Έμφαση στην αξιοποίηση της τοπικής παραγωγής δίνει η Henkel Hellas για την επίτευξη των στόχων αειφόρου ανάπτυξης που έχει θέσει για τα επόμενα χρόνια, αλλά και για την αντιμετώπιση της αύξησης του κόστους ενέργειας και α΄υλών. Τα παραπάνω μοιράστηκε η κα Μαίρη Βαλσαμά, Γενική Διευθύντρια του τομέα Απορρυπαντικών & Προϊόντων Οικιακής Φροντίδας της Henkel Ελλάδας & Κύπρου, στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου για την παρουσίαση της παγκόσμιας στρατηγικής αειφορίας του ομίλου αλλά και της ελληνικής του θυγατρικής.
Σημειώνεται ότι οι δεσμεύσεις της Henkel μέχρι το 2025, περιλαμβάνουν 100% ανακυκλώσιμες ή επαναχρησιμοποιούμενες συσκευασίες και μείωση κατά 50% του πρωτογενούς πλαστικού. Ήδη, έως το τέλος του 2021, το ποσοστό των ανακυκλώσιμων συσκευασιών ήταν περίπου 86%, ενώ το ποσοστό των ανακυκλωμένων υλικών στις πλαστικές συσκευασίες των καταναλωτικών προϊόντων της παγκοσμίως έχει αγγίξει το 18% (στόχος το 30% έως το 2025).
Καινοτομία και οικονομίες κλίμακος
Για του λόγου το αληθές, η κα Βαλσαμά αναφέρθηκε στη δημιουργία του νέου μπουκαλιού Dixan από 25% ανακυκλωμένο πλαστικό, το οποίο παράγεται στις εγκαταστάσεις της Alpla στην Ελλάδα. Ήδη, το 70% του όγκου των πλαστικών συσκευασιών υγρών απορρυπαντικών της Henkel Hellas αποτελείται από 25% έως 100% ανακυκλωμένο πλαστικό. Επίσης, πέραν της συσκευασίας, η εταιρεία έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια να εργάζεται σε καινοτομίες πάνω στη σύσταση των προϊόντων. Όπως σημείωσε η κα Ράνια Φιλιππακοπούλου, Marketing & Trade Marketing Director της Henkel για την Ελλάδα και την Κύπρο, η εταιρεία δουλεύει πάνω σε πιο συμπυκνωμένες συνθέσεις, που δίνουν στα απορρυπαντικά της τη δυνατότητα να παρέχουν το ίδιο αποτέλεσμα σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες, εξοικονομώντας ενέργεια. «Από το 2022 έχουμε ξεκινήσει να επενδύουμε σε βιοδιασπώμενα συστατικά – ήδη το Dixan αποτελείται σε ποσοστό άνω του 92% από βιωδιασπώμενα συστατικά, με φυσικής προέλευσης ένζυμα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Όλη αυτή όμως η καινοτομία και η ανάπτυξη συσκευασιών με ανακυκλωμένο πλαστικό, δεν έρχεται χωρίς κάποιο τίμημα. «Σίγουρα, κάθε μορφή καινοτομίας που απαιτεί τεχνογνωσία, έχει επιπλέον κόστος. Ωστόσο, εδώ έρχεται η επιχειρησιακή μας στρατηγική στην Ελλάδα, η οποία αξιοποιώντας την τοπική μας παραγωγή, μας δίνει οικονομίες κλίμακος, μαζί με ένα πολύ στοχευμένο και συγκεντρωμένο χαρτοφυλάκιο μαρκών και προϊόντων. Τα παραπάνω μας δίνoυν τη δυνατότητα να απορροφούμε το κόστος ώστε να μην το περνάμε στον καταναλωτή», τόνισε η κα Βαλσαμά. Αναφορικά με τα προγράμματα αειφορίας, η κα Βαλσαμά διευκρίνισε ότι η εταιρεία έχει μετακυλήσει σε αυτά μέρος του budget για το marketing, καθότι «όλοι μαζί κερδίζουμε από την υλοποίησή τους».
Να μην δαιμονοποιούμε το πλαστικό
Από πλευράς της, η κα Ευγενία Τσαρτόλια, Γενική Διευθύντρια της ALPLA Greece ΜΑΕ, θυγατρικής της Αυστριακής βιομηχανίας βιώσιμων άκαμπτων πλαστικών συσκευασιών ΑLPLA Group, αναφέρθηκε στη δέσμευση της εταιρείας για πλήρως ανακυκλώσιμα υλικά έως το 2025. Μεταξύ άλλων, σημείωσε ότι η εταιρεία βρίσκεται το στάδιο της ανάπτυξης paper based πλαστικού μπουκαλιού, ενώ εξετάζει τη χρήση βιοϋλικών, αναφέροντας ωστόσο ότι «έχουμε ακόμα δρόμο μπροστά μας». Τέλος, τόνισε ότι δεν πρέπει να δαιμονοποιούμε το πλαστικό, αναφέροντας ως σημαντικό του προτέρημα το ότι είναι κακός αγωγός μικροβίων, κάτι που αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμο επί εποχής πανδημίας.