Τις μηχανές των μονάδων παραγωγής φυτικών γαλακτοκομικών ζεσταίνει η ελληνική γαλακτοβιομηχανία, επιχειρώντας να πάρει θέση σε μία αγορά που φέτος η αξία της θα φτάσει τα 50 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με το Food Reporter.

Το παράδειγμα δίνουν η Δωδώνη και τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία, που σχεδιάζουν επέκταση μέσα από νέα λανσαρίσματα και μετατροπή στις εγκαταστάσεις τους, όπως ειπώθηκε στο φετινό Dairy Conference που διοργάνωσε η Boussias.

Μέσω εξαγοράς ή μεταφοράς της παραγωγής της θα συγκεντρώσουν την παραγωγή plant based προϊόντων, στα οποία πιστεύουν τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία, όπως τόνισε ο Μιχάλης Σαράντης, επικεφαλής του ομίλου.

«Χαρακτηριστικά λέμε ότι βοηθάμε στην “εισκόμιση” 400 τόνων ελληνικού αμυγδάλου και έχουμε αυξήσει την τιμή κατά 30%», σημείωσε, προσθέτοντας πως μελλοντικά μία από τις μονάδες του ομίλου θα αποτελέσει εργοστάσιο στο οποίο θα παράγονται τα φυτικά προϊόντα, με ανοιχτή την πιθανότητα αυτό το σχέδιο να υλοποιηθεί μέσω εξαγοράς. Προϊόντα, όπως τύπου τυριού, που μπορεί να κυκλοφορήσει η εταιρεία θα έχουν, πάντως, το brand της Καρπός, που οδηγεί την εγχώρια αγορά.

Την ευκαιρία στην αναδυόμενη κατηγορία των φυτικών τυριών είδε και η Δωδώνη, κάνοντας το βήμα μέσω εξαγωγών. Όπως σημείωσε ο Μιχάλης Παναγιωτάκης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κυκλοφόρησε ήδη εξωτερικό προϊόν τύπου λευκού τυριού, το οποίο δοκιμάζεται στις μεγάλες αγορές, ύστερα από αίτημα των συνεργαζόμενων αλυσίδων σούπερ μάρκετ που διείδαν αυτή την ανάγκη.

«Όλες οι βιομηχανίες θα έχουν μία σχετική μετάλλαξη για να προσφέρουν μια συνολική γκάμα διατροφής», εκτίμησε ο κ. Παναγιωτάκης. Αυτή δεν είναι η μοναδική επένδυση της Δωδώνη εκτός των «παραδοσιακών» της δραστηριοτήτων, αφού πρόσφατα ολοκληρώθηκε η επένδυση σε δεύτερη μονάδα χαλουμιού στην Κύπρο.