Το 2023, ο ΔΕΣΦΑ πέτυχε σημαντική πρόοδο στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα, ενισχύοντας την ενσωμάτωση πράσινων και ανανεώσιμων αερίων, όπως το υδρογόνο και το βιομεθάνιο, στο ενεργειακό μείγμα της Ελλάδας. Διασφαλίζοντας πως όλες οι νέες υποδομές, συμπεριλαμβανομένων κύριων αγωγών, όπως οι αγωγοί Καρπερής-Κομοτηνής και ο αγωγός της Πάτρας, κατασκευάζονται με προδιαγραφές για τη μεταφορά 100% υδρογόνου, ο ΔΕΣΦΑ θέτει τις βάσεις για ένα μέλλον χαμηλών ρύπων.

Τα παραπάνω αναφέρονται στη δεύτερη Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ για το έτος χρήσης 2023, σύμφωνα με την οποία στο πλαίσιο του σχεδίου DESFA 1,5°C Net Zero Scenario, η περιβαλλοντική στρατηγική της εταιρείας στοχεύει στη μείωση των εκπομπών Scope 1 και 2 κατά 50% μέχρι το 2030 (σε σύγκριση με το 2018) και στην επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα μέχρι το 2040, με τελικό στόχο τις μηδενικές εκπομπές μέχρι το 2050.

Προς την κατεύθυνση αυτή, το 2023, ο ΔΕΣΦΑ προώθησε αρκετές στρατηγικές πρωτοβουλίες για την ενίσχυση του ΕΣΦΑ, συμπεριλαμβανομένης της σύνδεσης με τη Μονάδα Αποθήκευσης και Επαναεριοποίησης Αλεξανδρούπολης (FSRU), την κατασκευή νέων σταθμών συμπίεσης στην Κομοτηνή και την Αμπελιά, και ενός αγωγού υψηλής πίεσης στη Δυτική Μακεδονία.
Μεταξύ άλλων, το 2023, εξασφάλισε το status PCI (Έργα Κοινού Ενδιαφέροντος) της Κομισιόν για το έργο της υποδομής υδρογόνου Ελλάδας-Βουλγαρίας, σε ένα κρίσιμο βήμα προς τον ρόλο της Ελλάδας ως κόμβο μεταφοράς υδρογόνου. Τέλος, έχει ξεκινήσει το έργο Apollo CO₂ για την ανάπτυξη υποδομών συλλογής CO₂ στην Ελλάδα, συμμετέχοντας επίσης στο COREu, ένα τετραετές έργο του Horizon, το οποίο θα επιταχύνει την ανάπτυξη της συλλογής και αποθήκευσης άνθρακα (CCS) και συνεργασία με το Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογίας Ελλάδας (CERTH) για τη δημιουργία μιας μεθόδου πυρόλυσης αερίου εσωτερικής ανάπτυξης.