Φιλόδοξους οικονομικούς αλλά και «πράσινους» στόχους θέτει η βιομηχανία καλλυντικών APIVITA για τα επόμενα χρόνια, με τη Διοίκηση να βλέπει τζίρο ύψους 100 εκατ. ευρώ με ορίζοντα το 2027, ενίσχυση της παραγωγικής δυναμικότητας και μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Στα 60 περίπου εκατομμύρια ευρώ έκλεισε ο ενοποιημένος τζίρος για το 2023, με την εταιρεία να σημειώνει διψήφιους αριθμούς ανάπτυξης της τάξεως του 12% τα τελευταία χρόνια, όπως ανέφερε ο κ. Tάσος Τσουκαλάς, Head of Sustainability της APIVITA, στο πλαίσιο δημοσιογραφικής εκδήλωσης με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Νερού στις 22 Μαρτίου. Η ανοδική τροχιά προβλέπεται να συνεχιστεί και το 2024, για το οποίο έχει προϋπολογιστεί αύξηση της τάξεως του 18%.

«Ήδη τρέχουμε με +13%, επομένως προβλέπεται να πιάσουμε το στόχο μέσα στο έτος», διευκρίνισε ο ίδιος, χαρακτηρίζοντας ως «κρυφό πόθο» το 20%. Τα παραπάνω δίνουν και το έναυσμα για την επίτευξη του στόχου των 100 εκατομμυρίων έως το 2027, σύμφωνα με τον κ. Τσουκαλά. Όπως έγινε γνωστό, το 38% του τζίρου της APIVITA προέρχεται από το εξωτερικό, όπου σήμερα εξάγει σε 50 χώρες, έχοντας στόχο την αύξησή τους σε 70 έως το 2027, με πρώτη «στάση» την αγορά του Καναδά.

Εξασφάλιση της δυναμικότητας πριν την επέκταση
«Το εύκολο είναι να πάμε σε 80 χώρες, το δύσκολο είναι να αντεπεξέλθεις στη ζήτηση», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Τσουκαλάς, τονίζοντας τη σημασία των διαρκών επενδύσεων της εταιρείας στο εργοστάσιο, από τις υποδομές μέχρι την ενίσχυση της παραγωγικότητας, τη διαχείριση αποβλήτων, τις πρώτες ύλες και τα logistics. «Πρώτα φροντίζουμε να έχουμε τη δυνατότητα να αντεπεξέλθουμε και μετά επεκτεινόμαστε», κατέληξε.

Σε ερώτηση του INDUSTRY σχετικά με τις επενδύσεις στην παραγωγή, ο κ. Τσουκαλάς σημείωσε ότι το κτίριο της APIVITA είναι το μοναδικό εργοστάσιο που είναι πιστοποιημένο κατά BREEAM για την οικολογική του απόδοση. «Κόστισε γύρω στα 15 εκατ. ευρώ, ενώ κάθε χρόνο επενδύουμε μισό με 1 εκατ. ευρώ για να μπορούμε να αντεπεξέλθουμε στην αύξηση της ζήτησης. Αυτή τη στιγμή είμαστε στο 50% της συνολικής παραγωγικότητας, περίπου στα 67 εκατ., ελπίζουμε να προσθέσουμε άλλα 20 μέσα στην πενταετία», ανέφερε ο Head of Sustainability.

Σύμφωνα με τον ίδιο, πρόσφατα η APIVITA προχώρησε στην εγκατάσταση φωτοβολταϊκών που παρέχουν το 10% της ενέργειας που χρησιμοποιεί το εργοστάσιο, με το υπόλοιπο να προέρχεται επίσης από ΑΠΕ. «Τώρα σχεδιάζουμε ένα σύστημα καθαρισμού και ανακύκλωσης του νερού που χρησιμοποιείται στη μονάδα, της λογικής “dry factory”, ώστε να μειώσουμε περαιτέρω το υδατικό μας αποτύπωμα. Τέλος, ο εταιρικός μας στόλος είναι όλος υβριδικός/ηλεκτρικός, ενώ διαθέτουμε 33 σταθμούς φόρτισης στις εγκαταστάσεις μας», συμπλήρωσε.

Επιστρέφοντας στον πλανήτη το 1%
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Νερού η APIVITA και η Aegean Rebreath, ανανεώνουν για 4ο έτος τη συνεργασία τους με σύνθημα: «Μαζί για το μέλλον των θαλασσών μας». Η APIVITA, η πρώτη B Corp πιστοποιημένη εταιρεία στην Ελλάδα, με τη συμμετοχή της στο Παγκόσμιο Δίκτυο 1% for the Planet, δεσμεύεται να επιστρέφει στον πλανήτη το 1% των πωλήσεων επιλεγμένων προϊόντων της, μέσω συνεργασιών με διεθνείς φορείς και ΜΚΟ, που έχουν ως στόχο την προστασία της βιοποικιλότητας και των μελισσών, σε παγκόσμιο επίπεδο.