Για τη σημασία της επένδυσης στην καινοτομία αλλά και την είσοδο σε νέες κατηγορίες προϊόντων μιλά στο INDUSTRY ο Τάσος Βάββας, Managing Director της Flax, μίας ελληνικής οικογενειακής επιχείρησης που φέτος κλείνει 58 χρόνια στον επιχειρηματικό στίβο, στον κλάδο του καλλυντικού και της προσωπικής υγιεινής. Την τρέχουσα περίοδο η Flax υλοποιεί ένα πρόγραμμα επενδύσεων σκοπεύοντας στον εκσυγχρονισμό του παραγωγικού της εξοπλισμού. «Ο εκσυγχρονισμός αυτός θα βελτιώσει το ποιοτικό αποτέλεσμα της παραγωγής, καθώς και την αύξηση της ανταγωνιστικότητάς μας. Μέρος των επενδύσεων αυτών, πρόκειται να αξιοποιήσουν χρηματοδοτικά εργαλεία που προσφέρονται στην ελληνική μεταποίηση. Σημαντικό μερίδιο ωστόσο, περιλαμβάνουν και οι άυλες επενδύσεις σε πνευματικά δικαιώματα, εργαστηριακή έρευνα, οι οποίες ενσωματώνονται στα νέα προϊόντα που λανσάρουμε σύντομα», σημειώνει ο κ. Βάββας.

«Μπαίνοντας στο τρένο προς το αύριο»
Την ίδια στιγμή η διοίκηση της εταιρείας παρακολουθεί με μεγάλο ενδιαφέρον τις τάσεις της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, αξιολογώντας τις νέες τεχνολογίες, στον βαθμό που εξυπηρετείται ο σκοπός της επένδυσης. «Προσπαθούμε να ενσωματώσουμε νέες τεχνολογίες όπως η ρομποτική, τα Big Data, το internet of things, η επαυξημένη πραγματικότητα και πολλές ακόμη, μπαίνοντας και εμείς στο τρένο προς το αύριο. Κριτήριό μας είναι η προστιθέμενη αξία κάθε επένδυσης και η υιοθέτηση της τεχνολογίας από τους εργαζομένους, ώστε να ενσωματώνεται στην εταιρική μας κουλτούρα», αναφέρει ο Managing Director, φέρνοντας ως παράδειγμα μία πρόσφατη ενδιαφέρουσα custom εφαρμογή η οποία με τη χρήση μηχανικής όρασης (vision machine) με υποβοήθηση σερβομηχανισμών και PLC, διευκολύνει τη ροή της παραγωγής των προϊόντων της Flax. «Είμαστε πολύ περήφανοι για την λύση αυτή και για τους εξωτερικούς συνεργάτες που μας βοήθησαν. Σημαντική επίσης επένδυση αποτελεί και ο αυτοματισμός συλλογής δεδομένων παραγωγής οδηγώντας σε συστηματική ανάλυση της παραγωγικότητας και σε διαρκή επικαιροποίηση των KPI’s», συμπληρώνει ο κ. Βάββας.

«Η βιωσιμότητα στο DNA μας από τα 90’s»
Σύμφωνα με τον ίδιο, η βιωσιμότητα και ο σεβασμός του πλανήτη, είναι συστατικά του DNA της εταιρικής κουλτούρας της Flax από την αρχή της δεκαετίας του 90. «Ομολογώ ότι η Anita Roddick (ιδρύτρια της The Body Shop), υπήρξε προσωπική πηγή έμπνευσης, καθώς συνέδεσε τον ακτιβισμό και την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, με το σύγχρονο μάρκετινγκ. Σήμερα, την ώρα του υψηλού ενεργειακού κόστους, η μεγάλη πρόκληση για την βιομηχανία, είναι να δώσει απαντήσεις στην προστασία του πλανήτη», σημειώνει ο κ. Βάββας, διευκρινίζοντας ότι στην εταιρεία το R&D προσδιορίζεται αποκλειστικά από καινοτόμες λύσεις προς τους καταναλωτές, με απολύτως συνδεδεμένο το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Όπως τονίζει ο ίδιος, το 2023 έκλεισε με το καλύτερο τρόπο, μιας και η Flax βραβεύθηκε με 4 βραβεία στα Plant Based Awards 2024 για το brand LifoPlus και LifoPlushome. Πρόκειται για μία οικολογική πρόταση σε μία νέα για την εταιρεία κατηγορία, των σφουγγαριών κουζίνας, που λανσάρεται σε λίγες εβδομάδες. «Αυτό σίγουρα αποτελεί μία σημαντική πρόκληση, διεκδικώντας μερίδιο στο διαρκώς αυξανόμενο οικολογικά καταναλωτικό κοινό της Ελλάδας και του εξωτερικού. Το 2023 ήταν μία καλή χρονιά στον κύκλο εργασιών μας, με επίσης σημαντική επιτυχία στα οικονομικά μας αποτελέσματα, δίνοντας σημαντική ώθηση στις επενδύσεις που προανέφερα», καταλήγει ο άνθρωπος στο «τιμόνι» της Flax.