Η Ισπανία θα επενδύσει 4,3 δισεκατομμύρια ευρώ (5,1 δισεκατομμύρια δολάρια) για να ξεκινήσει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών ως μέρος ενός μεγάλου εθνικού προγράμματος δαπανών που χρηματοδοτείται κυρίως από τα ταμεία ανάκτησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δήλωσε η κυβέρνηση τη Δευτέρα.
Μετά τη Γερμανία, η Ισπανία είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός αυτοκινήτων στην Ευρώπη και ο όγδοος μεγαλύτερος στον κόσμο. Καθώς η βιομηχανία αντιμετωπίζει μια στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα, η Ισπανία συναγωνίζεται τη Γερμανία και τη Γαλλία για να αναθεωρήσει τις αλυσίδες εφοδιασμού και να επανεξετάσει τις κατασκευαστικές της βάσεις.
70 δισ. ευρώ σε επιχορηγήσεις
Με τη νέα επένδυση, μέρος ενός πακέτου 13 δισεκατομμυρίων ευρώ που προορίζεται για τη βιώσιμη κινητικότητα, η Sanchez αναμένει ότι η συμβολή του κλάδου στην οικονομική παραγωγή θα φτάσει το 15% έως το 2030, από περίπου 10% που βρίσκεται τώρα. Ως ένας από τους κύριους δικαιούχους ενός προγράμματος αποκατάστασης 750 δισεκατομμυρίων ευρώ στην ΕΕ, η Ισπανία θα λάβει περίπου 70 δισεκατομμύρια ευρώ σε επιχορηγήσεις έως το 2026 για να βοηθήσει στην αναζωογόνηση της οικονομίας της, η οποία επλήγη σκληρά από την κρίση COVID-19.
Ενώ λίγοι υποψήφιοι του ιδιωτικού τομέα εμφανίστηκαν δημοσίως για να αναζητήσουν ένα κομμάτι των κεφαλαίων, η Volkswagen SEAT και η εταιρεία Iberdrola έχουν δημιουργήσει μια συμμαχία για να εργαστούν σε μια προσφορά. Η εμπλοκή τους θα ενταχθεί σε ένα ευρύτερο έργο που σχεδιάζουν, καλύπτοντας όλα τα στοιχεία της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, από την εξόρυξη έως την παραγωγή μπαταριών έως την κατασκευή ενός τελικού οχήματος στο εργοστάσιο συναρμολόγησης της SEAT έξω από τη Βαρκελώνη.