΑ εντάσσεται στο πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης «Ένας άθλος ακόμα» του Ομίλου ΗΡΑΚΛΗΣ, με τομείς προτεραιότητας την ενίσχυση των τοπικών κοινωνιών, τη στήριξη της νέας γενιάς, τη θωράκιση της δημόσιας υγείας, την προστασία της φύσης και τη δημιουργία αξίας για όλους.

ΤΙKUN Europe: Τι περιλαμβάνει η επένδυση των 40 εκατ. στην Ελλάδα

Στη δημιουργία της μεγαλύτερης μονάδας παραγωγής σκευασμάτων φαρμακευτικής κάνναβης στην Ευρώπη προχωράει η TIKUN Europe, επενδύοντας συνολικά 40 εκατ. ευρώ σε ιδιόκτητη έκταση 56.000 τ.μ. στην Κόρινθο. Η έναρξη λειτουργίας του εργοστασίου αναμένεται να δημιουργήσει 130 νέες θέσεις εργασίας στην περιοχή. Η παραγωγική εγκατάσταση θα είναι πλήρως καθετοποιημένη, διαθέτοντας τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης και εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας.

Μάλιστα ο ρόλος του τμήματος R&D θα είναι καθοριστικός, δεδομένου ότι από το 2022 η φαρμακευτική εταιρεία θα διαθέσει στην ευρωπαϊκή αγορά τη σειρά προϊόντων TIKUN CBD, η ανάπτυξη της οποίας θα γίνει από το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης της Ελλάδας, ενώ η παραγωγή της θα υλοποιηθεί σε πιστοποιημένο εργοστάσιο της Γαλλίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η TIKUN Europe αποτελεί την πρώτη φαρμακευτική εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τομέα της φαρμακευτικής κάνναβης στην Ελλάδα, διαθέτοντας στο ενεργητικό της ευρεία επιστημονική κληρονομιά, τεχνογνωσία, διεθνή πορεία και τις βραβεύσεις της Tikun Olam.

ΕΛΒΙΑΛ: Προχωρά η επένδυση των 18,3 εκατ. ευρώ

Εγκρίθηκε η υπαγωγή ενός επενδυτικού σχεδίου της ΕΛΒΙΑΛ στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου. Πρόκειται για μια επένδυση η οποία αφορά στην επέκταση της παραγωγικής δυναμικότητας των εγκαταστάσεων που διαθέτει στη Νέα Σάντα στο Κιλκίς και σχετίζεται με τον κλάδο δοκών, ράβδων, καθορισμένων μορφών (profiles) αργίλιου, όπως μεταδίδει το Build. Το επιλέξιμο κόστος της επένδυσης ανέρχεται στα 18,303 εκατ. ευρώ.

Θυμίζουμε ότι οι πωλήσεις της ΕΛΒΙΑΛ το 2020 αυξήθηκαν ελαφρά στα 81,7 εκατ. ευρώ ενώ η μεγάλη πτώση της τιμής LME στο μεγαλύτερο διάστημα του 2020, συμπαρέσυρε και την τιμή πώλησης, αλλά η εταιρεία αντιστάθμισε την πτώση με αύξηση του όγκου των πωλήσεων της, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα και την βελτίωση της αποδοτικότητάς της. Το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεών της το πραγματοποιεί στην ευρωπαϊκή αγορά.

Τα megatrends της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εφοδιαστική Αλυσίδα

Το Artificial Intelligence (ΑΙ) αποτελεί ένα εργαλείο που έχει όλο και περισσότερες εφαρμογές στις εφοδιαστικές αλυσίδες και τα logistics. Το συνέδριο «Artificial Intelligence in Supply Chain», που διοργάνωσε το SUPPLY CHAIN INSTITUTE με την επιστημονική υποστήριξη της PLANNING στις 10 Δεκεμβρίου 2021, παρουσίασε τις αναδυόμενες τεχνολογίες, εστιάζοντας στο Artificial Intelligence και αναλύοντας τις βασικότερες εφαρμογές του στο Supply Chain & στα Logistics. Μερικά από τα κύρια συμπεράσματα του συνεδρίου, είναι ότι το 92% πιστεύει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) θα βελτιώσει την απόδοση των εφοδιαστικών αλυσίδων (IBM’s Cognitive Computing Study), ενώ μπορεί να βοηθήσει σε καλύτερη αντιμετώπιση μελλοντικών συμβάντων (COVID, Suez, Brexit κλπ) και οδηγεί στον επαναπροσδιορισμό του customer experience. Ως νο.1 πρόκληση της ΤΝ στην εφοδιαστική αλυσίδα αναδύθηκε ο διαμοιρασμός δεδομένων μεταξύ των εταιρειών.

Πλήρως αυτοματοποιημένες αποθήκες μέχρι το 2035
Οι προβλέψεις δείχνουν ότι μέχρι το 2035, οι πλήρως αυτοματοποιημένες αποθήκες θα είναι πραγματικότητα. Θα υπάρχουν ελάχιστοι άνθρωποι σε αυτές, αυτόνομα φορτηγά στη ράμπα και μηχανήματα που θα αναλαμβάνουν μόνα τους την παραλαβή και το ξεφόρτωμα των προϊόντων. Ωστόσο, η τάση αυτή επικεντρώνεται στην αντικατάσταση των χρονοβόρων διαδικασιών, όχι στην αντικατάσταση ανθρώπων. Στο συνέδριο υπογραμμίστηκε ότι, η ΤΝ και η μηχανική μάθηση (που αποτελούν megatrends στην εφοδιαστική αλυσίδα) εμφανίζονται πιο πολύ σε αποθήκες και κέντρα διανομής, καθώς οι τομείς αυτοί, παρέχουν γόνιμο έδαφος για τη μηχανική μάθηση. Τα ιστορικά δεδομένα αλλά και τα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο είναι το κλειδί για την αποτελεσματική ΤΝ. Ακόμη, η ΤΝ ταιριάζει απόλυτα σε πολλά από τα καθημερινά θέματα διαχείρισης των αποθηκών και κέντρων διανομής, όπως ο προγραμματισμός προσωπικού & μηχανημάτων, η χωροθέτηση κωδικών κλπ.

Οι βασικότερες εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης σε αποθήκες και κέντρα διανομής:
1. Ρομπότ με Τεχνητή Νοημοσύνη
Για να μπορέσει, να διαχειριστεί αποτελεσματικά ένα ρομπότ συλλογής τα διάφορα αντικείμενα, χρειάζεται γνώση -ή με άλλα λόγια, Τεχνητή Νοημοσύνη. Η ΤΝ μαθαίνει μέσω της δοκιμής και του λάθους πώς να αντιμετωπίζει διαφορετικές εργασίες και να αναπτύσσει δικές της λύσεις, ενώ μπορεί να μοιράζει τη γνώση της μέσω cloud παγκοσμίως.
2. Βελτιστοποίηση πλοήγησης αποθήκης (picking route)
Ο χρόνος πλοήγησης σε μια αποθήκη μπορεί να αντιπροσωπεύει ένα μεγάλο κομμάτι του συνολικού κόστους εργασίας. Η ελαχιστοποίηση όμως, του χρόνου αυτού, δεν είναι η μόνη προτεραιότητα που πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη, μιας και διαφορετικές παραγγελίες μπορεί να έχουν διαφορετικές προτεραιότητες (π.χ. προθεσμίες αποστολής), οι οποίες να αντικρούονται.
3. Δυναμική τοποθέτηση προϊόντων (slotting)

Το slotting, που βασίζεται σε ΤΝ μπορεί να προσφέρει καλύτερα αποτελέσματα και να μειώσει το κόστος υλοποίησης σε σχέση με τη χρήση των κλασσικών excel και της εισαγωγής δεδομένων με το χέρι.
4. Ενορχήστρωση ροής εργασίας ανθρώπων & μηχανημάτων
Οι διευθυντές στα κέντρα διανομής και στις αποθήκες πρέπει να βελτιστοποιούν τη χρήση συστημάτων και ανθρώπινου δυναμικού, αλλά και να βρίσκουν την τέλεια ισορροπία στη μεταξύ τους συνεργασία. Το κλειδί γι’ αυτό, είναι η ανάλυση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο – εργασία, που είναι κατάλληλη για την ΤΝ.
5. Προγραμματισμός & διαχείριση εργατικού δυναμικού
Λογισμικά με ΤΝ είναι κατάλληλα στο να αναλύουν δεδομένα και να χρησιμοποιούν Μηχανική Μάθηση για να: ανιχνεύουν αποτελεσματικές διαδικασίες, αυτοματοποιούν τη διαχείριση του προσωπικού (βάρδιες), προτείνουν επιλογές βελτιστοποίησης.

Το σχέδιο της Unilever Hellas για το εργοστάσιο στο Ρέντη

Στην αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας του εργοστασίου της στο Ρέντη επενδύει η ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas, όπου παράγονται -μεταξύ άλλων- η μαγιονέζα Hellmann’s και το απορρυπαντικό Skip. Τα παραπάνω ανέφερε ο Άντριου Κένεντι, Γενικός Διευθυντής της Unilever Νοτιοανατολικής Ευρώπης, στο πλαίσιο εκδήλωσης, με αφορμή τις καινοτομίες στον τομέα των απορρυπαντικών στο πλαίσιο των δεσμεύσεων του ομίλου για προϊόντα φιλικά προς το περιβάλλον. Σύμφωνα με τον κ. Κένεντι, στο εν λόγω εργοστάσιο παράγονται 6 εκατ. μπουκάλια σε ετήσια βάση τα οποία απορροφώνται από την ελληνική αγορά, ενώ παράλληλα καλύπτουν ανάγκες του ομίλου στο εξωτερικό. Πρόσθεσε επίσης, ότι στην Ελλάδα η εταιρεία έχει ξεκινήσει τη μάχη εναντίον του πλαστικού σε τοπικό επίπεδο εδώ και δύο χρόνια.

«Η αύξηση του ανακυκλωμένου πλαστικού στις συσκευασίες μας είναι εξαιρετικά σημαντική και με μεγάλο αντίκτυπο. Σχεδιάζουμε να φτάσουμε στα προϊόντα μας που χρησιμοποιούνται από τα νοικοκυριά στην Ελλάδα ποσότητα ανακυκλωμένου πλαστικού 74% στα προϊόντα οικιακού καθαρισμού, 50% στα προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής περιποίησης και πάνω από 40% στα τρόφιμα στο τέλος του 2022 και για αυτό βέβαια η παραγωγή στο εργοστάσιο του Ρέντη παίζει σημαντικό ρόλο σε αυτή τη μάχη».

Από την πλευρά του ο Γιώργος Καρατζάς, Director of Home Care της ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas, σημείωσε ότι στο εργοστάσιο του Ρέντη «κλείνουμε τον κύκλο του πλαστικού», με ένα καινοτόμο πρόγραμμα που σχεδιάστηκε από την Unilever για να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο παράγονται και συσκευάζονται κάποια από τα πλέον γνωστά προϊόντα για τον καθαρισμό των σπιτιών και των ρούχων.

Volvo Cars & Northvolt ενώνουν δυνάμεις για την κατασκευή μπαταριών

Η Volvo Cars και η Northvolt θα δημιουργήσουν από κοινού ένα κέντρο Έρευνας και Εξέλιξης (R&D) στο Γκέτεμποργκ, ως τμήμα επένδυσης που φθάνει τις 30 δισεκατομμύρια Σουηδικές Κορώνες (SEK) για την ανάπτυξη και την κατασκευή μπαταριών. Το κέντρο R&D, που θα λειτουργήσει το 2022, θα δημιουργήσει εκατοντάδες θέσεις εργασίας στο Γκέτεμποργκ και καθιστά τη Volvo Cars έναν από τους λίγους κατασκευαστές που κάνουν το σύνολο της διαδικασίας εξέλιξης και παραγωγής μπαταριών τμήμα του δυναμικού παραγωγής τους.
Μετά τη δημιουργία του νέου κέντρου Έρευνας και Εξέλιξης (R&D) στο Γκέτεμποργκ, θα ακολουθήσει η κατασκευή ενός νέου εργοστασίου παραγωγής στην Ευρώπη. Αντικείμενό του θα είναι η παραγωγή προηγμένων μπαταριών επόμενης γενιάς, ειδικά εξελιγμένων για χρήση στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα Volvo και Polestar επόμενης γενιάς. Η ακριβής τοποθεσία του εργοστασίου αναμένεται να επιβεβαιωθεί στις αρχές του 2022.

Το κέντρο R&D θα βρίσκεται κοντά στις εγκαταστάσεις Έρευνας και Εξέλιξης της Volvo Cars και στο υπάρχον campus καινοτομίας της Northvolt, το Northvolt Labs, στην πόλη Västerås (Βεστερός) της Σουηδίας. Η εγγύτητα θα διευκολύνει τις συνέργειες και θα αυξήσει την αποδοτικότητα, μέσω της ανάπτυξης τεχνολογιών για μπαταρίες.
«Η συνεργασία μας με τη Northvolt διασφαλίζει την προμήθεια υψηλής ποιότητας μπαταριών βιώσιμης παραγωγής για την επόμενη γενιά των αμιγώς ηλεκτρικών Volvo», δηλώσε ο Χόκαν Σάμιουελσον, Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Cars. «Θα ενδυναμώσει τις δυνατότητες και τη θέση μας ενόψει του μετασχηματισμού μας σε εταιρεία αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων».

Η συνεργασία θα εστιάζει στην εξέλιξη μπαταριών με γνώμονα τα αυτοκίνητα για τα οποία προορίζονται, ώστε να προσφέρουν στους οδηγούς Volvo τα χαρακτηριστικά που επιθυμούν, όπως η αυτονομία και οι σύντομοι χρόνοι φόρτισης. Η Volvo Cars συνεργάζεται με τη Northvolt για να δημιουργήσει ένα αληθινά ολοκληρωμένο (end-to-end) σύστημα μπαταριών, μέσω του οποίου θα αναπτύσσει και θα κατασκευάζει τις μπαταρίες η ίδια. Αυτή η κάθετη ενσωμάτωση είναι σημαντική, καθώς η μπαταρία είναι το εξάρτημα με το υψηλότερο κόστος σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ενώ αντιπροσωπεύει μεγάλο τμήμα του αποτυπώματος άνθρακα.
«Η Volvo Cars είναι ένας εξαιρετικός συνεργάτης στην πορεία για τη δημιουργία μιας γραμμής εφοδιασμού μπαταριών που κατασκευάζονται στην Ευρώπη με ιδιαίτερα χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα και βελτιστοποιούνται μέσω της ενσωμάτωσης στο όχημα, ώστε να αντλείται η μέγιστη δυνατή απόδοση από τα ηλεκτρικά οχήματα επόμενης γενιάς», δήλωσε ο Πέτερ Κάρλσον, Διευθύνων Σύμβουλος της Northvolt.

Όσον αφορά το κοινό τους εργοστάσιο μπαταριών, η Volvo Cars και η Northvolt βρίσκονται στην τελική φάση μιας διαδικασίας επιλογής για την εξεύρεση κατάλληλης τοποθεσίας στην Ευρώπη. Το εργοστάσιο θα έχει ετήσια δυναμικότητα έως 50 γιγαβατώρες (GWh), προμηθεύοντας με μπαταρίες περίπου μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα ανά έτος. Η κατασκευή του θα ξεκινήσει το 2023, με επίτευξη παραγωγής σε μεγάλη κλίμακα το 2026, ενώ αναμένεται να απασχολεί έως 3.000 ανθρώπους.

 

ΣΕΒ: Συνεργασία με ΕΜΠ και ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» με πολλαπλά οφέλη

Οι διοικήσεις του ΕΜΠ, του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» και του ΣΕΒ, έβαλαν τις υπογραφές τους σε δύο συμφωνίες συνεργασίας με πολλαπλά οφέλη τόσο για τους νέους, φοιτητές και ερευνητές, όσο και για τις επιχειρήσεις, στις 14 Δεκεμβρίου. Οι συνεργασίες περιλαμβάνουν άμεσα υλοποιήσιμες πρωτοβουλίες και δράσεις για τη διασύνδεση της εκπαίδευσης και της έρευνας με την αγορά εργασίας και τις επιχειρήσεις και την ενίσχυση της προοπτικής και των δυνατοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας.

ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ: Νέα στρατηγική συνεργασία με Green Cola Hellas ΑΕ

Η ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ, διευρύνοντας το portfolio της και ενισχύοντας τη θέση της στην εγχώρια αγορά, αναλαμβάνει την εμπορία και διακίνηση του συνόλου του προϊοντικού χαρτοφυλακίου της Green Cola Hellas AE, από 1η Ιανουαρίου του 2022. Η Green Cola αποτελεί μια αμιγώς ελληνική εταιρεία, με βάση παραγωγής την Αττική και την Ορεστιάδα. Ιδρύθηκε το 2012 και εισήγαγε στην ελληνική αγορά την «πράσινη πλευρά των αναψυκτικών», με την παραγωγή καινοτόμων προϊόντων, με στέβια και φυσικά συστατικά.

Πλέον, τα προϊόντα της Green Cola, Green Flavors και Green Mocktails, βρίσκονται σταθερά στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων των καταναλωτών, ενώ εξάγονται και παράγονται σε 30 ακόμη χώρες στην Ευρώπη, την Ασία και την Αμερική. Η ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ αυξάνει τη δυναμική της. Προβαίνει σε συνεργασίες που προάγουν στοιχεία καινοτομίας και εκσυγχρονισμού και παραμένει σταθερή στη στρατηγική της να προσφέρει στον καταναλωτή προϊόντα υψηλών προδιαγραφών στην πιο αγνή μορφή τους, με ένα portfolio εμπλουτισμένο το 2022 με αναγνωρίσιμα brands, που προσφέρουν περισσότερες φυσικές επιλογές.