Στην στρατηγική της Johnson & Johnson όσον αφορά τις εξαγωγές, τη βιωσιμότητα και το health & safety αναφέρθηκε ο Θοδωρής Λεφάκης, Γενικός Διευθυντής Εργοστασίου στην Johnson & Johnson, μιλώντας στο Open TV. Ο κ. Λεφάκης παραχώρησε live συνέντευξη στην εκπομπή «Ώρα Ελλάδος» με αφορμή τα 2 βραβεία στα Manufacturing Awards 2021 από την BOUSSIAS.
Τα βραβεία αφορούν στην εξαγωγική δραστηριότητα της παραγωγικής μονάδας στη Μάνδρα, η οποία, όπως διευκρίνισε ο κ. Λεφάκης, έχει διπλασιαστεί το τελευταίο διάστημα, αλλά και στις μεθόδους ασφάλειας και υγιεινής που τηρούνται από την εταιρεία, τόσο για τον Covid-19 όσο και για τη γενικότερη λειτουργία του εργοστασίου.

Ο κ. Λεφάκης μίλησε για τη δυσκολία να διατηρηθεί μία βιομηχανική μονάδα σε λειτουργία εν μέσω πανδημίας, αφού η εξ αποστάσεως εργασία δεν είναι εφικτή και οι προκλήσεις είναι συνεχείς, ειδικά σχετικά με τις πρώτες ύλες και τα υλικά συσκευασίας που έρχονται από το εξωτερικό, διανύοντας μεγάλες αποστάσεις.
Ωστόσο, η Johnson & Johnson κατάφερε, τηρώντας όλα τα μέτρα και υλοποιώντας τη στρατηγική της, να ανταπεξέλθει αποτελεσματικά, αυξάνοντας μάλιστα σταδιακά την παραγωγή και την εξωστρέφεια. «Οφείλουμε με ευελιξία, συνέπεια, πίστη στο πλάνο, προσήλωση στο στόχο και επιμονή, να ανταποκρινόμαστε σε αυτά τα οποία καλούμαστε να προσφέρουμε», σημείωσε ο κ. Λεφάκης.

Σύμφωνα με τον κ. Λεφάκη, σημαντικό μέρος των επενδύσεων της Johnson & Johnson, που αγγίζουν τα 20 εκατ. την τελευταία δεκαετία -και συνεχίζουν-, αφορούν στη βιωσιμότητα, θέτοντας ως στόχο το μηδενικό ενεργειακό αποτύπωμα, τον περιορισμό κατανάλωσης ενέργειας και υδάτινων πόρων, και τη δραστική μείωση των αποβλήτων, δημιουργώντας ένα φιλικό προς το περιβάλλον εργοστάσιο.
«Στόχος μας είναι το μηδενικό ενεργειακό αποτύπωμα μέχρι το 2025, και προσπαθούμε να το κάνουμε και νωρίτερα, δηλαδή μέσα στο 2023 να το έχουμε επιτύχει», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Καρποφόρησε η αλλαγή στρατηγικής
Το εργοστάσιο παραγωγής καταναλωτικών προϊόντων της Johnson & Johnson Hellas λειτουργεί από το 1975 στη Μάνδρα Αττικής και εξυπηρετεί περισσότερες από 25 θυγατρικές εταιρείες. Τα τελευταία 10 χρόνια, έχει υλοποιήσει ένα σύνολο αλλαγών σε επίπεδο εξοπλισμού όσο και εσωτερικής διάταξης της παραγωγικής διαδικασίας προκειμένου να αποτελέσει πόλο έλξης για επενδύσεις και καινοτόμων προϊόντων και εξοπλισμού της Johnson & Johnson παγκοσμίως.

Το 2020, Η Διοίκηση τα εταιρείας αλλάζει το ρόλο του εργοστασίου θέτοντας ως όραμα της: «Δημιουργία ενός ευέλικτου εργοστασίου, κέντρου αριστείας, για σύνθετα, εξειδικευμένα και νέα προϊόντα που προσφέρει τα καλύτερα ισορροπημένα και βιώσιμα αποτελέσματα με ελαχιστοποίηση του χρόνου ανταπόκρισης». Η αλλαγή στρατηγικής απαιτούσε μία σειρά αλλαγών τόσο στον εξοπλισμό και τη δομή του εργοστασίου, όσο και στο ανθρώπινο δυναμικό, με τα επιτεύγματα του εργοστασίου της Johnson & Johnson Hellas στη Μάνδρα για το έτος 2020-2021, να συνοψίζονται στα παρακάτω:
• Αύξηση κατά 30% των παραγωγικών
μονάδων της
• Αύξηση του ανθρώπινου δυναμικού της >220 εργαζομένους
• Αύξηση των εξαγωγών της σε 80 χώρες
παγκοσμίως που κυμαίνεται στο 99,5%
της παραγωγής της
• Παραγωγή 48 νέων προϊόντων παγκοσμίως στο εργοστάσιο της J&J στην Μάνδρα,
σε ποσοστό 50%
• Μείωση χρόνου μεταφοράς νέων προϊόντων και έναρξη παραγωγής τους στο εργοστάσιο κατά 80%
• Αναγνώριση Παγκοσμίως με πάνω από
10 βραβεία αριστείας σε όλους τους τομείς
• Υλοποίηση επενδύσεων πάνω από
€20 εκατ. τα τελευταία 5 χρόνια
• Αύξηση της ικανοποίησης των εργαζομένων στο 91%
• Αναγνώριση στα TOP 10 εργοστάσια
για τις παροχές στους εργαζομένους της
• Back up plan για τα άλλα εργοστάσια του ομίλου με παραγωγή σε συναφή προϊόντα.