Καθώς οι εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων επανασχεδιάζουν την αλυσίδα εφοδιασμού αλλά και τις παραγωγικές τους δραστηριότητες μετά τις τεράστιες διακοπές που οφείλονται στην περίοδο της πανδημίας, η αντιμετώπιση θεμάτων που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα δεν αποτελεί πλέον μεμονωμένη προτεραιότητα. Αντίθετα, τα στελέχη εκμεταλλεύονται αυτή τη στιγμή για να ενσωματώσουν πρακτικές βιωσιμότητας στις βασικές λειτουργίες.

Ο τετραπλός στόχος των οργανισμών
Πιο συγκεκριμένα, και σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έρευνά της IBM, αυτή η στροφή προς τις βιώσιμες λειτουργίες βάζει τους οργανισμούς σε εγρήγορση για την επανεφεύρεση που απαιτείται για την επίτευξη του τετραπλού αποτελέσματος: • προστασία των ανθρώπων,
• του πλανήτη
• του κέρδους και
• του σκοπού.

Ενσωμάτωση της βιωσιμότητας στην επιχειρηματική λειτουργία
Για να κατανοήσει κανείς πώς οι ηγέτες του κλάδου εξισορροπούν αυτούς τους αναδυόμενους, επείγοντες περιβαλλοντικούς στόχους σε συνδυασμό με τους συνεχείς επιχειρησιακούς στόχους, το IBM Institute for Business Value και το Φόρουμ Καταναλωτικών Αγαθών ερεύνησαν περισσότερα από 1.800 στελέχη του κλάδου σε 23 χώρες.
Η έρευνα έδειξε πως:
• Οι ηγέτες δεν βλέπουν πλέον τις δραστηριότητες και τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας ως ξεχωριστές. Αντίθετα, τρεις στους πέντε λένε ότι ευθυγραμμίζουν σκόπιμα τη βιωσιμότητα με τους επιχειρησιακούς στόχους για τη βελτιστοποίηση των επενδύσεων αλλά και την προσπάθεια επίτευξης στόχων και στους δύο τομείς.
• Σχεδόν το 75% των ηγετών συμφωνούν ότι θα πρέπει να επανεξετάσουν τις μετρήσεις τους και τον τρόπο με τον οποίο αναφέρουν την πρόοδο προς τη στρατηγική βιωσιμότητας, αλλά δεν έχουν τις δυνατότητες να παρακολουθούν και να μετρούν την απόδοση σε πραγματικό χρόνο.
• Στρέφονται στην τεχνολογία για να βοηθήσουν στην υλοποίηση βιώσιμων λειτουργιών. Εκτιμούν ότι οι προϋπολογισμοί τεχνολογίας θα αυξηθούν κατά 34% τα επόμενα τρία χρόνια.
• Το 77% των στελεχών της βιομηχανία συμφωνεί ότι η βιωσιμότητα μπορεί να επιταχύνει την ανάπτυξη των επιχειρήσεων.

Καίρια η ευθυγράμμιση και των συνεργατών σε ζητήματα βιωσιμότητας
Η βιομηχανία καταναλωτικών προϊόντων έχει δημιουργήσει ένα σύνθετο παγκόσμιο δίκτυο συνεργασιών για την κατασκευή και τη διανομή αγαθών. Τα δύο τρίτα των στελεχών λένε ότι η ευθυγράμμιση των μετρήσεων βιωσιμότητας με αυτούς τους εταίρους είναι κρίσιμη για την επιτυχία των περιβαλλοντικών προγραμμάτων. Ωστόσο, η παρακολούθηση των περιβαλλοντικών επιδόσεων είναι μια πρόκληση, τόσο εντός των οργανισμών όσο και για τα εκτεταμένα οικοσυστήματα τους. Καθώς οι ηγέτες παλεύουν συνεχώς με το τι και πώς να μετρήσουν, οι περισσότεροι λένε, σύμφωνα με την παραπάνω έρευνα της IBM, ότι θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουν τις μετρήσεις με εκ των προτέρων τη βιωσιμότητα. Για παράδειγμα, μπορούν να περιλαμβάνουν προμήθειες στο σχεδιασμό προϊόντων για την αντιμετώπιση της υπεύθυνης προμήθειας υλικών.