H MAS Α.Ε. συστήνει νέα θυγατρική με το βλέμμα στο Industry 4.0

H εταιρεία τεχνολογίας MAS Α.Ε., με 45 χρόνια εμπειρίας στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη συστημάτων διαχείρισης ισχύος και ενέργειας, ανακοινώνει την ίδρυση θυγατρικής της εταιρείας στην Ελλάδα με την ονομασία «i4 Energy». Η νέα εταιρεία θα αναλάβει την εμπορική εκμετάλλευση του καινοτόμου λογισμικού «ACROSS Digital Energy Ecosyste» της MAS Α.Ε., ένα ψηφιακό οικοσύστημα ειδικά ανεπτυγμένο για τον χώρο της ενέργειας, το οποίο προσφέρει καθετοποιημένες λύσεις για την κάλυψη των απαιτήσεων της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης. Στόχος της νέας εταιρείας είναι η παροχή ολοκληρωμένων λύσεων, τόσο σε hardware όσο και σε software που καλύπτουν ολιστικά την επιχειρησιακή διαχείριση των παραγωγών και καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας.

Η «i4 Energy» στελεχώνεται με εξειδικευμένο προσωπικό με σκοπό στις αρχές του 2022 να είναι σε θέση θα προσφέρει πλήρη σειρά λύσεων σε:
1. Generation Management/VPPs για την αυτόματη διαχείριση χαρτοφυλακίων συνθέτων τεχνολογιών και γεωγραφικής κατανομής.
2. Energy & Market Management για τον ολοκληρωμένο ενεργειακό προγραμματισμό με εργαλεία προβλέψεων, κοστολόγησης και ενεργειακής εκκαθάρισης σύμφωνα με το target model.
3. Prosumer Management όπου θα ενσωματώνει αλγορίθμους ενιαίας διαχείρισης κτιριακών φορτίων, φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και V2G για την εφαρμογή του Demand-Response στην αγορά εξισορρόπησης.

Η μητρική εταιρεία MAS στοχεύει στην περεταίρω ανάπτυξη του βραβευμένου ψηφιακού οικοσυστήματος «ACROSS», αυξάνοντας την επένδυση της εταιρείας όσον αφορά στην έρευνα και την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών. Το «ACROSS» συνδυάζει τεχνολογίες αιχμής σε ένα καινοτόμο backend που παρέχει native power & energy management logic, Smart grid Integration και ΙΙοΤ compatibility.

Αύξηση πέτυχε το 2020 η Ελλάδα στον δείκτη έντασης R&D

Τη μεγαλύτερη αύξηση (+17,2%) της τελευταίας δεκαετίας πέτυχε το 2020 η Ελλάδα στον δείκτη έντασης Έρευνας και Ανάπτυξης (R&D). Πιο συγκεκριμένα, οι δαπάνες Έρευνας και Ανάπτυξης ως ποσοστό του ΑΕΠ ανήλθαν το 2020 σε 1.50%, έναντι του 1.28% του 2019, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, ως η αρμόδια Εθνική Αρχή του Ελληνικού Στατιστικού Συστήματος για τις ευρωπαϊκές στατιστικές Έρευνας, Ανάπτυξης και Καινοτομίας. Παρά το γεγονός πως το 2020 χαρακτηρίστηκε από την πανδημία COVID-19 και τις επιπτώσεις της στην οικονομία, αυξήθηκε σημαντικά το πραγματικό μέγεθος των δαπανών έρευνας και ανάπτυξης κατά 5,8% σε σχέση με το 2019.

Epsilon net: Ενέκρινε τη μείωση της ονομαστικής αξίας εκάστης μετοχής

Στην έγκριση της μείωσης της ονομαστικής αξίας εκάστης μετοχής της Epsilon με ταυτόχρονη αύξηση του συνολικού αριθμού των μετοχών προχώρησαν οι μέτοχοι
της Epsilon Net κατά την Έκτακτη Γενική Συνέλευση που πραγματοποιήθηκε
στις 3 Νοεμβρίου.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας: «Εγκρίθηκε η μείωση της ονομαστικής αξίας εκάστης μετοχής της Εταιρείας από 0,30€ σε 0,075€, με ταυτόχρονη αύξηση του συνολικού αριθμού των μετοχών από 13.400.000 σε 53.600.000 κοινές ονομαστικές μετοχές και την αντικατάσταση κάθε μίας παλαιάς κοινής ονομαστικής μετοχής με τέσσερις νέες κοινές ονομαστικές μετοχές».

2ο Φόρουμ Καινοτομίας, με τίτλο «Η Καινοτομία οδηγεί τις εξελίξεις»

Με τη συμμετοχή έξι πολιτικών προσώπων πραγματοποιείται στις 24 το 2ο Φόρουμ Καινοτομίας, με τίτλο «Η Καινοτομία οδηγεί τις εξελίξεις, το οποίο συνδιοργανώνεται από το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο και την γερμανική Πρεσβεία στην Αθήνα. Στο πλαίσιο του Φόρουμ έχουν προγραμματιστεί τρία πάνελ εστιασμένα σε ισάριθμους τομείς της οικονομίας, η ανάπτυξη των οποίων βασίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στην καινοτομία.

Ειδικότερα, το πρώτο πάνελ θα έχει τίτλο «Τεχνολογία – Ορίζοντες ανάπτυξης για το επιχειρείν», το δεύτερο «Υγεία – Επένδυση στην τεχνολογία και την πρόληψη» και το τρίτο «Logistics – Στον δρόμο της αυτοματοποίησης και της τεχνητής νοημοσύνης». Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης αναμένεται να τοποθετηθούν ο κ. Μαργαρίτης Σχοινάς, ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης, Νίκος Παπαθανάσης, η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας, Μίνα Γκάγκα, ο Υφυπουργός Έρευνας και Τεχνολογίας, Χρίστος Δήμας και ο ΓΓ Μεταφορών, Ιωάννης Ξιφαράς, όπως και ο Υπουργός Επικρατείας, Κυριάκος Πιερρακάκης.

ΔΕΣΦΑ: Διέθεσε 34 slots εκφόρτωσης LNG στη Ρεβυθούσα

Ολοκληρώθηκε στις 2 Νοεμβρίου η διαδικασία δημοπρασιών του ΔΕΣΦΑ για τη δέσμευση χρονοπαραθύρων (slot) εκφόρτωσης και δυναμικότητας αεριοποίησης στην εγκατάσταση Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) Ρεβυθούσας για το 2022. Πιο συγκεκριμένα, στις δημοπρασίες ΥΦΑ για το 2022 συμμετείχαν πέντε εταιρείες, οι οποίες δέσμευσαν συνολικά 34 χρονοπαράθυρα εκφόρτωσης φορτίων ΥΦΑ, τα οποία αντιστοιχούν σε ποσότητα εκφόρτωσης ύψους 27 TWh.

Επιπλέον, οι εν λόγω εταιρείες, στο πλαίσιο της δεύτερης φάσης της δημοπρασίας ΥΦΑ και προκειμένου να βελτιστοποιήσουν το χαρτοφυλάκιό τους, προχώρησαν στη δέσμευση συνεχούς δυναμικότητας αεριοποίησης συνολικού ύψους 72.420,37 MWh/ημέρα. Σε ό,τι αφορά τις δημοπρασίες του ΔΕΣΦΑ για τον ετήσιο προγραμματισμό από το 2023-2026, η διαδικασία θα ξεκινήσει στις 8 Νοεμβρίου με απώτατη ημερομηνία ολοκλήρωσης την 29η Δεκεμβρίου 2021.

Solar Foods: Έτοιμο το 2023 το εργοστάσιο για την παραγωγή βιώσιμης πρωτεΐνης

Η Solar Foods, η φινλανδική εταιρεία τεχνολογίας τροφίμων που σχεδιάζει να παράγει πρωτεΐνη από λεπτό αέρα, πρόκειται να ξεκινήσει την κατασκευή της πρώτης της βιομηχανικής μονάδας παραγωγής μέσα στο 2021. Με το όνομα Factory 01, το νέο εργοστάσιο θα επιτρέψει στην εταιρεία να κλιμακώσει και να εμπορευματοποιήσει τη Solein, την οποία ισχυρίζεται ότι αποτελεί τη «πιο βιώσιμη πρωτεΐνη στον κόσμο».

Το εργοστάσιο θα στεγάσει επίσης έναν χώρο για τους επισκέπτες, όπου θα μπορούν να δουν και να μάθουν τα πάντα για την πρωτεΐνη αέρα, από το πώς παρασκευάζεται η Solein και τον τρόπο με τον οποίο το συστατικό μπορεί να ενσωματωθεί σε προϊόντα διατροφής, από υποκατάστατα κρέατος έως ποτά χωρίς γάλα. Μέχρι στιγμής, η Solein έχει ήδη αποδείξει τη χρήση της σε περίπου 20 προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων των vegan μπιφτεκιών και τα κεφτεδάκια με βάση τα φυτά. Το εργοστάσιο αναμένεται να είναι έτοιμο το 2023 και θα έχει ως έδρα την πόλη Vantaa.

ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ: Αποφάσισε τη διανομή προσωρινού μερίσματος

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) Α.Ε, κατά τη συνεδρίασή του της 1ης Νοεμβρίου 2021, αποφάσισε τη διανομή προσωρινού μερίσματος μικτού ποσού 0,20 ευρώ ανά μετοχή, έναντι του καταβλητέου μερίσματος χρήσης 2021.

Κατά την ίδια συνεδρίαση, το Διοικητικό Συμβούλιο όρισε τις ημερομηνίες αποκοπής δικαιώματος, αρχείου δικαιούχων, και έναρξης καταβολής του προσωρινού μερίσματος χρήσης 2021, οι οποίες έχουν ως ακολούθως: Αποκοπή δικαιώματος προσωρινού μερίσματος χρήσης 2021: Δευτέρα 8 Νοεμβρίου 2021 (δηλαδή πριν την 19η Νοεμβρίου 2021 που σηματοδοτεί την ημερομηνία λήξης των Συμβολαίων Μελλοντικής Εκπλήρωσης επί του δείκτη FTSE/ΧΑ LARGE CAP στον οποίο συμπεριλαμβάνεται η Εταιρεία).

Δικαιούχοι προσωρινού μερίσματος χρήσης 2021 είναι οι μέτοχοι της Εταιρείας που είναι εγγεγραμμένοι στα αρχεία του Σ.Α.Τ. της Τρίτης 9 Νοεμβρίου 2021 (record date) και ορίζεται ως έναρξη πληρωμής προσωρινού μερίσματος χρήσης 2021 η Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2021. Οι λεπτομέρειες καταβολής του προσωρινού μερίσματος χρήσης 2021 θα γνωστοποιηθούν από την Εταιρεία με μεταγενέστερη ανακοίνωση.

Kαλλάς ΑΕ: Άντεξε στους «κραδασμούς» που επέφερε η πανδημία παρά τις ζημιές

Αντοχές επέδειξε το 2020 η Kαλλάς ΑΕ, η οποία όμως δεν έμεινε ανεπηρέαστη από την κρίση της πανδημίας. Αναλυτικότερα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του Ομίλου παρουσίασε μείωση 28,99% και διαμορφώθηκε στα 170,09 εκατ. ευρώ έναντι 239,55 εκατ. ευρώ το 2019. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας μειώθηκε κατά 31,77% στα 132,2 εκατ. ευρώ, γεγονός που οφείλεται στην κρίση της πανδημίας COVID-19 και στις αρνητικές επιπτώσεις που είχε το καθολικό lockdown. Η εταιρεία κατέγραψε ζημιές προ φόρων που σε ενοποιημένη βάση ανήλθαν στο ποσό των 3,89 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 2,05 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, λόγω του πελάτη Creta Farms.

Η εταιρεία σημειώνει στην οικονομική έκθεση, πως «προχώρησε έγκαιρα στην λήψη στρατηγικών αποφάσεων μεσούσης της οικονομικής και υγειονομικής κρίσης της πανδημίας Covid-19 κατορθώνοντας να απορροφήσει τους αρνητικούς κραδασμούς της κρίσης». Συγκεκριμένα κάνει λόγο για διενέργεια στοχευμένων πωλήσεων σε κανάλια διανομής τα οποία παρουσιάζουν σημαντική αύξηση πωλήσεων όπως της Λιανικής (Σούπερ Μάρκετ) έναντι άλλων καναλιών διανομής παρουσιάζουν σημαντική μείωση πωλήσεων όπως του HORECA. Η μερίδα του λέοντος ωστόσο παραμένει στη Βιομηχανία Τροφίμων με ποσοστό 49%, ενώ Λιανικής και Horeca διαμορφώνονται αντιστοίχως σε 25% και 26%.

Αξίζει να σημειωθεί πως το 2020, ο ιστορικός όμιλος ΚΑΛΛΑΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕΕ έπειτα από 53 χρόνια, πέρασε εξ’ολοκλήρου στην ιδιοκτησία των οικογενειών Παναγιώτη και Ιωάννη Καλλά. «Συνεχίζοντας με την νέα επωνυμία ΚΑΛΛΑΣ Α.Ε. η διοίκηση της εταιρείας πιο ενδυναμωμένη από ποτέ, θα αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της εποχής και τις ιδιαίτερες αυτές συγκυρίες παραμένοντας στην κυρίαρχη θέση που έχει στην παγκόσμια αγορά τροφίμων θέτοντας τον πήχη ακόμα ψηλότερα» ανέφερε τότε η σχετική ανακοίνωση.

ΣΕΒΤ: Εκδήλωση για τη Βιομηχανία 4.0 & εφαρμογές στον Κλάδο Τροφίμων

Προσκλήσεις απευθύνει ο ΣΕΒΤ για την παρακολούθηση των 2 παράλληλων εκδηλώσεων που διοργανώνει στο πλαίσιο της Έκθεσης FOODTECH 2021 για την Τεχνολογία και τον Εξοπλισμό για τον Κλάδο Τροφίμων και Ποτών, που θα πραγματοποιηθεί στις 12-15 Νοεμβρίου 2021,
στο Metropolitan Expo:
1. Βιομηχανία 4.0 & εφαρμογές
στον Κλάδο Τροφίμων
Παρασκευή 12 Νοεμβρίου, 13:00 – 15:15
2. Σύγχρονες εξελίξεις στη Διατροφή
Δευτέρα 15 Νοεμβρίου, 12:00-14:00
Οι παράλληλες εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν με φυσική παρουσία, τηρουμένων όλων των προβλεπόμενων πρωτοκόλλων υγιεινής.

 

Coca-Cola: Aύξηση κατά 30% στις πωλήσεις στην Ελλάδα

Η Coca-Cola HBC AG, στρατηγικός εταίρος εμφιάλωσης της The Coca-Cola Company και η εταιρεία που λανσάρει την ελληνική αγορά τα Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Schweppes, Kinley, Costa, Valser, Romerquelle, Fanta, Sprite, Powerade, Fuze Tea, Dobry, Cappy, Monster και Adez, ανακοίνωσε ισχυρή αύξηση κατά 17,1% των καθαρών εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου. Ειδικά για την Ελλάδα, οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν στο μέσο επίπεδο του εύρους 20%-30%.

Οι επιδόσεις υποστηρίχθηκαν από τις τάσεις στον τουρισμό, οι οποίες εξελίχθηκαν καλύτερα από ό,τι αναμενόταν και από τη χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων στα ταξίδια κατά την καλοκαιρινή περίοδο, γεγονός που ωφέλησε εξίσου τα κανάλια κατανάλωσης εκτός και εντός σπιτιού. Σημειώθηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά περίπου 30% στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών και κατά το μέσο επίπεδο του εύρους 10%-20% στα ανθρακούχα αναψυκτικά, κυρίως λόγω των επιδόσεων της Coke Zero και των αναψυκτικών για ενήλικες.