-->

Ι. Τσέτη από Δελφούς: Απαιτείται επαρκής χρηματοδότηση σε R&D

 

«Χρειαζόμαστε ένα νέο παραγωγικό μοντέλο, με αυτοδυναμία παραγωγής πρώτων υλών, επαρκή χρηματοδότηση της έρευνας & βιώσιμη ανάπτυξη», σημείωσε κατά τη διάρκεια της ομιλίας της στο 6ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, η CEO του Ομίλου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Τσέτη, μέλος του ΔΣ του ΣΕΒ και πρόεδρος του Global Compact Network Hellas, Ιουλία Τσέτη. «Η απάντηση της υγειονομικής κρίσης για τον κλάδο της φαρμακοβιομηχανίας, είναι η επαρκής χρηματοδότηση της έρευνας για δημιουργία νέων μορίων, η συνεργασία των ερευνητικών ομάδων, η σύνδεση της παραγωγής με την καινοτομία. Και φυσικά, η ενδυνάμωση και η χρήση της τεχνολογίας, της τηλεϊατρικής και της ψηφιακής μεταρρύθμισης, στην υπηρεσία της ανθρώπινης υγείας και ευημερίας», τόνισε χαρακτηριστικά.

 

Διευρύνει τις υπερωρίες στη βιομηχανία το νέο εργασιακό νομοσχέδιο

Το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας παρουσίασε την Τετάρτη ο αρμόδιος υπουργός Κωστής Χατζηδάκης, με βασικότερα σημεία τη δυνατότητα διευθέτησης του χρόνου εργασίας, την ψηφιακή κάρτα και την αύξηση των επιτρεπόμενων υπερωριών για τους εργαζομένους. Μεταξύ άλλων, με το εν λόγω νομοσχέδιο αυξάνονται οι επιτρεπόμενες υπερωρίες από τις 96 ώρες που είναι σήμερα στη βιομηχανία και τις 120 ώρες στους υπόλοιπους κλάδους, στις 150 ώρες το μέγιστο, που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος.

Σύμφωνα με τους ιθύνοντες, με την εισαγωγή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας θα καταγράφονται αυτόματα και ηλεκτρονικά, και χωρίς την παρέμβαση τρίτου, τόσο η υπερωριακή απασχόληση, όσο και ο χρόνος εργασίας συνολικά, ενώ θα καταπολεμάται η αδήλωτη εργασία.Η εφαρμογή της θα ξεκινήσει από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις (τράπεζες – βιομηχανία) και θα επεκταθεί το συντομότερο δυνατό σε όλο τον χώρο της εργασίας. Το νομοσχέδιο έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή σε 15 ημέρες.

 

ΔΕΗ, LeasePlan και Volvo Car Hellas συνεργάζονται για την Ηλεκτροκίνηση

 

Σε συμφωνία για συντονισμένη δράση προχώρησαν ΔΕΗ, LeasePlan Hellas και Volvo Car Hellas με στόχο την υλοποίηση ενεργειών για την προώθηση της «Ηλεκτροκίνησης» στα μέλη του μη Κερδοσκοπικού Οργανισμού CEO Clubs Greece, με βάση τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που διαθέτει η κάθε μια στον τομέα της. Mέσω της συγκεκριμένης συνεργασίας θα αναδειχθούν τα οφέλη της Ηλεκτροκίνησης, όπως η προστασία του περιβάλλοντος, η θετική επίδραση στην υγεία και στον τρόπο ζωής, το χαμηλότερο κόστος χρήσης, καθώς και η βελτιωμένη εμπειρία οδήγησης. Ενδεικτικά, η ΔΕΗ, θα συν-διοργανώσει ημερίδες εκπαίδευσης και ενημέρωσης σε θέματα ηλεκτροκίνησης και θα παρέχει ολοκληρωμένες εταιρικές ή/και οικιακές λύσεις ηλεκτροφόρτισης για τα μέλη του CEO Clubs Greece.

Η Volvo Car Hellas θα συνεισφέρει μέσω της παροχής προνομιακής επιδότησης τιμής στη LeasePlan και διαθέτοντας τον στόλο των Volvo Recharge μοντέλων της για test drive στα μέλη του CEO Clubs. Η LeasePlan θα στηρίξει τη συγκεκριμένη ενέργεια με δράσεις, όπως η παροχή «Dedicated Account Manager» στα μέλη του CEO Clubs Greece, ενώ θα μπορεί να μοιράζεται χρήσιμα reports και αποτελέσματα ερευνών σχετικά με την ηλεκτροκίνηση.

Coca-Cola HBC: Άνοδος 2,7% στα έσοδα τριμήνου με ήπια αύξηση στην Ελλάδα

Αξιοσημείωτη αύξηση των εσόδων από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά 2,7%, ή 6,1% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης, παρουσίασε η Coca Cola το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς. Με κύριους οδηγούς τις κατηγορίες των ανθρακούχων αναψυκτικών, ποτών ενέργειας, τις αναδυόμενες αγορές και την επιτυχημένη υλοποίηση της στρατηγικής της στο κανάλι κατανάλωσης εντός σπιτιού. Παρατηρήθηκε επίσης επιτάχυνση της ανάπτυξης στον τομέα των αναδυόμενων αγορών, ενώ οι αναπτυγμένες και οι αναπτυσσόμενες αγορές συνέχισαν να επηρεάζονται αρνητικά από τους περιορισμούς λόγω COVID-19, οι οποίοι διατηρήθηκαν στο μεγαλύτερο μέρος του τριμήνου.

Όπως σημειώνεται, οι όγκοι πωλήσεων στην Ελλάδα υποχώρησαν κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, με το κανάλι κατανάλωσης εκτός σπιτιού να παραμένει κλειστό για όλο το διάστημα του τριμήνου. Παρά το γεγονός αυτό, σημειώθηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών και συνεχίστηκε η αυξητική πορεία του όγκου πωλήσεων στο κανάλι κατανάλωσης εντός σπιτιού, ενώ o όγκος πωλήσεων στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών υποχώρησε κατά χαμηλό διψήφιο ποσοστό.

VIATRIS – GENESIS Pharma: Νέα στρατηγική συνεργασία στην Ελλάδα

 

Σε στρατηγική συνεργασία για την ελληνική αγορά προχωρούν η Viatris, η νέα παγκόσμια εταιρεία φροντίδας υγείας, και η ελληνική φαρμακευτική εταιρεία GENESIS Pharma. Πιο συγκεκριμένα, η GENESIS Pharma αναλαμβάνει την αποκλειστική εμπορική διάθεση του βιοομοειδούς σκευάσματος της Viatris στον τομέα της ογκολογίας-αιματολογίας. Μέσω αυτής της συνεργασίας, οι δυο εταιρείες ενισχύουν τη δέσμευσή τους στον τομέα της ογκολογίας-αιματολογίας, παρέχοντας στους ασθενείς στη χώρα μας μια υψηλής αξίας υποστηρικτική αγωγή για τη μείωση της διάρκειας ουδετεροπενίας και της συχνότητας εμφάνισης εμπύρετου ουδετεροπενίας σε ενήλικες ασθενείς στους οποίους έχει χορηγηθεί κυτταροτοξική χημειοθεραπεία για κακοήθη νόσο. Πρόκειται για αγωγή που, ταυτόχρονα, αποτελεί μια οικονομικότερη εναλλακτική επιλογή για το σύστημα υγείας.

Ο κ. Γιώργος Παναγάκης, Γενικός Διευθυντής της Viatris (Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα), σχολίασε: «Η συμφωνία της Viatris με την GENESIS Pharma αποτελεί ένα μέρος της συνολικής στρατηγικής μας για την εξέλιξη του επιχειρησιακού μας μοντέλου στην Ελλάδα. Η ανάπτυξη στρατηγικών συνεργασιών, με αυξανόμενη υπεραξία για την εθνική οικονομία, αποτελεί διαρκή επιδίωξη της Viatris και η συνεργασία μας με την GENESIS Pharma αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα». Ο κ. Κωνσταντίνος Ευριπίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της GENESIS Pharma, δήλωσε σχετικά: «Είμαστε χαρούμενοι για αυτή τη νέα συνεργασία με τη Viatris, που έρχεται ως επιστέγασμα της τεχνογνωσίας και της μεγάλης εμπειρίας που διαθέτει η εταιρεία μας τόσο στη βιοτεχνολογία όσο και στον τομέα της ογκολογίας-αιματολογίας».

 

Μυτιληναίος: Έρχεται μεγάλη διεθνής συνεργασία στα υπεράκτια αιολικά

Η Mytilineos πρόκειται να ανακοινώσει σύντομα μια συνεργασία -που είναι σε προχωρημένο σημείο- με ξένη εταιρεία για τα υπεράκτια αιολικά, όπως έκανε γνωστό ο Ντίνος Μπενρουμπή, General Manager Power και Gas Business Unit της Protergia – Όμιλος Μυτιληναίος, από το βήμα του 6ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών. Στο πλαίσιο συζήτησης για την πορεία της ενεργειακής μετάβασης σε μια κλιματικά ουδέτερη Οικονομία, ο κ. Μπενρουμπή αναφέρθηκε στο εγχείρημα ως κάτι που «πάει καλά». «Μέχρι το 2020 οι στόχοι πιάστηκαν. Τα πράγματα αλλάζουν. Συνεχίζουμε να πιστεύουμε στην ασφάλεια δικαίου στην Ελλάδα», είπε μεταξύ άλλων. «Μέσα στα επόμενα 5 χρόνια θα προχωρήσουμε με άλλα 300 MW αιολικά τα οποία έχουμε έτοιμα σε προχωρημένο στάδιο αδειοδότησης, αν και με δυσκολίες», έκανε γνωστό, ενώ ερωτηθείς για το Target Model, δηλαδή το ενιαίο μοντέλο χονδρεμπορικής αγοράς που εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ανέφερε ότι η αγορά της «επόμενης ημέρας» δεν είναι σωστά επιτηρούμενη, παρατηρώντας ότι έχει ζητηθεί από τη ΡΑΕ μηχανισμός ελέγχου.
Από την πλευρά του, ο Επικεφαλής του Ενεργειακού Τομέα του Ομίλου Κοπελούζου, Ανδρέας Διαμαντόπουλος, σημείωσε, ανάμεσα στα άλλα: «Αναμένουμε το θεσμικό πλαίσιο για την αμοιβή ισχύος (CRM) για τη λήψη επενδυτικής απόφασης που αφορά σε σταθμό ηλεκτροπαραγωγής, μέσα στο καλοκαίρι». Πρόσθεσε δε: «Έχουμε επενδυτικά σχέδια στον τομέα της παραγωγής υδρογόνου, τόσο “πράσινου”, όσο και “μπλε” (φυσικό αέριο)». Ερωτηθείς για το target model, ο ίδιος ανέφερε ότι ήταν κάτι το οποίο έπρεπε να έχει εφαρμοστεί. «Όλα τα βήματα που λαμβάνονται είναι προς τη σωστή κατεύθυνση» είπε σχετικά.

 

Πλαστικά Θράκης: Κατακόρυφη αύξηση πωλήσεων με «ώθηση» από τις μάσκες

Εντυπωσιακή αύξηση είδε στον κύκλο εργασιών της η Πλαστικά Θράκης το α’ τρίμηνο του 2021, με όχημα τη συνεχιζόμενη ζήτηση των προϊόντων που σχετίζονται με την ατομική προστασία. Ειδικότερα, στο ποσό των 111,36 εκατ. ευρώ ανήλθε ο κύκλος εργασιών του Ομίλου, έναντι 73,99 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2020, αυξημένος κατά 50,5%, με τη διοίκηση να παραμένει αισιόδοξη για την ικανοποιητική πορεία των αποτελεσμάτων και για το σύνολο του έτους. Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, παρατηρήθηκε διατήρηση της αυξημένης ζήτησης στα προϊόντα που σχετίζονται με την ατομική προστασία και υγεία και ειδικότερα σε τεχνικά υφάσματα, που χρησιμοποιούνται σε εφαρμογές προσωπικής προστασίας. Αυξημένη ήταν η ζήτηση και για προϊόντα που απευθύνονται στον τομέα της συσκευασίας τροφίμων. Μάλιστα, τα συνολικά Κέρδη προ Φόρων σε επίπεδο Ομίλου για το πρώτο τρίμηνο ανήλθαν σε €29,4 εκατ., εκ των οποίων, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Διοίκησης, τα €20,6 εκατ. ήταν αποτέλεσμα των ανωτέρω συνθηκών και ιδίως λόγω του προϊοντικού μίγματος και κατανέμονται στον Τομέα των «Τεχνικών Υφασμάτων» τα €20,5 εκατ., ενώ στον Τομέα «Συσκευασίας» κατανέμονται τα € 0,1 εκατ. Μειωμένη ήταν η ζήτηση σε προϊόντα συσκευασίας που σχετίζονται με την εστίαση, η οποία συνοδεύτηκε από σημαντική αύξηση των τιμών των βασικών πρώτων υλών σε παγκόσμιο επίπεδο. Τέλος, διατηρήθηκε και ενδυναμώθηκε η πελατειακή βάση του Ομίλου.

Αναδιοργάνωση της θηγατρικής
Όπως σημειώνεται, τα προσαρμοσμένα (Adjusted) EBITDA δεν περιλαμβάνονται δαπάνες ποσού € 733 χιλ., οι οποίες αφορούν στη λειτουργική αναδιοργάνωση της εταιρείας Don & Low Ltd. Η εν λόγω θυγατρική μείωσε την παρουσία της στα υφαντά τεχνικά υφάσματα, αυξάνοντας παράλληλα την παραγωγική της δυναμικότητα στα μη υφαντά τεχνικά υφάσματα. Οι σχετικές δαπάνες αφορούν απομείωση πάγιου μηχανολογικού εξοπλισμού της Εταιρείας. Υπενθυμίζεται ότι το προηγούμενο έτος ο Όμιλος πραγματοποίησε έκτακτη επένδυση ύψους 3 εκατ. ευρώ για την εγκατάσταση γραμμών παραγωγής χειρουργικών μασκών στις παραγωγικές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα, στη Σκωτία και στην Ιρλανδία, επιτυγχάνοντας την πλήρη καθετοποίηση στην παραγωγή.