-->

Η Ελληνικός Χρυσός στηρίζει τη Νέα Αερολέσχη Θεσσαλονίκης

Η Ελληνικός Χρυσός συνεχίζει για ακόμα μια χρονιά τη συνεργασία της με τη Νέα Αερολέσχη Θεσσαλονίκης, καλύπτοντας το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών για την εκτέλεση του Προγράμματος Πυροπροστασίας κι Επιτήρησης των Δασών κατά τη θερινή περίοδο.

Από την 1η Ιουλίου και καθόλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, οι εθελοντές της Νέας Αερολέσχης Θεσσαλονίκης θα πετούν καθημερινά πάνω από τις δασικές περιοχές περιοχές των Νομών Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής -συμπεριλαμβανομένου και του Άγιου Όρους- επιτηρώντας τους δασικούς πνεύμονες του τόπου.

 

Σε νέα προϊοντική κατηγορία η Hellenic Fine Oils

Τη δραστηριοποίησή της σε μία νέα προϊοντική κατηγορία ξεκίνησε η εταιρεία Ελληνικά Εκλεκτά Έλαια, η οποία ασχολείται με την παραγωγή όλων των ειδών ελαίων (ελαιολάδων και σπορελαίων) στην εγχώρια και διεθνή αγορά εδώ και 20 χρόνια.

Ο λόγος για το πρώιμο Εξαιρετικό Παρθένο Ελαιόλαδο ENIGMA, το οποίο ανήκει στην κατηγορία των ελαιολάδων με υψηλή περιεκτικότητα σε φαινόλες (938 mg/kg, με τη μέθοδο NMR). Αυτό που το διαφοροποιεί είναι ότι είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε ελαιοκανθάλη (447 mg/kg), τη σημαντικότερη και πιο μελετημένη για τις δράσεις της φαινόλη του Εξαιρετικού Παρθένου Ελαιολάδου.

Νέες διακρίσεις και συνεργασίες για την ΙΟΝ

Σε έναρξη συνεργασίας με τη SARMED προχώρησε η ΙΟΝ, για το έργο αποθήκευσης των προϊόντων της στις εγκαταστάσεις της SARMED στη Μάνδρα Αττικής. Η ΙΟΝ, με τρεις εγχώριες μονάδες παραγωγής, με περίπου 950 εργαζομένους και με κύκλο εργασιών πάνω από 110 εκ. ευρώ ετησίως, κατατάσσεται σήμερα στις 60 μεγαλύτερες ελληνικές βιομηχανίες.

Φροντίζει να καινοτομεί μέσα από τα προϊόντα της, αλλά και μέσω της υπεύθυνης στάσης της προς τους εργαζόμενους και τους συνεργάτες της, την κοινωνία και το περιβάλλον. Μάλιστα, πριν μερικές ημέρες κατέκτησε τη BRONZE διάκριση στο Δείκτη CR Index για την εταιρική στρατηγική και τις υπεύθυνες πρακτικές που έχει υιοθετήσει και εφαρμόζει αποτελεσματικά στους 4 βασικούς πυλώνες της Βιώσιμης Ανάπτυξης: Κοινωνία, Περιβάλλον, Εργαζόμενοι και Αγορά.

Η Estee Lauder εξαγοράζει επιπλέον ποσοστό θυγατρικής του Σαράντη

Την άσκηση του πρώτου δικαιώματος αγοράς για την εξαγορά μετοχών της ELCA Cosmetics Limited, που κατέχει ο Όμιλος Σαράντη, ανακοίνωσε η εταιρεία Estee Lauder Europe, Inc. Το πρώτο δικαίωμα αγοράς αντιπροσωπεύει το 9% των μετοχών της ELCA, μιας κοινοπραξίας που δημιουργήθηκε το 2001 με σκοπό την πώληση και διανομή προϊόντων ομορφιάς στις χώρες Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο.

Η ELCA επί του παρόντος ανήκει στον Όμιλο Σαράντη (49%) και στην EL Europe (51%). Η στρατηγική του Ομίλου αναφορικά με την ELCA είναι σταθερή και βασίζεται στους εξής άξονες: 1) στην αξιοποίηση της ρευστότητας που θα δημιουργηθεί στην εξαετία 2021 – 2027 προς εξαγορές που ικανοποιούν τα κριτήρια του Ομίλου και που είναι ικανές να προσδώσουν συνέργειες και να συνεισφέρουν στην κερδοφορία του Ομίλου, 2) στην υλοποίηση νέων συμφωνιών αντιπροσώπευσης, που θα ενδυναμώσουν περαιτέρω το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο του Ομίλου.

Η Terna θα επενδύσει 21 δισ. δολάρια στο ιταλικό δίκτυο για την ενεργειακή μετάβαση

Η Terna της Ιταλίας δεσμεύθηκε να επενδύσει ποσό ρεκόρ 18,1 δισ. ευρώ (21 δισ. δολάρια) στο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας τα επόμενα 10 χρόνια για να καλύψει τις απαιτήσεις της ενεργειακής μετάβασης και της οικονομικής ανάκαμψης.

Η Terna, ένας από τους μεγαλύτερους παίκτες δικτύου της Ευρώπης, δήλωσε ότι τα έργα στο νέο μακροπρόθεσμο αναπτυξιακό σχέδιο για το εθνικό δίκτυο θα επιτρέψουν τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 5,6 εκατομμύρια τόνους ετησίως, διπλάσια από εκείνη του προηγούμενου σχεδίου.

Το μέλλον της ενεργειακής μετάβασης της Ευρώπης μακριά από ορυκτά καύσιμα σε καθαρότερες πηγές εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ανάπτυξη αποδοτικότερων ψηφιοποιημένων δικτύων, για την αντιμετώπιση λιγότερο προβλέψιμων ροών από την ηλιακή και αιολική ενέργεια.

Από το -8% στο +14% η ελληνική βιομηχανική παραγωγή

Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία που δημοσιεύει η ΕΛΣΤΑΤ, ο Γενικός Δείκτης Βιομηχανικής Παραγωγής του μηνός Μαΐου 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαΐου 2020, παρουσίασε αύξηση 14,0% έναντι μείωσης 8,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2020 με το 2019. Ο μέσος Γενικός Δείκτης Βιομηχανικής Παραγωγής της περιόδου Ιανουαρίου – Μαΐου 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη της περιόδου Ιανουαρίου – Μαΐου 2020, παρουσίασε αύξηση 9,8%.

Ο εποχικά διορθωμένος Γενικός Δείκτης Βιομηχανικής Παραγωγής του μηνός Μαΐου 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Απριλίου 2021, παρουσίασε μείωση 5,1%. Ο δείκτης του κλάδου της κατασκευής ηλεκτρονικών υπολογιστών, ηλεκτρονικών και οπτικών προϊόντων σημείωσε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση, ενώ ο δείκτης του κλάδου εξόρυξης μεταλλευμάτων σημείωσε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση κατά τον Μάιο 2021 σε σχέση με τον Απρίλιο 2021.

Κατά τη σύγκριση των δεικτών του Μαΐου 2021 με τους αντίστοιχους δείκτες του Μαΐου 2020, η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση καταγράφηκε στην κατασκευή επίπλων, ενώ η μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση καταγράφηκε επίσης στην εξόρυξη μεταλλευμάτων.

 

Lavipharm: Ο απολογισμός του 2020 και το «τέλος» με την PTC

Στο βήμα της Ετήσιας Τακτικής Γενικής Συνέλευσης της Lavipharm ανέβηκε, για τον καθιερωμένο Απολογισμό του έτους, ο κ. Παναγιώτης Γιαννουλέας, Chief Operations Officer και Γενικός Διευθυντής του Ομίλου. Αναφερόμενος στην πορεία της εταιρείας αλλά και τις ιδιάζουσες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία, υπογράμμισε μεταξύ άλλων: «Το 2020, μια δύσκολη χρονιά γεμάτη προκλήσεις αλλά και νέους στόχους, συνεχίσαμε να εφαρμόζουμε την στρατηγική μας με θετικά αποτελέσματα. Παρόλες τις επιβαρύνσεις που σημειώθηκαν από τα rebates και clawbacks που επέβαλε η Πολιτεία, δημιουργήσαμε συνθήκες περαιτέρω ανάπτυξης των δραστηριοτήτων μας τόσο στην ελληνική όσο και τη διεθνή αγορά».

Συνεχίζοντας, ο κ. Γιαννουλέας τόνισε ότι «Το 2020, πωλήσεις των διαδερμικών φεντανύλης και νιτρογλυκερίνης συνεισέφεραν €10,44 εκατ., ήτοι 27,7% στο συνολικό Κύκλο Εργασιών του Ομίλου. Στην Ελλάδα, η Lavipharm Hellas A.E παρουσίασε για το 2020 αύξηση πωλήσεων 15,1% σε αξίες στους τρεις κλάδους δραστηριοποίησής της (φαρμακευτικά, OTC και καλλυντικά προϊόντα) σε σχέση με το 2019. Ειδικότερα, ο Κλάδος Φαρμάκου του Ομίλου σημείωσε αύξηση πωλήσεων σε αξίες κατά 27,0%».

Στη συνέχεια, o Group CFO του Ομίλου κ. Σπύρος Μαγκλιβέρας παρουσίασε αναλυτικά τα οικονομικά αποτελέσματα του 2020, ενώ εξελέγη το νέο Διοικητικό Συμβούλιο και η νέα Επιτροπή Ελέγχου.Την ίδια στιγμή, απώλειες περίπου 1 εκατ. ευρώ βλέπει στα έσοδά της η Lavipharm με τον τερματισμό της συνεργασίας της με την PTC Therapeutics Limited. Ειδικότερα, σε εταιρική ανακοίνωσή της διευκρινίζει ότι η λήξη της συνεργασίας με την PTC Therapeutics Limited στις 31.12.2021 εκτιμάται ότι θα στερήσει τα λοιπά έσοδα της εταιρείας κατά περίπου 1 εκατ. ευρώ το 2022.

Αυτές είναι οι καλύτερες συσκευασίες

Ποτά σε συσκευασία από ίνες ξύλου και απορρυπαντικά σε χάρτινη συσκευασία, είναι μερικοί από τους πιο καινοτόμους περιέκτες που πωλούνται αυτή τη στιγμή στα ράφια των σούπερ μάρκετ του εξωτερικού. Ας πάρουμε για παράδειγμα το χάρτινο μπουκάλι απορρυπαντικού της Unilever: Ο πολυεθνικός κολοσσός αποκάλυψε πριν από λίγες ημέρες πως το μπουκάλι του Omo, γνωστό και ως Persil, είναι κατασκευασμένο από πολτό βιώσιμης προέλευσης και έχει σχεδιαστεί για ανακύκλωση στη ροή απορριμμάτων χαρτιού.

Σε αντίθεση με άλλες χάρτινες συσκευασίες, οι φιάλες δεν έχουν πλαστική επένδυση. Αντ’ αυτού, ψεκάζονται στο εσωτερικό τους με ένα ιδικό επίχρισμα που απωθεί το νερό, «επιτρέποντας στο υλικό συσκευασίας με βάση το χαρτί να συγκρατεί υγρά προϊόντα». Οι μάρκες Carlsberg και Absolut εργάζονται εδώ και αρκετά χρόνια στα χάρτινα μπουκάλια. Υπάρχουν όμως περιορισμοί στο σχεδιασμό. Μέσα στα μπουκάλια υπάρχει ένα λεπτό στρώμα πλαστικού το οποίο είναι ανακυκλώσιμο, αλλά πρέπει να αφαιρεθεί από το εξωτερικό στρώμα από χαρτόνι πριν απορριφθεί. Αναγνωρίζοντας το πρόβλημα που δημιουργείται, οι μάρκες εργάζονται «προς μια λύση χωρίς πλαστικό».

Η Nestlé ανακοίνωσε ότι η μάρκα Smarties «μετακόμισε» σε ανακυκλώσιμες χάρτινες συσκευασίες. Επίσης, η εταιρεία πειραματίζεται με το χαρτί για τη μάρκα εμφιαλωμένου νερού Vittel στη Γαλλία. Τον περασμένο μήνα, η Nestlé παρουσίασε ένα 100% ανακυκλώσιμο μπουκάλι Vittel «hybrid» ενός λίτρου ενώ η Diageo δημιούργησε ένα μπουκάλι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ξύλο βιώσιμης προέλευσης.
Αλεξάνδρα Γκίτση

 

Ολοκληρώθηκε η επένδυση της Χατζέλης Α.Ε.

Με απόφαση του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου πιστοποιείται η ολοκλήρωση, η οριστικοποίηση κόστους και του χρηματοδοτικού σχήματος, καθώς και η έναρξη παραγωγικής λειτουργίας επένδυσης της «Κ. Χατζέλης Α.Ε.». Η επένδυση έχει υπαχθεί στις διατάξεις του ν. 3908/2011 με το κίνητρο της επιχορήγησης και της φορολογικής απαλλαγής. Με την απόφαση αυτή, εγκρίθηκε και η καταβολή του συνόλου της επιχορήγησης ποσού 528.192,36 ευρώ.

Η νέα ισχύς των εγκαταστάσεων
Η επένδυση αφορούσε στον εκσυγχρονισμό μονάδος για επεξεργασία ελαιοπυρήνων διφασικών ελαιοτριβείων, στη θέση 7ο χλμ Σπάρτης – Γυθείου. Η ισχύς των εγκαταστάσεων της μονάδας μετά την υλοποίηση της επένδυσης είναι 955,30 KW, εκ των οποίων η υφιστάμενη ισχύς ανέρχεται σε 683,40 ΚW και των νέων μηχανημάτων 271,90 KW.
Το συνολικό και ενισχυόμενο κόστος της οριστικοποιήθηκε στο ποσό των 1.509.121,05 ευρώ.

Το ύψος της επιχορήγησης ορίσθηκε στο ποσό των 528.192,36 ευρώ που αποτελεί ποσοστό 35% επί του συνολικού ύψους της επένδυσης. Η ιδία συμμετοχή ανήλθε σε 980.928,69 ευρώ, ποσοστού 65% επί του συνολικού ύψους της ενισχυόμενης επένδυσης, το οποίο καλύφθηκε κατά ένα μέρος, ήτοι οι 377.280,26 ευρώ από αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας και το υπόλοιπο ποσό 603.648,43 ευρώ από φορολογηθέντα αποθεματικά της που δημιουργήθηκαν για το σκοπό αυτό.

Στόχος η ανάπτυξη πωλήσεων
Ο τζίρος της εταιρείας την περασμένη χρονιά (η χρήση ολοκληρώθηκε στις 30 Ιουνίου του 2020) διαμορφώθηκε σε 3.103.087,18€ και τα αποτελέσματα προ φόρων σε 85.497,60€.
Το τακτικό αποθεματικό διαμορφώθηκε σε 3.248,91€, το Α’ μέρισμα σε 21.605,24€, το πρόσθετο μέρισμα σε 109.973,71€ και το αποτέλεσμα εις νέο της χρήσης σε 245.971,67€.
Ο κυριότερος στόχος της διοίκησης για τη φετινή χρονιά είναι η ανάπτυξη των πωλήσεων σε νέες αγορές.

Η επαγγελματική ιστορία της οικογένειας Χατζέλη με την επεξεργασία ελαιοπυρήνα ξεκίνησε το 1907, με τη συμμετοχή του Παναγιώτη Κ. Χατζέλη στο πυρηνελαιουργείο των Λουτρών Μυτιλήνης. Το 2000, δημιουργείται ο όμιλος Χατζέλη, με την ίδρυση της ΟΙΚΟΕΝΕΡΓΕΙΑ Α.Ε και την κατασκευή του τρίτου εργοστασίου στη ΒΙ.ΠΕ Μελιγαλά Μεσσηνίας.

Αλεξάνδρα Γκίτση